Ugradnja Plina - gdje i kako? Preporuke i savjeti

Taz86

Sanjar
Moram priznat da te ne razumijem.:confused:

Kad si se kod kupovine auta odlučio za krstaricu sa najjačim motorom imao si valjda u glavi računicu zašto ga kupuješ, zašto si ga dobio povoljno u odnosu na cijenu novog, ukalkulirao si cijene dijelova i servisa i prihvatio činjenicu da si se oženio za taj auto (em je citroen em je V6). Da me netko krivo ne shvati...i sam sam vlasnik citroena i volim ih, ali ja sam u manjini u ovoj državi.
U tu kalkulaciju iliti business case trebao si uračunat i troškove plinske instalacije jer koliko iz tvojih postova vidim...ti si u startu računao sa činjenicom da ćeš se vozit na plin. Nejasno mi je kako se nisi informirao prije nego li si kupio auto?

2008 direktni BRC za 4 cilindraša je koštao za cash cca. 10.500 krznenih životinja (Landi Renzo je bio slične cijene oko 10kkn), na to je išao atest u CVH 1.200kn, pa nova prometna dozvola, tehnički....itd...računao sam 12.500 kn za sve...i toje išlo u moju kalklulaciju isplati li mi se plin ili ne. Dakako, država maćeha zajedno sa ovim monopolistima iz mađarske digla cijene za 50% i s:cenzura::cenzura::cenzura:ala sve. Ali gle...opet mi se isplati...samo računica nije na 25.000 prijeđenih km, nego na 40.000km.
Danas toliko košta ugradnja u tvog šestaka...i opet ti nije dovoljno jeftino!?

Odluka je tvoja, sam znaš koliko se možeš pružit. Pokušaj procijenit sam koliko imaš vremena, živaca i novaca zajefrkavat se sa problemima koji bi mogli uslijedit' nakon ugradnje nekog low cost chunga lunga sustava. Rekao sam ti već...pogledaj malo forume na kojem se priča o autoplinu, pogledaj postove u kojima ljudi mole pomoć/savjet vezano uz probleme koje imaju, pa probaj zaključiti je li uzrok njihovih problema automobil/motor neprikladan za plinsku instalaciju, nestručna ugradnja, loš i jeftin plinski sustav ili kombinacija svih tih faktora. U konačnici možda u potpunosti odustaneš od ugradnje i odlućih za tih 10.000kn kupit neki jeftini, mali low cost, daily car koji troši 5l/100km...a krstaricu čuvat za vikende i jednom godišnje odlazak na more.

Na svom plinašu do sada sam imao samo čišćenje filtera svakih cca. 20.000-25.000 km što je super.:eek:dlicno:
Ponašanje automobila...ubrzanja...sve isto kao i na benzinu. Potrošnja je nekih 8-10% viša nego na benzinu i to je to.

Tvom automobilu najbolje odgovara direktni plin...i to neki kvalitetniji sustav ugrađen od kvalitetnog majstora koji će ti dati jamstvo za cjelokupnu instalaciju. Sve ostale triper varijante su točno to...triper varijante.

Ima jedna stara poslovica, koju sam davno naučio nakon što sam više puta osjetio na svojoj koži a glasi: "Škrtac uvijek plaća dvaput".

Možda mi želiš pomoći, i drago mi je ako želiš, ali to radiš na prilično nekonstruktivan način jer ti je post pun kritika na moj račun, a niti ne znaš da sam napravio sve (možda i više) od onoga što govoriš da nisam i čemu se čudiš.

Problem je u tome što očito nisam dobio prave informacije tamo gdje sam pitao, pa zato sad i tražim pomoć ;)

U svakom slučaju, hvala ti na par dobrih linija :weeabooface:

Ako netko ugraduje cijeli sustav od samo jednog proizvodjaca i iskusni je lpg serviser (iskusan znaci samo godine rada jer tu je samo se moglo steci znanje a ne na 1mj.dana seminara i prakse i evo me ja strucan)..

Prema tomu, za sve ima rjesenje ako se nekomu da sa tim radit, ima volje da uzme 1oookn. (zarade) po ugradnji i 2 dana teskog posla ili 1 dan posla i vise od 3oookn.(zarade) i stavi sistem mal'te ne plug and play..
Znaš li možda takvog majstora? :D

Ima tko iskustva ili je čuo išta za Autoplin Mišić tu iz ZG?
Internet je malo siromašan o njima...ima nekih starih postova iz 2011...
 

