Povećavanje snage motora

La Marche

Iskreni optimist
Kako svaka blesa ima svoje veselje, mene ozbiljno zanima postoji li mogućnost izrade mape da auto smanji potrošnju? Snaga mi je nebitna. Može se i smanjiti. I da me pri tom ne mogu u nekoj, recimo, Belgiji uhvatiti da sam u prekršaju s emisijama, nedozvoljenim preradama i sl. Jasno, ne smanjiti potrošnju tako da se ja sporije vozim, nego da auto na npr. 100 km/h umjesto npr. 4,2 troši 4,0? Nisu bitne točnosti ovih brojeva, nego da se to smanjenje postigne. Bez promjena aerodinamike, gašenja klime i sl. Hvala svima na bilo kakvim odgovorima.
 
Posljednje uređivanje:

Nono

Èlan
Kako svaka blesa ima svoje veselje, mene ozbiljno zanima postoji li mogućnost izrade mape da auto smanji potrošnju? Snaga mi je nebitna. Može se i smanjiti. I da me pri tom ne mogu u nekoj, recimo, Belgiji uhvatiti da sam u prekršaju s emisijama, nedozvoljenim preradama i sl. Jasno, ne smanjiti potrošnju tako da se ja sporije vozim, nego da auto na npr. 100 km/h umjesto npr. 4,2 troši 4,0? Nisu bitne točnosti ovih brojeva, nego da se to smanjenje postigne. Bez promjena aerodinamike, gašenja klime i sl. Hvala svima na bilo kakvim odgovorima.
S obzirom da zahvaljuješ na bilo kakvim odgovorima, evo moj nestručni odgovor:
Ako na jednoj strani dobivaš, na drugoj gubiš, to se zna, znači mislim da ukoliko bi to bilo moguće onda bi te mogli uhvatiti u Belgiji. Šalu na stranu, ali (iako sam truba za te stvari) siguran sam da ne možeš smanjiti potrošnju, a da nešto drugo ne pokvariš. Kad bi to bilo moguće onda bi to značilo da je tvornica iz nekog razloga namjerno povećala potrošnju bez razloga. To mi ne izgleda vjerojatno. Ili se varam? :confused:
 

Automatic

Well-known member
Dečki evo jednog odgovora bez ljutnje.Jedan isti auto ,dva vozača su dvije različite potrošnje.Dva ista auta jedan vozač opet različita potrošnja.Da objasnim.Režim vožnje ,različiti vozači,uvjeti na cesti,relacije kojim se vozimo i sam teren(bregovi,dolovi,ravnice,selo grad).potpuno novi auto će trošit različito.Tom istom autu još možemo povećat i smanjit porošnju tako da gume napumpamo na 3.5 bara ili spustimo na1,2 bara u gumama.Potrošnja će bit na istom autu različita u svim ovim uvijetima od druge rečenice.Naravno ako gledamo u razlici od jedne litre na niže ili više.Znači 1.4 C3 može trošit 6 do 7,5 litara goriva ovisno o ovom što sam napisao.Tak ako hočete smanjit potrošnju kupite SMART ako mislite da je to auto.ZA mene su onda spaček ili dijana ,to su najmanji potrošači a za smarta su vrhunska limuzina što se tiće udobnosti.Održavanje super jeftino.
 

Dalibor

Dado Tornado
siguran sam da ne možeš smanjiti potrošnju, a da nešto drugo ne pokvariš. Kad bi to bilo moguće onda bi to značilo da je tvornica iz nekog razloga namjerno povećala potrošnju bez razloga.
može se smanjiti potrošnja i povečati elastičnost sa boljim (za to ciljano konstruiranim; after market) ispušnim cijevima i kolektorom između cilindra i katalizatora.

tvornica to nije napravila jer bi povećala troškove, a nekoliko decilitara joj je zanemarivo (to postignu ekološkijim gumama prilikom prve ugradnje).
 

Nono

Èlan
Dalibor, istina je što govoriš, Nisam baš najpreciznije napisao što sam mislio. Jasno da je proizvođač mogao postići nižu potrošnju, ali ne za istu cijenu.
Isto tako, pitanje je isplativosti naknadne ugradnje dijelova koje navodiš.
 

