Zlatkica 2.0 VTS

Saks

New member
Eto malo nakon nekog perioda preletil kroz garazu. Adj gewinde mozes stelat visinu ako nista drugo. A sad dal je bolji u voznji drzanje itd to je sad ono tema za dulju raspravu. Jer pitanje kako su zapravo napravljene te gewinde kolki je bound i Rebound, dal su uljne, plinske itd itd. A posto su to low Budget i vecinom u svrhu stajla gewinde pretpostavljam da nije bas nesto mudrosti previse oslo u te stvari. Mozda daju dojam da Auto bolje drzi jer ajd smanji se Body roll kad je Auto sad niski i tvrdji na fedrima.
Jer tipa isto kak i 306 ti auti na serijskom ovjesu nisu za baciti, i jako jako sposobni su to auti...samo vecina ljudi si misli da to nije istina. Tipa 306 nije bio zabadava najbolji hot hatch od 1997 do 2000 i nekoje, a xsara isti Auto. Tj. Xsara jos k tome dobiva i quick rack i debje torzijke na mostu. (306 ima 20mm, a Xsara ima 21mm)
Ja sam sad svoj Auto vratil natrag vise manje na serijala visinu, naprijed stavio Bilstein B4 koji su OEM spec, iskombinirano sa Eibach pro kit fedrima. Iza su ostali Koniji na medium postavki, s Tom kombinacijom iza tvrdje naprijed mekse se dobije da se prednji grip malo poveca, ali zato je i guzica malo zaigranija. I mogu reci da je to da Auto nista nije izgubil previse na performansama. (PS. ukoliko te zanimaju prednji Koni yellow na prodaju su ya neku svoticu, ja sam ich maknul jer Auto puno vise koristim za svaki dan cestama nego kaj sam na stazi, a za tih 2-3 track dayeva na grobniku mi se ne isplati skakuckati s autom po cestama :whistling:) Sory malo s teme skrenul.

Druga stvar usis, Auto ima :cenzura::cenzura::cenzura:acki zvuk sa otvorenim usisom. Dobitki dal su kakvi nema bas. Cak je i bolji serijala usis malo je Auto na nizima zivlji. Jer taj cjeli airbox i sve je dobro osmisljen. Sa otvorenim usisom i smjesten prema dolje, jer tak jedino se ima donekle mjesta da se smjesti nije bas najbajnije rjesenje...voda sprica po filteru, usisava prasinu s poda itd. I ako bas nemas srece potegne Motor vodu a onda mozes sve bacit lagano.

Eto tek tolko par mojih misljenja, a s radovima samo dalje. I super za vidit da se takvi auti dobro paze :grin:
 
  • Sviđa mi se
Reactions: Lix

Lix

Active member
hvala ti za post..

malo mojeg iskustva sa gewindama, nakon par mjeseci i nešto sitno ganjanja na zatvorenoj cesti u kasnim satima....

da sam znao šta znam sada 99% ih kupio nebi, zašto evo idemo... zadnji amortizeri su šrot, serijski su mi bili propišani pa se ovo činilo bolje, ali i dalje je pre pre mekano, saznao sam tako da sam u trgovini dobio od frenda na jedan dan original vts amortizere i skužio da su dosta tvrdi, treba se potrudit da ih se stisne, pa sam našao barbu koji mi je za 100 kn po komadu na tvrdo napunio moje serijala amortizere, na ruku su još tvrđui ( bound i rebound ) od serijskih vts amortizera, još sam dobio 2 godine garancije uz neograničenu kilometražu, više nego na gewinde :whistling: , za prednje gowinde nemam stvarno ali stvarno jedne jedine riječi žalbe, odlične su, ali bez zaje*ancije odlične, puno su bolje nego serijala i bound i rebound, auto kad uđe u zavoj je top drži odlično, i smatram da je jedino zbog toga dobro šta sam ih uzeo, sa ovom kombinacijom, tvrdo punjeni original zadnji, ta tech napred sam dobio super ovjes sa mogućnošću štelanja napred, auto ako pretjeraš vraća sa bježanjem guzice koje se na xsari da iskontrolirat, barem sam ja uspio par puta (lagano puštanje gasa i vraćanje volana na ravno ili malo u kontru i sve je na svom mjestu) inače je po zavojima gušt za vozit jer prednji kraj ljepo upija cestu a guzica odlično prati, možda bi se još nešto dobilo sa tvrđim berlingo torzijama, ali to je već track setup jer mislim da bi za cestu bilo pre tvrdo

