Ugradnja Plina - gdje i kako? Preporuke i savjeti

Dujo

New member
Kako kome se potrefilo i kako tko se razumije tako ga i sluzi...
Plin je itekako lijepo imati u benzincu kao najveci adut je ekonomska racunica (nama koji prelazimo i preko 60tkm. godisnje.
Plin koji sam stavio novi u auta je svaki radio savrseno, polovna auta koja sam kupio sa vec ugradjenim plinom starim cca.5-6g.imao sam neke sitne radnje poput izmjena filtera,membrana,stelanja smjese itd.ali nista znacajno i skupo.
Pod br. svi sa alu.usisnom granom i 8ventilci podnose plin na flandju, isto tako je rodjen za monopoint motore na flandju..
Plin na 16v.motore te sa plasticnom usisnom granom jedino sto ce pravilno funkcionirati je direktni plin i novi, zasto novi jer pretezno svi polovni ih se rijesavaju pred "veliki" servis plina..Da taj sistem je "bolji" sto se tice potrosnje i prelaska sa plin/benz i obrnuto, ima manje poteskoca za ustelit ga jer je "softverski" posao, ali iziskuje servise, nakon 40tkm. cak neke "slabiji" proizvodjaci preporucuju mijenjanje plinskih sprica/dizni, a to nije bas jeftino...
Plin je dobar tko zna odabrati pravi sistem u pravi auto i pogotovo ako kupuje nov ili na poznato!!
Sto se tice V6i24 ventila cak su moji neki poznanici imali u 605icama na flandju i radio je besprijekorno...
Sve sisteme je radio Breskovic (Autolisana) ima i u Zg. zastupnistvo, lik je uredan po poslu ali kao karakter bjezite dalje ako nemate zivce jer iskrit ce na obje strane!!
Vec duzi niz godina u Kastelima mu rade 2 odlicna mlada mestra od kojih je jedan zaduzen za el.instalaciju a drugi za "plinske" komponente, znaju posao vrhunski i za sve aute koje su mi radi same pohvale...
P.S. Pogotovo dizeli nove generacije se ne mogu porediti sa "plinasima" jedan servis takvog dizelasa sa nasom "kvalitetom" i cistocom goriva, odrzavanjem nasih vlasnika, nije pari bez/plin ma tko i sto govorio...
 

Automatic

Well-known member
To je baš ono što kažeš za direktaše,kad dođe veći servis svima preskupo pa teraju dok ide ..Najvjerojatnije mi se zamjerio iz tog razloga jer nije podešen kako treba ali kad ti se zamjeri par puta nemaš više volje za tak nešto.Meni to poćelo izgledat ko lijepa žena sa trišom ,jako mi je lijepo i jeftino vozim a malo kasnije totalno razočaranje.Nakon tog pokušaš ponovo jer se nadaš nema svaka i opet isto.Zaključak ---pokušat saznat jeli ima kvar-tad je već kasno ili je to jednostavno peh????
 

Dujo

New member
A svima nama je tako, vecina nas pa i ja sam vjerovao na rijec promijenioo sam ovo/ono, servisiran u ovlastenom servisu, ma nove gume itd. A kada trazis/m racun a zagubio se, ma je pogledaj pa reparirano prodaje pod novo, gume stare 5-7g. koje nemaju km.alu su dale svoje prodaju pod nove, zato vec duze otkako sam i sam"sazrio" naglo nakon takvih preprodavaca, trazim DOKAZ!!
Imas racun/e, nemam... Nema price, nevjerujem idemo dalje, ili spustaj cijenu da se mogu ukalkulirat ili caooooo...
Plin je zeznuta stvar, neki koji voze 10g.na plin su danas stavili nove boce i atestirali ih pa prodaju po novim i atestiranim narednih 10g. Ne nasjedajte na price, kada kupujete auto ili sve pregledajte, provjerite ili nemojte kukat!!
Kada kupujete,ugradjujete plin, imajte vremena, za sva pitanja morate dobiti i odgovore, cak i napismeno ako inzistirate i tada napravite posao..
Peh mozes imati, ali mozes ga i pokusati izbjeci ako imas volje,vremena za ono sto zelis..
Puno nas kupuje auto na brzaka, kada prodaju ili ostanu bez auta pa daj cim prije..
Ti si naveo jednu stvar, uvijek imas "zamjenski" auto, neki i ne mogu ga prisustit ili pak 2 rege...Ali za to uvijek imas vremena i u prednosti si da pokusas izbjeci bas ovo o cemu je prica/tema..
 