Dujo

New member
Ma nije kolega jadrant mislio nista lose, vise si trebao shvatiti moj post kao kritiku jer ponavljam da pronjuskate svaki kutak o tome sto vas zanima (npr.da nemoram ti ja ili netko dr.stavljat linkove kako funk.motor sa flandjom poput tvoga i sl. :D :D:thinking: )..
On je imao/ima sistem plina koji njemu isto savrseno funkcionira i preporucje ga..Razlike naravn u preporukama postoje, kao i ne/slaganja oko istog a na tebi/vama je da odlucite sto cete i za koliko novaca ugradit..
Sutra moja "krstarica" sutra ide na ugradnju plina (naravno sistem klasika :palacgore: ) kod istog covjeka u 6 auto, pitat cu ga za tvoj auto..
Mada mozes se naljutiti i na mene sada :D, kritiziram te jer sam te pitao neke stvari vezano za tvoj motor i nisi odgv., ako nisi znao (ili jesi) mogao si staviti sliku motora (bez poklopca ako ga ima- ona plastka na kojoj pise V6) da vidim ti usis, i mjesto mjeraca ako ga ima tako bi znao pojasniti covjeku sto tocno i kako poslozeno ima taj motor i dobio bi pravu informaciju dali je moguce i dali bi on htio to napaviti (na flandju) i naravno cijenu..
 

Taz86

Sanjar
Ma nije kolega jadrant mislio nista lose, vise si trebao shvatiti moj post kao kritiku jer ponavljam da pronjuskate svaki kutak o tome sto vas zanima (npr.da nemoram ti ja ili netko dr.stavljat linkove kako funk.motor sa flandjom poput tvoga i sl. :D :D:thinking: )..
On je imao/ima sistem plina koji njemu isto savrseno funkcionira i preporucje ga..Razlike naravn u preporukama postoje, kao i ne/slaganja oko istog a na tebi/vama je da odlucite sto cete i za koliko novaca ugradit..
Sutra moja "krstarica" sutra ide na ugradnju plina (naravno sistem klasika :palacgore: ) kod istog covjeka u 6 auto, pitat cu ga za tvoj auto..
Mada mozes se naljutiti i na mene sada :D, kritiziram te jer sam te pitao neke stvari vezano za tvoj motor i nisi odgv., ako nisi znao (ili jesi) mogao si staviti sliku motora (bez poklopca ako ga ima- ona plastka na kojoj pise V6) da vidim ti usis, i mjesto mjeraca ako ga ima tako bi znao pojasniti covjeku sto tocno i kako poslozeno ima taj motor i dobio bi pravu informaciju dali je moguce i dali bi on htio to napaviti (na flandju) i naravno cijenu..
Iz svega do sad napisanog zaključujem jednu zajedničku stvar:
Moram znati o plinu skoro kao da ću ga sam ugrađivati u garaži.

Mislio sam da će biti jednostavnije, "dođeš, kažeš što hoćeš, čovjek ti ugradi (za normalnu lovu) i to je to"...ali govorite mi da moram sam znati kako plin radi, koje su razlike, kako šta gdje s kim zašto i sve slično.
Kao da idem na operaciju srca i moram znati sve o načinu rada srca i sve popratno...kao da sam liječnik :hm:

Huh, opet kažem, mislio sam da će ovo sve biti jednostavnije i vremenski manje zahtjevno.


Evo par slika motora, nadam se da će pomoći ;)
Stvar koja me najviše muči je da mi plin ne zezne varijabilnu usisnu
Hvala unaprijed za sav trud :weeabooface:
 

Prilozi

jadrant

New member
Iz svega do sad napisanog zaključujem jednu zajedničku stvar:
Moram znati o plinu skoro kao da ću ga sam ugrađivati u garaži.

Mislio sam da će biti jednostavnije, "dođeš, kažeš što hoćeš, čovjek ti ugradi (za normalnu lovu) i to je to"...ali govorite mi da moram sam znati kako plin radi, koje su razlike, kako šta gdje s kim zašto i sve slično.
Kao da idem na operaciju srca i moram znati sve o načinu rada srca i sve popratno...kao da sam liječnik :hm:
Taz86...no hard feelings. Nisam definitivno mislio ništa loše.

