Povećavanje snage motora

donbajz

New member
Evo, novi sam na forumu, pa slijedi par mojih utisaka. Imam C4 II, 90KS, star godinu dana. Dok ga vozim ja, potrošnja je 4.7-4.9, a dok ga uzme sin u ruke, ne spušća ga ispod 5.5
Mislim da je ok i jedno i drugo i da je to sasvim zadovoljavajuće. Ako ga stisneš, auto ide, ali i troši. Ja prezadovoljan.

Zanima me još jedna stvar. Isplati li se podizat snagu za dvadesetak konja? Je li to isplativo i koliko je pametno? Hvala!
 

La Marche

Iskreni optimist
Da li se isplati?
Što znači isplati u ovom slučaju?
Nećeš ništa zaraditi pri tome.
A da bude baš za tih 20 (ako toliko) KS sin puno brže jurio - ne znam.
Stara priča je glasila:
Prvo se dobro nauči voziti u svim situacijama, predviđati opasnosti i izvlačiti se iz nepredviđenih.
Onda poboljšaj ovjes i kočnice.
Onda ispuh i usis, a motor i mjenjač na kraju.
Tako su me nekad učili, a rekao bih da to još uvijek vrijedi.
Ako nisi na to sve spreman - onda lijepo uživaj s autom kakav jest, jer ti ne gine crna kronika.
 

Vedran

New member
U pravu si skroz, iako mi se cini da 92 i 115 imaju potpuno isti ovjes i bremze. S druge strane, sinek se moze zatuci negde i sa 1.4 hdijem od 68 konja- stavr je iskustva, znanja, procjene i "mladenacke ludosti"- tih 20 ks bas i nebu napravilo razliku...
O isplativosti ovdje nema bas govora jer kosta vise, eventualno se moze malo smanjit potrosnja normalnom voznjom, ali ta usteda litre na 100-150km nebu vratila 350-400€ skoro koliko kosta cipanje. To se radi samo iz gusta :)
 

Automatic

Well-known member
Dečki zakaj tak crne misli.Ak je dečec friški šofer i onak ne smije preko sto cujzana.Nije bitno koliko je auto jak več da li je on gazda tebi ili ti njemu.I onaj od 500 ps ide polako.Pamet u glavu i sve ok uostalom moreš se posmeknut i opast a da niš nisi popil.I spaček ide dost brzo za naj..ti.
Na kraju za sve aute je najbolje da budu onak kak su tvornički napravljeni jer razlika između 96 i 115 konja je metar prednosti jačega ali sigurno pojačava potrošnju i šteti motoru.Motori koji imaju istu kubikažu i isto izgledaju a jedan ima više konja(sigurno je razlika u materijalima od kojih su rađeni).Ja sam nekad ugradil turbinu na obični i nije izdržal ni 1000 km(turbak ima čelične utore za karike,jače klipnjače ,cementirane ležajeve itd..)Na ovim novijim generacijama motora stavljanje čipa je samo marketing.U principu samo pojača gorivo i zrak i promjeni kut palenja ,nekaj sitno se dobije ali nikad one nebuloza za koje takvi ljudi tvrde.Za motor od 100 konja da bi napravili 140 konja treba promijenit pol motora i staviti opreme koja je skuplja nek da kupite jači motor i instalaciju.Ja sam si zato kupil v6 i nemam takvih briga ,ali me viđa benzinska svaki drugi dan.Pošten i je...en nemreš bit(nek nitko ne zamjeri ali je tak)
 

Vedran

New member
Pa i nije bas, imam par primjera cipanih auta i dost se osjeti razlika- govorimo o turbu uvijek naravno, na atmosferske to bas ne pali bez velike mehanicke intervencije pa chip tj remap sluzi kao "uparivanje novih komponenti".
Lako se sad tu razmetat kad se ima v6:whistling::grin:
 

deda

New member
Ak se hoćeš naganjat,onda si kupi takav auto,a ne ljenu kravu i onda od nje tražit da ide na konjske trke.
 

La Marche

Iskreni optimist
Deda, slažem se.
Ali dodao bih na dva prethodna posta.
Ej, nemreš se vozit polako sa 500 KS. To su priče. Dodatno: sa 500 KS se unatoč stabilizacijama i polakoj vožnji nije lako voziti po mokrom, o snijegu da i ne pričam. A valjda i nisu tražili povećanje od 20 KS zato da se NE bi brže vozili. Ako je ipak to slučaj, onda stvarno ne razumijem čemu povećavati snagu.
Snaga i mladost... danas sam živ samo radi toga što sa 16 - 18 godina starosti nisam imao novaca za neku Kawu ili Suzu sa (tada maksimalnih) 90 - 95 KS.
Sa 68 KS ne budeš nabrao s lakoćom 150 pred svakim zavojem i ne budeš jurio 200 a da uopće niti vidiš niti čuješ neku posebnu razliku u odnosu na 100.
 

