Povećavanje snage motora

balki

Active member
Kod zakona poluge koji izveden vazi i za prenosne omjere getribe ako zanemaris gubitke u biti manjom silom guras "stranu poluge" koja pri tome prevaljuje veci put kako bi na drugoj strani dobio vecu silu za proporcionalno manji pomak. To o cem ti pricas nije snaga nego zakretni moment. (Gubitke sam reko da se zanemari kako bi bilo lakse pojmiti da je ispostovan zakon o ocuvanju energije/gibanja dok to u tvojim opisima nije tako nego je vrlo efikasni perpetuum mobile u pitanju)
i ja se povlacim iz daljnje rasprave

Sto bi reko ucitelj- idemo dalje...;-)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Hombre, daj mi onda samo potvrdi, za anale ovog foruma... po tebi bi auto sa motorom iz zadnje tablice da ga staviš na valjke pokazivao najviše 569 KS u prvoj brzini?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
motor od 100nm na 1000 okretaja.

Po tvome:
P = T x n/9549 = 100 x 1000/9549 = 10,472 kW

Sa uvrštenim prijenosnim omjerom:
P1 = T1 x n1/9549 = (T x i1) x n/(i1 x 9549) = (100 x 2) x 1000/(2 x 9549) = 10,472 kW

P2 = T2 x n2/9549 = (T x i2) x n/(i2 x 9549) = (100 x 3) x 1000/(3 x 9549) = 10,472 kW

Snaga se ne mijenja, svejedno koji si stupanj odabrao, mijenjaju se moment i brzina vrtnje.
I radi toga moj Citrać i njegova mašinica unutra neće nikad imati više od 54kW
 

hombre

New member
Procitao sam ovo sto si napisao, sjeo na wc i nesto kontam u sebi sta si napisao i u pravu si, konji su ostali isti. moment se povecao, al se za isti put povecalo vrijeme.
Ispricavam se ekipi na nebulozi,a i ak se netko usput nasao uvrijeđen. U pravu ste! ://
Nije mi drago sto ja nisam bio, al cinjenice su bitne :)
Nema nista vez WC-a :D :p
 
Posljednje uređivanje:

balki

Active member
Hombre ko što sam prije rekao- NHF s obje strane;) Piva nakon prepirke je finija, nešto slično ko pomirbeni sex!
Što se tiče dizanja snage mogu samo ponoviti da ta mala dizanja snage donose vlasniku malo veselja i rizik od nešto ranijih kvarova koji bi se i inače desili jer za značajnija povećanja ipak treba i mehaničkih zahvata ali se onda zna šta se želi postići i koji su rizici. Također je razlika kako će se čipirani auto ponašati što se pouzdanosti tiče dali se čipiranje radi na zdravom motoru ili npr na ragi uvezenoj izvana kojoj su već triput skidali kilometre i jedva čeka krepati sama od sebe. Jedno od banalnih ograničenja je dvomaseni zamašnjak koji će nerado podnositi torturu povećanog momenta/snage i trzaje napaljenog agresivnog vlasnika... Što se tiče elektronske blokade max rpm postavljena je između ostaloga da čuva motor od prevrtavanja (mehanički limit je u obliku bregaste i masa ventila/jačina federa na ventilima što određuje njihovu inerciju/brzinu vraćanja u zatvoreni položaj pred nadolazećim klipom). Banalniji razlog je to što je konstrukcija motora (krivulje snage/momenta) takve da stvarno nema nikakvog razloga prevrtavati motor kad se pravovremenim šaltanjem ostvaruje veće ubrzanje/brzina...
Opet napominjem da bi se prije 15 godina odmah upustio u takav zahvat (kao što sam se i upuštao na tada dostupnim prometalima i sa tada dostupnim tankim financijama) ali danas se sa smješkom vozim većinom u službenom 1.4TDCI-u koji neide s mjesta i čekam C4 e-HDI 115 koji bi trebao ići skroz pristojno i bez čačkanja;-)
 