Kako si i sam rekao...u HR moraš o svemu znat sve ukoliko ne želiš ispasti magarac i ovca za šišanje. Sve dok zaštita potrošaća ne dosegne razinu u nekim razvijenim civilizacijama i dok majstori ne budu zakonski prisiljeni izvršiti uslugu u skladu sa dogovorom po svim pozitivnim pravilima struke...ili ti refundirati svaku lipu i nadomjestiti svaku moguću štetu...ti se moraš "obrazovati" i naučiti što možeš više da bi donio ispravnu odluku...u protivnom oni ćete "obrazovati", a cijena tog "obrazovanja" bit će paprena.

Sretno!;)
 

Dujo

New member
Taz netrebas sve znati, ti si pitao mi smo ti odgovarali..Druga stvar zelio si da to pomognemo koji sistem odabrati, svatko ti naveo svoje misljenje i obrazlozio ( ne treba te zbunjavati vec biti zahvalan da ljudi toliko znaju i zele pojasniti/djeliti sa drugima)..
Znaci cijena je sto ti vise znas oni ce te manje "oguliti".. Kratko i jednostavno..
Jadrant je napisao odlican zadnji post, svaka rijec vrijedi zlata!!
Ali kada cu ja to dozivjeti u ovoj :cenzura: drzavi sto sam u nekoliko godina u :cenzura: njemackoj dozivio, :cenzura: da ti :cenzura: :cenzura: nasu korupciju i kakvu je drzavu napravila..

P.S. Po ovim slikama ja nevidim prepreku za ugradnju plina na flandju, mada nisam dobro vidio (nemoguce iz kuta kojeg si slika vidjeti) klapne na usisu..Ali osim te tvoje "brige" t.j.tog varijabilnog grane ja nevidim dr.razlog zasto direkni plin..
Uglavnom ti saznaj/nauci sto vise i sam odaberi!! Sve dr. ces reci slusao sam ovog/onog i nadrljao sam, nego informiraj se i preko noci kazi hocu to i sutra vozi auto da rijesis i to sto si zelio s autom..
 

Taz86

Sanjar
Taz86...no hard feelings. Nisam definitivno mislio ništa loše.

Kako si i sam rekao...u HR moraš o svemu znat sve ukoliko ne želiš ispasti magarac i ovca za šišanje. Sve dok zaštita potrošaća ne dosegne razinu u nekim razvijenim civilizacijama i dok majstori ne budu zakonski prisiljeni izvršiti uslugu u skladu sa dogovorom po svim pozitivnim pravilima struke...ili ti refundirati svaku lipu i nadomjestiti svaku moguću štetu...ti se moraš "obrazovati" i naučiti što možeš više da bi donio ispravnu odluku...u protivnom oni ćete "obrazovati", a cijena tog "obrazovanja" bit će paprena.

Sretno!;)
Drago mi je da mi pomažeš, stvarno to cijenim, ali onaj post nije imao lijep prizvuk :hm:
U ovom postu mislim da si sve rekao...nažalost, tako je. Tako sam se isto morao obrazovati kad sam i išao na više operacija...jer i liječnici za tijelo "farbaju" i nemaju pojma, kao i ovi za auto :hm:
Opet sam se poveo za onim da su ljudi pošteni i jako ih veseli zadovoljna stranka, kao i mene...ali, istina je da neki baš i nisu takvi

U svakom slučaju, tražim, gledam, čitam...i što više to radim, to sam zbunjeniji. Za Xm želim najbolje, a muči me što više ni sam ne znam što to je :thinking:
Idem još čitati, možda mi se iskristalizira...hehe :D

U svakom slučaju, hvala ti puno za trud i vrijeme. Puno mi znači kad mogu dobiti odgovor na pitanje koje me muči.
 

