Volvo S60 by Milosh

Milosh

Test
Evo da napišem šta mi se desilo sa autom... sad ćete odmah reći ''jesi vidio da se i Volvo kvari!'' LOL

Proljetos, išli smo kući u Dubicu iz Sarajeva, auto puno (tri odrasle osobe, dvoje male djece, pun auto stvari i krovna kutija puna stvari). Prije Doboja preusmjere nas na neka brda, razlog - saobraćajka ispred nas.

Vozim ja, sve normalno, kad jednom, spuštam se niz neko brdo, auto ne da da iz treće vratim u drugu.. Spustim se polako, stanem, ne da se šaltati. Ugasim auto, sve brzine mogu šaltati normalno. Upalim, ne mogu ubaciti u prvu. Opet ga ugasim, ubacim u prvu, upalim i tako krenem. Teško šalta ali uspijem nekako.

Došli u Tešanj i stajemo na raskrsnici, ugasim ga da bih mogao ubaciti u prvu i tako krenuti. Kad su se auta ispred mene pomjerila, ubacim u prvu i upalim auto, kad imam šta i vidjeti, auto upali i ide, a ja još držim kvačilo stisnuto! Kvačilo je skroz prestalo odvajati.

Skontam odmah šta se dešava i skrenem odmah desno, srećom bilo slobodno mjesto ispred nekog lokala.

Dignem haubu i provjerim servo ulje, ima ulja, normalan nivo. Pogledam dole oko mjenjača, nema nigdje tragova ulja. Pri tome kad stišćem kvačilo osjećaj je potpuno normalan, kao da je sve u redu.

Nazovem svog majstora i ispričam mu sve, on kaže sigurno je nešto unutra u samom kvačilu.

Meni već mrak pao na oči, razmišljam šta da sad radim, djeca spavaju, niti ostaviti auto tu sa svim stvarima, niti čekati šlep službu, a da bude još gore, sve se to dešava subotom u 15h.

Moj majstor mi savjetuje da tako vozim, da šaltam bez kvačila, što sam na kraju i uradio.

Stajali smo tu ukupno 10 minuta, zatim krenuo voziti i bez problema dovezao do kuće, vozio ukupno 2.5 sata tako bez kvačila. Na autoputu išao petom 120, i nije mi se ni jednom začuo mjenjač da struže prilikom prebacivanja.

Èim se to desilo a i kad sam došao kući, u glavi mi stalno pitanje kako je to moguće. Znam da sam siguran u kilometražu i da nije moguće da auto ima 200+ hiljada na satu pa da ostane bez kvačila.

Odvezem ga kod majstora, on sledeći dan rastavi i zovne me da pogledam. Kaže izuzetno glup kvar, fabrička greška na kvačilu.. Pukla jedna opruga unutar same korpe. Opruga nije oblika spirale kao feder već je ravna kao žica, debljine 3-4 mm. Tačno se vidi gdje je pukla, i kvačilo prestalo odvajati. Lamela kao nova, ali plivajući je već imao lufta.

Naručimo nove dijelove i zamijeni plivajući, korpu i lamelu. Druk ležaj nije htio mijenjati jer je kaže kao nov, nema nimalo lufta niti se čuje, a skup je.

Nakon toga, auto kao i prije. :)
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
aručimo nove dijelove i zamijeni plivajući, korpu i lamelu. Druk ležaj nije htio mijenjati jer je kaže kao nov, nema nimalo lufta niti se čuje, a skup je.
:palac-gore: Koliko te sve skupa ispalo? Èisto za usporedbu iste stvari na C5 II
 

Milosh

Test
Sve ukupno me izašlo 900 KM. Tu su i dijelovi i ruke, zapravo ruke i ne plaćam jer majstor ima udio u dijelovima. :)
 

visaluteju

Well-known member
Eh eh, c4 je tu bog, u onom servisu koji spominjem u cesto u banjaluci meni za zamjenu kvacila sa rukama traze 270 eura) kod mene bez plivajuceg sve komplet sa druk lezajem. A imam i opciju da sam kupim djelove preko "poznanika od poznanika" sa nekim popustom za 150 eura plus ugradnja

ad ćete odmah reći ''jesi vidio da se i Volvo kvari!''
taman sam se bojao da ces se ufurati :whistling:

ma nema auta kojem se tu i tamo nesto nece pokvariti, samo da to nije precesto i sto si govorio za c5 da izgubis pouzdanje i bojis se krenuti na dalji put sa djecom...
 

