Volvo S60 by Milosh

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ali i to je onak..
Ma kad sam to jednom gledao sam vidio da to kanađani brdo koriste. Sigurno nije najbolji sistem, ali je najjeftiniji i najjednostavniji. Imaju svojih problema, ali ako i kad rikne, lako se riješi, grijači su 20-30$, zaljepiš ga i provučeš žicu negdje pod haubu i štekaš po potrebi.
Kod njih čak ima i utičnica na javnim parkinzima za grijače.
Mislim da je snaga 150-250w.
 

Cutac

Prèkaroš
Ako grijac grije direktno antifriz u bloku onda za pumpu i nema neke potrebe isto kao sto vodena pumpa kod novijih auta radi samo po potrebi.
Imaš centralno?

Recimo da ti je udaljenost od izvora topline(peć, bojler) do zadnjeg radijatora cca. 20-30 metara u cijevima. Ti ako nemaš pumpu, ti taj radijator nećeš ugrijati nikada, pa ni tada. Prije će ti se cijevi kod radijatora zagrijati radi samog bakra, nego radi vode.
Ti ako želiš ostvariti toplinsku ravnotežu između dva tijela koja su povezana fluidom, ti MORAŠ imati pumpu, inače ništa od toga, ili, ako je udaljenost dovoljno mala(baš baš mala), bude ti potrajalo nekoliko desetaka puta duže nego sa pumpom.

Ako imaš grijač u motoru, kao pipak, zamisli ga kao lambda sondu, uronjen u, bubam, kućište termostata, ti ćeš zagrijati određenu količinu vode oko tog grijača, ali ne puno dalje.
Zamisli to kao slojeve. Ti ako imaš izvor topline na 40°C, bliski medij ćeš ugrijati relativno brzo na 40°C, malo dalji malo sporije itd., toplina se mora "nagomilavati" dok se ne "rasprši" svuda. Ti ako nemaš neki tok da se sav medij uniformno grije, nego da ti je jedan dio na 40°C, a drugi na 0°C, taj grijač jednostavno nema dovoljno topline da "nadjača" inerciju u samom mediju, plus gubitke, a tebi se voda :cenzura::cenzura::cenzura:eno brzo hladi u kontaktu sa centimetar debelim čelikom koji je na 0°C, pogotovo kada je ta voda u kompleksnom "labirintu".

Bojler isto, kad se ugasi lampica, tebi je razlika između donjeg i gornjeg dijela vode oko 20°C. Tek kad pustiš vodu na pipu, kad uđe mlaz vode u bojler i to promiješa, se temperatura izjednači. No tu imaš hlađenje radi ulaska hladne vodovodne vode pa nije baš najbolji primjer.

Isto kao i grijač na karteru. Prvo treba ugrijati karter, da bi se počelo grijati ulje, znači slojevi. A da ugrije ogromni, debeli, čelični karter koji je na 0°C, grijaču koji radi na 40°C i ima malu kontaktnu površinu sa karterom i još je na ambijentalnoj temperaturi, će za samo grijanje kartera trebati cijela noć. I onda još, uz konstantne gubitke na karteru, treba ugrijati hrpetinu hladnog ulja.
Nemoguća misija.


Ovakvi grijači me podsjećaju na moj MoS2 u motornom ulju. Nema neke svrhe, al ako lakše spavam, neka ga :)

Mislim da je snaga 150-250w.
Miloš je napisao da grijač radi na 40°C, ako se dobro sjećam.
 

dinko1981

Well-known member
Cutac tvoja teorija je ok ali blok motora nije sustav centralnog grijanja i tekucina je manje vise na okupu a nije udaljena od grijaca 20m. Sigurno ce biti razlike u temp. na razlicitim mjestima na bloku ali ce se ona iznevelirati nakon pokretanja motora. Poanta da ne startas sa apsolutno hladnim motorom ce biti ispunjena kao i zelja za brzim zagrijavanjem prostora kabine. Neki put komplicirana rjesenja mogu biti losija jer su u pravilu sklonija kvarovima.
 

