Re: Osvijetljenje tablice
članak 63.
(1) Gume na vozilima moraju odgovarati i dimenzijama što ih je odobrio proizvođač, moraju biti namijenjene za vožnju brzinom koja je jednaka ili veća od najveće brzine kojom se vozilo s obzirom na svoje tehničke karakteristike može kretati, ili najveće brzine koju dozvoljava ograničivač brzine ugrađen na to vozilo, te moraju biti tako dimenzionirane da izdrže onaj dio najvećeg dopuštenog osovinskog opterećenja koje se na njih oslanja.
(2) Gume na istoj osovini vozila moraju biti jednake po dimenzijama, nosivosti, brzinskoj karakteristici, vrsti (zimske, ljetne), konstrukciji (radijalne, dijagonalne itd.) i marki/tipu (proizvođaču).
(3) Dubina utora guma po gaznoj površini mora biti viša od tvornički dopuštene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dopuštena dubina je 1,60 mm.
Okruznica broj 1790-1/2000
>Tako se npr. na Alfa Romeo tip "155" tvornički postavljaju gume od dimenzija 185/60 R 14 (serijski za Alfa Romeo 155 1,6 TS) do dimenzija 205/50 R 15 (serijski za Alfa Romeo 155 2,5 V6). Kupac vozila već pri kupnji vozila može izabrati širu dimenziju od serijski predviđene dimenzije guma.
>Ako npr. vlasnik vozila Alfa Romeo 155 1,6 TS serijske gume dimenzija 185/60 R 14 (koje su mu prvobitno upisane u prometne dokumente) zamijeni širim gumama dimenzija 205/50 R 15 (u navedenom slučaju morao je mijenjati i naplatak s dimenzije 14 inch-a na dimenziju 15 inch-a), takvo vozilo nije potrebno slati na ispitivanje već mu se uobičajenom procedurom promjene tehničkih podataka evidentira izmjena dimenzije guma.
>Da ponovimo, ovo se radi tako da se u napomeni prometne dozvole navede broj rubrike, novi podatak i datum, npr. 30/205/50R15V84/07.07.2000.; 32/205/50R15V84/07.07.2000. Kao što je u primjeru navedeno treba upisivati punu oznaku gume - dimenzije + simbol brzine + indeks nosivosti).
>Ako je vlasnik odgovarajućeg vozila postavio još šire gume od tvornički predviđenih dimenzija za taj tip vozila (npr. netko je na Alfa Romeo 155 postavio gume dimenzija 225/50 R 16) tada je takvo vozilo potrebno uputiti na ispitivanje gdje će biti utvrđeno da li takvi kotači fizički i geometrijski odgovaraju vozilu.
>To se radi tako da se zakretanjem kotača u krajnji lijevi položaj a nakon toga u krajnji desni položaj promatra da li isti negdje dodiruju unutarnjost blatobrana vozila. Zatim se postupak ponovi ali pri što je moguće većoj masi vozila (ovo je moguće postići sjedanjem što većeg broja nadzornika u unutarnjost vozila). Ako kotači negdje dodiruju blatobran zahtijevat će se limarsko prilagođavanje blatobrana vozila širim gumama.
>Također je potrebno izmjeriti širinu traga prednje i stražnje osovine kako bi se utrdilo da isti nije promijenjen u odnosu na originalno vozilo. Ovo se radi tako da se metrom izmjeri udaljenost od vanjskog ruba jedne gume do unutarnjeg ruba druge guma na istoj osovini u području dodira gume s cestom. Trag kotača ne smije biti promijenjen u odnosu na originalne tvorničke podatke za promatrani tip vozila.
>Na kraju potrebno je pogledati da li širina boka gume (protektora) prelazi izvan gabarita blatobrana vozila (mjereći na najvišoj točki gume). Ako prelazi potrebno je zahtijevati limarsko izvlačenje blatobrana vozila ili postavljanje dodatnih proširenja na blatobrane koji će biti širi od gume.
Okruznica broj 1374-1/2004
Ako su na vozilu postavljene gume različitih dimenzija od onih koje su upisane u prometnu dozvolu, onda treba postupati kako je opisano u okružnici I/7, broj: 1790-1/2000 od 18. srpnja 2000. godine, odnosno u katalogu ili u kontaktu s CVH-om treba provjeriti da li se takve gume (kotači) tvornički postavljaju na to vozilo te takve nove dimenzije treba, na propisan način, upisati u prometne dokumente. Ako je vlasnik odgovarajućeg vozila postavio još šire gume od tvornički predviđenih dimenzija za taj tip vozila, tada je takvo vozilo potrebno uputiti na ispitivanje gdje će biti utvrđeno da li takvi kotači fizički i geometrijski odgovaraju vozilu.
javi sta su reklie, baš danas idem pitat na tehnički proceduru, nema veze kaj mi je termin 22, i dali bude prošla ta dimenzija, da znam montirat zimure
dalam do 15h, odmah posle posla se bum zavrnul, pa vam posle podne javim..
molili bi modove ak im se oče kaj presele ovo nekam kam paše![]()
Pravilnik o tehnickim uvjetimaTu u stanicama u mojoj okolici je tako, samo dimenzije koje su u uputstvu za rukovanje i neću čuti o bilo čemo drugome - niti neće dati koji savjet niti bilo što drugo...
