XTR by bbozak

bbozak

Active member
Lijep pozdrav svima!

Ovaj tjedan sam dovezao novog XTR-a kući, nakon što je 21 godinu stara Mazda 323 otišla u Cios.

Isti model/boja/motor kao i što kolega Mirage ima.

Auto me oduševio, no najprije o onome što me zasmetalo:

* Držači za čaše su... nisu baš praktični, pogotovo oni u vratima, kad vozim, to pecanje limenke u vratima nema smisla, probao sam, uneredim si vrata, a ovi dolje u sredini su dosta nisko, možda je bolje sa centralnom konzolom (koja nije dio standardne opreme)

* Premalo svjetala unutar vozila. Još naprijed je sasvim ok, klasik - kao u svakom automobilu, ali otraga je samo jedno svjetlo u "putničkom" prostoru, tj zapravo u prtljažniku, žao mi je što nije model s onim modutop-om il kako se zove, gdje postoji još i ventilacija i svjetlo u sredini iznad druge klupe.
S obzirom da ću uskoro dobiti treće dijete, žao mi je što nema neko "adekvatnije" osvjetljenje drugog reda sjedala, dobro dođe prilikom ulaska i izlaska iz vozila noću, da bolje vidim sakupit igračke, ostatke hrane i slične nerede :wub:

* maglenke se pale prvo prednje, pa zadnje, ne mogu se upaliti samo zadnje, šteta, nekad mi se čini da mi je potrebno da sam vidljiviji samo straga, a napred nije potrebno toliko osvjetljenja, ali što je tu je, vidio sam slično i na drugim autima, možda je to neki trend?

A sad sve ono što me oduševilo...

Godišnje sam s Mazdom radio između 15 i 20 000km, i onda još na to nekih, uh možda 10 000 s VW Caravellom, tako da prelazak na Berlinga nije bio neki šok u odnosu na osobno vozilo.

Dapače! Nije mi baš u potpunosti "kombi" doživljaj, nekako je na pola puta, ali sad se više nikad ne bi vratio na neki manji auto. Preglednost, udobnost, prostor i gepek od kubika je stvarno teško nadmašiti.

Za razliku od osobnih automobila, Berlingo ima dosta dug hod ručice mjenjača, a s obzirom da dolazim iz sfere auta 1997. - nije mi prevelika razlika u odnosu na Mazdu, tako da mi to uopće ne smeta.
Eco mod mi je super i moram priznat da sam do sad taj sustav samo doživio na automobilu sa automatskim mjenjačem, gdje me u potpunosti isfrustrirao, na Berlingu s ručnim mjenjačem - ima puno više smisla. Ne gasi se kad je auto u prvoj i kad je kvačilo stisnuto, tek kad je u "leru" (neutral?) i kvačilo otpušteno.
Također hill assist je zakon! Tempomat - drago mi je da je dio standardne opreme, s obzirom na kilometražu koju radim godišnje i količinu autoceste koju pregazim, bit će mi olakšanje u vožnji.
Volan nije ultralagan i zadovoljan sam s njime, primjeren vozilu i namjeni, podešava se po visini i dubini.
Hod papuče kočnice mi odgovara, jer mogu modulirati kočenje kroz veći hod. Ne sviđa mi se kako na nekim novim autima dirneš papuču pol cm i već zakucava kočnicu, kod Berlinga je to hod ok.
Zvučna izolacija putničkog prostora je super - za takvu kocku od vozila i taj cjenovni rang. Očekivao puno veću buku u unutrašnjosti, ali vožnja je ugodna i kako još nisam stisnuo auto preko 130km/h, nisam primjetio da preko 100tke buka postaje veća, to je sve prihvatljivo i ne moram se nadglasavati s motorom i vjetrom!
Parking senzori - dobro dođu za umirit savjest kad parkiram :cool:
Pretinci za odlaganje su zakon, suprugu je oduševila kvačica za shopping vrećicu kod suvozačkog sjedala :D
Sjedala - ODLIÈNA!!!! Općenito, Berlingo je stvarno udoban - i prvi red sjedala i drugi. U drugom redu su tri zasebna sjedala.
Klizna vrata - super stvar, lakše se ulazi u vozilo, široko se otvaraju i izgledaju cool.
Vidim da se može voziti štedljivo, a da se pritom ne vozim ko puž, jedva čekam ić starom cestom do mora, da isprobam koliko nisko mogu spustiti potrošnju :D