da idem na novo napravit ovjes i da znam šta sada znam napravio bi sljedeće, vogtland nove opruge, nisu skupe, nekih 600-700 kn koliko sam skužio, ili ih dat u rio opruge napravit, u svakom slučaju nije investicija preko 100€ (ta tch su bile oko 2200-2400 neznam ni sam više bolje da čim prije zaboravim :D ) zadnje amortizere punit na tvrdo i prednje... hm a prednje skratit šipkicu za 3,5 cm (toliko mislim da vogtland opruge spuštaju) punit na polu tvrdo jer da idu na tvrdo bio bi pre tup po zavojima, tj od zavoja do zavoja nebi auto stigao odreagirat (moje mišljenje) i to bi bilo 400 kn za amortizere znači sve u svemu nekih 1200 kn da se to sve napravi, inače čovijek uzima 150 po komadu ako nije skinut amortizer, znači čak i oni koji nemaju garaže kad bi dopeljali auto kod njega za 1600 kn bi stavio druge amortizere i opruge aftermarket, jedina prednost mog setupa je ta da ima mogućnost štelanja prednjeg ovjesa :whistling:

airbox hm... na hladnom je i zatvoren je tako da prašinu ne usisava, serijskog boxa nisam imao tako da je kemija neka morala bit :( uskoro dolaze neka silikonska koljena pa nece bit ova cijev od nape nego ce to malo ljepše izgledat :whistling:

p.s. ti si prvi koji je ostavio ovako opširan komentar na temu, hvala
 

Saks

New member
Lix ma nema brige, ja volim takve rasprave voditi i pisati o tome :)

Inace bi Xsara pretpostavljam kao i Peugeot tvornicki morala imati sva 4 amortizera plinska. A oni jesu malo teze za stisnut unutra, i kad ih stisnes se sami od sebe moraju vratit natrag u pocetnu poziciju. A sve u svemu taj potez zadnje napuniti tvrdje je inace dobra postavka za fwd Auto. Tako slicno je i sad na mojem napravljeno. Jer onda nos bolje drzi, a guzica je laksa tj zaigranija ako se pretjera.
Ugl. kad smo kod amortizera, zanimljivost jedna. Koni Koje sam imao prednje su inace uljni. I sada kad sam ih izvadio dolje i kad sam ih pritisnul skoro sam si nos razbio kako su propali, znaci Ultra mekani na Boundu, ali zato Rebound nema sanse ih izvadit rucno. Morao sam ih primit na pank i s obje ruke ko manijak cupati Teleskop van. Jer zapravo sta i jako malo ljudi zna, Koni kad ih stelas zapravo im samo stelas tvrdocu rebounda...nema stelanje za bound. A tipa Eibach B4 Koje Imam su tvrdji od konija na boundu, a na reboundu neznam kad se sami vracaju gore od sebe. Ali bi rekao da je i Rebound jednako tvrd kao i bound (pretpostavljam, tj nagadjam).
Ali zato kad malo bolje proucis netko bi rekao pa to je sranje sta su koniji na boundu jako jako mekani. ALi nije tako, jer cim meksi bound naprijed to manje understeera, ali opet ako pretjeras s reboundom onda opet tezi k understeeru. Znaci mora biti neki balans.
Ubiti da dalje ne trubim previse evo link sa teoretskim djelom koji preporucam da procitas. Tj nek procita svako koga jako zanima kako na finije se poigrat i nastelat ovjes. Pa onda mozes jos bolje u detalje isplanirati iduci ovjes na autu