Kako postoji pravilnik na koji način se ispituje mogućnost stavljanje drugih dimenzija felgi/guma na vozilo, nutra je navedeno da rub gume ne smije strugat po blatobranu (min. razmak koji mora biti između gume i karoserije) - da brzinomjer u odnosu na GPS brzinu ne smije imati odstupanje veće od xy % (ako je odstupanje veće, brzinomjer će morati na baždarenje) - da vozilo može sigurno skretati, kočiti....
Molim našeg stručnjaka da poslika pravilnik, ili ako ima link pa ga nek objavi ovdje (ili u kojoj drugoj temi o kotačima kao sticky) s okvirnom cijenom pregleda. Fala! I onda vrijedi ona - tko voli nek izvoli!
članak 63.
(1) Gume na vozilima moraju odgovarati i dimenzijama što ih je odobrio proizvođač, moraju biti namijenjene za vožnju brzinom koja je jednaka ili veća od najveće brzine kojom se vozilo s obzirom na svoje tehničke karakteristike može kretati, ili najveće brzine koju dozvoljava ograničivač brzine ugrađen na to vozilo, te moraju biti tako dimenzionirane da izdrže onaj dio najvećeg dopuštenog osovinskog opterećenja koje se na njih oslanja.
(2) Gume na istoj osovini vozila moraju biti jednake po dimenzijama, nosivosti, brzinskoj karakteristici, vrsti (zimske, ljetne), konstrukciji (radijalne, dijagonalne itd.) i marki/tipu (proizvođaču).
(3) Dubina utora guma po gaznoj površini mora biti viša od tvornički dopuštene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dopuštena dubina je 1,60 mm.
Okruznica broj 1790-1/2000
>Tako se npr. na Alfa Romeo tip "155" tvornički postavljaju gume od dimenzija 185/60 R 14 (serijski za Alfa Romeo 155 1,6 TS) do dimenzija 205/50 R 15 (serijski za Alfa Romeo 155 2,5 V6). Kupac vozila već pri kupnji vozila može izabrati širu dimenziju od serijski predviđene dimenzije guma.
>Ako npr. vlasnik vozila Alfa Romeo 155 1,6 TS serijske gume dimenzija 185/60 R 14 (koje su mu prvobitno upisane u prometne dokumente) zamijeni širim gumama dimenzija 205/50 R 15 (u navedenom slučaju morao je mijenjati i naplatak s dimenzije 14 inch-a na dimenziju 15 inch-a), takvo vozilo nije potrebno slati na ispitivanje već mu se uobičajenom procedurom promjene tehničkih podataka evidentira izmjena dimenzije guma.
>Da ponovimo, ovo se radi tako da se u napomeni prometne dozvole navede broj rubrike, novi podatak i datum, npr. 30/205/50R15V84/07.07.2000.; 32/205/50R15V84/07.07.2000. Kao što je u primjeru navedeno treba upisivati punu oznaku gume - dimenzije + simbol brzine + indeks nosivosti).
>Ako je vlasnik odgovarajućeg vozila postavio još šire gume od tvornički predviđenih dimenzija za taj tip vozila (npr. netko je na Alfa Romeo 155 postavio gume dimenzija 225/50 R 16) tada je takvo vozilo potrebno uputiti na ispitivanje gdje će biti utvrđeno da li takvi kotači fizički i geometrijski odgovaraju vozilu.
>To se radi tako da se zakretanjem kotača u krajnji lijevi položaj a nakon toga u krajnji desni položaj promatra da li isti negdje dodiruju unutarnjost blatobrana vozila. Zatim se postupak ponovi ali pri što je moguće većoj masi vozila (ovo je moguće postići sjedanjem što većeg broja nadzornika u unutarnjost vozila). Ako kotači negdje dodiruju blatobran zahtijevat će se limarsko prilagođavanje blatobrana vozila širim gumama.
>Također je potrebno izmjeriti širinu traga prednje i stražnje osovine kako bi se utrdilo da isti nije promijenjen u odnosu na originalno vozilo. Ovo se radi tako da se metrom izmjeri udaljenost od vanjskog ruba jedne gume do unutarnjeg ruba druge guma na istoj osovini u području dodira gume s cestom. Trag kotača ne smije biti promijenjen u odnosu na originalne tvorničke podatke za promatrani tip vozila.
>Na kraju potrebno je pogledati da li širina boka gume (protektora) prelazi izvan gabarita blatobrana vozila (mjereći na najvišoj točki gume). Ako prelazi potrebno je zahtijevati limarsko izvlačenje blatobrana vozila ili postavljanje dodatnih proširenja na blatobrane koji će biti širi od gume.
Okruznica broj 1374-1/2004
Ako su na vozilu postavljene gume različitih dimenzija od onih koje su upisane u prometnu dozvolu, onda treba postupati kako je opisano u okružnici I/7, broj: 1790-1/2000 od 18. srpnja 2000. godine, odnosno u katalogu ili u kontaktu s CVH-om treba provjeriti da li se takve gume (kotači) tvornički postavljaju na to vozilo te takve nove dimenzije treba, na propisan način, upisati u prometne dokumente. Ako je vlasnik odgovarajućeg vozila postavio još šire gume od tvornički predviđenih dimenzija za taj tip vozila, tada je takvo vozilo potrebno uputiti na ispitivanje gdje će biti utvrđeno da li takvi kotači fizički i geometrijski odgovaraju vozilu.