Milosh

Test
kod mene bez plivajuceg sve komplet sa druk lezajem
Zato ti i jeste ta cijena. Pazi ovo, moj bivši Focus, 2007. godina, ja sam iskreno mislio da je kod njega klasični zamajac. Kad sam uzeo C5 on je otišao mojoj sestri. Ubrzo nakon toga joj je otišao zamajac, plivajući naravno. Ja tražio da kupim klasični, znam da to postoji za skoro sva tako starija auta, međutim za njega ne postoji. Zvao sve moguće radnje sa zamjenskim dijelovima, niko nema klasični za njega i tvrde da ne postoji. Novi set košta 1200 KM! Na kraju nazovem i Ford otpad u Vitezu, inače odličan momak koji ga drži, znam ga i lično i preko još nekih poznanika. Nazovem ga da ga pitam zna li on gdje mogu naći klasični i on mi takođe potvrdi da klasični ne postoji, ali predloži mi da uzmem kod njega polovan u dobrom stanju. Tako je i bilo, poslao mi navodno najbolji koji je imao, Valeo set, naš majstor potvrdio da je u odličnom stanju (skinut sa auta 2010. godište ali nije prva ugradnja već se vidi da je mijenjan). Cijena 400 KM.

Šta, dijafragma?
Ne znam stvarno kako se zove. Nije lepeza koju pritiska druk ležaj, ako na to misliš. Lepeza je zapravo bila ko nova. Ovo je samo jedna žica unutar same korpe, stoji uz sami rub korpe a vidi se kad se pogleda iznutra između lepeze i ostatka korpe. Žica debljine oko 4 mm.

Ali i dalje, Valeo, cijena 50€, ja bih zamijenio.
Nije bome, sam druk ležaj je 150 eura!
 

Milosh

Test
Taj grijac grije vodu (antifriz)?
i drugi član je pitao sledeće:

Ovaj grijac???jel ovo fazon webasto???
Evo mog odgovora:

Nije, webasto radi tako što sagorijeva dizel i grije rashladnu tečnost. Webasto je jači ali je velik, komplikovan i dosta skuplji.

Ovo je klasični skandinavski parking grijač, poznatiji i kao blok grijač (grijač bloka motora, čak se i na švedskom zove ''blockwarme'').

To je obični električni grijač, ovaj moj je snage 550W koji se ugradi na predviđeno mjesto (za svaki model motora postoji predviđeno mjesto ugradnje i odgovarajući grijač) i on bude uronjen u rashladnu tečnost. Napaja se mrežnom strujom (230V) i uz njega dođu ovi kablovi. Crni, kraći kabal ide od grijača do prednjeg branika. Na njemu je i utičnica koja se montira na prednji branik (obično sa lijeve strane, ispred točka) a može i u prednju masku. U tu utičnicu se ušteka ovaj zeleni produžni kabal koji se na drugom kraju ušteka u mrežnu utičnicu.

U skandinaviji na svim parkinzima postoje utičnice sa tajmerima i onda ih vozači naštimaju kad da se upale, tj. kad da puste struju grijačima. Dovoljno je od 0.5 do 3 sata grijanja, zavisno od vanjske temperature. Ako npr. ideš na posao u 6 ujutro, naštimaš tajmer da uključi grijač u 4h. Grijač zagrije antifriz na cca. 50°C, što dovodi do puno lakšeg verglanja (čuva akumulator), lakšeg paljenja, boljeg podmazivanja pri startu, i manje potrošnje. A takođe i grijanje odmah radi.