http://www.rapid-racer.com/suspension-tuning.php

A ovo sta si napisao s guzicom kad pobjegne malo. Zapravo bi onda kontra morao raditi, jer kad guzica bjezi na fwd autu onda se mora dodati gas. Tako da prednji kotaci povuku Auto i izravnaju ga. To drugo kad malo pobjegne ajd onda kad malo usporis kotaci dobe grip i ok. Ali inace uvjek imaj na umu i Toga se drzi stalno i pamti vjecno. Ako bjezi prek nosa pustaj gas, ako bjezi guzica samo po gasu. I to je zlatno pravilo za fwd aute.
E a sad imas i situaciju koja se meni zna cesto desiti, osjetim da Auto preko nosa pustim gas, i instantno odma guzica pobjegne pa onda opet dodaj gas...ugl jako tricky situacija i nebi htio da mi se to na full vecim brzinama desi jer onda samo moli boga haha :D
 

Lix

Active member
izbjegavam te neke brzine "gdje kočnica ne postoji" obično se do 140 vozimo preko ne idemo (3 u blokadi i nekad 4) i uglavnom vozimo uphill, za bježanje guzice ću imat na umu ovu ideju samo po gasu :D za bježanje preko nosa sam si vec uhvatio praksu, skužio sam ako ga naglo pustim (gas) zabije nos u pod i zadnji kraj pobjegne, zato izbjegavam puštat gas do kraja, pustim ga tek toliko da prestane klizat a da ostavi pritisak na zadnjim kotačima da guzica ne pobjegne... ali di je to od onog šta ja želim... treba proć dosta sati staze, a ne ceste, da bi mogao reć da nešto, jedan mali dio, znam :whistling: a bit ce valjda i to jednom :weeabooface:

šta se bounda i rebounda na amortizerima tiče, i prednji i zadni su mi "po osjećaju" tu negdje, prednje gewinde sam probavao kad su došle i dosta su tvrde na unutra i na van (nisu plinske pa se ne vraćaju) i odprilike su mi bile jednake tvrdoće, za usporedbu tvrđe nego original amortizeri, a ove zadnje tvrdo punjene, oni su mi također isti i na unutra i na van, iako sam prvo bio skeptičan kad sam ih uzeo jer su na unutra bili jako tvrdi i mislio sam da ce na van bit nula i ugodno sam se iznenadio kad su i na van bili iste tvrdoće :grin:

Po pitanju ovjesa i poboljšavanja istog sljedeće na red po mom planu i progamu bi trebale doć gume i distance od centimetra, ne zato jer trebaju nego zato jer inače te zaplanirane gume neće stat kako treba, u planu su 205/45/16 nankang ns2r, za trenutnu fuldu nemam neke riječi hvale, da dobra je guma i po mokrom i po suhom ali jednostavno nije tip gume koju bi neko trebao kupit ako se želi vozit brže, bočnice su jako slabe i kada ih se forsira počmu bježat , inače guma je okej, uzmimo na primjer da su na autu mojoj mami ili curi da odu svaki dan do dućana i na kavu sa frendicama bez straha da na mokrom neće moć stat ako joj klinac izleti pred auto, za to su odlične, ali za neku bržu vožnju nisu, ipak su one "Eco control" naziv sve govori :D guma koja se ne troši puno, nije bučna i okej je po kiši :whistling:
 

Saks

New member
Tako sam i ja sta se tice brzina. I vecinom je to na cestama daleko van naselja, grada...ubiti kak bi japanci rekli Togue ceste, i isto samo uphill (za downhill nemam muda haha). Treba dosta prakse za te sve stvari i kad prokuzis Auto 100%. Ali definitivno preporucam stazu, tamo se najbolje sve skuzi :)

Za izbor guma mogu reci dobar izbor. Recimo neki entry Level za nas amatere semi Slick. Ja imao jos sad ovu sezonu Hankook RS-2 i samo rijeci hvale. Jer kako velis obicne gume nisu zamisljene za takve torture kad se ganjas. Bocnice mekane, mjesavina kriva za takve stvari, pa kad se pregriju tek onda ne drze itd. itd.
A sama dimenzija guma to je ok dimenzija i to obicno se i koristi i na 306 i xsarama ako se ide na 16 Cola, mada ako je Auto jako zabijeni onda cak koriste 195/45/16. Ja Imam tu dimenziju upisanu jos od dana kad je moj Auto u RI bio, moj je bio spusten cca. 6cm
Mada jos jedan info koji ti je mozda od koristi kaj se tice to distanca i pomakivanja felge. Ja sad Imam Speedline Corse 2118 7J et35, i naprijed Imam 16mm distance, a iza su mi 21mm distance, i sve to na gumama 195/50/15 i recimo iza izmedu unutarnjeg ruba i gume jedva da prst stane. Na desni strani mi je malo unutarnja plastika izbocena i guma mi lagano struze po njoj.
 