Sve u svemu, prezadovoljan sam - ovako na prvu cijelim vozilom, a i supruga također. Gledali smo i C4 Picasso, koji je dosta dosta skuplji, i to jest fin auto, mekan, tih, udoban - no cijena i praktičnost Berlinga su presudili.

...
Žao mi je što radio nema bar bluetooth i usb, tako da razmišljam s aliexpressa neki 2 din android sustav uzet sa canbusom za berlinga, pa da malo digne taj retro dojam prednje ploče, a i dobro dođe.

Također ću uzeti centralnu konzolu koja ide između vozača i suvozača, zna li možda netko od forumaša - od koje godine se ugrađuju u Berlingo/Partner? 2008. ? Pretpostavljam da se nije taj dio mijenjao baš svih ovih godina, ako se ne varam - iz dva dijela je - baza i taj gornji dio koji se može skinuti, mislio sam upecati na nekom auto otpadu iz nekog karamboliranog Berlinga/Partnera, jer - čini mi se da je oko 1200kn u CiB-u.

E da - kakva je to fora da ne dolaze tepisi s vozilom? Al je i to dodatna oprema?!?!?!?! Naručio sam neke gumene sa autotepisi.hr za 200kn.

Kakve su ove ljetne gume, s kojima dođe auto? Po cijeni bih rekao da nisu loše (Michelin Primacy), zimske sam kupio Sava Eskimo, ratkape mi izgledaju super, mislim da ni neću alu felge za ljetne kupovat, lijepo izgleda i ovako.

Pozdrav svima!

ps: nisam primjetio ništa neobično s cukanjem ili motorom, meni je raspored brzina očekivan i predvidljiv, auto je nov i radi besprijekorno.
 
Posljednje uređivanje:

diegos

Well-known member
Pozdrav i cestitke za auto!

Svjetla u kabini, dalo bi se dodati neko osvjetljenje, to barem nije komplicirano.

Sto se tice maglenki, primjetio sam istu stvar, valjda neka nova moda... Također na starijoj mazdi imam posebne gumbe za prednje i zadnje, osobno bih prvo upalio zadnje da treba.

Pod eco mode mislis start/stop? Prva stvar koju bih eliminirao/gasio, al kako tko voli...

Michelin jako precjenjene gume, a ima daleko boljih i jeftinijih.

Inace, mogao si slobodno svoj topic otvorit i predstavit auto, ali bude to netko vec rijesio :)

---
 

sir.Oliver

Well-known member
budi sretan što ti i vratanca pretinca ne spadaju u dopunsku opremu . kod elysée je , na nesreću , tako. očerupan do panja , pa ako želiš nešto više , plati !! ... kakva izolacija na haubi / gepeku , kakav zaštitni lim ispod motora , vratanca pretinca , zadnji prozori u struji , retrovizori u struji , sve je to dopunska oprema .... naravski , patosnice / tepisi , kadica .....
 

bbozak

Active member
Hvala na premještaju teme u zasebnu, trebao sam odmah otvoriti tako.

Ma da, start stop = eco.

Da i na mojoj Mazdi su se palile maglenke odvojeno, obično bi samo zadnje palio kad je malo maglovito, zapravo od saobraćajke 2011. ni nisam imao prednje više :eek::cool::whistling:
 

bbozak

Active member
mirda69 je rekao:
Sretno s brljingom i pun kufer bezbrižnih km

Nebi bilo zgoreg da nabaciš nekakve fotke...da vidimo to s čim se fališ
Hvala!

