Struja na Xantiji

Olaf

New member
Jedan indikator je za instrument plocu a drugi za paljenje ventilatora. Kad sam reko da rucno upalis releje mislio sam da skines plasticni poklopac s releja, stavis ih na njihovo mjesto i onda jednog po jednog stisnes da vidis dali ce ventilator pocet vrtit
 

darkoooo

Limunofil :-)
Cesto poklopci otpadnu a i s njima korodizaju stopice, imas jednu kutiju elektronike koja regulira ventilatore broj 14 na slici ali nesjecam se da sam ju ikad mijenjo, najcesce su releji ili ventilatori, jesi spojio direkt ventilatore i pregledao osigurace kod motora?
http://184.72.239.143/mu/57fc8dea-40f7-c58a.jpg
Dva šarafa držala su poklopac. Kako su mogla samo tako otpasti?
Kutijicu 14 nisam stigao locirati, dijete mi nije dalo mira :D
Direktno sam uspio pokrenuti samo suvozački ventilator, ali vozački ne. Ne kužim... jer po shemi koju sam našao taj je vezan za masu konstantno! Kada mu dam 12V na žicu preko konektora.... dogodi se veliko NIŠTA. Možda je taj fan u banani! Na shemi koju imam, navode se osigurači F33 i F34, ali u kutiji uz akumulator nema toliko osigurača. Nit u kabini nema tog broja. Hmmm hmmm...

mislim da se ta cijela kutijica može izvadit, samo to ti ne pomaže puno jer su konektori na kablovima(tj. kablovi ulaze u konektore).
meni se pali vent kad skinem žicu sa jednog od termosenzora, ne znam koji je koji, može bit jedan za ventilatore, jedan za lampicu pregrijnosti, jedan za kazaljku temperature itd.
Kužim, samo za sada kod mene nema preduvijeta da išta proradi budući su korodirali kontakti i sada moram naći načina to sve počistiti...
Èini mi se da je zeleni taj konektor koji aktivira hlađenje motora...

Jedan indikator je za instrument plocu a drugi za paljenje ventilatora. Kad sam reko da rucno upalis releje mislio sam da skines plasticni poklopac s releja, stavis ih na njihovo mjesto i onda jednog po jednog stisnes da vidis dali ce ventilator pocet vrtit
Razumijem, ali ovi relei su skoro hermetički zaliveni i ne kužim kako bih ih otvorio!? Osim toga, kontakti su u koma stanju pa ću tek nakon čišćenja moći uvidjeti jesam li riješio problem ili ću tek tada otkriti nešto novo.

Za sada ne kužim gdje su ta dva osigurača koji furaju struju direkt na releje (koji je zatim premošćuju do motora ventilatora)...
 

fullcool

New member
imaš tri releja, preko jednog releja rade oba venta, ali spojena u seriju pa dijele napon tako da se sporije vrte.
druga dva su za svaki vent posebno, preko njih rade na punoj brzini, svaki za sebe, neovisno.
ne moraš otvarati releje, možeš brikati kontakte kad ih skineš, to si i pokušavao koliko vidim.
osigurači su ispod plastike odmah uz akumulator, uz lijevi blatobran, smješteni su u posebne plastične kutijice, veći su od onih običnih.

imam ja i kutiju sa relejima i ventilatore, u dobrom stanju, ako bude trebalo šta javi pa ćemo se dogovorit. imam cijeli auto rastavljen, tak da imam sve dijelove.
 

darkoooo

Limunofil :-)
imaš tri releja, preko jednog releja rade oba venta, ali spojena u seriju pa dijele napon tako da se sporije vrte.
druga dva su za svaki vent posebno, preko njih rade na punoj brzini, svaki za sebe, neovisno.
ne moraš otvarati releje, možeš brikati kontakte kad ih skineš, to si i pokušavao koliko vidim.
osigurači su ispod plastike odmah uz akumulator, uz lijevi blatobran, smješteni su u posebne plastične kutijice, veći su od onih običnih.

imam ja i kutiju sa relejima i ventilatore, u dobrom stanju, ako bude trebalo šta javi pa ćemo se dogovorit. imam cijeli auto rastavljen, tak da imam sve dijelove.
OK, dobro je znati.

