Ugradnja Plina - gdje i kako? Preporuke i savjeti

ExOduS442xb

Racing
Pozdrav svima, evo malo sam prelistao forum i nisam nasao konrektnu temu o ugradnji plina. Naime odlucio sam se za ugradnju plina pa bih htio čuti malo od vas koji ga imate i koji ga koristite. Koje su pozitivne a koje negativne stvari?
Gdje povoljno i kvalitetno obaviti ugradnju plina? Tj. bang for the buck.

Naime cuo sam da je problem kod plina što se nedovoljno podmazuje pa izgore ventili dok benzin pomalo podmazuje tako da se zamjena ulja mora obaviti svakih 5000km? Koliki je gubitak u performansama i što se dogadja ako se auto stalno vozi na plin?
 

dejan

New member
Interval zanjene ulja se produlji, za mazanje ventila stavi se dodatno mazanje.
Ja sam gledal i najbolje hvale prins vsi, ubrizg plina u tekučem stanju.
 

sipe

od Dijane do XM-a
Bx 16 plin, mislim da je lovato unutra. Uglavnom ako ga zavrneš do kraja dobiješ savršenu kilometražu i 0 performansa :D Uglavnom mi smo ga vrlo brzo isplatili.
Također u xm-u imamo plin, potrošnja 1-2L više, već 7 godina bez ikavih problema. Tu i tamo kad je hladan zeza, ali to je skoro ništa.
 

Damaj

Active member
Na plinu 3 godine vozio C4 oko 90 000 km, prezadovoljan. Imao sam Lovatto sistem i radio je savršeno. kod Lovatta se plin uključuje tek nakon 25 sec. ili nakon što motor dostigne 35°C radne temp., te se tako dizne odlično očuvaju jer ipak kontinuirano nakratko radi i na benzinu. Nikada nisam morao čistiti dizne ili slično. Bitan pad performansi nisam osjetio, kod plina motor mirnije i finije radi tako da u biti čuva motor, a osobito auspuh jer u auspuh ide samo vruć zrak jer kod plina sve izgori u cilindru.
Ako se vrzmaš po Slavoniji preporučujem "Košćak autoplin" iz osijeka jer ima reputaciju najboljeg majstora u okolici, i šire, a i moja su iskustva za 5 s njim.
 

deda

New member
Bože kakvih gluposti,kakvo dodatno podmazivanje,pa u plin se već dodaje ulje.Od kuda stalno neke strućne fore neko izmišlja?Pa vozio sam stotine tisuća km aute na plin i niš se nije desilo,pogotovu nekadašnji motori koji su išli na olovni benzin i gdje su ventili imali puno manje toleracije na vodilicama od današnjih modernih motora upravo jer je tetraetil olovo imala bolju mazivost od današnjeg bezolovnog benzina gdje vodilice moraju imati veću zraćnost da ulje dolazi na stablo ventila,zato i imaju svi motori gumice na ventilima iliti brisaće.Ako imaš matematiku i zakljućio si da ti se isplati ugradnja ne brini i samo vozi.Motor se daleko bolje saćuva,jer ima manje čađe,manje sumpora i puno veći oktanski broj(120) nego benzin,ne čađi se ulje,nema gareži na čelu klipa, na sicevima ventila,ne gore svjećice tak brzo,nema ispiranja cilindara benzinom,itd,itd.Jedina mana vožnje na plin, je što je država našla naćin da još više pljačka vozače dodatnim porezima kod rege i što imaš više o održavanju još i plinskog uređaja i rezervar ti zauzima dodatno mjesto u autu.. Ako si ekološki osvješten, daleko manje zagađuješ ovu ljepu našu, vozeći na plin.
 

deda

New member
Isplati se,ali to svako mora sam izračunati,ovisi gdje i kolko i kako se vozi i za što mu auto treba i koliko ga dugo misli imati.Ja sam nekad kupovao velike potrošače benzina i imao jako jednostavno računicu,prvo ti su auti baš zbog potrošnje bili jako jeftini,drugo,udobnost velikog auta, njegove mogučnosti, i prelazio puno km i puknuo u njih plin i vozio sam se i na zahod sa njime.
 

Damaj

Active member
Ja sam izračunao na bazi 25 000 km ušteda je minimalno 4500 kn. A ti sada vidi da li se nalaziš u toj računici.
 