Dalibor

Dado Tornado
ako se planira imati duže jedan auto i voliš imati življi auto u području npr. 3000 okr/min uz malo nižu potrošnju postoje proračuni i formule sa kojima se može proračunati promjer ispuha i duljina kolektora do katalizatora i promjer ispuha od katalizatora do kraja ispuha.

isto se može napraviti ako želiš što bolji auto za stazu.

ali nisam siguran radi li to koji ispuh majstor u hrvatskoj. vani, u americi recimo, postoje specijalizirani trgovci i majstori sa proračunima, programima i simulacijama tako da se auto može prilagoditi određenoj namjeni.
 

Automatic

Well-known member
Već su takve stvari napravili ugrađujući predkatalizatore i katalizatore koji su odmah na samom izlazu ispušne cijevi i to je to.Mislim da se zamarate sa pola litre benzina bez razloga jer malo lošija sonda će vam povećat potrošnju tih pola litre,lošiji benzin,lošije vrijeme,taman da stavite sve moguće u auto jer na većini auta rabljenih su zamjenske sonde koje već same po sebi ne daju dobar podatak ali funkcioniraju.Njima u tvornici je itekako bitno da auto na kontrolnom pregledu troši i deci manje ,radi same reklame.Nekad je C3 imao reklamu da 1.4 HDI troši 3.5 litara diesela na sto km.Nek nam se javi neko ako ima takvog.Meni su na novom autu C3 napumpali gume na 3.6 bara jer tad su tvrdili da je potrošnja 5 litara benzina(na svakoj grabici me zanosio).A i kad gledate većina nas vozi rabljene aute starije od 5 godina pa je i normalno da se potrošnja malo poveća jer u prosijeku svi naši auti stariji od 5 godina imaju iznad 100 000 km.Mislim da je radi razlike potrošnje kojaunutar litre ludost bilo kaj ugrađivat ili kemijat

isto se može napraviti ako želiš što bolji auto za stazu.
Mislim da to vrijedi samo za nascar ili formulu gdje je bitno koliko će auto trošit radi gubljenja vremena na boks u datom momentu tj u kojoj je fazi utrka.Ka gledate utrke auta bitno je da auto izvuće sve što može da ide bolje i nije toliko bitna potrošnja već ostale karakteristike.A za ulične utrke što se tiće auspuha rekao mi čovjek koji je ugrađivao remus a i sam izrađivao auspuhe da na kompletnoj izmjeni ispušnog sistema možemo dobit dva -tri konja više ,sve ostalo je laž .Ali ono bitnije je da dobijemo kvalitetnije izgaranje te time produljujemo vijek rada motora(to se odnosi na ispuhe gdje svaki cilindar ima svoju granu sve do katalizatora i tek pred njim idu u jednu cjelinu.Zato neki auti koji imaju redne 6 cilindrične motore imaju po dvije ispušne grane i dva katalizatora da bi dobili bolji rad.Jer kad je grana u cjelini veći je protok i zastoj izgorene smjese koja smeta novoizlazečoj smjesi pa se kompresioni prostor ne može u potpunosti isprazniti.Baš radi toga ,da se smanji potrošnja ,emisija štetnih plinova izmišljen je EGR ventil.
 

Konrad

New member
Kako svaka blesa ima svoje veselje, mene ozbiljno zanima postoji li mogućnost izrade mape da auto smanji potrošnju? Snaga mi je nebitna. Može se i smanjiti. I da me pri tom ne mogu u nekoj, recimo, Belgiji uhvatiti da sam u prekršaju s emisijama, nedozvoljenim preradama i sl. Jasno, ne smanjiti potrošnju tako da se ja sporije vozim, nego da auto na npr. 100 km/h umjesto npr. 4,2 troši 4,0? Nisu bitne točnosti ovih brojeva, nego da se to smanjenje postigne. Bez promjena aerodinamike, gašenja klime i sl. Hvala svima na bilo kakvim odgovorima.
ECO tuning...smanjuje potrosnju goriva
 

Automatic

Well-known member
ECO tuning...smanjuje potrosnju goriva
Pozdrav.Molim da nam objasnite za koliko smanjuje,što sve treba promjeniti na autu,koliko takav tuning košta i tko ga radi.Sam naziv nam ne pomaže ,ako može koja informacija više dobro bi došla ,jer eco tuning može bit i ono što je deda napisao(pješice je ekološko, ekonomično i najjeftinije i najzdravije);)
Najbitnije je da li se isplati i da li je auto iste snage ili možda jači.Niš zamerit.Hvala.
 