hombre

New member
Ja imam u planu izvuc koji konj vise iz cx-a stavljanjem boost controllera na turbinu. Podic mozda za 0.1-0.2 bara, sve zavisi koliko sad imam. To cu znat kad mi instrument dodje i kad ga ugradim. Moj motor je radjen za dva miliona, tako ako mu skratim malo vijek trajanja opet ce odradit puno vise nego sto su danasnji motori sposobni. Ako ikad pozelim vratit original postavke samo zavrnem kontroler do kraja ili ga skinem sto je deset sekundi posla. Jedina stvar cega me je strah je tog kineskog kontrolera koji se prodaje za kutiju cigara :/
Al to je na starom dizelu, na novim autima se ovo ne moze radit bez dorade kompa
 
Posljednje uređivanje:

Damaj

Active member
Procitao sam ovo sto si napisao, sjeo na wc i nesto kontam u sebi sta si napisao i u pravu si, konji su ostali isti. moment se povecao, al se za isti put povecalo vrijeme.
Ispricavam se ekipi na nebulozi,a i ak se netko usput nasao uvrijeđen. U pravu ste! ://
Nije mi drago sto ja nisam bio, al cinjenice su bitne :)
Nema nista vez WC-a :D :p
Svaka čast na priznanju da nisi u pravu, naime nije mi niti bitno tko je u pravu ali ovako iskreno priznanje teško se nalazi na forumima. SVAKA ÈAST! :stovanje:
 

balki

Active member
Kad smo kod mjerenja boosta turbine imam jedan novi manometar -1 do +3Bara punjen glikolom ako kome treba. Moze se to posredno mjerit i preko dijagnostike ali cajger je cajger... (imam dva al jedan ostavljam sebi).
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Svaka čast na priznanju da nisi u pravu, naime nije mi niti bitno tko je u pravu ali ovako iskreno priznanje teško se nalazi na forumima. SVAKA ÈAST!
Istina. Baš je "upalo u oko". Svaka mu čast!
 

La Marche

Iskreni optimist
Iz ovog se možda može zaključiti i nešto o karakteru vlasnika Citroena, pa neizravno (i nategnuto) i o samim autima, zar ne?
Dok, s druge strane, "ja, pa ja a i moj njemački (japanski) auto smo uvijek u pravu".
Mislim da se to zove tolerancija, demokracija, te mislim da su to pozitivne osobine ovog našeg ponekad zbunjujućeg svijeta.
 

markan1000

Well-known member
uh, ipak ne bi išao toliko daleko i po ovom jednom postu dao ukupnu ocjenu karakterima ljudi koji voze određene aute... ajmo se zadržati na "svaka čast na priznanju..." :)
 

hombre

New member
ipak ne bi išao toliko daleko i po ovom jednom postu dao ukupnu ocjenu karakterima ljudi koji voze određene aute
I ja se slazem s tim. Naisao sam na svakakve likove koji voze citroene. Sve je to od covjeka do covjeka. Mislim da je vecini ljudi auto samo prevozno sredstvo od tocke a do tocke b i da nema nikakve veze kakvi su ko ljudi.
A kakva mi je cast kad sam izvalio glupost :D al eto thx :) Najrađe bi pobrisao neke postove sto sam pisao. A sta ces zahebu se i najbolji, a di necu ja ;)
 

La Marche

Iskreni optimist
To sam čekao!
Ako se na temelju par postova trpa Citroene u smeće, onda i ja na temelju par postova mogu kovati vlasnike Citroena u zvijezde! (pa tako povećavaš ugled firme i praviš pozitivan image, na tome dobrim dijelom počiva današnji svijet, ne samo automobilski)

Ajde, ovo je fakat off-topic (i off-mozak), ja ne bih više o tome.
 

Vedran

New member
Ja volim offopice :)
Negoo, back on track- ja cu uskoro proturit neke drukcije nule i jedinice u ds3 pa cemo imati konkretan primjer na forumu- detaljno javim dojmove!
 

balki

Active member
Pazi na omjer jer naaavodno od jedinica bolje ide a od viska nula manje trosi:whistling:
Znas da od tebe ne ocekujemo dojmove nego expertizu;)
 
Na vrh