Punjenje kugli (bombi)

jurapz

New member
Radi se i u zg-u punjenje kugli za c5, nije problem napuniti, naraže se navoj i stavi čep kao na xantiji.
Samo tu ima problem jer je stjenka vrlo tanka i ne možeš dobro stegnuti kao na xantiji i to se uopce nije pokazalo isplativo.
Ja uvijek savjetujem polovnu ispitanu ili novu comfort( sa kojom se auto preporodi) puno se vise priblizi xantiji :cool:
Mislim da sam do sada promjenio sve kugle koje su bile punjene u Zapresicu jer su jednostavno pustile pritisak.
Sale ce biti dostupan nakon nove godine :)
 

Mico3

New member
Punjenje kugli i ostalo

Pozdrav, trebao bi napunit kugle negdje i riješit još par stvari na svojoj Xantii iz 99, 2.0HDI, ako bi mi netko mogao preporučit nekog bio bi jako zahvalan. Hvala
 

Mico3

New member
Je to je Jura koji mi se ne javlja već 3 tjedna na mobitel, kolko sam shvatio nikom se ne javlja. Jel imaš još nekog? Trebo bi i za još par stvari nekog ko zna sa Xantiama
 

Lakii

Well-known member
Pozdrav,

Imaš podforum za hidrauliku i podforum za Xantie, dosta odgovora i kontakata je tamo...

Što ti sve treba na autu napraviti?
 

Mico3

New member
Pa, nisam mogo nikog nać, velim Jura mi se ne javlja, pa sam ulovio nekog da mi popravi letvu volana i servo pumpu (koju sam repariranu uzeo od Jure prije niti pola godine al je procurila iz nekog razloga, ne kritiziram al velim ne javlja mi se) i redovni servis (ulje, filteri). E sad ono šta ću trebat još je zamjena LHM-a, provjeru 5. i stražnjih kugli i po potrebi napunit iste. Imam još par sitnica al to nije o glavu.
 

Lakii

Well-known member
Ok, LHM pumpa pušta, pretpostavljam na jednom od čepova, to nije tako opasno, o-ringove treba zamjeniti.

Što na servu točno ne valja?

Što se tiče punjenja kugli, znam samo jednog majstora u Istri...

Zamjena LHM je dosta jednostavna, ako si ju voljan sam napraviti, mogu ti opisati step by step...
 

Mico3

New member
Ok, super, dobro za znati da nije opasno, malo sam se uplašio da mi ne ode sve dođavola :-D
Na servu, po zimi se osjeti otpor na volanu povremeno veći no što bi trebao bit, sad kad je toplo onda manje ili uopće ne, ne znam jeli to do letve ili pumpe. Curi ispod, kapa po alternatoru, malo, ali kapa. Ako sam dobro shvatio letva kad curi, curi malo iznad, na pužu(?) bilo je nekih setova za reparaciju prije al sad ne znam ima li toga više, danas će mi se mehaničar javit pa reć šta on misli da treba i koliko to košta. Za zamjenu LHM-a sam uspio naći kolegu koji zna pa nije frka više. Ustvari me najviše frka za letvu i pumpu, odn. da me mehaničar ne odere ko majmuna. Pitanje u vezi kugli, kako znam da ih treba puniti, odn. da su pri kraju? Stražnji kraj mi je u mirovanju pomalo mekan. Hvala puno
 

Lakii

Well-known member
Ovako, što se tiče kugli, nema tu previše provjeravanja da li su pri kraju.
Većina će skužiti tek kada im kugle riknu skroz a tada im ionako nema spasa.

Kontrola i nadopuna kugli svake 2-3 godine, 200-300 kuna posao (zavisi gdje ga radiš), i kugle će trajati skoro pa vječno!

Što se tiče serva on ti može puštati i na pužu i na cilindru i na cijevima.
Najćešće pušta na cijevima, pa na pužu, na cilindru rijetko. To su propuštanja na van.
Na unutra kada puž propušta imaš osjećaj isprekidanog serva, tj., da na mahove jače radi u jednom smjeru a slabije u drugom. Ili u jednom odjednom oslabi pa naglo ojača.