Danas sam dobio da radi suvozački ventić i to pod klimom. Prije njega se ništa drugo ne pali. Možda je desni ventilator neispravan, pa uopće ne prolazi struja kroz namotaje i onda nema ventiliranja u nižoj brzini... Nadam se kako ću to danas skužiti.

Kada pišeš "uzlijevi blatobran" tada misliš na vozačku stranu, zar ne?
To su oni veći osigurači, nisu li?

hvala za pomoć!
 

fullcool

New member
lijev strana je vozačeva strana.
znači radi jedan vent na punoj brzini, na drugom su možda četkice loše ili je skroz izgorio, mislim da postoji šteker između releja i venta, probaj ga naći pa na njemu ispitati dali dolazi struja, i ispitati prolaz kroz motor ventilatora. u svakom slučaju popravi ga jer će se ovaj brže trošiti ako bude sam radio pa ćeš ostati i bez njega. sad kad upališ klimu on se pali i gasi ali samo na punoj brzini, a kad malo zagrije onda će stalno vrtiti dok je klima uključena.

da, imaš dva velika osigurača
i za sporu brzinu moraju raditi oba venta jer su serijski spojeni i dobijaju struju sa jednog releja.
 

darkoooo

Limunofil :-)
lijev strana je vozačeva strana.
znači radi jedan vent na punoj brzini, na drugom su možda četkice loše ili je skroz izgorio, mislim da postoji šteker između releja i venta, probaj ga naći pa na njemu ispitati dali dolazi struja, i ispitati prolaz kroz motor ventilatora. u svakom slučaju popravi ga jer će se ovaj brže trošiti ako bude sam radio pa ćeš ostati i bez njega. sad kad upališ klimu on se pali i gasi ali samo na punoj brzini, a kad malo zagrije onda će stalno vrtiti dok je klima uključena.

da, imaš dva velika osigurača
i za sporu brzinu moraju raditi oba venta jer su serijski spojeni i dobijaju struju sa jednog releja.
pa da, to je jasno. Ako su serijski spojeni, a jedan je u prekidu, onda nema efekta... Èim nešto otkrijem, javim :)

Hvala za upute!

ps za CX sam gotovo doktor, ali Xan... mi je skroz nepoznata :) (za sada...)
 

fullcool

New member
pa da, to je jasno. Ako su serijski spojeni, a jedan je u prekidu, onda nema efekta... Èim nešto otkrijem, javim :)

Hvala za upute!

ps za CX sam gotovo doktor, ali Xan... mi je skroz nepoznata :) (za sada...)
imam i za cx-a nekih dijelova:D

pa jesi li skinuo manual za xantiu, imaš link tu na forumu:confused:
 

darkoooo

Limunofil :-)
imam i za cx-a nekih dijelova:D

pa jesi li skinuo manual za xantiu, imaš link tu na forumu:confused:
Jesam, imam shemu ovog sklopa.
Zeza me vozacki ventilator... nesto kod njega ne stima. Mozda mu je masa u banani... mozda cetkice... Morat cu cackati i otcackati pa saznati :)

U svakom slucaju to cu pod hitno morati rijesiti jer se sada krpam s upaljenom klimom i suvozackim ventilatorom koji jedino u punoj snazi hladi...
 

fullcool

New member
na samom motoriću ventilatora je konektor, ali ne može se do njega doći.
nađi masu na relejima, pa ispitaj.

evo pogledao sam sad šemu pa ti sad mogu reći konkretno što napraviti.