Taz86

Sanjar
Sto se tice V6i24 ventila cak su moji neki poznanici imali u 605icama na flandju i radio je besprijekorno...
Sve sisteme je radio Breskovic (Autolisana) ima i u Zg. zastupnistvo, lik je uredan po poslu ali kao karakter bjezite dalje ako nemate zivce jer iskrit ce na obje strane!!
Vec duzi niz godina u Kastelima mu rade 2 odlicna mlada mestra od kojih je jedan zaduzen za el.instalaciju a drugi za "plinske" komponente, znaju posao vrhunski i za sve aute koje su mi radi same pohvale...
Hvala puno na preporuci :palac-gore:

Što se tiče plina, to je već odlučeno. Auto je nađen, sređen i to je to.
Do sad sam vozio HDi/TDI motore - prva liga :weeabooface:
Da sam našao Xm-a 2.1 u super stanju, super godišta i super opreme kao što je ovaj, možda bih ga i uzeo...ali takvog našao nisam. :thinking:

Sad ću voziti ovu božicu...a moj novčanik vapi za kvalitetnom plinskom instalacijom :D

Dujo, kažeš da ima i u Zagrebu zastupništvo, ali na njihovoj stranici ne mogu naći informacije o tome.
Isto tako, može malo pojašnjenje ovog boldanog...kakav je to po karakteru (imam dosta visok prag tolerancije, ali ne toleriram nepoštivanje i nekorektnost ni na kojem polju)? :rolleyes:
 

Dujo

New member
Da taj stari 2.1td je odlican ali po potrosnji niti priblizan sto ces imati sa ovim V6 na plinu, jer taj stari dobri dizelko nije poznat po ekonomicnosti kao po izdrzljivosti..Bio sam i ja interesant za jednog na St.podrucju koji se prodavao ali zbog potrosnje sam odustao..Molim te reci mi samo dali tvoj V6 ima mjerac protoka zraka od zr.filtra do usisne grane ili ne?? Ukoliko nema plin na flandju mozes slobodno montirati i neces imati problema..Pug i Citro imaju "iste" motore ali najvise razlika je u "usisu" t.j.ubrizgavanju goriva, dok je Citro dugo zadrzao na svojim motorima met.usise i monopoint ubrizgavanje Pug je to "modernizirao" i zjb. svoje vlasnike sa ugradnjom plina (nazalost samo direktni) dok citronasi su mogli sa gustom placati 50% nizu cijenu ugradnje..

Evo sada sam i ja gledao stranicu i ne vidim Zg. kontakt info.
Pokusaj im poslati mail sa upitom a mozda ih i nazovi, ja sam ih zvao prosli tjedan za svog 2.0 (83kw) sa alu.usisnom granom i klasicni plin na flandju im dodje cca.4000kn do 100kw. za V6 ce biti nesto skuplji radi jaceg/boljeg isparivaca, el.motorica za ubrizgavanje te sitnica poput sireg obima crijeva itd.

Sto se tice karaktera, stari je prefgani mudri lisac i zna o plinu sto malo njih u ovoj drzav( meni je 35g.od kada znam za sebe znam i njega i bavi se ugradnjom plina)i!! Zato sve inf.trazi i nemoj puno ulazit u rasprave ovo bolje,zasto ne ovo/ovako i slicno..Jer bas tu nema zivaca i popizdi, neda protiv sebe! No sa direktinim nastupom i pravim pitanjima neces imati problema, sa njim npr.obavi info o cijeni i sistemu koji te zanima, sve ostale info sa radnicima jer oni imaju vise volje ti za pojasnit i pokazat sto zelis i sto ide ili ne na tvoju makinu...
Pazi za kes se snjim dalo cijenu korigirat nekoliko stotina kn. Zadnji moj plin ugradjen kod njega, je prje cca.14 mjeseci u jednog "svabu" i do danas 50tkm.bez servisa (sistem na flandju)..
Lik je pun sebe i ne svidja mi se, ali "boljeg" instalatera auto plina ne poznam, usput i povoljnijeg...
 

