XTR by bbozak

Mirage

Well-known member
Oliver neće biti tako maglenke se pale preko relija a ne direktno s time da je jedan klik ili pritisak prednje maglenke a drugi klik ili pritisak su prednje i zadnje.
 

sir.Oliver

Well-known member
ja sam polazio od toga da se na elysée pale zakretanjem prekidača na polugici brisača . prvi stepen prednje a sledeći zadnje . a i da je drugačije , uvijek se može staviti prekidač , bez obzira ide li direkt ili preko releja ... pročitaj pažljivo moj prethodni post ... pisao sam , pre konektora naći žice koje su za maglenke ... što znači da će nać žice koje idu do i sa original prekidača . a uvijek se tome može dodati paralelno jedan prekidač za prednje a jedan za zadnje maglenke. tako da nikakve preinake , samo dopuna instalacije ... original ostaje nepromenjena ....
 

Mirage

Well-known member
Tako se pale o na berlingu ali igrati se s tim takvim tankim žicama mi ne pada na pamet imam jedan takav karambol u dvorištu pa sam vidio kako izgleda nije baš pristupačno
 

bbozak

Active member
Upravo sam danas skužio da sam mogao proći jeftinije da sam uzeo 15" Save i 4 čelične gume, nego sam ostao na 16"...

Postoji li neka logika/matematika između manjih i većih guma?

Koliko razumijem, 16" i 15" gume zapravo dođu na istu ili sličnu veličinu kotača jer je 16" niža , a 15" viša, tako da se kompenzira razlika u veličini felge.

Sad gledam u prometnu uneseno je:
195/65 R15
195/70 R15
205/65 R15
i
215/55 R16

Na autu su 215/55 R16.

U slučaju da se stavi na auto manja felga (15") i npr neka od ovih guma, kako se to odražava na vozna svojstva/potrošnju i sl?
Ova 16" je zapravo najšira.

15 vs 16 nije baš neka velika razlika, vjerojatno je zanemarivo sve skupa?

Što kaže ulica/iskustvo/praznovjerje? :cool:
 

Cutac

Prèkaroš
Manja felga, a isti vanjski promjer gume donose udobnost, a odnose responzivnost.
Za zimu je po meni najmanje što ide i najbolje. Èelične felge kojih nije šteta i koje manje smeća propuštaju i gonjaj. :)
 

Doomsday

U prolazu...
Sad gledam u prometnu uneseno je:
195/65 R15
195/70 R15
205/65 R15
i
215/55 R16

Na autu su 215/55 R16.
Sve te gume su jako blizu u dimenziji...

Ako su ti tvornički došle 215/55R16, najbliže su ti 205/65R15 koje su 0,8% veće, onda 195/65R15 koje su manje za -1,4%, a onda 195/70R15 koje su 1,7% veće od tih tvorničkih 16-tica...

Sve su debelo unutar preporučenih 3% razliike, a kako su ti sve upisane u prometnu, sve su opcija, s tim da ona sa najmanjom razlikom će pokazivat, pa jel, najmanju razliku...

:D
 

bbozak

Active member
Èemu služi ova desna zakačka u pretincu iznad volana?


Lijeva je dobra za zataknut parkirnu kartu, karticu do autoputa i sl...

Također, nisam našao u uputstvima što znači ova ikona na komandnoj ploči:


BTW konačno su stigli gumeni tepisi, sad kad ulovim para zatamnit stakla, kadicu za prtljažnik nabavit, centralnu konzolu između prednja dva sjedala ulovit na nekom autootpadu...

 

bbozak

Active member
Hehe, a ima neke "vodilice" gore, pa mozgam što bi se tu trebalo uložit da paše, što je pjesnik htio reći s time...

Rečeno mi je da taj pretinac nije baš praktičan jer se zagrijava dosta, vjerojatno ljeti zbog sunca, a zimi od instalacije za grijanje (nije previše vruće unutra), doduše baš mi paše ENC ubacit nutra, da ne moram po šajbi ljepit više...
 

diegos

Well-known member
Za onu kukicu bih prije rekao da ima neku funkciju opruge, tj da pritisce ono sta stavis u vodilice (kartice, vizitke...) da ne secu lijevo desno...
 

bbozak

Active member
Ujutro ću se zavuć, pa pogledam.

E da, koja je spika s tim senzorima tlaka, kako to funkcionira? Nešto s ventilom i felgom posebno, ako mijenjam felgu trebam... Nešto?
 

Mirage

Well-known member
Ne mi na berlingu nemamo senzore u felgama već je jedan središnji senzor koji samo očita da be neka guma prazna ne pokazuje koja guma je probušena ili ispušta ali osjeti razliku već od 0,2 bara.

Mi imamo jeftiniji verziju ali zato nema problema kad mjenjaš felge.
 