Automatic

Well-known member
Znači nemaš board koji odmah pretvara u kune... :thinking:
tsssss...pa kakav je to onda neki polovični XM??? :wtf:
LOL LOL

Jel ti i Sava Eskimo spada pod šrot od gume? :confused: hehe

Ugrađujem plin jer planiramo dosta putovati s njim, a tu će se pokazati...gorivo bude koštalo upola manje, kao da idemo Borom, a vozit ćemo se u lađi :cool:
SDI Bora ostaje za zezanciju po gradu sa svojih 5l/100km :D

Hvala na ponudi za garažu, imat ću u vidu :weeabooface:




EDIT:
Javio se Boyski...
Kaže 10.500kn za STAG :wtf:

Èuo sam se i s Tomasom, sutra će mi složit neku ponudu...ali kaže da je BRC u taj auto oko 2.000€ :shock:


Što reći, koju posluku porati? :thinking:
V6 je C5 exclusive hydro activa3+.,,,,,,sava eskimo je dobra do 25000 km ali intensia navalja k..... .Meni osobno za zimu je najbitnije da ima dobre ripne i da nije stara guma(neka srednja klasa).Imal sam eskima i bila mi je dobra(pogotovo na ledu) ali je bila nova.
 

Taz86

Sanjar
Taz netrebas sve znati, ti si pitao mi smo ti odgovarali..Druga stvar zelio si da to pomognemo koji sistem odabrati, svatko ti naveo svoje misljenje i obrazlozio ( ne treba te zbunjavati vec biti zahvalan da ljudi toliko znaju i zele pojasniti/djeliti sa drugima)..
Znaci cijena je sto ti vise znas oni ce te manje "oguliti".. Kratko i jednostavno..
Jadrant je napisao odlican zadnji post, svaka rijec vrijedi zlata!!
Ali kada cu ja to dozivjeti u ovoj :cenzura: drzavi sto sam u nekoliko godina u :cenzura: njemackoj dozivio, :cenzura: da ti :cenzura: :cenzura: nasu korupciju i kakvu je drzavu napravila..

P.S. Po ovim slikama ja nevidim prepreku za ugradnju plina na flandju, mada nisam dobro vidio (nemoguce iz kuta kojeg si slika vidjeti) klapne na usisu..Ali osim te tvoje "brige" t.j.tog varijabilnog grane ja nevidim dr.razlog zasto direkni plin..
Uglavnom ti saznaj/nauci sto vise i sam odaberi!! Sve dr. ces reci slusao sam ovog/onog i nadrljao sam, nego informiraj se i preko noci kazi hocu to i sutra vozi auto da rijesis i to sto si zelio s autom..
Da, odnos nije "zadovoljan majstor-zadovoljna stranka", već "ovaj nema pojma ajmo ga oderat-nasankana stranka"...nema smisla o tome uopće raspravljati. :hm:

Drago mi je da su mi svi koji su se javili, naravno i ti među njima, htjeli pomoći.
Sad ostaje naći "dobrog liječnika", jer smatram da će on znati što i kako uraditi da auto traje.
Ako mi sfušari auto, ima uvijek načina da poravnamo račune jer baš i ne volim neporavnate račune :D

Sutra idem do Mišića vidjeti što će on reći. Preko telefona je ostavio dobar dojam, pitao me neke stvari koje nitko drugi nije...svidio mi se. Isto tako, na njega nisam našao ni jednu pritužbu, sve koje su i bile bi se ljudi poslije javili da im je riješio. Zvuči obećavajuće... :grin:
 

Dujo

New member
http://www.njuskalo.hr/servisi-vozila/bozicna-akcija-ugradnju-autoplina-oglas-755781
http://www.njuskalo.hr/ostala-autooprema/ugradnja-autoplina-4.6.8.10.12-cilindara-oglas-2004976

Raspitaj se na vise mjesta, svakoga saslusaj, pitaj sto te interesira, saznaj sto vise info (naravno i cijene) pa onda polako odluci..
Kada sam ja u prvo auto ugradjivao obasao sam ih sve, tada ih je bilo dosta i od svakog cuo ponudu i sto mi ima ugraditi, opet sam na kraju otisao covjeku za kojeg sam predpostavio da cu otici radi iskustva a cijene je kao kod drugih..
 

Dujo

New member
Evo samo da kazem da je moja "labudica" preuzeta prije 2 dana, ugradjen je klasicini (na flandju) plin, auto ide kao i na benzin (sto je komentirao decko koji je izvrsio probu i stelovanje <Igor>) te funkcionira bez problema.. Znaci detonacije se nisu desile niti njemu niti meni prilikom probe sistema, te moje probe prije preuzmanja auta..Kako je auto automatik, samim tim je i veca mogucnost istih prilkom "kickdown" saltanja koje smo i ja i on forsirali, pokazalo se da je plin "savrseno" podesen i slozen..
Za sada potrosnju ne znam jer tek kilometrazu na plinu pocinje brojati, ali napisat cu i taj podatak nakon par tankova i malo kalkuliranja..