Ona tvoja situacija da ti je u hladnijem vremenu teži servo može biti iz nekoliko razloga:

- kardan koji spaja letvu volana i stub volana ima zglob koji korodira i onda teže okrećeš volan. Znači odmah iznad puža ti je taj dupli zglob, našpricaj malo WD-a na njega. Dodatno, u samom volanu možeš dobiti lufta kada ovaj zglob počne odlaziti.

- LHM pumpa: malo istrošenija pumpa slabije radi, usis pumpe možda malo vuče zraka, možda je LHM star, možda je filter LHM-a prljav. Sve ovo se provjeri kada se mijenja LHM. Znači zamjena ulja i čišćenje posude i filtera...

Eto, ja bi ti savjetovao da kreneš od najjeftinijih stvari a tek za kraj ostaviš zamjenu letve ili pumpe.

Što se tiče propuštanja ulja na pumpi, da li puštana onom čepu? Ako da, onda odi kupiti o-ring vulgaris otporan na ugljikovodike, približno istih dimenzija kod Tokića i zamijeni.
Originalni o-ring se više ne proizvodi a sve polovne pumpe koje staviš će prije ili kasnije imati isti problem. A ovo ti je popravak od 10-20 kuna...
 

Mico3

New member
Ok, evo popravio sam letvu i servo pumpu, sve ok zasad, napravio mali servis, i sve u redu, osim što mi je mehaničar natočio previše LHM-a pa mi je sad na makismumu. Ionako ga moram uskoro zamijenit samo me zanima jel to velka frka, ako je na maksimumu? I remenica od servo pumpe se dosta čuje, onako kao cvrčak
 

Lakii

Well-known member
Da li je masna od ulja?

U kakvom je stanju remen?

On ima oprugu za zatezanje, ne može se dotezati tako da je ili stvar u ulju po remenu ili starom remenu...

Što se tiče viška ulja, nije problem ali ti možda prelije preko čepa ako ga stvarno ima puno...
 

Zvucnikjbl

New member
Pozdrav svima, nedavno mi je puklo povratno crveno koje vodi od centralne bombe do posude sa lhm,skoro svo ulje mi je iscurelo iz njega. Crevo je sredjeno i ne curi vise ali je auto postao mnogo tvrd. Da li neko zna sta je u pitanju? Hvala
 

rystipa

New member
Svaka čast Lakii... Na savjetu u zadnjem odlomku s o-ringom na čepu servo pumpe... 17 kuna u P.A koštala, zamjenio i više necuriiii LHM :D a u ovih par mjeseci izlijao po cestama vljda 5 litri, čekajući da mi se javi jura... Ostli "majstori" bi mjenjali posudu za LHM; drugi da kaj bi ja htio popravljati na "25 godina starom citraću"...
Dobro citraći, uvijek kreni od najeftinijeg dijela... Sjećam se da mi je prije 15-tak zbog kašljanja i gašenja motora na BX "majstor" htio skidati Bosch pumpu i slati na reparatutu, a ono zaštopala se membrana na piksi od filtera goriva (pravilnu dijagnozu mi dao HAKovac)... Otišao u prvi dućan (fordov) s starom posudom kupio novu od nekog forda original pasale rupe nosača posude (nesjećam se za koji ford) i koštalo 95 kn komplet s filterom goriva
Hvala Lakki
 

Lakii

Well-known member
Pa, samo treba znati!
Ovo su ustvari jako pouzdani i zahvalni auti, samo je problem što ih nitko više ne zna popravljati.
 

Dodo78

New member
Bok ekipa.Novi sam član zaljubljen u Xantia od kad sam je vidio prvi put 90tih.Imam II,2.0 HDI osam godina.hidrauliku mi je održavao Jura.Ne javlja mi se više pa bi trebao nekog ko mi može provjeriti i napunit kugle.Prednji kraj je tvrd i skače.Rušili me na tehničkom pa mi je hitno.Jel Sale od nekud pojavio?To bi bilo super jer sam iz Zaprešića.Kli bilo tko iz ZG i okolice.
 

charllie

Active member
Ja Mislim da su nove oko 35€,imas koga u Austriji da ti uzme ili ti nije daleko skoknut do Varazdina ,ima dobar majstor sto radi citrace i puni kugle.:angel:
 
Na vrh