Povećavanje snage motora

deda

New member
Zašto je onda auto sa "istim" motorm i sa više konjina skuplji,zar samo zbog reprogramiranja,ili mislite da je to marketinški trik?Taj motor koji ima više konja original tvornički, pokriva svu kvalitetu garancije kao i onaj sa manje,dakle zar stvarno mislite da je razlika u njima samo u programu,jeste li kada otvarali jedan i drugi motor i znate da nema razlike?
Nagledao sam se u ovih svojih 40 godina rada, motora koji su se koristili onako kako je proizvođač savjetovao i onih koji su bili "mudriji" pa izvodili kojekakve preinake, jer oni znaju sve .Vjerujte,svi su se za:cenzura::cenzura::cenzura:ali i s:cenzura::cenzura::cenzura:ali aute,pa poslije su im svi krivi samo ne oni sami.
Nitko ih nije mogao uvjeriti da nisu u pravu i uvjek se ponavlja ista priča,sve dok se ne shvati da to nema smisla.
Da netko ne misli da danas može raditi svašta,jer je naprednija tehnologija,sve je to isto,samo je naćin malo drugačiji,ali ono osnovno je ostalo i ostaće isto,elektronika se ne vrti i ne daje snagu,snagu daje i dalje samo čista mehanika.
 

Nono

Èlan
La Marche,čas mi se čini da mislimo isto, a onda opet da ne.
Moje je mišljenje da proizvođač ne razmišlja o tome što kupcu može pasti na pamet. Citroen je jasno specificirao što možeš mijenjati na svojem C4; od boje do felge. Sve drugo nema veze s njima. Možeš kupiti novi auto i u njemu držati kokoši. :)
 

balki

Active member
ali ono osnovno je ostalo i ostaće isto,elektronika se ne vrti i ne daje snagu,snagu daje i dalje samo čista mehanika.
Većinom si u pravu ali danas elektronika upravlja sa svim parametrima od kuta i načina/količine ubrizgavanja pa do pritiska koji će turbina stvarati na određenom broju okretaja. Tvornički je sve podešeno poprilično idealno (iz aspekta proizvođača koji je također možda bio spreman raditi kompromise kako bi smanjio zagađenje ili potrošnju npr) ali neke stvari su podešene sa faktorom sigurnosti- pa tu ima prostora za male promjene karakteristika koje su u nekim granicama prihvatljive vlasniku kada gleda odnos ulog/dobitak/rizik radi hira/želje/gluposti/nazovikakohoćeš al ako :wtf: to veseli samo ga zakon (koji se ne provodi) može spriječiti.
 

deda

New member
Sada upravlja elektronika sa senzorima i ostalim kiflama,a nekad je isto to bilo mehanički upravljano,pa nisu motori sve regulirali sami od sebe,sve se isto podešavalo rućno i automatski.Sama funkcija i princip je isti,samo je način drugaćiji.Ne možeš povečavati snagu kutem paljenja,ubrizgavanja,odvođenjem plinova i smjese goriva,nastaje veće opterečenje na čelo klipa,pritisak na klipnjače,ležajeve,karike,ventile,vrtloženje ispuha,itd.
Da bi to sve imalo smisla,moraju se svi parametri prema tome proračunati i napraviti dovoljno izdržljivo,da bi bilo rentabilno.Svaku stvar koju mjenjaš,nešto drugo poremetiš i skratiš vjek,jer nije napravljeno za dodatna opterečenja.
Trkači troše silne novce i imaju sredstva da svaki puta sve mjenjaju na autima,poslije svake trke i radi cijeli tim profesionalaca i opet useru motku,a sada ispada da su svi oni glupi i neki Štefek z Kljanca zna bolje i za par kuna napravi zvjer od auta i da troši ko upaljač.
 