jedan ventilator ima direktno spojenu masu, pretpostavljem da je to taj koji radi,
ako jest onda je za njegov rad potreban samo jedan relej preko kojeg dobiva plus. znači probaj izvaditi releje da ustanoviš koji relej je od njega, kad to otkriješ, taj te više ne zanima, gledaj druga dva.
drugi ventilator treba za rad oba ta releja, jedan relej bi trebao imati 4 kontakta a drugi 5 kontakata, preko ovog sa 4 dobija plus, a preko ovog sa 5 dobija masu.
znači taj sa 4 kontakta treba imati "živu"struju sa osigurača, ovaj drugi nema struje. e sad kad si locirao koji je koji relej, ovaj sa živom strujom prebrikaj tako da dovedeš struju direkt na vent, a na ovom bez struje sa prob lampom traži masu od venta, ako ima prolaza lampica će svijetliti kad je spojiš na masu od venta i masu negdje drugo.
gledaj kontakte u koje se ubadaju releji, nemoj gledati žice jer njih je više.

ako ti je nejasno uzmi papir pa si nacrtaj šemu, prvo unesi ono što ti je poznato, pa onda pokušaj unositi dalje prema ovome što sam ti rekao i prema šemi iz manuala, tako će ti biti lakše.

ako imamo isti manual onda gledaj šemu na 306 str. pdf-a, to je poglavlje 13.34.
šema je za turbo dizela, ove ostale ti ne vrijede jer je na njima samo jedan ventilator, a ti imaš dva zbog klime, zato gledaj šemu za td.
 

darkoooo

Limunofil :-)
mislim kako sam Citroenoljupci mogu biti ovoliko motivirani na pomaganje.
Hvala ti!

Očito se dobro dobrim vraća jer... prije x godina, jurim autocestom, kad tamo CX pod 4 žmigelige, dignuta hauba! Stanem, pitam ekipu smijem li pogledati... i tako vidim da im termosklopka ne radi... Utočim vodu (imao sam u gepeku), odzračim pumpu, prebrikam žice tako da su aktivirali ventiće s paljenjem klime, a otpojio im kompresor da ne radi po zimi... i rekoh: prati kazaljku i pali kad god treba. Do ZG-a ćeš sigurno stići, a onda odmah serviseru.

Tip veli: ajme divno, koliko sam ti dužan, ali... ja sam već bio projurio s Nadaly ;), obavivši svoju Citro-dužnost.

Ti si očito zaražen istim Citrovirusom :D
 

fullcool

New member
virus se nezadrživo širi:D

ti ventilatori su zanimljivi općenito, ja ne znam nijednog servisera kod nas da kod redovnog servisa ispita rad ventilatora, i onda ljudi krenu na more, zaglave u koloni, i kad auto prokuha onda se pitaju kako baš sad da je riknuo vent, a on ne radi već ko zna koliko dugo, samo dok ne zaglave u koloni to ni ne primjete.
u njemačkoj se prilikom redovnog servisa ostavi auto da radi dok se ne zagrije dovoljno da upali ventilatore, tek tad je servis završen.
jednom čovjeku na vectri je jedan vent radio naopako, taj je puhao od motora prema naprijed, a drugi je puhao normalno prema motoru. pošaljem ga električaru da popravi to, nakon popravka se vrati da ja opet provjerim jel sad u redu. ja pogledam a on i dalje puše naopako, pogledam žice na ventu i vidim da je tu nešto kemijano, otpojim žice i zamjenim polove i vent počne vrtit normalno. nakon toga mi je čovjek priznao da je imao problem sa grijanjem auta kad je u koloni, išao je po servisima ali niko mu nije riješio problem, na kraju mu je riknuo motor od tog grijanja. mislio je da će sa drugim motorom riješit i problem pregrijavanja, ali nije, opet se isto dešavalo.
eee koji izraz lica je imao kad je skužio u čemu je bio problem, a auto je bio regan u austriji, i tamo je išao na servise i mijenjao motor.
 

