Ugradnja Plina - gdje i kako? Preporuke i savjeti

Damaj

Active member
Kaj ne rade atest na tehničkom,prije su to radili u stanici u Kraljevićevoj i Dubravi?
Ne znam kako je prije bilo ali danas ti na tehničkom sve pregledaju, pregledaju papirnate ateste proizvođača nalijepljene na dijelove plinskog sustava, provjere da negdje ne pušta plin, izmjere metrom razmake nekih dijelova i na kraju sve to slikaju, kao i sam auto izvana sa nekom pločicom na kojoj je serijski broj. Iza toga uzmu svu dokumentaciju sa slikama, ti ideš kući, a oni poštom šalju to u atestni zavod u Zg. Nakon nekoliko dana ti poštom stigne dokumentacija iz Zg i to ti je to.

Kak je kod vas sa rezervom? Stave kompresor i sprey?
Nije potreban kompresor, samo sprej sa "purpenskom" masom. Prema zakonu nisi prijetnja prometu ako si stao sa strane i čekaš da te odšlepa vučna služba, k tome još i država zaradi na Pdv-u.
 

deda

New member
Pa tak je bilo i prije,samo kaj niš nisu slali u neki zavod nego ako je sve dobro i po prospisu,sami su ti dali karton plinske instalacije i klepili žig i to se moralo pokazat panduru na cesti ak te je tražil.
 

ExOduS442xb

Racing
Zna li netko nešto o Ambra - ugradjivanju plina? Naime htio sam kod Košćaka no ne mogu ugradnju izvršit prije 4tog a meni treba auto jer 3ceg idem za Rijeku. Sutra cu vidjet u Osijeku sa Košćakom moze li se to malo ubrzat ali ako ne tražim alternative, još neka preporuka za Osijek, Vk, Vu?

Nešto se cudno dogadja sa forumom o_O
Eto, ipak smo uspjeli dogovorit sa Košćakom, hvala Damaj!
Edit: Nemre automatski plin, šteta, moram rucno šaltat benzin-plin ali nema veze ;)
 

ExOduS442xb

Racing
Ostavio sam auto, sutra ga kupim i plin, nema koci, samo pici :D
Jedva cekam!

3200kn sa bocom u gepeku i 4000kn sa bocom umjesto rerzvene gume što je malo skuplja investicija ali dugoročno bolja tako da smo se za to i odlucili. Javim dojmove :D
 

Dujo

New member
Nemre automatski plin, šteta, moram rucno šaltat benzin-plin ali nema veze ;)
Jos bolje sto je tako,na prekidac cec biti mirniji i zadovoljniji kada ga zelis saltat,onako na hladne voznje uvijek ti je na benzu bespotrebno..Imao sam P-405-1.6 i P-605-2.0 na plinu,ureno atestirane i ugradjene u ovlastenim servisima,niti jedan nije trebao flashlube ili kako ga vec zovu,stari su to motori i izdrzljivi.Posto sam u dalmaciji cak sam ga i palio na plin i zimi,sama uvijek kada bi se sjetio prije gasenja,t.j.kada bi parkirao doma bi ga prebacivao na benz da ovlazi dizne,nisam nikada imao problema sa trokiranjem na benz ili plin..Servise sam radio samo kada osjetim problem,cak 50 000km.na 605-ici sam presao da filter i membranu nisam mijenjao na isparivacu..Itekako isplativo za te novce koje si ti ugradio ako iti malo se vise "vozikas". Sada imam ZX-a 1.4i na plinu,tek je kupljen pa malo obtaji variraju na benzu i plinu ali i to rijesim,ostalo je sve uredno,potrosnja je cca.7-8 litara dosada izmjerena 400km.otvorene 400km.gradske ili po ciovu sto je isto! Sva auta su mi trosila isto benza i plina,malo bi ga "zatvorio" na dovodu plina sa iparivaca i izgubio bi nesto sitno snage ali bitna mi je bila kilometraza sa 1 spremnikom sto veca,t.j.manja potrosnja...Da kazem da mi trose isto i u gradu i na otvorenom sada ce opet pocet neki "pametovat" ali ja po gradu vozikam se,nigdje ne zurim i do 2500/min ne prelazim..Ne mogu preskakat auta po mostu i guzvama tako da gledam onda da ustedim..Na otvorenom ga volim "potegnit" tako da uvijek vozim sa vise obrtaja i brze dosta od ogranicenja pogotovo van naselja,onda i potrosnja ide gore a ne da se spusta jer ne vozim 90kmh.na dulje relacije,pogotovo sam se vozim pa nestedim..:D Bit ces prezadovoljan sigurno,uvijek ces se smijesit kada za rezervoar plina budes davao vise nego duplo manje za benzin..Imao sam i Tempa 1.1efi sa plindzom,a sta da kazem,upaljac..:D:D
 

