Tehnički pregled

Konrad

New member
A mislim i da ti je na ručnoj velika razlika. Lupam bezveze, Tec će me ispraviti ako nemam pravo. Ipak mu je to pos'o :D
razlika kocnica lijevo desno:
radna do 25%
pomocna do 30%

koeficijent kocenja kad se zbroje sile kocenja sva 4 kotaca za radnu kocnicu mora biti minimalno 50% u odnosu na masu auta
koeficijent kocenja kad se zbroje sile kocenja osovine na kojoj je pomocna kocnica (pretezno zadnja osivina osim vozila Xantia, C5 I i II....) mora biti minimalno 20% u odnosu na masu auta...

znaci bubam:
1980 + 1880 + 1260 + 1210 = 6330
masa auta je 10500
sila kocenja ukupna je 6330
6330 / 10500 = 0,60 + 100 = 60% koeficijent kočenja radne kocnice u odnosu na tezinu auta...

znaci nema onih fora pa meni rucna drzi itd, ona mora imati odredenu silu kocenja...

C3 bez ABS-a ima uzasno slabu radnu kocnicu na zadnjoj osovini

evo kako je kod mene bilo na tehničkom:
prednja osovina 2900N - 0% razlike
zadnja osovina 2000N - 0% razlike
ručna 1500N - 0% razlike
koeficijent radne kočnice 71%
koeficijent ručne kočnice 22%
da ti je na kompletnim kocnicama razlika 0% je nemoguce...

Prošao sam , isti je propis, naši to samo prepisuju.
Mene zanima jesu li kočnice sa stanovišta Citroena ispravne? Kolike su vrijednosti kod ispravnog auta? Netko spominje da se kod Citroena sila kočenja pozadi pojačava sa teretom koji je pozadi, da ima neki sklop koji to regulira(peti cilindar)?
C3 ti nema ARSK ventil....s gledista propisa su ti kocnice u redu, malo bi trebalo eventualno pojacati silu kocenja pomocne kocnice ali ovisi koliki ti je hod poluge, napumpanost guma...ima tu stvari...kako brzo potegnes rucnu kocnicu pa te mozda rano izbaci van i izmjeri manju silu...

prema onome što si napisao ja bi reko da su ti dobre sve kočnice... prema raspodjeli postotka, bitnije ti je da radne kočnice love što ravnomjernije, za ručnu to i nije nešto prebitno...

vrijednosti sile kočenja u N, mogu biti različite ovisno i o potrošenosti pločica i diska... ovisi o više stvari... sigurno i o stanju kočionog ulja... sve pomalo...

ne znam kako ima citroen ali na alfi sam imao neku šipku na zadnjoj osovini i onda kada bi straga bilo tereta i auto bi sjeo, ta šipka bi se napela i povečala silu kočenja straga
njemu su kocnice ok...
 

brezC4

New member
Zahvaljujem na obrazloženju.

I ja se začudio nad tim podacima... evo skeniram ti podatke sa tehničkog pa ćeš vidjeti
 

ZoxPa

Member
Tec, zahvaljujem na stručnom objašnjenju. Ovaj na servisu se sigurno vodio sa starim propisom da po osovini sila mora biti minimalno 30 %.
Mislim da su kočnice OK(imao sam dva kritična kočenja od 90-0 km/h i imao sam uspješno kočenje bez zanošenja).
Kontaktirat ću servis da čujem šta oni misle o tome. Možda se može štogod naštimat na zadnjim kočnicama, čini mi se da je dok je C3 bio nov postotak na zadnjoj osovini bio preko 30 %.
 

ZoxPa

Member
Šta će se razdrmat? Možda se u samom dobošu na onim paknama može napraviti nešto da ranije hvataju? Èini mi se da se razmak može štimati.
 

Konrad

New member
automatski bi se trebale pakne siriti prema van kako se trose...

u vecini slucajeva nakon pokusaja slaganja kocnica jedna strana lose koci...
 

Krky

Lakerski profesionalac
Re: Osvijetljenje tablice

22.05 me kači tehnički :hm:
moram mam i gume upisat, 185/55/15
u nutra mi je 175/65/14
el ima tko iskustva sa c3 el to prolazi?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Re: Osvijetljenje tablice

Meni nisu htijeli upisat 190/50 15... niti me dalje pustit.

Uglavnom upisuju samo koje tvornica preporuča... Na c3 je to na 15 cola 185/60, i za 16 cola 195/50.

Možda bi se dalo podmazat... al i to sve teže ide
 

Krky

Lakerski profesionalac
Re: Osvijetljenje tablice

Meni nisu htijeli upisat 190/50 15... niti me dalje pustit.

Uglavnom upisuju samo koje tvornica preporuča... Na c3 je to na 15 cola 185/60, i za 16 cola 195/50.

Možda bi se dalo podmazat... al i to sve teže ide

15 cola 185/60 je preko +3.41% odstupanja u obujmu kotača
a 185/55/15 je +0.24 naspram 175/65/14
dog je preporučeno do max 3% + ili -
http://www.rondo-gume.com/kalkulator-dimenzija-guma.php
 

Konrad

New member
Re: Osvijetljenje tablice

daj nemojte se bavit tim kalkulacijama jer vam to ionako nece nista pomoc, hebe se i murjaku kad vas zaustavi i ovom na tehnickom za to sta cete vi reci:

e ali ova 16-ica je 3% veceg promjera od ovih 14-ica koje su mi upisane...

ono sto je na vozilu mora biti upisano, ako imas 205/55R16 to treba biti upisano, na tehnickom je dzabe a inace je cca 120 kuna
 

Marko

Well-known member
Re: Osvijetljenje tablice

Uglavnom upisuju samo koje tvornica preporuča...
Tu u stanicama u mojoj okolici je tako, samo dimenzije koje su u uputstvu za rukovanje i neću čuti o bilo čemo drugome - niti neće dati koji savjet niti bilo što drugo...

Kako postoji pravilnik na koji način se ispituje mogućnost stavljanje drugih dimenzija felgi/guma na vozilo, nutra je navedeno da rub gume ne smije strugat po blatobranu (min. razmak koji mora biti između gume i karoserije) - da brzinomjer u odnosu na GPS brzinu ne smije imati odstupanje veće od xy % (ako je odstupanje veće, brzinomjer će morati na baždarenje) - da vozilo može sigurno skretati, kočiti....

Molim našeg stručnjaka da poslika pravilnik, ili ako ima link pa ga nek objavi ovdje (ili u kojoj drugoj temi o kotačima kao sticky) s okvirnom cijenom pregleda. Fala! I onda vrijedi ona - tko voli nek izvoli!
 

Krky

Lakerski profesionalac
Re: Osvijetljenje tablice

e, baš danas idem pitat na tehnički proceduru, nema veze kaj mi je termin 22, i dali bude prošla ta dimenzija, da znam montirat zimure:D
dalam do 15h, odmah posle posla se bum zavrnul, pa vam posle podne javim..
molili bi modove ak im se oče kaj presele ovo nekam kam paše:D:D
 

deda

New member
Re: Osvijetljenje tablice

Kaj si vi komplicirate život nepotrebnim stvarima,bolje cure i babe naganjajte nek bakračite s kotačima.
 

Randy5

Active member
Re: Osvijetljenje tablice

Deda, oni te kotače i montiraju (dobrim dijelom) radi cura. Nama malo starijima je glavno da se nekaj vrti ispod auta
 
Na vrh