Općenita iskustva sa C5 II

vborovic

C5 modifikator
E to puno ovisi u stilu vožnje, odnosno gdje radiš većinu kilometara ... ja do 6. brzine rijetko stignem pri uglavnoj lokalnoj vožnji, tako da bi mi i 5 brzina bilo sasvim dovoljno ...
 

Cutac

Prèkaroš
Ja sam najčešće na otvorenoj do recimo 100 km/h i tamo mi je 5. dovoljna, motor jedva da se čuje pa mi ne treba viša, ali na autocesti se stvar mijenja.

Ma dobar je, pogotovo nakon Altea-e, Golfa i sličnih :grin:
 

Onurk

New member
citroen tourer c5 - iskustva

Pozdrav Svima koji mi budu napisali neke informacije o tim autima.

Trenutno sam vrlo zadovoljan sa svim što ide uz auto , automatik mjenjač , veličina auta , udobnost , prtljažnik.

U pravilu sam prezadovoljan sa svima ali mora postojati ali.

Zamagljivanje stakala u trenutku pa se mora prebaciti na ono brzo ispuhivanje.
Senzori ventila koji su bezobrazno skupi , da li ste skidali kompjuterski softver i stavljali obične ventile.

To su neke od informacija koje su mene zadesile u nekih 4 mjeseca.
Ali opet sam prezadovoljan sa tim autom i ako skupim dovoljno novaca u nekom periodu opet bih uzeo ali 3,0 motor full oprema:D
 

vborovic

C5 modifikator
Zamagljivanje stakala u trenutku pa se mora prebaciti na ono brzo ispuhivanje.
Za stakla, prvo si ih kvalitetno očisti/odmasti s unutarnje strane, to obično bude prvi razlog zamagljivanja ... drugi, ne radi klima (plin), treće prevelika razlika u zadanim parametrima klime u odnosu na vanjske uvjete.

Senzori ventila koji su bezobrazno skupi , da li ste skidali kompjuterski softver i stavljali obične ventile.
Ima ih koji su to radili, ali onda imaš tehnički neispravno vozilo (just sayin')
 

Onurk

New member
Za ventile smo sličnog pogleda , ali za stakla i zamaglenje mislim da nisi u pravu ali to je moje mišljenje.
Klima radi , vani toplo ugasim klimu otvorim prozore i napred na šajbi ostaje obris magle?

Nije da tvrdim da sam i ja u pravu već mi trebaju i Vaša iskustva.
Napominjem da sam sa autom i hidraulikom i svime oduševljen i žao mi je da ga nisam prije kupio:grin::D
 

vborovic

C5 modifikator
Prevelika razlika u temperaturi (vanjska - unutarnja), vjerojatno ti je podešeno na 17-20°C na klimi ... to je normalno u toj situaciji
 

Pavel

Lepi™
Ja sam imao isti problem sa odmagljivanjem i onda sam danima klikao dok nisam otkrio način kako se toga riješiti. Više s time nemam problema. Iskreno, ne sjećam se što sam napravio ali znam da sam tu negdje na forumu na nekoj temi o tome pisao. Moguće čak na temi o C5 od Mamuta.

Uglavnom, sada preko zime AC uopće ne palim. Ujutro uključim ventilator na 3/8 ili 4/8 i stavim 25. Kad se fino zagrije kabina (kroz par minuta), smanjujem temperaturu a ventilator smanjim na 2/8. Nikad nikakvih problema i magljenja.

Ako ne uspiješ naći moj post, potražim ga ja pa ti objavim.

O cijeni senzora se nisam raspitivao. Imam ih 3 komada, na 4 gumi je običan ventil. Samo što je preko dijagnostike sustav ugašen pa ne registrira ništa. Zasada se mislim provući ali morat ću ih promijeniti. Èuo sam jednu cifru, neću reći koju ako nije dobra da ne ispadnem tele. Ali ako je točna onda su je*eno nenormalni.
 

Pavel

Lepi™
Upravo klima će povući vlagu brže nego što će ventilacija uspjeti to propuhati ...
Jutros uključio klimu, sve bilo oke. Došao u servis, promijeniti DRL. Promijenio, stavio LED-ice, rade. Uploadam kasnije sličicu u temu. Upalio auto i bam, zamagljena stakla. Nije mi se to prije događalo, samo kad koristim klimu.

Glupo pitanje ali jel vi inače koristite klimu za grijanje preko zime? Ja dolazim iz sirotinjskog Accenta pa se to kod mene radilo samo preko ventilacije. :D

cca. 600 kn/kom za originalni novi (zamjenskih koji rade ni nema u ponudi ... )
Ja sam čuo od 700 do 800 po komadu, znači dobro sam čuo.

Da ženske znaju koliko košta održavanje Citroena, ne bi letale za Audijima i Mečkama..
 