brda

New member
-I ja sam plinaš i to dugo.Prije sam imao pasata na plin a sada picasso 16 16v.Sada mi je boca umisto rezervnog kola ali je morala stati mala od cca 40 litara dok mi je u pasata bila cca 65 litara.Tako da se teško navikavam na malu autonomiju.Po gradu mi troši citroen cca 11 litara benzine a oko 13 plina.Prođem 270-290 km po gradu a starom cestom dođem do ZG bez naljevanja,normalna vožnja ne preko 100.Plin mi je direktni lovato.....:whistling:
 

zlatkocx

New member
Svakako preporučam plin,vozim Xantiu 1,8/16 (360000) na plin tri godine,kupljena sa ugrađenim plinom prije 6 godina(Stag sistem),bez flashlube,automatski rad,uključuje na porast temperature iznad 30 stupnjeva.Kad sam ga kupio nešta sam dobio besplatno,ili auto ili plinski sustav...za mene takva je kupnja najisplativija u startu.Dosada mjenjani filteri plinske i tekuće faze i zamjenjen map senzor.Neke servisere neželim niti spominjati(odugovlačenje,nestručnost i visoka cijena posla i dijelova),''Tidala'' korektan i okej...za svaku pohvalu.Još mi želja u CX-sa ugurati plinčeka :)
 

nitrozg

Member
Ja sam u prošlom autu imao ugrađen plin. Suzuki sa sistemom za podmazivanje ventila, automatskim uklopom i isklopom (kompletno digitalni), bosa umjesto rezervnog kotača. Sistem je bio BRC a boca neka čini mi se poljska. Uglavnom vrhunski proizvod, ugradnja i održavanje. Bez kvarova, problema ili nekih cukanja. Ugradio ga je g Novak u Draganiču kod Karlovca. :palac-gore:

koliko me sječanje služi, prebacivanje se ne vrši na 30°C nego na 80°C, koliko je potrebno da ispaivač ugrije tekuči plin. Potrebno je cca 5 minuta vožnje, tako da je nemoguće da je to 30°C

Što se tiče troškova... to je priča za sebe i računica koja je jako individualna. S obzirom na cijenu ugradnje i kvalitetnog sistema, atesta, više registracije, godišnji servis plinskog uređaja, cijena ulja za ventile (150 kn 1l), a i cijena plina koja je sada 5,5-6kn upitna mi je isplativost. Treba raditi puuuuno km godišnje.
Treba računat na 10000 - 15000 kn sa atestima, a toliko je već i cijena diesela. ;)
 

zlatkocx

New member
koliko me sječanje služi, prebacivanje se ne vrši na 30°C nego na 80°C, koliko je potrebno da ispaivač ugrije tekuči plin. Potrebno je cca 5 minuta vožnje, tako da je nemoguće da je to 30°C
Ipak,prebacivanje se vrši na temperaturi od 30 do 40 stupnjeva jer nema razloga čekati 80 stupnjeva i ful radnu temperaturu motora,jer točka vrelišta za LPG plin (Propan / Butan) je ispod 0 stupnjeva celzija pa če iznad 0 stupnjeva celzija i na atmosferskom tlaku biti u plinovitom stanju.
Butan,vrelište oko -0,5 stupnjeva a Propan ima vrelište ispod -40 stupnjeva celzijevaca.
 
Svakako preporučam plin,vozim Xantiu 1,8/16 (360000) na plin tri godine,kupljena sa ugrađenim plinom prije 6 godina(Stag sistem),bez flashlube,automatski rad,uključuje na porast temperature iznad 30 stupnjeva.Kad sam ga kupio nešta sam dobio besplatno,ili auto ili plinski sustav...za mene takva je kupnja najisplativija u startu.Dosada mjenjani filteri plinske i tekuće faze i zamjenjen map senzor.Neke servisere neželim niti spominjati(odugovlačenje,nestručnost i visoka cijena posla i dijelova),''Tidala'' korektan i okej...za svaku pohvalu.Još mi želja u CX-sa ugurati plinčeka :)
I ja sam pre 6 meseci ugradio ovaj AC stag-4 i prezadovoljan sam.
Samo sipam plin i ne mislim.
 