Taz86

Sanjar
Da taj stari 2.1td je odlican ali po potrosnji niti priblizan sto ces imati sa ovim V6 na plinu, jer taj stari dobri dizelko nije poznat po ekonomicnosti kao po izdrzljivosti..Bio sam i ja interesant za jednog na St.podrucju koji se prodavao ali zbog potrosnje sam odustao..Molim te reci mi samo dali tvoj V6 ima mjerac protoka zraka od zr.filtra do usisne grane ili ne?? Ukoliko nema plin na flandju mozes slobodno montirati i neces imati problema..Pug i Citro imaju "iste" motore ali najvise razlika je u "usisu" t.j.ubrizgavanju goriva, dok je Citro dugo zadrzao na svojim motorima met.usise i monopoint ubrizgavanje Pug je to "modernizirao" i zjb. svoje vlasnike sa ugradnjom plina (nazalost samo direktni) dok citronasi su mogli sa gustom placati 50% nizu cijenu ugradnje..

Evo sada sam i ja gledao stranicu i ne vidim Zg. kontakt info.
Pokusaj im poslati mail sa upitom a mozda ih i nazovi, ja sam ih zvao prosli tjedan za svog 2.0 (83kw) sa alu.usisnom granom i klasicni plin na flandju im dodje cca.4000kn do 100kw. za V6 ce biti nesto skuplji radi jaceg/boljeg isparivaca, el.motorica za ubrizgavanje te sitnica poput sireg obima crijeva itd.

Sto se tice karaktera, stari je prefgani mudri lisac i zna o plinu sto malo njih u ovoj drzav( meni je 35g.od kada znam za sebe znam i njega i bavi se ugradnjom plina)i!! Zato sve inf.trazi i nemoj puno ulazit u rasprave ovo bolje,zasto ne ovo/ovako i slicno..Jer bas tu nema zivaca i popizdi, neda protiv sebe! No sa direktinim nastupom i pravim pitanjima neces imati problema, sa njim npr.obavi info o cijeni i sistemu koji te zanima, sve ostale info sa radnicima jer oni imaju vise volje ti za pojasnit i pokazat sto zelis i sto ide ili ne na tvoju makinu...
Pazi za kes se snjim dalo cijenu korigirat nekoliko stotina kn. Zadnji moj plin ugradjen kod njega, je prje cca.14 mjeseci u jednog "svabu" i do danas 50tkm.bez servisa (sistem na flandju)..
Lik je pun sebe i ne svidja mi se, ali "boljeg" instalatera auto plina ne poznam, usput i povoljnijeg...
Nema mjerač protoka od filtera do usisne (to je ono što ima 2.0, jel?), ima sekvencijalno ubrizgavanje (posebno svaki cilindar).
Ne mogu na flanđu plin...ne na ovom ubrizgavanju :hm:

Za ostatak ti puno hvala na informacijama, ovakve su dragocjene :D
Ako nema u ZG nešto i dođem tu ugradit plin, vidimo se svakako, dužan sam ti klopu i cugu :stovanje:
A ako i ne dođem za plin, imam rodbinu u Splitu pa se vidimo kad dođem njima ;)
 

