Stari auti u svakodnevici

deda

New member
Ovo naš slavni Antiša,zvani Lima,jako dobar dečko,a Spakove voli više nego cure,he,he.
Koje sam aute sve imao,ma spisak bi bio podugačak,od Citrača žaba DS 23 je bila najstarija 1973, i najbolja.Od nje nema ljeka i taj auto se ne zaboravlja.
 

deda

New member
Re: Zašto vozite upravo Citroen?!

Ko nije vozil žabu ili se u njoj vozil,nema pojma kaj je udobnost,sve drugo su samo blijede kopije.Kakvi C5,Xantie,XMovi, sve je to daleko od toga.
 

deda

New member
Re: Zašto vozite upravo Citroen?!

Ak ti je baš do toga ,možeš joj ugradit klimu,a što se tiče brzine,ja bi se rađe natjeravao u njoj nego u C5.DS 2,3,još ako je injection ide bolje nego C5 bilo koji s 4 cilindra.Badava mu pusti konji kad je težak ko tenk.
Ak baš hoćeš žabu šestaka,ugradiš joj maseratijev V 6 od SMa i nema te ni Corveta.
 

Dalibor

Dado Tornado
žaba je bila zamišljena sa zrakom hlađenim 6-cil boxer motorom, ali zbog rokova boxer nebi bio dovšen pa ga se odmah u startu otpisalo.
porsche i citroen u u to su vrijeme dosta nade stavljali u boxer motore, i ako je suditi po prvim porscheovim 6-cil u 911, citroenov 6-cil između 2 i 2,5 litre vjerojatno bi imao od oko 110 do 150KS.
boxer 6-cil u 911 u to vrijeme je imao oko 120-130KS, a kasniji 2,2 boxer oko 170KS.
 

deda

New member
Imali su motor od TA i taj motor je nasljedila žaba jer je bio tako dobar da su ih i u Mercedese metali.Èak su i prvi CXevi imali taj motor.Jedino kaj je već u to doba taj motor bio preveliki potrošač benzina,makar su mu strpali ubrizgavanje.
Za Citroen je bilo najtragičnije kaj je Andre prerano umro,jer je bio genijalac za motore,sve kasnije je bilo dosta loše,odnosno nekonkurentno,tako da je tvornica ostala bez modernih motora.Zračni boxer je već u ono doba bio zastarjela fora,jer su se već sedamdesetih od automobila zahtjevali sasvim drugačiji uvjeti,koje ti motori više nisu mogli ispuniti.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
O dizajnu neću jer po tome alfa 156 đurđa ili 159 se može komotno i dan danas prodavat.
Može, to je kako ko voli. 156 i 159 je možda i najbolje dizajnirana auta ikad u ovo novije vrime. I dan danas izgledaju svježe i aktualno. O kvaliteti neću, jer nemam iskustva s Alfama i nisan nešo kompetentan. :)
 

Dalibor

Dado Tornado
156 i 159 je možda i najbolje dizajnirana auta ikad u ovo novije vrime.
156-ica po meni jako loše podnosi starenje,
još uvijek je "lijepa", ali prepoznaje se da je "star" auto,
sa 159 je skroz drugačija situacija, manje je "lijepa" ali i modeli iz 2004. izgledaju suvremeno, a mogli bi djelovati slično i 2020.

zamječujem 156 u zadnje vrijeme, nešto sam i provjeravao oglase za 2,5 V6...
 

La Marche

Iskreni optimist
Ako smijem primijetiti kao ipak neki designer, 156 ima odličnu osnovnu formu, ali pretjerali su s detaljima pa mi djeluje opterećena ukrasima, jednostavno rečeno - kičasto. Što više ukrasa to se teže podnosi starenje, što je Dalibor naveo u svom postu, jer ti ukrasi su podložni modi. To je razlog radi kojeg i danas C5 izgleda dobro, jer ima odlično pogođenu osnovnu liniju i minimalan broj ukrasa. Radi toga i VAG, BMW i Mercedes dugo godina nakon prestanka proizvodnje izgledaju dobro. A bezvremenstvo dobrog oblikovanja pokazuje i Citroenov stari DS. Remek djelo industrijskog designa. Dok mnogi danas legendarni auti to postaju marketingom i spletom okolnosti, DS serija taj status zaslužuje svojom konstrukcijom i oblikovnošću.


U principu, jednostavnija osnovna linija bolje podnosi više ukrasa, a atraktivnija osnovna linija ne podnosi ( a i ne treba ) puno ukrasa. Ništa novo da talijanski proizvodi budu prekrcani detaljima. Ali iz tog talijanskog dizajnerskog mora izlaze i fantastični pojedinačni dizajnerski dragulji u svim područjima designa, ne samo industrijskom.

A natrag na temu - nadam se da će PSA uspjeti u Opel progurati "nevjerojatno oštroumnu" zamisao da stave deset litara veći tank za AdBlue tekućinu, da, kao na Citroenu (bar na mom, ne znam je li tako na svima), izdrži od jednog do drugog servisa. Bar još ovih nekoliko godina dok diesel ne ode u povijest (o čemu svi pričaju, a ja se baš ne bih kladio, no niti sam ja stručnjak, niti bih htio da se o tome povede još jedna jalova rasprava).
 