Sutra bacim fotke u prvi post u topicu, kad ga registriram, još je na probnim tablama!
 

Milosh

Test
Sretno sa autom!

Sto se tice maglenki, koliko sam vidio, tako je kod većine novijih auta. Na Focusu MK2 sam iz istog razloga bio prepravio tako da se maglenke pale obrnutim redoslijedom, zadnje pa prednje. Sigurno bi se moglo uraditi i sa C4 i C5, možda jednog dana i pokušam.
 

Cutac

Prèkaroš
To što se ne pale različitim tipkama je bedasto, ali još bedastije bi bilo da se pale zadnje pa prednje.
Prednje nikome ne smetaju(ako su po P.S.-u, farovi kao svaki drugi), a zadnje pak smetaju.
Ako ti netko dođe iza, ti bi izgubio prednje maglenke, a ovako ne, ovako zadnje zagasiš, a prednje ostaju.
 

Mirage

Well-known member
Drago mi je da imamo skoro iste dojmove taj auto oduševljava iz dana u dan.

Mene start stop frustrira ali ok vidjeti ćeš.

Koliko je auto super znam po ženi jedva sam je nagovorio da ga uzmemo sad ga ne bi mijenjala nizašto.


E da koliko te izašao.
 

Milosh

Test
To što se ne pale različitim tipkama je bedasto, ali još bedastije bi bilo da se pale zadnje pa prednje.
Prednje nikome ne smetaju(ako su po P.S.-u, farovi kao svaki drugi), a zadnje pak smetaju.
Ako ti netko dođe iza, ti bi izgubio prednje maglenke, a ovako ne, ovako zadnje zagasiš, a prednje ostaju.
Ne smetaju ali su i prednje i zadnje ilegalne ako nema magle. A po kiši na autoputu zadnje su jako jako bitne, čak i po danu, i u toj situaciji paljenje samo zadnjih ima smisla. Prednje ti tad ne trebaju i povecajaju šansu da te policija zaustavi. :)
 

bbozak

Active member
Evo fotki!

XTR 1.6HDI, 73kW



Mirage je rekao:
E da koliko te izašao.
133 816,72 kn.

Mislim da je vozilo bilo na akciji, neš tipa 139 i nešto tisuća kuna, na to sam spomenuo da sam u nekoj drugoj kući vidio jeftinije, pa je cijena sišla na 136 i nešto i kako je sve to išlo u realizaciju poslije 15.1., morala se regulirati ukupna cijena radi promjene PPMV-a, pa je na kraju završilo sve skupa na ove 133.

CiB, tamo kod Velike mlake.

Ne znam koliko je pristojno stavljati cijene, nisam vidio da je negdje zabranjeno, valjda je ok.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Milosh, da, po kiši su potrebne zadnje, ali fino ih upališ i ne samo što te neće nitko zaustaviti, no ako te i zaustavi, kažeš mu da je tako složeno i ili će reći da je to bezveze i pustiti te ili će reći da je tako na njegovom Focusu(ili BMW/Mečki ako je presretač) i opet će te pustiti.

Jednom su me zaustavili radi maglenki, ali to je bilo ne zato što su bile upaljene po danu, nego jer mi jedna nije radila. Ispostavilo se da sam imao žmigavac i da je zato ta jedna radila.

I policajci su ljudi, ako im fino objasniš, 99% će reći OK i pustiti te.

Evo fotki!
Lijepo izgleda i nek je sa srećom! ;)
 

Milosh

Test
Jesu ljudi ali poznati su po tome da im je teško nešto objasniti. :D

Možda to jednom i pogledam, pretpostavljam da nije komplikovano, samo treba doći do žica/konektora.
 

Mirage

Well-known member
Super ma razlika je samo u cijeni zbog novog poreza mene je izašao. 135 300

Zanimalo me koliko je sad jeftiniji neka služi dugo i bez problema.
 

bbozak

Active member
Servisni interval 25 000km?

