Buka kod ubrzavanja 1.6 VTI 120

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Bjelivuk netreba usporedni test jer treba auto probat osoba koja je vozila te motore i znat ce jel ok ili nije, ja znam da oni imaju specifican zvuk za razliku od PSA motora.
Otprilike bi to mogao biti ovakav zvuk? Definitivno nije PSA tonalitet. :)



Jesu gledali da ti nije odjavljeno upozorenje za suvozaca jer se moze ugasit za svako sjedalo zasebno pa ne tuli kad nisi vezan?
Nisam se sjetio toga. Vrlo vjerojatno bi to mogao biti problem. Ali, čisto logički, ako to nisu našli, kako im vjerovati za ECU? ;)
 

Ivan

Member
Ovo je cak jos i najslicniji zvuk koji sam cuo! :) Naravno da taj zvuk nije nestao nakon sto su oni digli novi softver. Rekli su da vise nece biti tresnje motora, jer mi se i to jednom dogodilo, i da su ga nakon podizanja softvera provozali i da im je sve OK sada. Ma tocno je da bi ga trebao provozati netko tko je vozio auto s tim motorom i odmah ce sve biti jasno. On i dalje meni ruzi kod ubrzavanja, a tko zna, mozda je subjektivni dojam, prije toga sam vozio Octaviu 1.6 sa 102 KS, potpuno drukciji zvuk motora. Ma jedino sta me buni je da se taj zvuk pojavljuje kod pocetka ubrzavanja. I recimo pustim gas - nestane, stisnem - opet se pojavi, ali kad krene prema visim okretajima nestane.
A sta se tice pojasa, nema nikakve dojave o gresci. Kada sjednem ne pali se lampica na tabli da je netko na vozacevom mjestu i naravno, ne tuli da se nisam vezao kada krenem. Kao da ne postojim u autu...Za suvozaca je OK.

Kako je auto kupljen u Ceskoj, tako mi njihova uputstva nisu puno pomogla pa sam nasao uputstvo na engleskom, mislim da je za australsko trziste gdje sam procitao o ovoj fori sa kombinacijom upozorenja vozac/suvozac ili suvozac/zadnja sjedala.
A inace mi polako ta cijela prica oko auta pocinje postajati sumnjiva. Uzeo sam ga u Ceskoj, auto je bio demo u salonu, poslali su mi slike par dana prije nego sta sam ga kupio, bio je zamotan u foliju (kako ako je bio demo auto?), i to nije bila ona bijela termo folija nego prozirna bijela, rekli su mi prije kupovine da ima 50km, kada sam dosao tamo imao je 19, nedostajalo je i rashladne tekucine, sada su to natocili u Belgiji...nadam se da me nisu nasanjkali...
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Naravno da taj zvuk nije nestao nakon sto su oni digli novi softver. Rekli su da vise nece biti tresnje motora, jer mi se i to jednom dogodilo, i da su ga nakon podizanja softvera provozali i da im je sve OK sada.
Dobro, kontrolu ubrizgavanja su vjerojatno riješili.

On i dalje meni ruzi kod ubrzavanja, a tko zna, mozda je subjektivni dojam, prije toga sam vozio Octaviu 1.6 sa 102 KS, potpuno drukciji zvuk motora.
Tek sam sada shvatio. Dakle, on tebi "ruži" otkad si ga preuzeo?
Shvatio sam suprotno. Tj. da se to počelo dešavati nakon određenog vremena otkad ga voziš.

Ma jedino sta me buni je da se taj zvuk pojavljuje kod pocetka ubrzavanja. I recimo pustim gas - nestane, stisnem - opet se pojavi, ali kad krene prema visim okretajima nestane.
"Ružanje" vjerojatno počinje iznad 2t obrtaja i završava na koliko?

A sta se tice pojasa, nema nikakve dojave o gresci. Kada sjednem ne pali se lampica na tabli da je netko na vozacevom mjestu i naravno, ne tuli da se nisam vezao kada krenem. Kao da ne postojim u autu...Za suvozaca je OK.
Uzeo sam ga u Ceskoj, auto je bio demo u salonu
Mislim da je ovo sa senzorom pojasa i "demo vozilom" povezano. Vjerujem da nije ni greška ni kvar ni nedostak već da su, baš kako je Laky primjetio, senzor dosita odjavili.

