Ljetne gume - iskustva i preporuke

DStipic

Member
U nekom trenutku sam imao kombinaciju ljetni 205/zimski 215, kasnije obratno. Ono što je bitna razlika je stabilnost i auto je imao više izraženu tendenciju podupravljanja. Zanimljivo je bilo i recimo, pri kretanju (normalnom) sa skoro full zakrenutim kotačima (lijevo-desno, nebitno), točno bi se osjetilo koliko mu fali tih 1cm širine, jer osjećaj bio takav da ako dodaš još malo gasa...jednostavno će se "izuti". Posebno je bilo prisutno u onom periodu kad bih promjenio setove, tada se baš osjetila razlika. Naravno, utjecalo je i na prikaz brzine (205 je imao veći prikaz od stvarne, što i nije loše...). Prije toga nisam smatrao to bitnom razlikom, pogotovo jer je razlika u cijeni bila poprilična i vjerojatno ju ne bih ni primjetio da nisam imao različite setove, jer bih to prihvatio kao normalno
 

markan1000

Well-known member
Taj 1 cm razlike u širini u nekoj prosječnoj vožnji... svaka čast tko to osjeti.

Naravno, utjecalo je i na prikaz brzine (205 je imao veći prikaz od stvarne, što i nije loše...).
nisam znao da širina gume ima utjecaj na prikaz brzine. Colaža mi je jasno da ima, ali širina...
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Vjerujem da ima utjecaja (osjetio to vozač ili ne). I na vožnju/stabilnost/upravljanje i na brzinomjer...

Prva oznaka na gumi (u ovom slučaju 215) je njena širina u cm. Sljedeći broj (npr. 55) je visina gume, a to je % one 215 širine.
Ako je guma uža (205), onda je i u % malo niža, a onda je i put, tj. vrijeme okretanja oko osi drukčije pa brzinomjer više nije točan jer je podešen na 215 dimenziju. U ovom slučaju guma bi bila 0,55 cm niža i greška brzinomjera bi bila nekih 1,74% što je ugl. zanemarivo. Za točan izračun treba zati sve podatke o gumi i felgi. Ja sam napamet stavio 215/55/16 6,5J ET30.
Ipak, rekao bih da je razlika u stabilnosti i upravljivosti veća od tih 1,74%, ali to nisam probao pa ne znam...

Može se dijagnostikom promijeniti dimenzija gume pa će brzinomjer opet biti točan, ali kad sam zadnji put gledao kod sebe na DSu, u Diagboxu je bilo moguće birati između nekoliko ponuđenih dimenzija (prema očitanom VINu). Nisam probao je li moguće upisati neku "custom" dimenziju?
 

Prilozi

Cutac

Prèkaroš
U pravilu je sa većom kontaktnom površinom veći i grip. E sad, ona je umnožak duljine i širine. Širina je širina, a duljina ovisi o promjeru gume.
Plus što ne sjeda jednako 205 guma na 5, 6 ili 7 inčnoj felgi, tako da je jako teško precizno računati "koliko ima više gripa".
Ali u pravilu, osim za lokve(ne kišu, lokve), više je bolje po pitanju stabilnosti i kočenja. Ali, ako je motor slab, neće auto s mjesta krenuti.

Na auto treba staviti ili ono što je proizvođač prepisao, ili ono što je na hrpetini primjera dokazano dobra kombinacija.
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Danas sam nove Hankookice prvi put isprobal na autocesti. Na 100-120 vibrira volan. Nije da drma drastično, al ga osjetim. Nije valjda da gume imaju grešku? Kolke su šanse da stroj pokaže da je guma dobro balansirana a nije? Tam kad je balansiral sam gledal
Muka mi je sad opet ići u ZG, pa reklamirat u Vulkal. Dal oni to uvažavaju ak dodjedm s računom pa naprave besplatno opet balansiranje ili da odem nekam drugde?
 

ivek

Member
Dal oni to uvažavaju ak dodjedm s računom pa naprave besplatno opet balansiranje ili da odem nekam drugde?
Samo se vratiš i kažeš da trese i ponovno će balansirati. Meni se isto desilo u Vulkalu, ali u Đakovu. Skinuli ponovno prednje i balansirali. Nakon drugi puta je bilo u redu.
 

Milosh

Test
Kolke su šanse da stroj pokaže da je guma dobro balansirana a nije?
Postoji šansa, ako mašina dugo nije baždarena/podešena. A moguće da je i čovjek jednostavno napravio grešku. Mislim da je mogućnost da je nova guma falična najmanja od svega toga. Najvjerovatnije je ljudska greška.
 

Mirage

Well-known member
Ma dečki koji balansiraju rade to kao da ništa nema veze, pa meni je balansirao s naljepnicom na gumi, a i 5 grama na mojoj dimenziji se osjeti. Tako da samo odi i reci da gume tresu. Pa ja imam jednog gumara u Požegi kojemu uvijek na 90 tresu gume ima taku balansirku naravno ne idem kod njega više. Valjda bi i na tačkama treslo.

Rezime priče ja sam bez trešnje od 0-170 bio samo na stock gumama i stock balansiranju poslije više nitko nije uspio napraviti isti rezultat.
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Ili nije dobro balansirano ili je guma deformirana. Ak je pravi meštar odmah će vidjet kad je zavrti na balansirki.
Samo se vratiš i kažeš da trese i ponovno će balansirati. Meni se isto desilo u Vulkalu, ali u Đakovu. Skinuli ponovno prednje i balansirali. Nakon drugi puta je bilo u redu.
Postoji šansa, ako mašina dugo nije baždarena/podešena. A moguće da je i čovjek jednostavno napravio grešku. Mislim da je mogućnost da je nova guma falična najmanja od svega toga. Najvjerovatnije je ljudska greška.
Ma dečki koji balansiraju rade to kao da ništa nema veze, pa meni je balansirao s naljepnicom na gumi, a i 5 grama na mojoj dimenziji se osjeti. Tako da samo odi i reci da gume tresu. Pa ja imam jednog gumara u Požegi kojemu uvijek na 90 tresu gume ima taku balansirku naravno ne idem kod njega više. Valjda bi i na tačkama treslo.

Rezime priče ja sam bez trešnje od 0-170 bio samo na stock gumama i stock balansiranju poslije više nitko nije uspio napraviti isti rezultat.
Hvala svima. Vrnem se prvom prilikom.
 
Na vrh