Dalibor

Dado Tornado
samo kaj u tih 25 000 km i 4 500 kn vjerojatno nisi uračunao ugradnju i skuplje tehničke preglede...

tko ne planira voziti auto više od 70tak 000 km ili prelaziti više od 15-20 000 godišnje mislim da nema smisla gledati plinove. pa i te brojke su na granici isplativosti, znači što više od njih i plin dobiva više smisla.
a treba uzeti i obzir i probleme vezane za plin, od 5 autova plinaša sa kojima sam se susreo, 3 ih nije radilo kak spada. iako sada kako se stišala derača oko plina )za razliku od prije nekoliko godina(, možda više ne ugrađuju plin "sve i svakak", pa je i "fušarenja" manje
 

Damaj

Active member
samo kaj u tih 25 000 km i 4 500 kn vjerojatno nisi uračunao ugradnju i skuplje tehničke preglede...
Sve moguće troškove sam uračunao, a računao sam na bazi cijene gorivo-plin 10kn-5kn, a ako nisi znao gorivo je sada 10,38kn, a plina se da naći po 3,76 (Vinkovci, Osijek), tako da po trenutnim cijenama možeš uštediti 6-6,5 tkn. Ugradnju nisam računao naravno jer nju isplatiš u roku 1,5-2 godine, dalje je čisti profit.
Ja imam dosta prijatelja koji voze na plinjaru i nitko se nije žalio kao što sam i sam imao samo pozitivna iskustva. Preporučujem poznate i renomirane majstore za ugradnju i nema problema. Ja sam imao iskustvo da u početku nisam bio zadovoljan radom motora na plin i tip mi je mrtav hladan ponudio povrat novca-to ja zovem pošten majstor. No ja sam inzistirao da on to poštela i nakon toga je sve radilo kao zvrk (85000 km), sve dok ga nisam prodao.
I da napomenam ugradnja je trenutno oko 7000kn + 1100 atest, a kada sam ja ugrađivao (2008.g.) bila je ugradnja 8800 kn + 1100 kn atest.
 

dejan

New member
Sve moguće troškove sam uračunao, a računao sam na bazi cijene gorivo-plin 10kn-5kn, a ako nisi znao gorivo je sada 10,38kn, a plina se da naći po 3,76 (Vinkovci, Osijek), tako da po trenutnim cijenama možeš uštediti 6-6,5 tkn. Ugradnju nisam računao naravno jer nju isplatiš u roku 1,5-2 godine, dalje je čisti profit.
Ja imam dosta prijatelja koji voze na plinjaru i nitko se nije žalio kao što sam i sam imao samo pozitivna iskustva. Preporučujem poznate i renomirane majstore za ugradnju i nema problema. Ja sam imao iskustvo da u početku nisam bio zadovoljan radom motora na plin i tip mi je mrtav hladan ponudio povrat novca-to ja zovem pošten majstor. No ja sam inzistirao da on to poštela i nakon toga je sve radilo kao zvrk (85000 km), sve dok ga nisam prodao.
I da napomenam ugradnja je trenutno oko 7000kn + 1100 atest, a kada sam ja ugrađivao (2008.g.) bila je ugradnja 8800 kn + 1100 kn atest.
Dobre cene, kod nas u slo je 1300€ čip varjate (AG Centrum poljska) dok renomiran majstor (prins) 1800€.:whistling:
 

Lakii

Well-known member
Moj BX ide na plin vec 150 000 km i nema nikakvih problema.
XU motori su neunistivi, samo ti to teraj na plin, nikakav flashlube ne stavljaj jer je bacanje para, pogotovo na ovim motorima. Potrosnja ce ti ostati ista ali ce ti malo pasri performanse ili ce ti performanse ostati iste ili potrosnja malo porasti (cca 10%).
Inace, ugradnja ce te doci do 5000 kn sa atestom, to ce ti se isplatiti nakon nekih 30000-40000 km. Ne moras upoce voziti na benzin. Ugradit ce ti dobri, stari sistem sa flandjom ili uvodnikom.
 

deda

New member
Sad su počeli kenjat da bez ovlaštene radione ne možeš ni na atest,ja nikada nisam išao na ateste,stalno sam vozio inkognito,jer kada sam vidio kako to vrli majstori ugrađuju,bljuvalo mi se,ali oni su imali veze i kada si rekao ili pokazao ko je delal odma si prošel na atestu,taman posla da im još za to plaćam lovu.U drugim državama još vlada daje subvenciju za ugradnju plina jer je ekološki daleko prihvatljiviji,a kod nas odma seru samo da mlatnu lovu.
 

Damaj

Active member
, nikakav flashlube ne stavljaj jer je bacanje para,

Ako ventili imaju hidropodizače onda nije potreban.

kada si rekao ili pokazao ko je delal odma si prošel na atestu
Atest ti odobrava Zavod za ateste Zagreb, na tehničkom pregledu ti samo pokupe dokumentaciju, poslikaju auto i vizuelno provjere da li je sve kako spada.
 

dejan

New member
, nikakav flashlube ne stavljaj jer je bacanje para,

Ako ventili imaju hidropodizače onda nije potreban.



Atest ti odobrava Zavod za ateste Zagreb, na tehničkom pregledu ti samo pokupe dokumentaciju, poslikaju auto i vizuelno provjere da li je sve kako spada.
Kak je kod vas sa rezervom? Stave kompresor i sprey?
 
Na vrh