Dujo

New member
"Full injektion" kako to popularno zovu tvoj sistem ubrizgavanja se ne odnosi puno na plinski sistem koji ce se ugraditi...Moj Pug 605 je imao isti sistem 2.0 (znaci 4 sprice, svaki cil.zasebno) sto je dobro jer svaku spricu mozes mjenjat po potrebi kada "curi"..
Vece ili najvece muke/probleme/razloge zasto ugraditi direktni plin ima taj mali dio na usisu koji sam ti naveo!
Ovisi koji modeli PSA, neki 2.0 imaju mjerac protoka zraka na usisnoj gumi, on nije ni bitan vec bitna je njegova POZICIJA zbog ugradnje plina i mogucih "detonacija"..Ako ga ima, njegova pozicija je kriticna na samom kucistu filtera zraka ( zbog propisne nemogucnosti ugradnje flandje).
Ukoliko tvoj V6 nema mjerac na crijevu usisa ili kucistu filtra, znaci klapna/leptir usisa je na samoj usisnoj grani (metalnoj, t.j. aluminijskoj) bez problema mozes ugradititi plinski sistem o kojem govorimo i koji je "duplo" jeftiniji od danasnjih direktnih koje preporucuju jer njima je vece zarada i manja mogucnost ne komaktibilnosti sa "makinom" u koju ugradjuju plin...
Znaci ovo je "stari" sistem i radio se sve do prije par godina u gotovo sve aute, vecina je "mehanickog" podesavanja i to pruza nama koji volimo "klasiku" i jednostavnost za samo odrzavanje i manjak skupih/kompliciranih kvarova..
Direktni plin je skoro sve "elektronika" i dosta "softverskog" posla,ugladjivanja...
Puno ce ih preporucavati direktni, sam priznajem da je "bolji", ali ako si/ste u mogucnosti ugraditi i ovaj sistem zasto nekomu dati novce..
Taj V6 ce trositi ionako 9L otvorene, 12kombinirane, 15gradske plina, na bilo kojem sistemu plina...Gradsku voznju na V6 motoru je nemoguce smanjiti (no zapamti da je to cijena potrosnje cca. 7,5L benza).
Tu potrosnju sam ja imao na Fordu Scorpiu V6-2.9/150ks.
 

Mrèela

New member
Tu potrosnju sam ja imao na Fordu Scorpiu V6-2.9/150ks.
Koliko je jugo trošio po gradu?
A on se ne može po ničemu porediti,namerno sam postavio pitanje,potrošnje goriva.:D
Nešto mi se čini da te makine te kubikaže i tolike ergele morale bih dosta više trošiti. Ili grešim?:confused:
 

Dujo

New member
Pravi si Mrcela iz serije (mafijoza)!!!
Pratis i snimas sto tko pise.. ;) :)
Tempica sam vozao jedinog sa vise gasa nego inace druga auta (morao sam da se pokrene)!
Ovu potrosnju sam ja naveo za ljude koji zive/voze bas u gradskim uvjetima (npr.Zg.St.) gdje je puno semafora, stani/kreni i prosjek brzine 20-30kmh.u tim uvjetima taj ce auto trositi toliko,tko kaze manje taj LAZE.. Meni osobno nije bilo te voznje, vecina otvorena i kombinirana tako da je meni prosjek i sa takvim autom te kubikaze/snage bio cca.10l. Ljepota za vozit a ekonomicnost strasna!!
Vratimo se Tempu.. :)
Taj auto mi je ostao drag, dan danas ga se sjetim i pricam o njemu, iako sam na tom autu imao najskuplji kvar (pukao zupcasti remen, tu se vracam na pricu nekoliko postova ranije NE VJERUJTE NA RIJEC!! racun uvijek kao dokaz trazite) mene je odusevio, jer ravnanje glave,par novih ventila,nove gumice ventila,novi zupcasti, spaner i ruke su kostale cca.100€.
Majko, koje auto!!
Danas se kajem sto sam ga prodao, najvise radi djece jer ipak nisam smio si dopustiti da se voze u njemu ( jos sa zenom :) ) i bio mi je kao trece auto skroz nepotreban. Mada mogao sam ga ostaviti bar za susrete i zezu sa ekipom...
Uhhh, ponese me prica!! Da se vratim na potrosnju, vecinu je zena vozila na posao Trogir-Split (relacija cca.70km., 50km.je otvorene voznje (Tg.-S.t/St.-Tg.), 20km.je gradske (Centar St.-Ciovo) plin je tankan u Bubica (znaju svi sa St.podrucja) jer je kod njega uvijek "AKCIJA" na plin i jeftiniji po 30ak lipa/L pa na bocu koju sam ja imao (55l) je bilo ustede.. :) :)
Potrosnja mu je bila oko 8-9l/100km.
Motor 1.1 EFI (Bosch elektronika i komponente, jako kvalitetno!!) Napominjem da je meni pukao PRVI (originalni) zupcasti remen na 98 000km.
Prodaje li tko Tempa sa plinom??? :)
 

Mrèela

New member
Pratis i snimas sto tko pise
Učim,ja nisam majstor.:D
Ja sam se iznenadio ,da tako jaki motori troše tako malo u gradu.:D
E,da troše k'o upaljač što bi nekakvi likovi rekli,a kap ulja ne troši,a neće da vuče .Šta mu je ?:hmmm:LOLLOLLOLLOLLOLLOL
 

Taz86

Sanjar
Poslao sam im mail, odgovora nema. Probat ću nazvat...