Ovo što sam ja uzeo je osnovni komplet (grijač + kabal do branika + eksterni kabal (ja sam uzeo od 5m)).

Tu još može biti dodatnih dijelova, ko želi da uzme, kao npr. male grijalice koje se postave (fiksiraju) u kabini i pale se zajedno sa grijačem i zagriju kabinu (jako dobro ako je auto pokriveno snijegom ili mrazom), punjači za aku, tajmeri, bluetooth releji, i tako to.

To je odlična stvar jer omogućava lakše paljenje zimi, čuva motor, i omogućava brže grijanje. Preduslov je da imaš pristup mrežnoj struji tamo gdje parkiraš. Ja u Sarajevu imam garažu ali svejedeno ću ga koristiti, zimi u garaži bude oko 0°. A kad sam kući onda nekad bude u garaži a nekad vani, u oba slučaja ću koristiti grijač.

Cijena ovog grijača sa ovim kablom od 5m za 1.6 HDi je 380 KM (nov u Švedskoj). Inače, za sve motore su cijene tu negdje, mislim da ovaj osnovni komplet nikad nije više od 400 KM.

Postoje dva proizvođača tih sistema i u principu nude iste grijače i kablove, a ta dodatna oprema se malo razlikuje.

Calix: https://www.calix.se/en/start

Defa: https://www.defa.com
 

Cutac

Prèkaroš
objektivni review Miloševog Volva
:D

Jako dobar auto! Udoban, lijep, opreme ima hrpu(ako nije dovoljno da se pale lampice za mrtvi kut, auto je sam kočio na semaforu!), motor ide iznenađujuće fino za 115 konja, ali ono što je puno bitnije, što sam tek sad shvatio, u vožnji se ne osjeti da je dizel. Niti se čuje, niti ima turbo rupu, linerano vuče, doslovno sam ga vozio kao benzinca da bih skužio da mi ponestaje okretaja kod ubrzanja :D Èista petica za motor!
Sjedala su mekana, a pružaju potporu, rupe upija stvarno lijepo(215/50(jesam dobro zapamtio?)R17 je preko rupe na kojoj VTS lupi kao da će vilica puknuti prešao kao c4 koji je mekaniji i ima veći sidewall guma, pohvalno.
Plus što je sve konfigurabilno bez spajanja dijagnostike. Sad ne znam na pamet, ali recimo sklapanje retrovizora se onemogući prolaskom kroz dva menija, dok se kod Citroena treba imati dijagnostika, a ako se ugasi, adio retrovizori. Ono što mi je pak malo prekomplicirano, rekao sam i Milošu, jest to da se intenzitet klime mijenja kroz meni, dok se npr. na C4 II mijenja ponovnim stiskanjem tipke.
Ono što bih istaknuo kao minuse(no to je minus većini D-segmentaša) jest nepostojeća vidljivost/preglednost. Vozim unazad i doslovno mislim u sebi, "nemoj da ima osoba ili auto", mrtvi kut kod retrovizora je dosta velik, jedan zavoj sam prolazio široko jer nisam imao pojma gdje je ivičnjak(to može biti i do mene jer je sjedalo bilo možda prenisko(ali opet, 175 sam, ne može biti toliko nisko :angel:)) i srednja konzola mi se čini visoka(opet, da sam namjestio sjedalo, bilo bi bolje vjerojatno).