Milosh

Test
Ovako, što se tiče vremena, grijač radi onoliko koliko želiš. Trenutak paljenja i gašenja određuje eksterni tajmer (obični ili digitalni, po želji) koji sam nariktaš po potrebi.

Snaga je 500 ili 550W (moj je 550W) i grijač je navodno projektovan tako da grije na max 50°C. Meni radi po 3 sata prije paljenja i prilikom paljenja obd prikazuje da je temp. antifriza cca. 40 °C. Jednom mi se desilo da se pokvario digitalni tajmer i grijač je radio 7 sati umjesto 3. Ništa se nije desilo, ujutro je temp. bila okruglih 50.

Cutac, naravno da grijač ne grije sav antifriz i to što ti pominješ bi bilo najbolje, ali i daleko komplikovanije. I nisi u pravu da je to nešto što nema svrhu ali se zbog njega lakše spava. Ima i te kako svrhu i ne bi ga sjeverne zemlje koristile da nema.

To što pišeš da se lokalno zagrijan antifriz lako rashladi u dodiru sa hladnim blokom jesi u pravu, ali to nije ni blizu toliko koliko ti misliš, a evo ti i dokaza u vidu grafikona.

Samo da još nešto napišem prije slike.. Iako grijač grije antifriz manje više lokalno, donekle se grije i ostatak motora jer se toplota antifriza prenosi, pa tako jedan dobar dio motora nije više na vanjskoj temp. već na nekoj višoj. Pa zašto bi inače grijaču od 550W trebalo 3 sata da zagrije neku manju količinu tečnosti na samo 40°C. Da motor ne odvlači tu toplotu antifriz bi jako brzo bio na 50°C.

Graf:

Vanjska temp -2°C

X osa je vrijeme od startovanja motora (vožnja 60-70 km/h bez nekih ludovanja)

Y osa je temp antifriza, podjela je po 20°, ne vide se brojevi najbolje.

Pogledajte kako temp. antifriza nakon paljenja padne za cca. 5° ali već nakon par minuta je opet na 40° i dalje raste. Takođe se vidi da antifriz dostiže radnih 80° nakon 12-13 minuta, a bez grijača mu treba oko 20 minuta.

 

Cutac

Prèkaroš
ne bi ga sjeverne zemlje koristile da nema.
A jel ga koriste na duže vrijeme? Tipa jel ga koriste kao i ti ili ga non stop drže da grije?
Mislim OK, ne poričem da on zapravo nešto grije, ali ne dam se uvjeriti da čini neku realnu razliku. :D
temp. antifriza nakon paljenja padne za cca. 5°
Šta nije da padne na 5°C?
To je ono što sam napisao, jedan dio je ugrijan, ali kad ga pumpa zavrti, vrlo brzo se ohladi. Ali ajde, 5°C nije -2°C, to mu priznam :)

Bilo bi zanimljivo vidjeti kako se ponaša u raznim situacijama. Jedna je da radi kao tebi, ful snaga 3 sata prije paljenja, druga da ga se upali kad se auto ugasi i da radi na 30-ak% snage dok temperatura ne dođe na cca. 40°C i onda nastavi nju održavati.
 

Milosh

Test
Slobodno se ti ne daj uvjeriti, volio bih da se sam uvjeriš.

Ne, padne ZA 5, maksimalno za 10 stepeni, i odmah počne rasti.

A Šveđani koriste grijače ovako kako sam napisao, ne stalno već na tajmer. I kod kuće, ali čak i na parkinzima od zgrada imaju pojedinačne priključne kutije sa tajmerom i utičnicom.
 

Milosh

Test
Kak, pa palo je na cetvrinu jedinicne duljine, tj. 10°C(nije 5, krivo sam gledao). Sta ne?
Ma ne, pogledaj malo bolje sliku.

Htio sam napisati da obično padne za 5-10 stepeni, a na toj slici je pala za 10°C, možda i koji stepen manje.