Nije li to malo predug interval? :whistling:

Totalna sam truba za auto stvari, kako se vozi novi auto? Uobičajena ruta (posao/obaveze) mi je oko 80tak km, dok se ne zagrije na radnu temperaturu ne stišćem ga dotad, jasno, onda kasnije održava brzinu oko 2000 do 2200 okretaja, ne znam jel bi trebao "razvrtit" motor tu i tamo, primjetio sam doduše da lijepo vuče kad ga se stisne, ali žao mi je gnječit auto, jer me ionako ne zanima divljanje. U principu vozim ga kao što sam vozio i prethodni auto, osim što je ovo dizel, pa nema potrebe terat preko 2500 okretaja.

Potrošnja prvog tanka je bila ravno 6.0L, ne po njegovom kompu, nego sam izračunao prilikom sljedećeg tankanja (natočeno/pređena km), s time da sam imao dosta gradske vožnje + Sljeme i ostalo autocesta do doma. Zimske gume, jasno.

S Mazdom sam mogao 6.0 imat samo ako bi išao na more i nazad starom cestom i vozio "po jajcima". Ovo s gradom kombinirano, nema šanse.... Baš ću probat ispod 5.5 do Èiova i nazad probat izvest s Berlingom. :D

Tank je... 53 L? Rečeno mi je, kad sam kupio, da je 55, ali nisam baš siguran, rezerva se upalila, natočio sam par km dalje i stalo je 45 litara u tank.

Naručio sam gumene tepihe sa autotepisi.hr, još nisu stigli :surprised::mad:

Malo šlampavo djeluje tapecirung ispod drugog reda sjedala, onaj okomiti, ne tapecirung na podu, taj j ok.
Nije baš pričvršćen za podlogu nego nekako ko da klapara/nije zaljepljen za taj dio šasije/čega već. To tako treba biti ili?
 

Cutac

Prèkaroš
ne znam jel bi trebao "razvrtit" motor tu i tamo, primjetio sam doduše da lijepo vuče kad ga se stisne, ali žao mi je gnječit auto, jer me ionako ne zanima divljanje.
Gazi ga. Koliko ja znam, ako se motor u prvih par tisuća km ne nauči na cijeli rang okretaja, uvijek će ga nešto mučiti.
osim što je ovo dizel, pa nema potrebe terat preko 2500 okretaja.
Hahaha
Šala, ali redovno neka viđa 4000 okretaja ako želiš da sve lijepo funkcionira. Ne vrćenje motora kroz cijeli rang okretaja redovno je gore nego da ga se "štedi" i jedan od boljih načina da motor prestane funkcionirati kako spada.

HDi je dobar i izdržljiv motor, samo ga gazi i bolje će te služiti.
Naravno, daj mu da se zagrije, daj mu da se ohladi i radi redovni na 15 tisuća.
 

Mirage

Well-known member
Meni su rekli kada sam preuzeo auto da se servis radi na 15 000 km

Ja dosada nisam uspio u taj auto natočiti više od 49 litara.

Rezerva se prvo upali svjetli i upozorava, a poslije počne lampica blinkat e ne znam koliko kad počne blinkat imaš kilometara počne blinkat.

Ovo s 53 litre ima logike meni nisu rekli koliki je tank a uputstvima iše oko 60 litara ?

Ja sam po bc na 5,6 l
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
da je 55, ali nisam baš siguran, rezerva se upalila, natočio sam par km dalje i stalo je 45 litara u tank.
Uvijek ostane oko 10 litara na rezervi. Što je i dobro, jer tako manje smeća odlazi u sistem. Osobno ga ne bih nikad puštao ispod četvrtine. :) Tako najmanje smeća odlazi iz rezervoara.
 

sir.Oliver

Well-known member
ma nije to uopšte teško . jednostavno da jednostavnije nemože biti . nadji na tabli dva slobodna mesta za prekidače , stavi prekidače a ispod volana nadji prije konektora koje žice su za maglenke i izvuci ih do prekidača . tako češ imati paralelno i dodatne prekidače i original ... ( dobro je zbog garancije )
 
Na vrh