La Marche

Iskreni optimist
Malo ću se detaljnije raspitati za to s eco-tuningom.
Hvala.
Najozbiljnije što sam sad na brzinu našao bilo je na njemačkoj wikipediji, ali nisam baš najbolje razumio.
U većini slučajeva, kako tamo kažu, dolazi do povećanja emisije dušikovih spojeva, pa mi se to baš ne sviđa kao rješenje.
Eco kratica, kako piše na jednoj našoj stranici, nije došlo od izraza ekološki, već od ekonomski.
 

c4 power

New member
SKN ECO75 Tuning - Citroen C4 1.6 HDI 68kw/92ks
snaga se povečava na 121ks a okretni moment na 285Nm.
dok je pedala gasa stisnuta do 75% potrošnja se smanjuje do 20% a na punom gasu daje max snagu i onda se ne gleda na potrošnju. To su dva proizvoda u jednom. Znači i eco i power tunning.
cijena 799eura, trenutno na akciji 719eura.

Èisti Eco tunning diže snagu remapom na 101ks a moment na 252Nm i u svim režimima vožnje štedi cca 20% goriva.
Cijena 359,50eura na akciji.
 

Konrad

New member
Ja radim remapiranja u Sedoxu.

Svi obecavaju da je normalnom voznjom manja potrosnja jer se poboljsava iskoristivost goriva...kod ganjanja ce svi trosit vise. Ako bude srece uskoro cu na vlastitoj kozi osjetiti razliku
 

deda

New member
Ja vas ne kužim,kaj su ovi u PSA mutavi pa neznaju odma složit da motor ima bolju iskoristivost goriva,manju potrošnju i veću snagu?
 

La Marche

Iskreni optimist
Nije stvar u pameti, nego u uvjetima koje treba zadovoljiti.

Npr. nije mi nemoguće zamisliti slučaj da možeš napraviti manju potrošnju i bolju emisiju, ali onda ne možeš zadovoljiti 90KS, koliko nudi konkurencija, nego imaš 75 KS, i odmah u startu te otpišu.

Nije mi nemoguće zamisliti da možeš napraviti i 120 KS umjesto 90 KS, ali ti emisija i potrošnja ne odgovaraju standardu i(li) konkurenciji. Dodatno, nisi siguran koliki će biti postotak kvarova u takvom slučaju, jer računaš s korisnicima u rasponu od divljeg teenagera do umirućeg starca, od ing.strojarstva do polupismenog useljenika iz zemlje gdje si faca ako imaš 20 godina stari skuter.
I tako dalje.

S naknadnim promjenama rada motora, prlagođenim određenom korisniku, prepustiš svakom pojedincu odgovornost da će nešto ići krivo, ako stvar ne uspije, ili se on zaletio u procjeni.

Zadovoljstvo je u tom personaliziranju same funkcije automobila, a ne personaliziranju kroz puki vanjski ili unutrašnji izgled (lampice, felgice i slično).
 

Nono

Èlan
S naknadnim promjenama rada motora, prlagođenim određenom korisniku, prepustiš svakom pojedincu odgovornost da će nešto ići krivo, ako stvar ne uspije, ili se on zaletio u procjeni.
Dobro si sve objasnio, ali nisam siguran da je istina što pišeš u ovom citiranom pasusu. Tvornica ti prepušta da staviš npr. kotače od 16, 17 ili 18 cola pa ti sam vidi želiš li veću udobnost ili bolje držanje u zavoju. To su ti i napisali u uputstvu i tu imaš mogućnost personalizacije. Naknadne promjene rada motora nisu navedene u manualu. Hoću reći, to ti nisu prepustili da radiš.
Možeš i otpiliti krov pa ako prođe homologaciju imaš kabriolet. Ali tvornica ti nije dala takvu mogućnost. Tako ja mislim.
 

La Marche

Iskreni optimist
Onaj čas kad sam kupio auto on je moje vlasništvo i ja s njim mogu što hoću, proizvođač zna da mi svakakve stvari mogu pasti na pamet i on samo mora definirati za što preuzimaju odgovornost a za što ne, ako mi padne na um da ih tužim. Možeš sve, ali mi s tim nemamo veze.
Isto to radi i zakonodavstvo svake zemlje, ako mi padne na um staviti npr. amortizere od autobusa. Možeš, ali ne na cestu s njim.
Mogu, na žalost, čak i ubiti nekoga, a koliko god to užasno zvučalo, događa se svaki čas, a opjevani užitak u vožnji vrlo često u tome sudjeluje.
I to treba imati na umu vezano uz ovu temu, nije off-topic.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh