Povećavanje snage motora

Nono

Èlan
Uopće nije važno da li se povećala snaga za 30 ili 5 KS. To nije auto za trke. Važan je subjektivni dojam ako nema štete. Meni ne bi palo na pamet to raditi jer svaki put kad operem auto čini mi se da bolje ide. :)
 

Automatic

Well-known member
jer svaki put kad operem auto čini mi se da bolje ide
E vidiš i ja imam taj osječaj kod pranja ,a i ide bolje zato jer kad pod pritiskom opereš kočione čeljusti jednostavno malo otpuste .Ja imam ladu nivu koju na ravnom ne možeš pomaknut u leru ako niste bar dvojica.Èim je operem miniwashem mogu ju gurat jednom rukom.Mislim da kad se ispere ona prašina koja koja je po kočionim čeljustima one se malo otpuste i auto kad je ćist lijepše ide.Taj osječaj sam primjetio kad se spremam na sajam pa u subotu odvezem auto na pranje ,savki put kad krenem imam osječaj da ide ljepše i tiše pa sam ko dudek ,ak je tak dober nem ga ni prodaval.Je ima nekaj u tome.:)Ali ima nekaj i u samouvjeravanju.Meni sused dopelal auto na servis jer nije vukel.Taj dan sam otišel u zagreb i nisam niš delal na autu već sam ga samo izvukel van iz radione.Naravno sused ga je uzel jel mu trebal i drugi dan me pital kaj mu je bilo i rekel da je sad puno jači pogotovo u brdu.Kad sam mu rekel da nisam niš delal drugi dan je došel da ne vuće.Garantiram da od 10 ljudi koji budu videli da nekaj delam na autu pa makar samo pobrisal motor krpom 7 bude reklo kakauto ide puno bolje.Stvar je da oni to žele da tak bude i sami sebe uvjere da su učinili dobru stvar.
 

hombre

New member
A bitno je i znati sta je tocno konjska snaga i koja je formula... Pametni su oni sto prave auta, i imaju faktor s kojim rade. Tipa gradnja mostova, arhitekt slozi most da sigurno stoji u svim uvjetima, potresi i sta sve ne, al radi sigurnosti mu je faktor 5-10-15, sto znaci da sve te mjere pomnozi s faktorom i takav most gradi. Isto tako je i sa autima. Motor u mom CXu TRD Turbo 2 moze vrtit do 4600 rpm al se pumpa gasi na 4100. To je taj neki faktor sigurnosti. A obicni dizelas ide do 4300 a max koliko motor moze podijeti je 4550. Znaci blaga pojacanja motora od 5-10% ce malo skatiti zivotni vijek al se nesto znacajnije ne mora desiti.
Formula za konje je (okretni moment) puta (broj okretaja u minuti) sve kroz (5252)
" Example: A Porsche 911 generates 480 lb-ft. of torque at 2,500RPM. Expressed in terms of the equation, that is HP = (2500 * 480) / 5252 = 1,200,000/5252 = 228.48hp"
Okretni moment se za određenu brzinu u kojoj vozimo mnozi s faktorom te brzine. Tipa prva brzina je 3.0. sto znaci da auto od deklariranih 100 konja na kotace u prvoj ima 300 konja :)
Sve je to cista matematika. Sa razumnim cipiranjem se ispravlja krivulja za sto stabilniji rad motora sto smanjuje potrosnju ako normalno vozite jer ste dobili vise snage na nizim okretajima i nema potrebe da tjerate kazaljku u crveno. Isto tako cipiranje na pamet bez stroja za mjerenje snage kroz okretaje je upitna. Nisam strucan, al ako postoji nacin da se bez dyno testa izmjeri koliko okretnog momenta imas na odredjenoj brzini motora onda ovi sto rade cipiranje mogu znat sta su napravili. Al kolko znam bez stroja nista, tako da se prepustate tarot majstorima :)
Postoje i pripremnjeni cipovi za odredjena auta, tako da se tome moze vjerovat jer je sve istestirano na stroju na istom autu kao kod vas. Uz danasnju preciznost i tvornicko stancanje automobila znaci da su svi auti s istom opremom i motorom prakticki identicni i nema razlike u snagama i takvim cipovima se moze vjerovat.
Ako sam nesto zeznuo slobodno me ispravite ://
 