Meni je malo zeznuto s tim plinom jer se nisam informirao o samom sistemu...ne znam princip na koji radi jedan, a na koji radi drugi; na što obratiti pažnju...vozim dizele i čačkam po njima otkad imam vozačku. Ovo će mi bit prvi benzin i još na plin.
Nije mi baš simpatično pričati i dogovarati o nečemu u što nisam upućen. Moram se obrazovati o tom plinu i razlici između "starog" i "novog" sistema...jer, razlika koju sad znam je da je stari jednostavniji i jeftiniji, a novi da je pun struje i skuplji. :D

Ima li tko kakvu preporuku na području Zagreba, u slučaju da Brešković ne radi ovdje? :confused:
 

Dujo

New member
Neznam zasto ne odgv., upravo sam ih i danas zvao radi ovog "svabe", bio me poceo nesto zezati, nece na benz a na plin radi ali samo do 1500/min. Kasnije sam skuzio da stari mi auto vozio jucer i naletio na neku lokvu najvjerovatnije, jer kisa pada (mislim ne kisa vec je netko LIJEVAO odozgo) zadnja 2 dana i smocio je neki djavlic, pustio sam ga na leru da radi 15min. zagrijao se (valjda i posusio) i sve "fercera" kao i prije.. :D
Nisam ni ja niti oni znali sto je, medjutim rekao mi je da nakon toliko km. svakako dodjem na "servis plina" sto cu i uraditi iz prevencije prvi put, zbog zene jer pocinje raditi sl.tjedan i u njene ruke ide tako da nebi da joj sto se desi na cesti...

Razlika izmedju novog/direktnog i starog/na flandju plina je "ista" kao benzinac sa karburatorom ili tvoj full injekcion sistem na V6... Najjednostavnije da ti pojasnim..
Ili ako se kuzis u dizele, to ti je isto kao klasicna bosh pumpa od prije 20g. i danasnji common rail injection sistem..
Znaci cista mehanika ubrizgavanja ili ubrzgavanje sa spricama/diznama kontrolirano elektronikom...

Tako da si "razliku" dobro definirao sa svojom recenicom...
 

jadrant

New member
Poslao sam im mail, odgovora nema. Probat ću nazvat...

Meni je malo zeznuto s tim plinom jer se nisam informirao o samom sistemu...ne znam princip na koji radi jedan, a na koji radi drugi; na što obratiti pažnju...vozim dizele i čačkam po njima otkad imam vozačku. Ovo će mi bit prvi benzin i još na plin.
Nije mi baš simpatično pričati i dogovarati o nečemu u što nisam upućen. Moram se obrazovati o tom plinu i razlici između "starog" i "novog" sistema...jer, razlika koju sad znam je da je stari jednostavniji i jeftiniji, a novi da je pun struje i skuplji. :D

Ima li tko kakvu preporuku na području Zagreba, u slučaju da Brešković ne radi ovdje? :confused:
2008 u vrijeme kada je razlika u cijeni plina i benzina bila vise nego duplo, kada se na ugradnju cekalo i vise od mjesec dana, a ugradnjom bavili doslovno svi, ja sam napravio svoju domacu zadacu, pregledao forums, raspitao se kod ljudi koji se na plin voze i odlucio. U nas obiteljski Hyundai Accent 1.3 iz 2006 ugraditi BRC Sequent 24 i to kod Boyskog (Auto servis Boyski) u Podpicanu (kraj Labina). Cisto kao digresija is Zagreba sam, zivim i radim u Zg, a ipak sam odlucio zapalit put Labina i plin ugradit tamo.
Zasto? Zato sto se bave ugradnjom plina od stoljeca sedmog. Zato sto sam od ljudi znao cuti...da su mu vozili aute sa sfusarenim plinskim instalacijama koje nitko nije htio ili znao dovest u red, a on ih je uzeo I napravio. Zato sto sam vidio Renault Clio 2.0 sport as plinskom instalacijom ugradjenom kod njega koja radi cakum pakum, a ispod haube sibica ne stane. Kao kruna svega covjek je golfa 2 diesel sredio da ide name plin...da uvjeri nevjerne Tome da se mode. Da je isplativo...i nije... al' se mode.
Da ne ispadne reklama...progoogle-aj stare postove i forume...stavi Boyski pa vidi. Accent je jos uvijek kod nas (uz Berlinga), servis plina radim svakih 20-25k km i ide ko urica. Prosijek potrosnje LPG-a, mjeren na uzorku od 23000km he 8.5l plina...uglavnom grad. Nikad problems s Jim.