Doomsday

U prolazu...
Taj problem kad auto ugasiš dok radi klima, pa opet upališ, iz ventilacije će ti najprije krenut topli i vlažni zrak koji će šajbu maglit, ali ako klima i dalje radi tj. hladi i odvlažuje, to se isto tako brzinski odmagli... :D

Razlog je što si imao hlađenje i odvlaživanje u vožnji dok je klima radila, te je kondenzat otjecao sa isparivača put vani... Kad si auto ugasio, klima je prestala radit, motor je bio zagrijan na 85-90 celzija, i dio ostatka kondenzata u sustavu ventilacije je ispario, povećavajući vlažnost zraka u cijevima ventilacije... Onda malo kasnije auto upališ, i taj topli i vlažni zrak se sretne sa hladnom šajbom, bum, kondenzacija... Klima nastavi hladit i odvlaživat, bam, odmagljivanje... :D

Ovo sa odmagljivanjem putem grijanja šajbe je efikasan ali duži proces... Tu ti obično krene, ono, prvo će bit puno lošije prije nego bude bolje špreha... Šajba je hladna, zrak vlažan, ti ga polako i griješ, bum, kondenzacija na hladnoj šajbi... Ali, kako se šajba zagrijava, tako prestaje bit hladna površina, pa nema ni kondenzacije... I eto ga, bam, toplo auto, topla šajba, nema zamagljene šajbe... :D

Problem je kad je vanka stvarno hladno, a ima vlage u zraku... Srećom, to nije prečesto jer obično je hladan zrak i suh zrak, ali zna se dogodit... Tada imaš frku i sa hlađenjem šajbe i odmagljivanjem klimom i sa grijanjem šajbe... Klima ne može hladit i odmagljivat kad je vanka prehladno, nema dovoljno razlike temperature, nema mogućnosti hlađenja, pa nema ni odvlaživanja... A kad je tako hladno vani, nema šanse da dovoljno ugriješ veliku površinu šajbe koja se konstantno od vani podhlađuje... Na kraju ti u kabini uskuvaš, djelomično pri dnu kod otvora za zrak dobro odmagliš šajbu, ali ostatak ajme... :D

Šta se grijanja sa klimom tiče, mislim da se to ne radi u automobilima... Postoje i kućne klime koje samo hlade, ne griju... Na taj način imaju duplo manje isparivača, jer u biti, kad te klima unutra hladi, vanka grije, i obrnuto, kad te unutra grije, vanka hladi... Zato je neefikasna za grijanje prostora kod niskih temperatura, nula i niže, jer se ne može vani više ohladit, pa ni tebe unutra zagrijat, a još se može i smrznut obzirom kad unutra grije, onda vani hladi i odvlažuje, pa se skupljeni kondenzat sa isparivača može lako smrznut, i nema više grijanja, kompresor se mora ugasit ili uskoro dolazi do havarije... Do nekih manjih minusa kvalitetnije klime to pokušavaju zaobić, pa im korisnost drastično opadne, jer kad osjete da se vani kondenzat počinje smrzavat, moraju prestat hladit vani i grijat unutra, pa počinju grijat vanjsku jedinici da je odmrznu... Nakon nekog vremena mogu opet počet neko vrijeme vani hladit i unutra grijat, dok se ne napuni vani kondenzata, koji se počne smrzavat, pa sve ispočetka... :D

Zato mislim da u automobilima, uz motore koji proizvodi tolike količine 'otpadne' topline, nema smisla stavljati podršku i djelove za grijanje putem klime... To što ti automatski podešavaš temperaturu a klima ti je kao upaljena, ne znači da ona i radi kad kabinu treba grijat... Možda ima iznimki, ali mislim da većina automobila nema grijanje putem klime, nego putem hladnjaka, tj. otpadne topline motora... :cool:

P.S. za ove senzore tlaka u gumama, mislim da nisu samo kod Citroena suludo skupi... Ali, drže te za kratke dlakice jer ih moraš po zakonu imat ako su ugrađeni, a još uvijek nisu totalno obavezni i firme koje će danas/sutra možda proizvodit zamjenske koji će bit naravno povoljniji još uvijek nemju dovoljno interesa... :mad:
 

Pavel

Lepi™
Taj problem kad auto ugasiš dok radi klima, pa opet upališ, iz ventilacije će ti najprije krenut topli i vlažni zrak koji će šajbu maglit, ali ako klima i dalje radi tj. hladi i odvlažuje, to se isto tako brzinski odmagli...
Da, to je razlog zašto mi se nakon klime zamagli.

Inače kažem, ujutro mi staklo nije zamagljeno. Tako da prvo upalim auto (nakon što se lampice i upozorenja pogase). Dok on malo radi, motor se grije ja obavim ostale radnje. Vezanje pojasom, podešavanje sjedala i onda se uhvatim grijanja. Okrenem kotačić na 25 i samo kliknem ventilator na 3/8 ili 4/8. I kroz koju minutu on već ugrije kabinu na pristojnu temperaturu i onda samo smanjujem temperaturu ili snagu ventilatora AC i Auto su ugašeni. Ni ne koristim preko zime. Odmagljivanje vjetrobranskog stakla samo u ekstremnim uvjetima inače isto ne.

