Buka kod ubrzavanja 1.6 VTI 120

Ivan

Member
Jucer sam ga malo izveo na autoput, pa evo nekih detalja. Pri 130 km/h okretaji su na 4000. Odvozio sam dionicu od 140 km s ukljucenim tempomatom na 120 km/h. Prosjecna brzina je bila 116 km/h, a potrosnja 7,8. E sad, auto ima tek 3000 km, ne znam da li je ovo dobra potrosnja ili ne, meni se cini dosta. Odvozio sam i nekih desetak kilometara van autoputa sa prosjecnom brzinom 70 km/h, tu je potrosnja smijesna, 4,2. Inace, po gradu mi trosi oko 10 litara, testirano na nekih 600 odvozenih kilometara.

Sto se tice buke, prvo ono dobro. Na autoputu se motor prakticki i ne cuje na visim okretajima, osrednje se cuje strujanje vjetra, ali nije prestrasno. Dok sam se vozio novom dionicom autoputa na kojoj je novi asfalt, buka unutra je bila stvarno minimalna, ali dok sam se vozio po starijiem asfaltu dosta je bilo bucno, cini mi se da bi zvucna izolacija mogla biti i bolja, ali u svakom slucaju ima prolaznu ocjenu.

E, a sada stara boljka...Pri nizim brzinama, odnosno okretajima, gdje se vise cuje rad motora, i dalje imam taj nekakav cudan zvuk. Ono o cemu sam prije pisao sada bih pripisao ispusnom sustavu, tako mi to nekako zvuci.
Sada se kod ubrzavanja cuje nekakav rat rat rat tak tak tak zvuk, kao da nesto melje. Na leru se taj zvuk kad stisnes gas ne cuje, a ne cuje se ni kada u voznji stisnem kvacilo. Po meni, ruzi nesto na spoju izmedju motora i prijenosa snage na kotace (necu se upustati u nikakve izjave o dijelovima da ne provalim kakvu glupost tipa kardan ili nesto sl.jer stvarno nemam pojma kako se sta zove). Ne znam ima li to kakve veze s onim sto mi je Laky spominjao, da ovaj motor ima lanac umjesto remena negdje...
Kad sam digao haubu, cini mi se da slican zvuk dolazi iz onog komada ispred motora koji je prekriven aluminijem i na njemu je nacrtano da se ne dira jer je vruce (toliko o mom znanju dijelova...:) ).

Sta se svega ostalog tice, auto je mrak! Stvarno sam prezadovoljan sa svim ostalim. Dobro, bilo bi lijepo da ima 6 brzina...Jako je udoban, ne valja se to bas tako jako kako ljudi pricaju, mjenjac nije najbolji koji sam probao, ali isto tako nije ni tako los kako se prica. Kada ljudi koji pljuju ovaj auto shvate da to nije auto za trke i jurcanja, nego obiteljski auto, mislim da ce imati puno bolju sliku o njemu. U svakom slucaju, preporucam.
 

Matija

New member
Ovako, potrošnja je točno takva kako si opisao. Da li na sreću, ili na žalost, ne znam. :D

Zato se slažem sa tvrdnjama koje sam čitao po netu da fali 6. brzina. Kad se voziš po autoputu, auto previše troši, definitivno. Koliko troši malo na otvorenoj cesti, to nadoknadi na autoputu. To je po meni veliki minus.

Što se tiče zvuka, kao da pričaš o mom autu. Ako to ne valja, ne valja ni meni, pa eto ti utjehe da nisi jedini. ROFL

Kad je hladan zna malo grubo raditi, kao da su mu ventili glasni, ali kad se ugrije onda je OK. Isto tako je zvučao i testni C4 u salonu kad sam ga upalio na hladno, tako da sam nekako uvjerenja da je to OK.

Inače, ispod tog aluminijskog dijela ti je ispušna grana i auspuh. ;)
 

Ivan

Member
Naravno da mi je lakse kada cujem da nisam jedini! :) Ma problem je sto ne mozes nigdje nac auto s tim motorom pa da usporedis, tako da je dragocjeno iskustvo ljudi koji ga imaju. Jedino sta se kod mene cuje taj zvuk, ti kazes ventila, i kada je motor topao. Doduse ne kao kada je hladan, ali ipak se cuje.
 