Cutac

Prèkaroš
Ispuhanija guma ima manji polumjer i samim time radi vise okretaja nego napuhanija. Senzor okretaja kotača to prepozna i eto :)
 

Mirage

Well-known member
Mislim da je ovo što je cutac rekao jer senzor radi a u opisu kaže indirektno otkrivanje i na ekranu pokazuje samo što ne kaže koja je guma a ako je tako kako kaže cutac onda bi mogao i lokalizirati koja guma.
:confused:
 

bbozak

Active member
Bbozak ajde pogledaj rezervni kotač koje je dimenzije?
Oprosti, išao sam pogledati koja je dimenzija, ali nisam uspio vidjeti, okinuo sam tri fotke očajne kvalitete, na kojima ne vidim oznaku, čini mi se da je ipak 15" kotač, djeluje mi dosta viši profil od ovih guma što su gore.

Nisam napisao zašto sam kupio Berlinga.

S obzirom da supruga i ja očekujemo treće dijete u svibnju, nametalo se (već otprije) potreba da umirovim 21 godinu staru Mazdu 323.

Nakon dva mjeseca pregledavanja svega i svačega po salonima, zaključili smo da jedino što ima smisla kupiti je neko vozilo sa 3 odvojena sjedala, ne bi li se mogle staviti 3 dječje sjedalice bez puno kemija. Kćer je 4 i po godine, sin je 15 mjeseci, pa još nigdje blizu nema boostera u upotrebi.

S obzirom da nisam imao keša za rabljeno, shvatio sam - da ako već moram dić kredit za auto, bolje da kupim novo vozilo, koje ću nakon tih 6 il 7 godina moći ipak prodati, pa imati nekakvu novčanu bazu za opet novo vozilo. Jasno mi je da vrijednost automobila pada, ali s druge strane, da dignem kredit pa kupim 5 godina star auto, kad ga otplatim, imat će 12, a najbolje godine tog vozila (prvih 5) ga je netko drugi vozio, znam i sam, jer sam ovu Mazdu raubao nakon oca do kraja radnog vijeka, a ni on nije bio prvi vlasnik.

Dakle vozila sa tri sjedala ili bar "kao" tri sjedala (dovoljno široka klupa):
C4 Picasso/grand
Renault Sceninc/grand
Kangoo
VW Touran, Sharan
Ford S Max
Opel Zafira
Toyota Verso
Berlingo XTR /Partner Teepee
Peugeot 5008
mislim da postoji još Kia neka i vjerojatno još koje vozilo, ali manje više sve je tu.

Mislim da Dacia ima neke modele (Dokker? Lodgy?), ali supruga je rekla da ako je ikako moguće ne gledam Dacie, a i dok se dođe do automatske klime i nekih drugim modernih stvari, natuče se već bar 120k kuna.

VW, Ford, Opel su sve vozila od oko 180k + kn, mislim da je SMax osnovni 200k, 5008 je bar 220k.
Verso je oko 180, i benzin i dizel.
C4 picasso ima najjeftiniji oko 160k, Scenic možda i jeftinije, a htio sam izbjeći benzinske motore, pogotovo kad uzmem u obzir platežnu moć i navike kupaca rabljenih, za par godina ću lakše prodati dizela, a radim u prosjeku između 15 i 20 000km godišnje, većinom otvorene ceste/autoput i neš sitno grada.

Renault se jako dugo čeka (do 90 dana), a morao sam ići u realizaciju početkom siječnja, radi paprilogije za kredit (obrtnik sam, pa poslije porezne prijave), a i isticala mi je registracija za Mazdu u veljači.

C4 picasso sam probao u CiBu i stvarno je jako udobno vozilo i lijepo se vozi, fino je, ne mogu reć, ali kad pogledam cijenu i razmislim o tome kolika bi mi bila rata za kredit, nije mi bilo svejedno.

Prodajni savjetnik (kaže da nije prodavač :) ), je predložio da pogledamo XTR-a i kad je žena vidla kolki je gepek, to je zapravo bilo to.
Peugeota nisam išao gledati, doduše, ali vjerojatno je isto vozilo, kod Berlinga mi se svidjela oprema, metalik boja, rezervna guma, a od tih standardnih stvari je imao zapravo dosta što u osnovnim modelima ostalih (mislim scenic) ni ne dođe, tempomat, hill assist, start stop (ko voli).

Napravio sam probnu vožnju sa Feel Multispaceom i bilo mi je ok, malo teži volan, mjenjač s hodom ko moja Mazda, sve skupa dosta udobno i prostorano. Kad smo preuzeli XTR-a, veselje je bilo još veće, sjedala su odlična, kao i ostalo što sam i spomenuo u prvom postu.
 
Na vrh