Na slici imaš tri horizontalne linije, razmak između njih je 20°C. Slika je pomjerena ka gore pa se linija 0° uopšte ne vidi, ona je van slike. Pogledaj omjer koliko je opala temp., opala je za cca. pola podioka (podiok između dvije linije je 20°C).


Evo jutros nisam bio lijen pa sam ti snimio i video pada temp. LOL

Jutros je vanjska temp. bila 0°, gledaj u prvih minut i po kako temp. malo padne pa onda raste. Auto u garaži, 0°, paljenje i odmah vožnja (izlazak iz dvorišta i na cestu polako). Jutros je temp. pala sa početnih 40 na 37.

[ame]https://youtu.be/vJXeZQ4ugIE[/ame]
 

Milosh

Test
E ne znam to, ima hladnjak ulja kod filtera, ali ne znam da li kroz njega ide i antifriz, rekao bih da ne ide. Preko telefona ne mogu pročitati temp. ulja a volio bih to, to je jako bitno.
 

Džoni

Member
Miloše, sori što ti spamam teme, ali bih se nadovezao na ove grijače.
Jako teško pronalazim gdje bih ovo mogao kupiti. Za odgovarajući model (413836) pronalazim jedva jedan rezultat, na ebayu i to van EU.
Ako netko zna gdje se ovakvi grijači mogu nabaviti, šaljite link.
 

Milosh

Test
Pa u principu možeš kupiti na eBay-u ili u nekim online trgovinama dijelovima, većinom su od gore (Švedska, Latvija), npr.

https://www.autostuudio.ee/defa-eelsoojendid/defa-soojenduselemendid/defa-413836-detail

https://laitis.se/kontaktvarmare-413836.html

https://www.mekonomen.se/bil/reservdelar/motorvarmare/motorvarmare/defa-kontaktvarmare-ps878a27-DA413836sv

https://www.minlada.se/shop/kontaktvarmare-413836

Moj je inače kupljen u ovom Mekomenu.

E sad ne znam ko ima da ih dostavlja, to moraš sam istražiti. Ili ako imaš nekoga gore pa da ti kupi i donese.
 

Milosh

Test
Juče sam "uhvatio" auto u regeneraciji. Stao na pumpu i izašao kad čujem da radi ventilator, znači da sam ga prekinuo u reg.

Brzo nešto uzmem i vratim se, ventilator još radi. Upalim i krenem voziti, ali kreni stani vožnja sa max 40 km/h (upravo prolazio magistralom kroz Doboj).

Upalim Torque i pošto nemam temp. DPF-a da je mogu pratiti, nađem temp. katalizatora. Cat i DPF su u istom kućištu, DPF je odmah iza Cat-a.

Temperatura oko 580°C i lagano raste, a u jednom trenutku naraste do 680°C. Pratio sam i trenutnu potrošnju na bc-u ali nisam primjetio neko povećanje.

Nakon cca. 10 minuta i taman kad sam izašao na otvorenu cestu temperatura poče padati i sledećih pola sata se vrtila od 200 do 250. Dalje nisam pratio.

Zapamtio sam kilometražu pa ću pokušati pratiti temp. Cat-a nakon možda 1000 km da vidim mogu li ga uhvatiti u sledećoj.
 

pokra89

Well-known member
Ne znam kako je kod volvo-a, ali mislim da je 1000km prevelik period između dvije regeneracije. Koliko se sjećam, meni je kod c5 prosjek bio 400 i nešto km.

Inače, kod GC4P sam već desetak puta uhvatio sami proces, i to tako što normalno i ujednačeno vozim magistralom, a prikaz za koliko kilometara imam goriva odjednom počne sumanuto padati. Tipa vozim 80, ravno sve, stoji još 600km, pa 580, pa 560, pa 540, 520, pa nakon par minuta opet počme ići prema gore i vrati se na 580.
 

Milosh

Test
Ne znam ni ja kako kod Volva, znam da navodno Mondeo sa ovim motorom radi reg. svakih 800-1000 km. Zavisi sigurno i od načina vožnje, goriva, ulja, a možda i od veličine samog filtera.
 
Na vrh