Matija

New member
Nažalost, trebalo bi baš postaviti dva auta jedan pored drugoga pa slušati, jer ovako su to finese koje se nekome mogu činiti glasnije, nekome tiše. Možda je isto, možda je malo glasnije, tko to zna. :hm:
 

Olaf

New member
Vti inace ima specificne zvukove, kad zamijenis ulje i upalis ga cujes zvuk kao da je macka vrisnula i podletila pod lanac
 

ZVAJ

Skoro zreo
Ajme šta smo to kupili !!!!! Upomoć!
Laky ! Ima li taj lanac i kakve zatezače (kod LADE je to bilo veselo zatezati i loviti po karteru kad pukne!!) Valjda su to pametnije riješili. Uhhhh!

Nažalost, trebalo bi baš postaviti dva auta jedan pored drugoga pa slušati, jer ovako su to finese koje se nekome mogu činiti glasnije, nekome tiše. Možda je isto, možda je malo glasnije, tko to zna. :hm:
Kad se vratimo sa mora dođem ja do Osijeka pa ćemo ih poslušati i usporediti zvukove...
 

Ivan

Member
Znaci, ZVAJ, i ti imas iste probleme? Ako su to problemi...Mislim, ako se svima tako cuje, onda je valjda OK, samo sta ja nazalost nemam priliku nigdje usporediti svoj auto s nekim drugim...
 

ZVAJ

Skoro zreo
Ma ne mogu reći da to baš tako. Zato ću i otići kod Matije da čujem njegove zvukove. Kod mene je počelo lupkati kad upalim motor kao da se se razštelali ventili pa imaju "lufta". U vožnji radi radio pa je sve dobro. Osim toga još ne znam kako se taj radio može ugasiti (ja ga samo stišam na O) :)

Isključio radio.
 
Posljednje uređivanje:

Ivan

Member
Imas C4 ili Picassa? Na Picassu se radio gasi tako da stisnes gumb na kojem pojacavas ili stisavas, ili na volanu. Ne znam sta bih rekao vise za te zvukove, otici cu opet do servisa, ali tu su poprilicno nonsalantni, a cini mi se da stvarno nemaju iskustva s benzinskim motorima pa da i ne znaju sta valja, a sta ne. Problem mi je sto ovih dana bas nemam vremena otici, a ne znam mogu li napraviti kakvu stetu vozeci ga ovako.
 

ZVAJ

Skoro zreo
Pozdrav Ivane !
Radio riješio. E sad što se tiče one čudne buke. Jučer kad sam upalio motor bio je hladan i brže se vrtio(cca 1000okr.) Teško je procijeniti na digitalnom brojaču. Podignuo sam haubu i gledam motor. Nakon cca minute padne broj okretaja i počne grebanje u motoru. Dakle kao da imam dizel. Kad mu dodam gas (a moram u kabinu skoknuti) rokne kao svinjče i uredno zavrti a zatim u leru opet nešto struže u motoru. E onda sam napravio nekih 30km izvan grada i vratio se. Hauba gore i slušam - savršeno. Èuje se tika taka. Sad razmišljam da nije u pitanju ulje u motoru pa se na hladnom motoru ocijedi i ne dođe svuda u prvih nekoliko minuta. Probao sam čep na deklu skinuti - sve uredno. Motor ima lanac. Pitao sam Lakija ima li i zatezače taj lanac. Možda oni ne dobiju odmah ulje pa stružu i to se čuje... (Imam iskustva sa ruskom LADOM, tamo je isto bio lanac ali nikad nije strugalo. Samo se znao španer odlomiti pa upadne u karter. Valjda su to u ovih 25 godina napravili kako valja).
Èekam za nekih mjesec dana da odem do Matije ako nam se poklope termini pa čujem njegov motor, nismo daleko. Dotad :cool:
 

Ivan

Member
Pozdrav ZVAJ!

Ja sam se uspio naruciti za servis, ali tek 10.08., pa cu vidjeti sta kazu, s tim da cu inzistirati da ja ovaj put ostanem i pokazem sto me pati. Inace, jednu od buka koje sam imao na njemu su rijesili odmah u pocetku novim softverom, rekli su mi da je imao problem s ubrizgavanjem goriva.
Ovi tvoji problemi su nekako najslicniji mojima, samo sta moj na leru radi gotovo necujno, malo se cuje ono rat rat, ali stvarno moras naculit usi i biti u tihoj garazi. I da, ne cuje se taj zvuk kad ubrzavam u leru ili kada u voznji stisnem kvacilo. Znaci, kada krenem s autom pocinje roktati. Najvise se cuje bas kod kretanja, kod spore voznje. Cim se dignu okretaji vise se ne cuje, vjerojatno zbog buke motora. Primjetio sam da je ovaj zvuk tisi kada je motor zagrijan, ali se ipak cuje.
Mislim da je kljuc problema upravo u ovome da se ne cuje ako je auto u leru ili je stisnuto kvacilo, znaci nesto tu na tom spoju ruzi, e sada koji je dio tu stvarno ne znam. Ima li to kakve veze s lancem?
A drugi jaki zvuk koji se cuje u stvari ne znam cemu bih pripisao, ali cini mi se da je do ispuha. Zvuci otprilike kao da vozis na premalom broju okretaja, kao da se motor muci.
BTW, danas sam vozio jednog kolegu koji se cudio kako sam uspio dobiti dizela za tako male novce, pa sam covjeku objasnio da je to benzinac, ali da se samo zvukom fura na dizelasa... :)
 