ribadesign

New member
ajme predivna felga, istu imam u planu za xsaru danas sutra, pogođena felga za više manje sve PSA modele od 95' do 05'. Saks bilo bi vrijeme da otvoriš projekt i lijepo predstaviš auto na istom mjestu di su naše xsare, na kraju krajeva ipak je to isti auto :D
 

Lix

Active member
samo je pleh i znak na haubi drugačiji, inače je svaka vida ista pa eto neznam zašto ne, distance gledam stavit samo kako bi to struganje iza izbjegao, iza ima nekih 2 cm lufta do ruba, a napred isto ili mrvicu manje, znali 1cm distance all around ce bit okej nadam se, iza cu vjerojatno morat rolat blatobrane a i napred nebi bilo loše, ne zbog toga jer struže nego čisto da imam malo lufta u cijeloj toj priči.... neki dan sam malo žešće provozio auto od kad sam zadnje amortizere stavio, zadovoljan sam, ima dosta dosta lufta do onog kad auto počme bježat, a puno je bolji osjećaj pod zavojima sad kada guzica prati šta se napred događa, sve u svemu za 200 kn nije mogao bit bolji "mod" :D
 

Lix

Active member
trebao je danas neki ozbiljni đir past, ali obzirom da je cijela ekipa uglavnom studentska, stisnulo nam je jajca u škrip sa ispitima i izgleda da cemo čekat neke bolje dane :( :p
 

Cutac

Prèkaroš
Vidio sam ti jurilicu u ponedjeljak :)
Prošao si kraj mene na onom raskrižju ispod tehničkog faksa, jako lijep auto :grin:
 

Lix

Active member
hvala hvala :weeabooface: drugi put ako nije žurba trubi blicaj da stanemo i popričamo, bilo bi ljepo još kojeg forumaša upoznat :grin:
 

Cutac

Prèkaroš
Nisam ja ni znao da si ti. Sjecao sam se auta od nekud, ali nisam bio siguran jel sa foruma ili sa neke slike :whistling:

Sljedeci put cu te zaustaviti:D
 

BoboActiva

New member
Nemoj stavljat niti 16" ni distance, tj stavi ali ako ćeš se ozbiljno vozit ili ako znaš ozbiljno vozit brzo ćeš se vratit n staro.
xsara i 306 su odlično izbalansirani auti od kojih je jedino bolji saxo vts i tu nemaš osim zuba na torzionki i prednih opruga više šta pipnut.

Aupuh također osim micanja katalizatora i poluprotočnog zadnjeg lonca ništa ne dirat.
Ispušna grana im state of the art, usis je također dobar i samo ide kn ili green uložak kao za grupu N.
Guzica pobjegne i to je normalno još od 205 gti-a a i to je pasivno upravljnje zadnjim mostom a to možeš riješiti drugim jačim selenima ako ti smeta.
 

Lix

Active member
jesi imao xsaru/306 pa pričaš iz iskustva ili? jer neke tvrdnje koje si tu naveo su jako zanimljive i dosta različite i ne slažu se uopce sa onim šta ljudi rade sa tim autima... :whistling:

edit...

neznam dal sam pisao ali mi se ne čini koda jesam, stavio sam prednji lip od renault lagune.. puno bolje izgleda nego onaj koji je prije bio, usis sam riješio da više nije ono crijevo od nape nego sam naručio 3" koljena po 45° i strpao usis napred u branik i tamo mu napravio kućište tj. zatvorio ga od vode... zvuk je puno dublji sad, neznam dal je to sve, napravit cu jedan kvalitetni update kad uhvatim vremena
 
Na vrh