Mislim da su danas na trzistu opstali samo ozbiljni igraci... oni koji se time bave dugo i bave se time i nicim drugim tako da neces puno falit' koga god odaberes, al' ne idi na najjeftinije varijante (u ono vrijeme Landi Renzo I BRC bili su vrh, uz kod nas malo poznati Vialle (najskuplji jer he rijec o sustavu koji plin ubrizgava u tekucoj fazi)).
Raspitaj se, provjeri i odluci. Sretno.
 

Taz86

Sanjar
Hvala puno jadrant i Profiler07 :wub:

Boyski ima odličnu stranicu :palac-gore:
Puna je informacija, odgovora i vrlo je pregledna. To mi je ostavilo odličan dojam o ozbiljnosti tvrtke :)

Poslao sam upit za cijenu BRCa na mjestu rezervne gume pa ćemo vidjeti što kažu... :D
 

Automatic

Well-known member
Plin za štednjake i bojlere,diesel za traktore i radne strojeve,i naravno benzin za automobile .he.he.he.Volim vozit i eliminirat benzin jer je zaaaaakon i gušt mi je od nekad kad sam starom znal maznut iz lade nive a on se čudil ko puran glisti kak lada puno troši.Stari to ti je ruski terenac 100 na 100.
 

Profiler07

Well-known member
Hvala puno jadrant i Profiler07 :wub:

Boyski ima odličnu stranicu :palac-gore:
Puna je informacija, odgovora i vrlo je pregledna. To mi je ostavilo odličan dojam o ozbiljnosti tvrtke :)

Poslao sam upit za cijenu BRCa na mjestu rezervne gume pa ćemo vidjeti što kažu... :D
imas dosta servisera u HR za BRC, ja iskljucivo radim servise u TOMAS AUTO u Josipovcu i mogu ti reci da sam zadovoljan!sad ako ti je daleko do Josipovca pogledaj negdje blize ali opet preporuke za BRC
 

Taz86

Sanjar
imas dosta servisera u HR za BRC, ja iskljucivo radim servise u TOMAS AUTO u Josipovcu i mogu ti reci da sam zadovoljan!sad ako ti je daleko do Josipovca pogledaj negdje blize ali opet preporuke za BRC
Kaže "GuglMeps" da sam u sredini između oba :D
BRC će ići jer njega i sam Citroen serijski ugrađuje pa vjerujem da je pouzdan :)

Samo me zanima koliki šlag će me lupiti kad mi jave koliko će me izaći ugradnja :meh:
 

Profiler07

Well-known member
Kaže "GuglMeps" da sam u sredini između oba :D
BRC će ići jer njega i sam Citroen serijski ugrađuje pa vjerujem da je pouzdan :)

Samo me zanima koliki šlag će me lupiti kad mi jave koliko će me izaći ugradnja :meh:
ugradnja ti je oko 6000kn...
 

Dujo

New member
Kaže "GuglMeps" da sam u sredini između oba :D
BRC će ići jer njega i sam Citroen serijski ugrađuje pa vjerujem da je pouzdan :)

Samo me zanima koliki šlag će me lupiti kad mi jave koliko će me izaći ugradnja :meh:
Pitao sam ja za Lagunu u Splitu za BRC, direktni sa flashlube 6900kn, bez f.l. 6200kn. ali to mi je glupost dati tolike novce...
Na kraju krajeva nije bitna marka plina, bitno je koliko ga servises moze kvalitetno ugraditi!!
Pogledajte malo na youtube kako su Ameri ugradjivali sisteme na flandju u Lexuse,F.Explorere i ka toBoze sva problematicna vozila...
Spika nasih servisera je uvijek jaca nego sto mogu i znaju napravit posao!!!
Tko voli nek izvoli..T.j. nek placa..
 
Na vrh