Vedran

New member
Ovisi... Meni je od utrka malo iskrivljena percepcija moram priznati- svi koji su se ikad bavili s tim jako dobro znaju da je "mali" auto opasniji od velikog i brzog, a logika je jednostavna; zbog manje snage cesto puta moras oddrzat nekaj kaj bas i ne bi samo zato da sljedeca 2 km ne izgubis brzinu... Znaci, moras se zaletit. :grin:
 

donbajz

New member
Sve ok.Vidim da ste se malo napalili.Tu sam negdje na forumu vidio da se ne isplati kupovat auto od 115ks kada to elekronikom riješeš sa ovim od 90ks.Sa time sam želio reć da ako nije neki veliki trošak i ako dobiješ cca 25-30ks više da to i nije baš malo.Koliko vidim nitko nije odgovorio cijenu toga čipiranja te šta gubiš a šta dobivaš.Kada sam ga počeo vozit i meni je bez problema trošio 5.5 i više ali sada troši manje jer ga ne ganjam.Prije 20 god. meni bi on trošio i 10 litara ali onda sam jedva skrpao za fiću tako da sada uživam.Uvaženi "deda" ja itekeko dobro znam koju zvijer bi vozio za gušt a ne ovu "ljenu kravu" ali to mi nije bio cilj pri kupnji nego da mogu sa familijom uživat a i sin mi ne može vozit nego do 80kw..Sin nije tražio da čipiramo ni 20 ni 40 ks to sam ja čisto da vidim vaša mišljenja.Imam dosta odgovornog sina i znam šta govorim,makar kad si mlad-lud bože moj............ svi smo bili mladi..........
 

La Marche

Iskreni optimist
Ha, ha, ha! To mijenja na stvari.
"Divlji" otac i "pitomi" sin. A mi krenuli od sasvim obratne postavke! :eek:
Ne znam ništa o temi pratkičnog povećanja snage na taj način, pa se isključujem i samo čitam dalje.
 

Automatic

Well-known member
A dečki ni mi nismo bili drugačiji kad smo bili mladi.Ja sam vozio sa 22 god lotus omegu,a sa 23 imao jedinog corrada u hrvatskoj.Bavim se autima i volim aute sa puno konja i kubika.Sad mi gušta ascona b .Sin mi ima 14 god i već vozi citra(naravno ne u prometu),kupio motor suzuki RM 40 ps, .Svi živi mi prigovarali ali znam da je ko ja .Bolje da si kupi i da nauči voziti nek da sjedne na tuđi veči motor ili u auto i eto sran.a.Što se motocikala tiće imao sam od 50 cm do 1100 ccm. Mi samo možemo objasniti djeci što i kako a ipak oni su ti koji odlučuju.Što se tiće nabrijavanja motora radio sam dosta na autima i stvarno treba promjenit i klipove i radilicu,bregaste ,vagao klipnjače i ostala sra.a.
Međutim bili su to auti po 5000 ccm sa tvornički 180 ps koje ste sa lakoćom mogli pretvorit u 350 ps .samo je bit koliko košta komletni kit za reparaciju.Ovo sa čipiranjem mi je poluretardirano jer samo izmjenom čipa i sitnom preradom čete uništit motor jer on nije napravljen za to isto kao ni ovjes auta ili kočnice.Susjed mi imao clia 2.0 turba sa 200 ps ali to je bio sasvim drugi auto od običnih.
 

knez-bj

New member
Mislim da ovjes i kočnice nisu različite na modelu 92 i 112 ks HDI, koliko sam pitao u servisu razlika je u promjeru turbine i čipu (softveru), a za ostale dijelove u motoru nisam dobio odgovor. Nije mi baš jasno kak se potrošnja chipiranjem može smanjiti ako auto nabrije na više snage povećanjem količine goriva?
 

Dalibor

Dado Tornado
Nije mi baš jasno kak se potrošnja chipiranjem može smanjiti ako auto nabrije na više snage povećanjem količine goriva?
tu bi više parametara dolazilo u obzir jer ovisi na što i koliko utječe čip, ali recimo ovako pojednostavljeno i najočitije vjerojatno se radi o tome da čipirani auto drugačije razvija snagu, pa tako osim što na npr 2500 okr/min imaš 58kW umjesto 45, i motor bolje reagira na gas pa se za isto kretanje mora umjesto 3/4 gasa dati 1/2 gasa... sve to daje uštedu
 

balki

Active member
Kod turbo dizlasa to nije tak problematicno, elektronika pripusti parsto milibara vise i poprati to s kapi nafte i promjenom jos pokoje krivulje i eto skoro besplatnih dodatnih konja i Nm. Ako sve bude skladno masina to odradjuje bez previse pogovora. Ja pretpostavljam na nevidjeno da je sklop radilica/klipnjaca/klip identicna na 90 i 115 motorima.
 
Na vrh