Taz pitao sam i za tvog ljubimca, nakon sto sam mu iznio neke info o tvom autu, uslijedilo je par kontra pitanja prije odgovora.
1. 12 ili 24v motor?
2. Koji je mjenjac?
3. Tko je vlasnik? ( mislio je na godine i karakter,te stil voznje)
4. Dali je prvo auto sa plinom?

Nakon toga je rekao, vjerojatno netko npr. ja ( mislio je na sebe ), bi ugradio klasicni plin i vozio bez problema. Nikako nebi preporucio takav plin nekome tko ga ima prvi put u autu..
Onda je zavrsio, nebi savjetovao nikome osim direktnog plina u to auto zbog starosti, nepoznatog stanja motora a i prve ugradnje plina, nego prenesi mu da mogu ugraditi direktni plin po cijeni od 8500kn.u to auto.
Na to je dodao da ima i nacin "potrosacnog kredita" od 18-60 rata.
Tako da znas i tu informaciju..Sada dali ti odgovara ili ne to sam moras odluciti..
Kada sam kasnije "analizirao" njegov odgovor, mislim da je skroz korektan i logican..
Nemoj se plasiti da je plin sada nesto "svemirsko" u autu, ali neke stvari moras poznavati da bi posve siguran u sebe i auto, jer mi muski 90% smo takvi.. Onih 10% voze kao cipkice, ponasaju se tako i ne znaju zamjeniti rezervni kotac kao niti ljepsi spol.. :D
 

Profiler07

Well-known member
sta je FLADNJU? koji proizvodjac? ja vam mogu reci jedno da moje auto ima isti odnos potrosnje i plina i benzina rijec je o 16V motoru
 

Dujo

New member
Proizvodjac Tomasetto, nije sekvencionalni/direktni plin vec vakum/klasicni sistem..
Potrosnja, t.j. razlika moze odstupati ali neznatno ako je sve podeseno kako treba...
 

Grga

New member
netko je spomenuo BRC kao najbolji za Citroene. mene konkretno zanima koji sustav na flanđu bi bio najbolji i najkvalitetniji za moj BX na rasplinjač?dakle ne zanima me jel bu 100 eura više ili manje. samo da je pouzdan i trajan. razmišljam o tome ili o HHO ugradnji s kojom bi dobio vjerojatno 25+% uštede u potrošnji benge.
 

Lakii

Well-known member
netko je spomenuo BRC kao najbolji za Citroene. mene konkretno zanima koji sustav na flanđu bi bio najbolji i najkvalitetniji za moj BX na rasplinjač?dakle ne zanima me jel bu 100 eura više ili manje. samo da je pouzdan i trajan. razmišljam o tome ili o HHO ugradnji s kojom bi dobio vjerojatno 25+% uštede u potrošnji benge.
Nema ti bas "sustava" na tim starim sistemima.

Po meni, Tomasettov isparivac, autronic switch i gotovo.
Ne mozes puno faliti, sve ovisi o tome kako se nastima plin. Neka ti isparivac ima 2 vijka za stimanje!

PS. HHO ti ne donosi ustedu.
 

Dujo

New member
Vjerojatno ce ti svi ugraditi tomaseto i taj proizvodjac je jako pouzdan, imao sam ga na 4-5 auta i sv ok.
Konkretno ako je rijec o rasplinjacu/karburatoru ugradnja te nebi smjela vise kostati od 3000kn. a imas i do 500kn.jeftinije, malo raspitaj se zovi pa ces saznati pravu ponudu!
HHO ti nije bas pravi izbor, za sve mora biti legalan serviser te ateste i sve dr.placas kao za plin..
Ustedu koliko ja znam iz iskustva ostvaruju vise dizelasi (20%), tako da usteda na plinu dosta veca/bolja i imas vise servisera, da ne spminjem jednastavnost sistema koji je tebi potreban za ugradnju..
 