Vrlo vjerojatno iz čisto praktičnih razloga. Odnosno, da im ne tuli 50 puta dnevno. ;)

Uzeo sam ga u Ceskoj, auto je bio demo u salonu, poslali su mi slike par dana prije nego sta sam ga kupio, bio je zamotan u foliju (kako ako je bio demo auto?), i to nije bila ona bijela termo folija nego prozirna bijela, rekli su mi prije kupovine da ima 50km, kada sam dosao tamo imao je 19, nedostajalo je i rashladne tekucine, sada su to natocili u Belgiji...nadam se da me nisu nasanjkali...
Ne znam koliko te tješi, :) ali sve što si naveo u jednakoj mjeri i može biti indicija da su te preveslali i ne mora biti.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ja sam pojaseve rješio jednostavno,skinuo sam sa jednog auta kopću i nataknuo je u pojas i gotovo.
Vrlo, vrlo snalažljivo.
Nažalost, deda, mislim da je to rješenje nekog drugog problema s pojasom. ;)
 

Ivan

Member
Vjerujem da ruzi od pocetka, prvi put sam primjetio kada nije glasno glazba svirala, nakon desetak dana sto je bio kod mene. :) Ne mogu ruzanje bas povezati s brojem okretaja, u principu ide od 2-3 t okretaja, ali i recimo da ga drzim na 3t pa ubrzam opet ce zaruzat pa stat, pa dodam gas opet zaruzi pa stane, kuzis sta hocu reci, u principu kod svakog ubrzavanja, bez obzira na broj okretaja zaruzi pa promijeni zvuk, u meni "normalni".
A sta se tice pojaseva, mislim da je najvjerojatnija ova teorija da su Cesi iskljucili senzor, ali mi nije jasno kako to Belgijanci ne kuze ako je tako...

U stvari, taj zvuk bih najbolje opisao kao zvuk sportskog auta, ali dizelasa! :)
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ne mogu ruzanje bas povezati s brojem okretaja, u principu ide od 2-3 t okretaja, ali i recimo da ga drzim na 3t pa ubrzam opet ce zaruzat pa stat, pa dodam gas opet zaruzi pa stane, kuzis sta hocu reci, u principu kod svakog ubrzavanja, bez obzira na broj okretaja zaruzi pa promijeni zvuk, u meni "normalni".
Ovako što sam uspio pročitati o tome motoru, to može biti normalan zvuk modusa operandi Variable Valve Lift and Timing injection tehnologije.
http://www.peugeot.com/en/innovation/engines/petrol-engines/vti-engine.aspx

Ukratko:

VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) is an electronic and mechanical system in some Honda engines that allows the engine to have multiple camshafts. VTEC engines have an extra intake cam with its own rocker, which follows this cam. The profile on this cam keeps the intake valve open longer than the other cam profile. At low engine speeds, this rocker is not connected to any valves. At high engine speeds, a piston locks the extra rocker to the two rockers that control the two intake valves.

Some cars use a device that can advance the valve timing. This does not keep the valves open longer; instead, it opens them later and closes them later. This is done by rotating the camshaft ahead a few degrees. If the intake valves normally open at 10 degrees before top dead center (TDC) and close at 190 degrees after TDC, the total duration is 200 degrees. The opening and closing times can be shifted using a mechanism that rotates the cam ahead a little as it spins. So the valve might open at 10 degrees after TDC and close at 210 degrees after TDC. Closing the valve 20 degrees later is good, but it would be better to be able to increase the duration that the intake valve is open.

Ferrari has a really neat way of doing this. The camshafts on some Ferrari engines are cut with a three-dimensional profile that varies along the length of the cam lobe. At one end of the cam lobe is the least aggressive cam profile, and at the other end is the most aggressive. The shape of the cam smoothly blends these two profiles together. A mechanism can slide the whole camshaft laterally so that the valve engages different parts of the cam. The shaft still spins just like a regular camshaft -- but by gradually sliding the camshaft laterally as the engine speed and load increase, the valve timing can be optimized.

Several engine manufacturers are experimenting with systems that would allow infinite variability in valve timing. For example, imagine that each valve had a solenoid on it that could open and close the valve using computer control rather than relying on a camshaft. With this type of system, you would get maximum engine performance at every RPM. Something to look forward to in the future...
Opširnije:
http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC

Sve u svemu, možda se ne bi trebao zamarati time.
Mirno radi u leru, ne gasi se, broj obrtaja ne oscilira, ne trokira, ništa ne struže, isporučuje ravnomjerno snagu = "samo ti to teraj" (© by Zmix)
 

Olaf

New member
Ja sam mislio da te muci suvozacev pojas...ako ti ne pali upozorenje za pojas onda je u racunalu BSI parametar za nevezan pojas vozaca deaktiviran.
A jel mozes snimit zvuk pa bacit na youtube?
 