balki

Active member
Ajmo teoretski:
- da li elektronika može povećat boost turbine za 10% bez da nekaj rikne odma ili sljedećih 20000km- može
- da li taj povećani protok zraka i plinova može protrčat usisom/ispuhom i svim kanalima di mora- može uz malo više "truda" odnosno malo više gubitaka
- da li se dobava nafte može povećat i uskladiti da novim zahtjevima za tih 10%- može
- da li se da programirati da senzori prihvate novonastale parametre i ne izbacuju ih kao grešku- može
- klipnjača, klip, radilica, bregasta, getriba... će tih 10% također odraditi bez previše grintanja.
... i eto ti 120-125ks iz auta koji je prije zahvata imao 115.
Došlo je malo snage i malo momenta, kad ga ne stiščeš će trošiti skoro isto, a ako ga stišćeš koju litru više. Auto će izdržati podosta km vožnje uz pretpostavku da se radi o prosječnom vozaču koji će taj prirast snage upotrijeiti ponekad na ravnici i kod preticanja. Ako to napravi netko željan tlačenja auto neće izdržati punu starost ali on će u lokalnoj birtiji bit baja, maznut će koju snašu i konobaricu na konto novostečenog ega i ako ga pitaš dali je to vrijedilo samo će se nasmijati...;-)
Znači da se turbo dizel naturpijati mapiranjem/čipiranjem.
Ako je dobra mapa auto radi bez vidljivih znakova da nešto nevalja (ne dimi, ne ruži, ne baca greške)
Time se teoretski i praktično smanjuje vijek auta ovisno o postignutoj snazi i (zlo)upotrebi iste.
Koliko je to pametno raditi ovisi samo o pameti vlasnika.
Teoretski da skrivi nesreću i da mu na autu nađu preinake snage smatra se da vozi preinačeni neatestirani auto.
 

Automatic

Well-known member
Re-balki
Sve super kak si napisal ili ne mora bit točno .Ako pojačaš turbinu( a moraš ju pojačati samo preko ispuha , a za to opet treba dobar usis ako misliš na ranije otvaranje leptira koji može bit el. ili na vakum, samo se bude ranije otvarala)i dodaš nafte za 10 posto ostali dijelovi ili određeni dio će možda trpjet i do 40 posto jaće opterećenje.Kad je čaša vode puna sve ok ali jedna kap će ju prelijat.Tako da i za mali postotak nešto može biti okidać.Uvijek bi neko opterećenje trebalo držat duplo od onoga na što se opterećiva,ali mislim da su novije aute navinuli do gornje granice.Različiti dijelovi u autu mogu imat puno jaće opterećenje koje je različito o dijelu koji vrši funkciju.Najvjerojaatnije da će auto durat ak se ne stišće,Ali može biti baš vaš auto onaj kojem če se razletit motor ili riknut neki dio.
 

balki

Active member
a gle realno- snage nikad dosta (izmedju ostaloga zato sam i kapario C4 115 a ne 90). Sluzbeno zadnje 3g vozim fiestu 1.4 dizla i auto je super za grad, ali sa par osoba i stvarima ako se ide iz Ri u Zg imas osjecaj da je auto pokvaren kad krene onih par uzbrdica laganih i taman mu fali desetak ks. Zelim reci da je ponekad 10-15ks taman razlika izmedju prevozenja i voznje ako gustas u voznji;)
 

Vedran

New member
Ja se cak slazem da snaga nije uopce bitna u ovoj prici, ali se itekako dobro osjeti koji njutmetric i ispeglanija krivulja. Kod varijabilnih turbina danas se moze krasno izbjeci mrtvilo do 2000 okretaja i postici osjecaj " svejedno u koju brzinu stavis".
 

deda

New member
Fučkaš te male motore koji su nabrijani,treba kubikaža,ona vuče,jel turbo ili nije,jel bengač ili dizlo.Ja sam auto sa 2400ccm i 92 ks vozio tako da ga nisam ni trebao šaltat,u što manjim okretajima,to je bolje potegnuo i nisam uopće kužio turbo rupu.Ovi mali motori,pogotovo dizli, ako se ne vrti ko blesav,nikam nejde i ćim padnu okretaji umire.Pogotovo se osjeti kada je natovaren,badava mu svi silni nafrkani konji.To ti je isto kao da trkačeg konja dopingiraš,poleti i onda krepa.
 