darkoooo

Limunofil :-)
virus se nezadrživo širi:D

ti ventilatori su zanimljivi općenito, ja ne znam nijednog servisera kod nas da kod redovnog servisa ispita rad ventilatora, i onda ljudi krenu na more, zaglave u koloni, i kad auto prokuha onda se pitaju kako baš sad da je riknuo vent, a on ne radi već ko zna koliko dugo, samo dok ne zaglave u koloni to ni ne primjete.
u njemačkoj se prilikom redovnog servisa ostavi auto da radi dok se ne zagrije dovoljno da upali ventilatore, tek tad je servis završen.
jednom čovjeku na vectri je jedan vent radio naopako, taj je puhao od motora prema naprijed, a drugi je puhao normalno prema motoru. pošaljem ga električaru da popravi to, nakon popravka se vrati da ja opet provjerim jel sad u redu. ja pogledam a on i dalje puše naopako, pogledam žice na ventu i vidim da je tu nešto kemijano, otpojim žice i zamjenim polove i vent počne vrtit normalno. nakon toga mi je čovjek priznao da je imao problem sa grijanjem auta kad je u koloni, išao je po servisima ali niko mu nije riješio problem, na kraju mu je riknuo motor od tog grijanja. mislio je da će sa drugim motorom riješit i problem pregrijavanja, ali nije, opet se isto dešavalo.
eee koji izraz lica je imao kad je skužio u čemu je bio problem, a auto je bio regan u austriji, i tamo je išao na servise i mijenjao motor.
"divota", nemam riječi. Tako banalan kvar i toliko šteta.
Austrijanci najvjerojatnije nemaju iskustvo da netko može krivo spojiti (prelemiti) žice i promijeniti smijer okretanja ventilatora. Njima je to nemoguće izvesti, pa zato i postoje konektori koje je nemoguće krivo uštekati... Kod nas je štošta moguće i događa se...

Frendu su mjenjali remen i nije se dao skinuti zbog remenice vodene pumpe. Serviseri pred njim uzeli pajser i odmakli tih 3-4mm remenicu da bi remen prošao kad ono: vodena pumpa te sekunde propišala :weeabooface:

Kaže mu šef radionice: sreća vaša što se to dogodilo baš tu, jer se moglo dogoditi negdje daleko na putu... ili u drugoj državi, a što bi onda!?!?

:D

ps frend je išao u ovlaštene servise jer je imao povjerenje... ali od tad ga više nema.
 

fullcool

New member
evo još malo pomoći ako nisi riješio problem sa ventilatorom.

evo na slici se vidi ono što sam ti već govorio, dva releja imaju po 4 kontakta a treći ima 5 kontakata. ovaj gore lijevo, neoznačeni relej je od ventilatora koji ima direktno masu spojenu, ti isprobaj jel tako kod tebe, možda je raspored drukčiji pa da ne bude zabune, i vjerojatno je taj relej od ventilatora koji je na njegovoj suprotnoj strani ali i ne mora biti.

na slici sam ti označio polove od ventilatora koji nema direktno masu nego je dobija preko ovog trećeg releja, zato sam označio sa "+" i "-", znači to su žice koje idu direktno sa motora ventilatora, - se preko trećeg releja spaja na masu ili na plus drugog motorića, ovisi jel prva il druga brzina. jedan od dva zaokružena kontakta je masa, znači na gornjem desnom releju treba biti stalni napon sa osigurača, kad brikaš taj plus na plus motorića, i brikaš minus motorića na masu, motorić mora raditi.
eto prvo ispitaj dal radi motorić pa ćemo onda vidjeti šta dalje ako nije to.
i pazi, ova dva gornja releja mogu i kontra stajati, zato prvo ispitaj jel ti se slaže sve sa ovom skicom.
 

Prilozi

zoran37

New member
Ja nemam problema sa ventilatorima nego sa začepljenim filterom kabine kojeg sam locirao, izvadio malo stresao prašinu sa njega i vratio nazad, sutra ili prekosutra ću kupit novi a čini mi se koda mi i klima ne hladi dobro, staviću novi filter pa ako će bit isto otići ću ju izvakumirat i nek natoči još plina koliko ga bude falilo.
 