Ivan

Member
Hvala za opis rada ovog tipa motora, mislim da cu se malo manje opterecivati s time, evo danas sam cak poceo slusati glazbu u autu, nije da se vise vozim u tisini i osluskujem kako radi! :) Vec sam sam sebi bio poceo ici na zivce! :)

Probao sam jucer kada sam isao prema servisu snimiti taj zvuk, ali bila je uzasna buka po gradu pa nisam bas uspio, a i bas svaki put kada bi ja ubrzao javljala se Djurdja s GPS-a pa se nista ne cuje. Probat cu snimiti pa cu staviti.

A za pojas cu im reci da provjere da ga mozda Cesi nisu iskljucili.

I jos dva pitanja, ovaj put nije rijec o kvaru...Dao sam Cesima da mi ugrade prednje parkirne senzore jer pokusavam natjerat zenu da pocne voziti. Mogu li se oni povezati sa sustavom tako da se i za njih, kao i za straznje senzore, iscrtava na displeju koliko si blizu prepreke ili rade samo kao zvucno upozorenje?
I podesili su ih tako da kada dodjem na pola metra od zida vriste da ne mogu dalje, sta mi nema nikakvog smisla. Vidio sam u uputama da se moze podesavati osjetljivost senzora, ali ne znam gdje je skrivena kontrolna kutija na kojoj to mogu podesiti.

I jos nesto...je li normalno da ventilator ostaje ukljucen jos neko vrijeme nakon gasenja motora, bez obzira sta ovdje nisu vrucine nego je hladno?
 

Olaf

New member
Parking senzori ti se mogu prikazat na ekranu samo ako stavis tvornicke senzore i njihovu instalaciju, ovi u dodatnoj opremi postprodaje ti imaju samo zujalicu ili stavi ove aftermarket s ekranom na kojem pise udaljenost. A podesavanje osjetljivosti itd se radi prema modelu auta jer postoji propisani polozaj kotacica u centrali.

Kakav je to servis ako neznaju pogledat da nije deaktivirano upozorenje za pojas?

Ventilator ukljucuje racunalo motora, vti i thp ponekad pale ventilator a nije zagrijan auto, na Ds4 se nakon voznje od 3 minute upalio ventilator i nastavio je hladiti jos par minuta a posto ima modul koji mjeri temperaturu, napunjenost i stanje akumulatora nebi smio ispraznit akumulator.
 

Ivan

Member
Ovi dodatni senzori su citroenovi, ali kao sta si rekao, iz postprodaje, verojatno nema mogucnost prikaza na ekranu. Iako su povezani sa sustavom auta, pale se i oni kada ga ubacim u rikverc, a imaju i neku tipku kojom ih mogu rucno aktivirati.

Ne znam sta bih ti rekao za ovaj servis...najveci Citroenov servis u Briselu...rekli su mi da se narucim ponovno za servis jer da ce im trebati cijeli dan da pregledaju zasto ne radi senzor. Jucer nisu uspjeli skuziti. Idem u utorak u drugi servis koji mi je blizu kuce, kod njih imam dogovoreno za podesavanje tih parkirnih senzora, pa cu im reci da pogledaju i to za pojas, a svakako cu im prenijeti zakljucke s foruma.

I bas im moram ponijeti papir koji su mi ovi jucer dali, na njemu su ispisani kodovi gresaka koji su bili u racunalu, zivo me interesira sta ce oni zakljuciti na osnovu toga!
 

Ivan

Member
Ostao mi je papir na poslu, ujutro cu ga otic uzeti pa cu ih prepisati. Pise i opis greske na francuskom, nesto sam pokusavao prevesti, ali nema prejeranog smisla, odnosno iz tog opisa se ne da previse zakljuciti.
 

Zmix

New member
U pitanju je buka kod UBRZAVANJA.
Ja bih se zabrinuo da je u pitanju buka kod usporavanja, a u ovom slučaju kao što rekoh... TERAAAJ!!! :cool:
 
Na vrh