riba zvana fish

New member
Ivane, hvala na informacijama koje si podijelio s nama, posebno na odgovorima na moja pitanja! Stvarno ti želim da što prije riješiš probleme s autom.
Iako nemam iskustva s picassom s tim motorom, čini mi se da mu je potrošnja ipak malo previsoka na 120. Pogledaj na drugoj temi što piše DocZg - čini mi se da je izmjerio znatno manju potrošnju. Zanimljivo mi je kako je motor na 4000 gotovo nečujan, to bih baš volio doživjeti. Kod mog motorića u Xsari (1.4, 74 ks) motor se na 130 vrti na oko 3700 i prilično je prodoran zvuk u kabini.
 

Marko

Well-known member
BTW, danas sam vozio jednog kolegu koji se cudio kako sam uspio dobiti dizela za tako male novce, pa sam covjeku objasnio da je to benzinac, ali da se samo zvukom fura na dizelasa...
Reci da si doplatio za stejt of d art dizela koje se vrti do 7 hiljada... :twisted:

Sada ozbiljno, kaj se "glasanja" motora tiče ja bi te slično savjetoval kak i kolege forumaši, ak dobro ide, ide i nej ga pehati i teraj ga dok je pod jamstvom - nemoj se previše opterećivati jer će ti biti samo gore (psiha)... Ako misliš da radi tvoje "duše" stvar treba rješiti popij par kratkih za ****ž i odi u servis i traži zamjenu motora pa da vidimo kaj budu stručnjaci rekli... ;)
 

deda

New member
Ono na Ladi nije bio španer nego klizač lanca,tak da lanac ne struže po glavi motora.Španer se nalazio sa desne strane u bloku motora.Inaće ja sam ih na Ladi imao pun karter,svako malo ga je lanac uhvatio i strgao i pao u karter.
 

Ivan

Member
Fish, znam da uza sve ove moje probleme ono s bukom na 4000 okretaja zvuci cudno, ali je tako. Mozda je stvar u glavi, pa mi se ova buka na 4000 okretaja cini kao tisina u usporedbi s onom kada polako vozim! :) Kao sta sam napisao, pri 4000 se bas ne cuje motor, ali cuje se strujanje vjetra, tako da nije aposlutna tisina unutra, ali je OK sto se tice buke motora.
A za potrosnju cu jos vidjeti, neki kazu da treba cekati da se motor razradi pa da bi trebao manje trositi...ne znam ima li to kakve veze, ovaj ima tek 3000 km.
Kako se bas previse ne razumijem u motore, gdje je taj lanac, cemu sluzi, mozda je stvarno on uzrok buke?
 

Zdravac

New member
ok, jedno laičko pitanje.

Tema je 1.6 VTI 120

- pa zar taj motor nema zupčasti remen, a ne lanac?
hm... (malo sam zbunjen jer sam do prije par postova iznad bio uvjeren da ima remen???

...ili picasso ima lanac, a novi C4 ima remen?
 

ZVAJ

Skoro zreo
Vti svi imaju lanac, klizace i hidraulicki natezac. Kad su hladni tako rade dok se ulje ne zagrije
To bi bilo to! Ja bih zaključio da su ovi motori pravljeni za rent-a-car vozila ili služene aute koji tuku odjednom više stotina km a ne za gradsku vožnju što nama ponekad treba. Kad se zagrije sve je u redu. I dosta se brzo motor zagrije to je interesantno.
Sada imam oko 350 km a to je malo, no IMAM JOŠ JEDNO PITANJE :
Kad nakon vožnje polako uđem u garažu digitalni brojač pokazuje 2 crtice a ako malo dodam gas onda se vrti na 3 crtice. Èini mi se da regulacija lera još nije na mjestu ili će to sjesti sa kilometrima.
Ima li itko na forumu barem 10tkm sa ovim motorom ???? :hm::hm:
pozdrav svima
 
Na vrh