Grga

New member
tko u Zagrebu najbolje ugrađuje taj tomaseto?

imam par linkova: UGRADNJA AUTOPLINA "LPG", OVLAŠTENI SERVIS TARTARINI, AUTRONIC, TOMASETTO, VALTEK
UGRADNJA AUTOPLINA LPG - vl. BORIS KRUEZI, ZAGREB, OREŠKOVIÆEVA 9
Kontaktni podaci
Ulica: Oreškovićeva 9
Pošta, Mjesto: HR-10020 Zagreb-Novi Zagreb
Telefon: +385 (1) 66 40 360

ovaj je za 2800Kn :http://www.autoplin.com/hr/tomasetto.html
 

Dujo

New member
Ovaj link ti je Breskovic iz Kastela, ne znam dali jos uvijek ima u Zg. servis, nazovi i pitaj.
To je vrhunski mestar, za tog sam preporucavao i Taz-u ali je otisao drugom i nadrljao..

Zvrcni ako radi jos u Zg.vozit ces se za bagatelu a taj sistem trazi nikakvo ili minimalno servisiranje svakoh 50-70 tisuca km.
 

ExOduS442xb

Racing
Nemojte me gađat sa hidro kuglama ali što vi nazivate flanđom, to me već dugo muči a nisam imao hrabrosti pitati:eek:
Edit: Meni auto ne šiba na plinu kao na benzin, na benzin stvarno dobije bar 20ks više, baš blesavo čupa, pa ono i u crvenom kazaljka skače, nema opterečenja, baš leti. Kad vozim starom cestom nitko me ne obilazi a ovi sa ovim novim autima se čude, necu zaboravit kako me lik htio obic sa passatom a ja u 2 brzine niže pun gas a lik isto drži do kraja i odustane od preticanja, a fina ravnica. A kad vozim na plin i tjeram u okretaje imam dojam kao da vozim mercedes 200D, vrišti kao razjareni bik a rezultat kobila još na nogama, nešto sporo kazaljka ide. A što je čudno je to dok vozim na plin i prebacim na benzin i vozim tako kratko i vratim se na plin auto ide bolje.
Znači kad vozim na plin i prebacim na benzu npr za neko preticanje i onda se vratim na plin auto ide bolje. Zvuci glupo, ali kao da je to malo benzina imalo utjecaja nekog na podmazivanje dizni ili nešto, stvarno ne znam.
 

Automatic

Well-known member
Nemojte me gađat sa hidro kuglama ali što vi nazivate flanđom, to me već dugo muči a nisam imao hrabrosti pitati
To je samo sistem koji se ugrađiva na usisnu granu ili na vrh rasplinjaća(fergazer,karburator),i on je naštelan na isparivaču i onom šarafu na crijevu od plina i to je to.Kasnije su to malo usavršili spojivši se na sondu i stavili imulator ali nije bilo flanđe već samo mala lulica i za obje vrste trebao je na zračnom filteru ventil protiv povratnog udara.Direktni plin ide isto preko isparivača i raznih ventila ali ne direktno u cijeloj količini u usisnu granu nego u sklop injektora ,gdje je svaki spojen u određeni cilindar (na usisnoj grani pred usisnim ventilom)malim crijevom i radi ko injektor benzina .Kada dođe taj klip na usisavanje ,taj injektor propusti određenu količinu plina ispred samog ventila dok klip vrši usis.Za to vrijeme imulator vara motorov kompjuter i blokira injektore benzina da i oni propuste benzin ,tako da benzin samo kola po sistemu.Ostalo sve motor obavi isto ko da je umjesto plina benzin.Ta vrsta ubrizgavanja je puno bolja jer se ne gubi prevelika snaga motora i razlika je u potrošnji direktnog plina u odnosu na flanđu ,jer direktni si uzme samo onoliko koliko mu treba,(spojen na sondu,ima svoj kompjuter,sve u svemu puno bolje)Eto malo samo da pojasnim .
 

dakar84

New member
Zanimaju me vaša mišljenja.Citroen Xsara Break 2003 god. 1.6 80kw s Boschovim kompjuterom. Koji sistema po vama i iskustvu za moj auto bi najbolje odgovaralo, Lovato u fullu, BRC ili Tomaseto(Valtek dizne s Stag kompom)?
Prethodno sam vozio Lanciu kappu 114kw 20v Tomaseto+ Lech komp i prešao 80000 bez problema, međutim francuzi su mi nepoznanica i vidim da imaju nekih zezancija oko usklađivanja 2 kompjutera
 
Na vrh