fullcool

New member
pogledaj staklo na filter-sušaču, to ti je crna posuda kod desnog fara kroz koju protječe plin,očisti stakalce ako je zapraljano pa gledaj kroz njega dok klima radi,
ako se pjeni, onda fali plina, kad ima dovoljno plina ne smije se pjeniti ni biti mjehurića u plinu.
opipaj cijevi spojena na taj filter, obe moraju biti iste temperature, tople ili vruće, a cijev aluminijumska što ide po desnom unuternjem blatobranu prema kabini, mora biti hladna/ledena.
 

zoran37

New member
pogledaj staklo na filter-sušaču, to ti je crna posuda kod desnog fara kroz koju protječe plin,očisti stakalce ako je zapraljano pa gledaj kroz njega dok klima radi,
ako se pjeni, onda fali plina, kad ima dovoljno plina ne smije se pjeniti ni biti mjehurića u plinu.
opipaj cijevi spojena na taj filter, obe moraju biti iste temperature, tople ili vruće, a cijev aluminijumska što ide po desnom unuternjem blatobranu prema kabini, mora biti hladna/ledena.
Ma znam ti ja to sve, pjeni se, nema dosta plina, slabije hladi i zbog zacepljenog filtera kabine, cjevi jesu jedna hladna jako a druga topla na ulazu u kabinu sta znaci da radi ali ne dovoljno dobro jer fali plina. Sve ja to znam al morace malo pricekat, za pocetak ce dobit samo novi filter kabine a klimu cemo iservisirat iduci mjesec kad malo svane u novcaniku a onda cu i ulje u motoru promjenit i filter. Uglavnom radi sve a to je najvaznije, ventilatori fino rade, kompresor radi.
 

darkoooo

Limunofil :-)
evo još malo pomoći ako nisi riješio problem sa ventilatorom...
HVALA puuno na pomoći, na crtanju, objašnjavanju!
Eto... otkrio sam u čemu je problem.

Ventilator na vozačkoj strani NE RADI. Doduše, proradi i okreće 5okretaja u minuti ako ga ja rukom potaknem, ali da će se sam pokrenuti, a-aaa. Ima samo jedno mjesto na kojem prihvati napon pa je to valjda četkični ili rotorski problem... zar ne...

Lijevi radi ok, ali desni je za CT, RTG ili sl pregled ;)

ps kada se napokon krene vrtiti (toliko bolesno sporo), onda se i suvozački minijaturno mrdne... Tada izgledaju kao na umoru :p

Releji su OK.

Sad treba naći vremena i poskidati to čudo i pregledati... divota :-I
 

fullcool

New member
najbolje onda kod oba promijeniti četkice, mogu se kolektori promijenit ako su loši, rade to majstori za el.motore, nije neki problem.
zamjena četkica je kod nas 150 kn za jedan motorić.
 

zoran37

New member
HVALA puuno na pomoći, na crtanju, objašnjavanju!
Eto... otkrio sam u čemu je problem.

Ventilator na vozačkoj strani NE RADI. Doduše, proradi i okreće 5okretaja u minuti ako ga ja rukom potaknem, ali da će se sam pokrenuti, a-aaa. Ima samo jedno mjesto na kojem prihvati napon pa je to valjda četkični ili rotorski problem... zar ne...

Lijevi radi ok, ali desni je za CT, RTG ili sl pregled ;)

ps kada se napokon krene vrtiti (toliko bolesno sporo), onda se i suvozački minijaturno mrdne... Tada izgledaju kao na umoru :p

Releji su OK.

Sad treba naći vremena i poskidati to čudo i pregledati... divota :-I
Ako sam dobro skužio a mislim da jesam napisao si da kad krene ljevi (kad ga rukom pokreneš) onda i desni uspori. A nebi baš rekao onda da su krive četkice jer da su četkice on se nebi vrtio uopće, da je izgorio isto se nebi vrtio, neznam možda griješim, ne vidim razlog zašto bi drugi usporio kad ovaj počme radit?!
Pa jel nemoš raspojit negdje džekove i probat ga na direkt spojit (sa akumulatora + i drugu žicu negdje na masu) da vidiš jel radi ili ne? Ak nema džeka presjeci žice pa probaj, kasnije ih zalemi i izoliraj i sve ok.
 
Na vrh