Posljednje uređivanje:

balki

Active member
Zeznuo si sto se snage tice. Sto konja na kotacima je sto konja. Proizvodjac uvjek da max podatak za trenutak kad je krivulja snage u peaku. (Isto vazi i za moment). Sto su krivulje polozenije to ce auto biti elasticniji. Snaga se tebi prividno cini da se bolje manifestira u prvoj nego u petoj zato jer u prvoj najbolje ubrzava. Dodatni ako neides sa autom na stol onda ti je dobar pokazatelj mjerenje u sekundama od starta do trece 4k okretaja-ako je povecana snaga trebat ce ti x manje vremena (vozi si po nekoj referentnoj ravnici bez guzve i policije). Takodjer je i veca krajnja indikativna. Subjektivni dojam je bezveze i netreba ga uopce spominjati;)
 

hombre

New member
Pogledaj to malo bolje. Ne bi postojala getriba da je ista snaga. Zupcanici su ko poluga, u prvoj ti je ta poluga najduza tako da se utrosena energija mnozi s duzinom te poluge, tj s velicinom zupcanika. Zato se dyno test radi u petoj brzini tj najvecoj sto auto ima jer je u najvecoj skoro pa direktan prijenos. Sve zavisi od mjenjaca do mjenjaca. Ne bi traktor sa 40 konja mogao radit to sto radi da mu prijenos ne povecaje snagu (bubam) 10 puta, tako da nije to do osjecaja nego do matematike :)
Da napisano ti je na kojem RPM motora imas najvise konja, a na kojem RPM imas najvise okretnog momenta. Krivulja se pegla da dobijes konstantnu snagu kroz sve okretaje motora, kolko je to moguce. Da se crta na grafu blago penje, a ne da skace. Kad bi se radilo da krivulja skace bilo bi to najstrasnije auto s kojim mozes preticat, jer cas imas snage cas nemas, pa opet imas pa nemas :)
Btw graf konja i graf okretnig momenta nije isti, jer nije na istim okretajima motora peak konja i momenta. Budem ti zaljepio vcrs neke grafove i racunajnja di se sve fino vidi
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Nisam stručan, ali nešto mi tu nije tako jednostavno:

1.Mislim da to ipak nije pitanje matematike, nego mjerenja, jer su veliki gubici snage od motora do kotača, pa snaga motora jednostavno umnožena s redukcijom mjenjača ne daje snagu na kotaču, već puno više.

2.A onda dodatno mislim da je mogućnost prenosa te snage na podlogu jedna druga priča, bez koje ti prva priča ne vrijedi puno. Slažem se - druga tema. A možda i ne bi trebala biti druga tema.

3.Očito previše mislim. I previše pišem. Idem gledati svoja posla i čitati što će pametniji od mene napisati dalje.
 

hombre

New member
Zato sam naglasio ''na kotace'' u prvom postu, jer su tu uracacunati i izmjereni gubitci ;-) ako ces gledat od motora onda tu imas i diferencijal koji isto treba uzet u obzir, pored getribe i gubitaka, a i velicinu kotaca. Ako si stavljao vece felge ili gume izgubio si nesto sitno konjskih snaga u prenosu, zanemarivo .
 

balki

Active member
Krivo ti to kontas sto se tice osnova fizike;)
Vuces jedva prikolicu u prvoj uz breg na 4k okretaja i vozis se 180 u petoj na 4k okretaja i snaga ti je ista u oba slucaja...
Getriba ti samo omogucuje da tu snagu motora koju imas distribuiras sa nekim (promjenjivim) prenosnim omjerom na kotace.
 

hombre

New member
Ne da mi se drzat predavanje fizike ovde na forumu.... fino sam sve objasnio kako sta radi.
Izvoli par grafova pa prouci i googlaj :) Ak se nekom da na ovom forumu da ti objasni slobodno dajte
http://img387.imageshack.us/img387/92/tractiveforcevsspeedqz9.jpg
Ovde ti pise omjer zupcanika od te 3 brzine (neznam od koje auta)
http://www.datsuns.com/Tech/shiftcurve1-2-tq.jpg

Pa idemo dalje...