Taz86

Sanjar
Da malo oživim temu :D

Koliko sam vidio iz prethodnih postova, nema nekih preporuka od više ljudi za istog majstora.
Ono što je spomenuto do sad je:
-Damaj je prije više od godinu preporučio "Košćak autoplin" iz osijeka, isto i ExOduS442xb
-Ciki VTS je preporučio Auto Tim (ZG)
-DDakic je rekao za Auto Silvijo u Svetoj Nedelji
-zlatkocx kaže za "Tidala" iz Zaboka
-nitorzg spominje g Novaka u Draganiču kod Karlovca

Pošto se radi o puno servisa posvud po Hrvatskoj, zanima me može li netko preporučiti nekog vrsnog tko bi ga mogao ugraditi na Xm V6 24V? Da to radi profesionalno i da nemam poslije ni brige ni pameti...da ga ni ne osjetim u vožnji, sistem "toči i vozi" :whistling:
 

Automatic

Well-known member
Nisam ljubitelj plina i makar vozim automobile veće kubikaže nebi ga ugrađivao.Imao sam četiri auta na plin, Ascona(nije nikako radila ,stari lovato na flanđu),Fiesta (radila vrhunski i nije bilo zamjerke u ničem,direktni brc),Mercury (malo radi ,malo ne ,pa proradi,katastrofa,OMVL-Tomaseto),Vectra (dobro išla u vožnji ,ali na benzinu nije imala ler gas jer je morao biti zaštopan jedan dio na usisnoj grani da bi plin radio,lovato na flanđu reguliran sondom),uglavnom loša iskustva tako da sam ga dva puta vadio trsnim škarama od živćanoće i ne bu ga u nijednom mom autu.Uvijek si kupim još jedan manji auto da imam ak me baš stisne da nije love.Inače ventili gore zato što dolazi previše kisika pa je sam ispuh ko brener.Interval ulja se može produljit jer ulje je i nakon 7-8 tisuća ko novo,a sviječice ko iz dućana,ako je dobar majstor nebi trebalo biti problema ,ja sam se namjerio na plinske uređaje koji najvjerojatnije nisu bili redovno servisirani pa mi se zamjerilo,ali mi fiesta stvarno išla bez razlike na snagu motora,a nisam ni primjetio kad se prebacila na plin.Nikad nisam dodavao nikakve dodatke jer LPG bi to morao i sam imat (ako uopće kaj treba),jedino odu prije gumice i vođice ventila jer benzin sam po sebi ipak daje određenu masnoću dok je plin suh.Susjed mi se već 25 godina vozi samo na plin ,sjećam se da je stojadinku vozio na plinsku bocu a čak je i pretakao sa boce u bocu u autu (nikad nije imao nikakvih problema)

Loša iskustva sa autoplinom.Uvijek si kupim još jedan manji auto koji nije ništa skuplji od poštenog plina.Ako ne radite više od 20000 godišnje neisplativo.Kad izraćunate plin i ugradnju,te atest,oderaćinu na regi zbog ekologije.Jedini plus je što je jeftin,svječice i ulje dulje traju..Minusi,još jedno dodatno održavanje,uvijek se osijeti miris oko motora,zauzimanje prostora, te sigurno šteti samom motoru,i ono najbitnije kad mi djeca odostraga spavaju ne moram razmišljat da li je to zbog plina.PLIN hvala ali nebi ga u mom autu.Ne želim da se oni koji ga imaju uvrijede ,to je samo moje mišljenje s kojim se ne morate slagat,Kupite diesela ak ste se već odlučili!
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
PLIN hvala ali nebi ga u mom autu.Ne želim da se oni koji ga imaju uvrijede ,to je samo moje mišljenje s kojim se ne morate slagat,Kupite diesela ak ste se već odlučili!
Jutros mi poznanik bio na servisu. Više manje istim riječima je opisao. Vozi se na plin (Astra), ali da uzima novi auto da ga "ni lud više ne bi ugrađivao, nego bi odma išao na dizel". ;)
 

Automatic

Well-known member
Jutros mi poznanik bio na servisu. Više manje istim riječima je opisao. Vozi se na plin (Astra), ali da uzima novi auto da ga "ni lud više ne bi ugrađivao, nego bi odma išao na dizel". ;)
Ne znam šta bi rekao,sve aute sam kupio sa plinom i imao volju ali samo mi fiesta radila tvarno savršeno i drago mi je bilo što se plin nalazio ispod gepeka izvana ,nije bio u autu.Ali uvijek se malo osjetio što je normalno ali me iritiralo.Inaće sam takav tip da sve mora biti savršeno bez obzira na godište auta(ispravno za oko svijeta).Frend kupio novu astru i od prvog dana vozi na plin(već 5 godina).Ne velim da nije dobar ,ali sve kak se namjeriš.Drugi frend (renault safrane )stavio novi ali uvijek je imao problema stalno su mu nešto mijenjali i nikad nije bilo dobro izludilo ga pa prodao auto.Razna su iskustva ali ja se držim svog,ne bi ga ugrađivao .
 
Na vrh