Navikao sam tako. A i nekako mi je logičnije da se toplina motora preusmjerava na taj način.

Nego kad smo već kod općenitih iskustava, vjerojatno ja imam problem ali da priupitam. Kada koristim pranje vjetrobranskog stakla, tekućine mi baci do 1/3 stakla. A srednji i gornji dio zapravo raznesu brisači. Jel imam problema sa pritiskom ili dotokom tekućine ili je normalno da on baci na nekih 10cm visine stakla a ostalo da se razmazuje?
 

vborovic

C5 modifikator
P.S. za ove senzore tlaka u gumama, mislim da nisu samo kod Citroena suludo skupi... Ali, drže te za kratke dlakice jer ih moraš po zakonu imat ako su ugrađeni, a još uvijek nisu totalno obavezni i firme koje će danas/sutra možda proizvodit zamjenske koji će bit naravno povoljniji još uvijek nemju dovoljno interesa
Kod nekih postoje zamjenski, kod nekih ne. Ovisi o originalnim proizvođačima i da li će dozvoliti drugima korištenje frekvencije i protoka podataka koji će biti kompatibilni sa originalnim sustavom. S obzirom na to da TPMS postaje već i zakonska obaveza vani da svi auti to moraju imati ugrađeno (isto kao što je i sa DRL počelo negdje 2011 na razini EU), nisu baš svi proizvođači naivni da predaju drugim oem firmama proizvodnju (naravno da PSA direktno ne proizvodi te senzore kao ni vezani ECU uređaj ni antenu za prijem signala), s obzirom na to da se može dogoditi da zbog krivog pokazivanja senzora (ili ne pokazivanja) možeš nastradati i onda tužiš proizvođača auta da je sustav TPMS-a bio neispravan i da zato na vrijeme nisi zaustavio auto na autoputu, nego si se zabio/ubio što već ... već je bilo takvih slučajeva u svijetu ... isto kako ne postoje zamjenski airbagovi, zamjenski pojasevi za kopčanje i sl. sigurnosni elementi ... "zamjenski", u smislu da ih recimo proizvodi K-Plus, a ne npr. Valeo ... :D

Nego kad smo već kod općenitih iskustava, vjerojatno ja imam problem ali da priupitam. Kada koristim pranje vjetrobranskog stakla, tekućine mi baci do 1/3 stakla. A srednji i gornji dio zapravo raznesu brisači. Jel imam problema sa pritiskom ili dotokom tekućine ili je normalno da on baci na nekih 10cm visine stakla a ostalo da se razmazuje?
Probaj prvo pročistiti brizgaljke na haubi, moguće su samo zaprljani ... normalno mora bacati na polovicu stakla, cijelom širinom pravilno raspoređeno (kao dvije horizontalne linije špricaju u visinu glave vozača i suvozača)
 

Damaj

Active member
Nema se brizgaljka šta čistiti, kupi tekućinu za pranje stakla sa dodatkom silikona za lepezasto bacanje pa ćeš vidjeti. Nisam probao zimski sa silikonom, samo ljetni i poprska cijelu šajbu, a ne do 1/3 ili do visine glave. Jedina mu je mana da ostavlja prljavi bijelkast trag tekućine sa strane.
 

vborovic

C5 modifikator
Nema se brizgaljka šta čistiti, kupi tekućinu za pranje stakla sa dodatkom silikona za lepezasto bacanje pa ćeš vidjeti
LOL ... istina, silikon postoji u određenim tekućinama, ali ne iz razloga koji navodiš ... al dobro, valjda znaš bolje, ja ne znam ... a to što se brizgaljka nema što čistiti neću uopće ni komentirati
 

Brruno

Well-known member
brizgaljke sam ja promijenio prije 7 dana. Kupio sam ih od frenda koji je bio narucio.za jednog lika pa na kraju ispalo da je pumpa. platio sam obje nove 80kn zj 10€ ,koliko ih je on platio original prije 3 godine u Citroenu u Italiji negdje. c5 x7
 

spectator

New member
P.S. za ove senzore tlaka u gumama, mislim da nisu samo kod Citroena suludo skupi... Ali, drže te za kratke dlakice jer ih moraš po zakonu imat ako su ugrađeni, a još uvijek nisu totalno obavezni i firme koje će danas/sutra možda proizvodit zamjenske koji će bit naravno povoljniji još uvijek nemju dovoljno interesa...
Ja sam ih odavno izbacio i otišao u servis da mi ih odjave na kompu. Upravo su ti ventili zbog oksidiranja na dijelu gdje idu kroz felgu bili razlog pada tlaka u gumama. A o tome da zbog njihove krhkosti moraš kod pumpanja gume ekstremno paziti da ih ne potrgaš da i ne govorim. Naravno da te nitko na tehničkom ne pita za to...
 
Na vrh