Engine Transmission output torque (ft-lb):
----- Torque ----- 1st --- 2nd --- 3rd ---- 4th ----- 5th
RPM --- (ft-lb) -- 3.54 --- 2.13 --- 1.36 --- 1.03 --- 0.72 <- gear ratio
1000 --- 50 ----- 177 ---- 107 --- 68 ----- 52 ----- 36
1500 --- 65 ----- 230 ---- 138 --- 88 ----- 67 ----- 47
2000 --- 80 ----- 283 ---- 170 --- 109 --- 82 ----- 58
2500 --- 92 ----- 326 ---- 196 --- 125 --- 95 ----- 66
3000 --- 104 ---- 368 ---- 222 --- 141 --- 107 ---- 75
3500 --- 114 ---- 404 ---- 243 --- 155 --- 117 ---- 82
4000 --- 120 ---- 425 ---- 256 --- 163 --- 124 ---- 86
4500 --- 125 ---- 443 ---- 266 --- 170 --- 129 ---- 90
5000 --- 130 ---- 460 ---- 277 --- 177 --- 134 ---- 94
5500* -- 133 ---- 471 ---- 283 --- 181 --- 137 ---- 96
6000 --- 130 ---- 460 ---- 277 --- 177 --- 134 ---- 94
6500* -- 122 ---- 432 ---- 260 --- 166 --- 126 ---- 88
7000 --- 110 ---- 389 ---- 234 --- 150 --- 113 ---- 79

Zvjezdica na 5500 je za najvise okretnog momenta, a na 6500 je najvise konjskih snaga. Ocito je da je ovo benzinac bez turbine.

Ako te zanimaju konji onda pomnozi broj okretaja s okretnim momentom i podijeli sa 5252 i dobit ces tabelu konjskih snaga kroz okretaje motora i brzine.
Nema na cemu ;)
 

balki

Active member
Nazalost (tvoju) ostajem kod svoga jer znam sta pricam. Raspitaj se kod nekog tko razumije fiziku pa se sam razuvjeri. NHF s obje strane jer je fizika egzaktna znanost i tko ima volju brzo ce saznati sta je ispravno.
 

hombre

New member
Ja sam ti grafove, formule, izracune, mjerenja pokazao a ti kak zelis. Svatko svojom glavom misli i za sebe radi. Neznam sta ti treba vise. Meni su moje ocjene u indexu iz fizika dovoljne :) ako bog da i diploma ce brzo
A kakvu moju zalost? Nije meni krivo sto ti probam objasnit, a jos manje mi je krivo sto ne razumijes osnove.
Nadam se da sam pomogao ljudima da shvate kako te stvari funkcioniraju, nacrtano i objasnjeno.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
I stvarno ne kužiš ovu tablicu? I osnove? A hvališ se fizikom.

Jednim osmjehom si stvorio 200 konja iz ničega. To nemre nikakav mjenjač niti neko više biće.
 

balki

Active member
Ko sto sam rekao osnove fizike...
Greska 1: Njemu je "torque"= "tractive force"= power
Greska 2: Ovdje je otkrio perpetuum mobile u kojem od sto konja snage se dobije 300 jednostavnim propustanjem kroz par zupcanika-> "Tipa prva brzina je 3.0. sto znaci da auto od deklariranih 100 konja na kotace u prvoj ima 300 konja"
Imao sam iz fizike izmedju trojke i petice al sam zapamtio osnove:cool:
 

hombre

New member
Jeste neka imali polugu u rukama? Svi sarafi mi se skidali rukom da nije tocno ovo sto pisem. A nekad je potrebna dobro dugacak kljuc za odvit saraf. Ili dobro dugacka poluga za pomaknut nesto. Apsolutno isti princip je sa brzinama u autu.
A poluga nije nikakav perpetum mobile. Duzi kraj je morao prec visestruko duzi put da bi se na kratkom kraku ostvarila veca sila i mali pomak. Sto je veca razlika u duzini krakova potrebna je manja sila. Arhimed je rekao "Dajte mi cvrst oslonac, dovoljno dugacku polugu i pomaknut cu svijet"
 
Na vrh