BoboActiva

New member
Onda si ti neki stvarno loš dizajner.
156 i prvoj a pogotovo u drugoj seriji i dan dans izgleda bolje od većine auta na cesti.
155 bolje izgleda od manje više svega što se kreće.

Alfe te generacije lošije podnose starenje jer ih uglavnom voze ljudi koji nemaju novaca za održavanje a kupuju ih jer su u startu kao rabljeni jeftine.
Naravno alfa ako je iz hrvatske njemačke, slovenije ima problema sa korozijom, kvaliteta i trajnost laka je slabija, recimo kao kod xsare i 306, zamjenske vilice kratko traju a naprijed ih je 4, gepek je smješan i tako još pokoja sitnica tipa veliki krug okretanja.
Al se vozi direktno sa 2,5 okreta volana od ruba do ruba, mjenjač je skoro ko hondin, jtd u varijanti od 115ks dva puta duže traje od bilo kojeg bmwovog ili hdi-a.

Sve u svemu ako se naleti na 156 jtd 115 ili 2,4 140 i 150ks koja nije trula u sport paketu i ako imate sa strane koju stotinu eura da se uredi ovjes sa trw vilicama ili uprešavanjem poliuretanskih selena eventualno sređivanje kuplunga/zamašnjaka auto će vam pružiti veliku gušt vožnje i uživat će te dugo bez ikakvih briga. Također problemi sa diznama i turbinom skoro da i ne postoje.
Ti motori podnose i chip tuning bolje od bilo kojeg tdi-a a bez problema se voze i na ložu.

Da spomenem odmah i 166 - uz 2,4 motore ide i 6 brzina mjenjač, nema problema sa korozijom, uglavnom vrhunska putna limuzina a zadnji ovjes je izveden na način koji VAG i ostali nemaju naprijed. Svaka preporuka.

156-ica po meni jako loše podnosi starenje,
još uvijek je "lijepa", ali prepoznaje se da je "star" auto,
sa 159 je skroz drugačija situacija, manje je "lijepa" ali i modeli iz 2004. izgledaju suvremeno, a mogli bi djelovati slično i 2020.

zamječujem 156 u zadnje vrijeme, nešto sam i provjeravao oglase za 2,5 V6...
Od 2,5 V6 odustani jer iako je to dobar motor to je enorman potrošač jer snagu razvija na visokim okretajima, zbog težine motora inako osjetljiviji ovjes traje još kraće, remenje ti ide svakih 60 tisuća i košta dva puta više nego za normalan auto, performanse su dobre ali ništa spektakularno jer je auto dosta težak. Kupi rađe 2,4 pa mu složi auspuh- to ti je redni petak i čuje se bolje od benzinca kojeg hoćeš, i još ako je u SP1,2,3 paketu ne moraš ga taknut što se izgleda tiče.



Evo jedna moja alfa, 2002g, 240 tkm, 2.4 110kw u sport paketu

Vezano za 159 koju sam također imao - to je auto napravljen pod njemačkim patronatom, shodno tome i težina je rasla, izgubila je dio voznih osobina iako je bolja opet većine.
Nema nikakvih problema sa korozijom, lakom, ovjes je trajniji pa čak i u rangu francuza iako također ima 4 vilice naprijed ali to traje duže od bilo kojeg audija, bmwa i ostalih precjenjenih gluposti.
Ima 5 zvjezica na crash testu, bazni 1.9 jtd 88kw mjet sa 8 ventila je ok, 110kw mjet 16v također uz skidanje dpf-a i blokiranje swirlova u usisnoj grani je dobar pandan hdi-u 136. Mjenjač je lošiji jer je opelov, skučen iznura, gepek smješan, izgled je remek djelo, debilna dimezija guma od 215/55 r16 diže ciju za skoro duplo i tak uglavnom jako dobar auto skoro bez mana iako da je baš obiteljski - nije. Kao rabljeni je uglavnom skuplji i od 407 za kojeg isto mogu reći da je jako dobar auto.
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Nisi kompetentan ocjenjivati moju stručnost jer nemaš pojma čime se bavim niti koji su mi radovi, te smatram tvoju prvu rečenicu provokacijom i običnom uvredom na koju se neću dalje osvrtati.
 

Dalibor

Dado Tornado
Od 2,5 V6 odustani jer iako je to dobar motor to je enorman potrošač jer snagu razvija na visokim okretajima
popratio sam ford mondee v6 i 156 v6, nekih v6 u rh i nema za birati, a ove se može održavati i u startu nisu previše skupi, iako je i c5 imao v6, mondeo i 156 sigurno su vozačkiji auti, dok xantia activa ima puno premalo i sve koje su bile su u lošem stanju, iako su active išle i sa turbo 2,0
 
Na vrh