Uglavnom, što bih istaknuo kao mane, bez filozofiranja?
Preglednost - problem sa svim današnjim autima, ja više volim starije aute sa manje toga između vozača i limarije izvana

Auto ima xenone i DRL, a nema automatsko paljenje kratkih - :confused:

Limuzinski gepek

Što bih izdvojio kao pozitivne stvari?
Količina opreme za sigurnost - održavanje razmaka, automatsko kočenje, nadzor mrtvog kuta, upozorenje za prelaz trake, lampice u stilu heads up displaya kod premalog razmaka, šta ja znam šta još ima :D

Motor se ne nalazi ispod šajbe/kokpita

Sjedala

Udobnost ovjesa

Što bih komentirao, vezano za moj ukus?
Nikada mi nije sjeo Volvo dizajn srednje konzole na kokpitu(tipke i to), više volim nered i "staromodni" dizajn :D

Volan je ovalan, kad je centriran, čini mi se viši nego širi

Èudno mi je stajala ruka kad sam mijenjao brzine, ne znam jel zbog toga što sam nisko sjedio, jesam li samo navikao na Citroene(iako je ovaj ista stvar kao u c4, Ivan će znati o čemu pričam; ne "vodiš" ga kroz brzine, nego ga poguraš, on naiđe na prepreku i onda upadne sam u brzinu)


Kako bih ga usporedio sa konkurentima? E sad, ne znam koja je godina Volvo, ali u odnosu na Insigniu 2013.(ful oprema) je daleko udobniji, ne osjeti se miris Opela, srednja konzola je raščišćenija, no nekako je tijesniji, kao kokpit aviona. Na Insigniji je kokpit "tamo negdje", dok ga ovdje možeš dohvatiti, plus što je krov niži, podsjeća na DS5.
Volvo ima hrpetinu više sigurnosne opreme, Insignija ima bolesne farove. Kojeg bih odabrao? Ne znam, vjerojatno Volva jer se me u švaboameru boli dupe.

Mondeo 2016.? Kad ulaziš/sjedaš u Volva, on ti kaže "Ej, bok!", Mondeo kaže "Izvolite."
Mondeo je prostraniji, tvrđi, neudobniji na rupama, makar su sjedala jako slična, kokpit je veće iskorištene površine, ljepši mi je izvana, ali je bio šugaviji kad sam ga vozio. Mondeo je doslovno bio kao kada voziš neki komforan auto i sa frendom odeš pogledati neki rabljeni koji je stariji i klasu ispod po komforu.
Definitivno Volvo, ali bih se navirio za Mondeom na cesti.

C5?
Ne znam kojeg sam vozio, imao je dosta opreme, godina 2013.-2014. možda, dizel 160 konja(ako postoji :D). Plovi cestom, iznutra mi je bio "domaći", ljepši, ali mu je tehnologija(osim ovjesa) iz 2005. i sasvim sigurno bih Volvo uzeo. Osim da se radi o V6 C5 šampanjac(ili crvene) boje, onda no-brainer :D Ali ja nemam racionalan stav prema autima, pa... :D

Mazda 6?
Ljepša, puno, tvrđa, neudobnija, meni osobno bolje riješenog kokpita(ima kontrolu ekrana dole kod mjenjača i veće kontrole klime), hrđa, ima 2.5 benzinca :D, Volvo.

Ne da mi se pisati više, neki sažetak bi bio...
Auto je vrlo pristojnog i kulturnog dizajna, udoban, sa brdo opreme i tehnologije za sigurnost, vrlo je naklonjen vozaču/korisniku, motor je super(iako naravno, ja bih benz, bla bla), da sam namjestio sjedalo kako treba, vjerojatno bi mi i interijer bio bolji(iako je i ovako 8/10), ja ništa vidio nisam, na rikverc sam komotno i žaka mogao pokupiti i gepek je klasični limuzinski.
A ukupna ocjena, kad uzmem u obzir da je D segment, bila bi vrhunskih 8/10, da nije sigurniji od Fort Knoxa, 7/10.
Da ubacimo dizajn Mazde 6 i da povećamo udaljenost od vozača do najbližeg panela za 30%(tj. malo da "prozračimo" kabinu), bila bi 9.5/10(a da ubacimo hidrauliku, 10/10, ali savršen auto ne može postojati :) ) radi, kao što sam rekao, klasičnih boljki D segmenta i novih auta - slaba preglednost i gepek.


8/10 i jako bih ga rado vozio na neki put :palacgore:
 
Na vrh