Automatic

Well-known member
Tak je deda, gda si od komarca mogel napravit stršljena.Grizne i on ali ne tak jake i nemre preživet dugo.Kubikaža daje trajnost i izdržljivost.Zakaj nema volva sa 1.2 motorom i 100 konja.Mogu ga napravit ali ruše kasnije ime i kvalitetu.A barem je on poznat po trajnosti.
 

deda

New member
Pa nebi tak to nazvao,stvar je u tome kaj su od tople vode zmislili da je hladna pa je ponovo griju.Tehnologija je otišla u P.M.,postala je samo sama sebi svrha.Pogledaj kaj su sve nadrobili u aute i zakomplicirali stvari do neba,a sve to isto,čak i bolje radi bez svega toga.Apsolutno nepotrebno,nepouzdano,ali stvar je u big biznisu.Kaj da napravim s tim novim autom kada mi u nekoj pripizdini zglupira elektronika,kaj da onda napravim,mogu se samo plakat,a drugo je u visoko razvijenim zemljama,gdje ni gumu ne moraš mjenjat,jer ti servisno vozilo prije dođe nego si stao_Oni si mogu priuštiti taj komfor,a mi se možemo guzit još soma godina,nikad pa ni onda to neće profunkcionirta kod nas.
Evo ti primjer sa onim C3,meho nije htio utovarit na šlepu auto kada je puknuo feder,nego ga je sam vozio da uštedi 100kn,pa potrgao još koje kaj.Dakle,di smo mi to,možete samo sanjat.
Nekad sam jedan auto vozio skoro pola godine sa puknutim prednjim federima,dok nisam našao lika koji će mi napraviti nove,pa sad mi reci sa kojim to današnjim autom možeš?
Ili moj kompa kojem je prdnuo ključ na C3,pa ga nije mogao upaliti,pa ljepo 400kn za prijevoz do servisa,pa dok su našli kaj mu je,pa naručili novi ključ,pa bio bez auta nek vrijeme i još plati ko svetog Petra kajganu.Sve to ljepo funkcionira sa mehaničkim kljućem,pa kad ga i strgaš,skineš bravu i voziš se.
 

Damaj

Active member
Mislim da se ne bi baš trebalo bojati moderne tehnologije u tolikoj mjeri, pa zar inection i turbo nisu svojevremeno bili zadnji krik moderne tehnologije. Zamislite da je netko odlučio da se auto industrija ne odmakne od tehnologije T Forda s početka 20 stoljeća. Drugo je to što tvornice prerano izbacuju nove modele i tehnologije, te iste ne uspiju dovoljno razviti i ispitati. Svemu je kriva pohlepa za zaradom. A posljedica sve većeg profita je i loša kvaliteta elektronskih i ostalih sklopova što nas dovodi do pitanja da li su nam potrebne novotarije!?
Jesu, ali bi bilo fer od industrije da te novotarije prvo usavrše i naprave kvalitetno. No FER
i PROFIT ne idu skupa! To je pošast današnjeg doba i samo je pitanje vremena kada će se urušiti takav sustav.
 

Automatic

Well-known member
nekad se i fukalo bez straha od bolest
Ni sad nema straha ,.ukaš dok ne na.ebeš. onda samo promeniš grad,barem se tak dogodilo malo dalje od mene u loboru.Širiš bratstvo i jedinstvo nešto slično ko u saboru.Svi bolesni a j..bu nas u zdravi mozak.
 

balki

Active member
Bacite oko na odnos kubikaze i krivulju snage i momenta kod novijih HDI (i ostalih inacica drugih proizvodjaca). Getribi je svejedno jel taj odnos momenta i snage dobila iz masine od 300kila ili 100 kila. Potrosnje su pale za vise nego duplo za iste ili bolje vozne karakteristike od vremena koja spominjete.
Ni meni ne pase sto vise nemogu skoro sve rjesit s koferom alata i komadom drota ali izbora nema osim ako se ne zelim prihvatiti opet voznje nekog AX-a ili ZX-a;-)
Sto bi Ucitelj rekao- "Idemo dalje..."
 

deda

New member
Potrošnja je pala,nemoj me nasmijavat,kolko troši novi C4 iste kubikaže i jedan ajd da ne uvlaćimo druge marke,recimo BX ili još stariji GS?
 
Na vrh