Punjenje kugli (bombi)

citroen xm break

New member
Ja mislim da bi tog karavana što se tiče hidraulike u širem smislu.. trebalo cijeloga od a do ž prekontrolirati!! jer je cijeli čudan,a frajer koji ga je omal prije mene nije imal pojma kaj vozi i kak se to vozi!
Tog frajera bi trebalo :boks:
 

jurapz

New member
Ma nema tu pretjerano mudrovanja, treba prvo sve kugle napuniti pa onda vidjeti dali hidroaktiva radi uopce, jer ako nade gresku na hidroaktivi on odmah njega prebaci u tvrdi mod i iskljuci kidroaktivu, ovo sve sto pises upucuje na problema sa hidroaktivom.
 

fullcool

New member
Pa nije bas normalno, mozda je to zbog elekroventila na hidroaktivi, nesto nije u redu sa hidroaktivom:D, tesko je ovako reci, sta ti mislis fullcool?
ima nekih razlika h1 i h2, negdje sam imao režime rada jednog i drugog, kad nađem staviću link.
to sa vratima je u stvari znak da komp nešto radi e sad jel radi ispravno ili ne to treba po tabeli vidjeti, znam da je to radi regulacije visine kad se ulazi ili izlazi iz auta. kod mene na xantiji ostaju ventili otvoreni desetak sekundi nakon gašenja auta, za to vrijeme se visina nivelira, i onda se ventili zatvore i oni ne dopuštaju promjenu visine dok se ponovo ne upali auto i pumpa digne tlak.

u knjizi piše, ako komjuter ima neku grešku, onda blinka prekidač hydractiva.

prije svega kugle moraju biti sve ispravne, kod otvaranja ventila može doći do brzog prelijevanja ulja iz dobre kugle u onu sa nižim tlakom, zato može doći do naglog propadanja a možda i dizanja, pa onda su tu hydractiv ventili, antisink ventil, korektori visine, kočioni regulator(glavni kočioni cilindar),
regulator tlaka, sigurnosni ventil kočnica, regulator protoka, jesam li šta zaboravio.:hm:

http://www.tramontana.co.hu/citroen/suspension/xmsuspension.php
 

jurapz

New member
Princip hidroaktive je da kad se otvore vrata ili gepek da on odmah prelazi u tvrdi mod, tj. zatvara se hidroaktiv ventil jer su oni to smislili da kad ulazi netko da se cijeli auto ne naginje:grin:, da bude tvrdi.
Nece uvijek blinkati kad nesto nije dobro sa hidroaktivom, kod brata na xm-u nije nesto dobro pa nista on nije javio, moramo sada prvo kugle vidjeti, znaju se i zastopati hidroaktivni ventili ako ima krsa u lhm-u.U principu ti hidroaktivni ventili su dosta pouzdani, ma mislim da na tvom xm-u se dogada upravo to da su razliciti pritisci u sistemu pa da zbog toga propada i podize se.
 

djole

New member
evo na ovom linku je pdf sa opisom rada hydractiv ovjesa

http://www.tramontana.co.hu/citroen/guide/guide.php
Željko Nastasić je doajen u oblasti Citroen-a !

Bazični princip rada hidropneumatskog sistema na starijim modelima je u sustini genijalno jednostavan i pouzdan, dok od XM-a kreće priča sa Hidraktiv-ovesom.

U suštini, kad se on isključi, auto se ponaša kao klasični HP Citroen, istina, nešto tvrđe guta neravnine.

najcesci problem izaziva elektronika, od banalnosti poput lošeg kontakta na nekom od brojnih konektora,preko raznih senzora koji kontrolišu i ugao i brzinu motanja volana, pritisak i brzinu pritiska na gas,bočno naginjanje, naginjanje po dužini, brzinu itd, pa do računara koji sve te podatke u 1 / 500 sec te sve podatke obradi i aktivira ili iskljucuje po trecu bombu na svakoj osovini, uz mnogobrojne zadate premise.

Ali, uglavnom se svodi na kontakte, a mehanički-hidro elementi-izuzev kugli (bombi) ako se LHM menja redovno su dugovečni i retko prave probleme, bar sto se tiče ovesa.
 

jurapz

New member
Jura, imam pitanje jedno. Da li ti kugle puniš preko čepa ili umjesto njega stavljaš ventil?
Preko čepa punim, ono preko ventila nikada nije dobro kao ovo preko čepa, prije ispusti kugla, preko čepa može gubiti pritisak samo preko brtvice na čepu, a brtvica se lako promjeni.
 

Matija

New member
Odlično! Slažem se u potpunosti, iako mnogi ventil podupiru zbog činjenice da se punjenje može odraditi na autu, ja sam za ovu soluciju sa čepom. ;)
 

jurapz

New member
Odlično! Slažem se u potpunosti, iako mnogi ventil podupiru zbog činjenice da se punjenje može odraditi na autu, ja sam za ovu soluciju sa čepom. ;)
To je prednost, ali kada ja radim onda kada se kugla vrača na auto nema potrebe za stezanjem kugle sa ključem, dovoljno je rukom i onda se tako i skida kada se želi ponovo napuniti, tako da nema nikakvog problema sa skidanjem.
 

fullcool

New member
stavljanje ventila ne znači da će punjenje biti besplatno, pa ako se izračuna ugradnja ventila i punjenje prvi put, i ušteda na manjoj cijeni punjenja sljedeći put, kad se onda na kraju vrati uloženi novac u te ventile:confused:
pa ne pune se kugle svake godine, i kakvi će ventili biti nakon par godina na zadnjim kuglama, gdje su izloženi vodi i soli sa ceste.
ja sam na bx-u punio kugle jednom u 10 godina, šta bi dobio da sam ugradfio ventile:confused:

evo jedno zanimljivo pitanje, ja sam tek nedavno saznao odgovor, da vidim znate li vi. prema citroenovim uputama kugle se odvrću kad je auto u najvišem položaju, znači kad su kugle pod tlakom, samo se otpuste a odvrnu se do kraja nakon što se sistem odtlači. zašto se odvrću dok je sistem pod tlakom????
 

jurapz

New member
evo jedno zanimljivo pitanje, ja sam tek nedavno saznao odgovor, da vidim znate li vi. prema citroenovim uputama kugle se odvrću kad je auto u najvišem položaju, znači kad su kugle pod tlakom, samo se otpuste a odvrnu se do kraja nakon što se sistem odtlači. zašto se odvrću dok je sistem pod tlakom????
To je potrebno za zadnji kraj zbog toga kada je pod pritiskom nema mrdanja "amortizera" na koji je zašarafljena kugla, jer kada se ispusti pritisak on se može okreniti i oštetiti držače i povratna crijeva.
 

fullcool

New member
To je potrebno za zadnji kraj zbog toga kada je pod pritiskom nema mrdanja "amortizera" na koji je zašarafljena kugla, jer kada se ispusti pritisak on se može okreniti i oštetiti držače i povratna crijeva.
bravo, zato nisam mogao odvrnuti onu kuglu sa bx-a, sad smišljam način kako to napravit a da se ne napravi šteta na amortizeru u subšasiji
 

jurapz

New member
stavljanje ventila ne znači da će punjenje biti besplatno, pa ako se izračuna ugradnja ventila i punjenje prvi put, i ušteda na manjoj cijeni punjenja sljedeći put, kad se onda na kraju vrati uloženi novac u te ventile:confused:
pa ne pune se kugle svake godine, i kakvi će ventili biti nakon par godina na zadnjim kuglama, gdje su izloženi vodi i soli sa ceste.
ja sam na bx-u punio kugle jednom u 10 godina, šta bi dobio da sam ugradfio ventile:confused:
Misim nema sada podatak koliko košta ventil, ali potrebno je redovitije punjenje kugli kada se stavi ventil, tako da nema isplativosti, neće stradati ventil odozada jer ima on na sebi kapicu koja ga štiti.
 

djole

New member
To je potrebno za zadnji kraj zbog toga kada je pod pritiskom nema mrdanja "amortizera" na koji je zašarafljena kugla, jer kada se ispusti pritisak on se može okreniti i oštetiti držače i povratna crijeva.
Takodje i prednji kraj kod GS i CX (za DS nisam siguran) iz istog razloga, kod njih je prednji trap drugacije konstruisan u osnosu na modele posle 1983.
 

jurapz

New member
bravo, zato nisam mogao odvrnuti onu kuglu sa bx-a, sad smišljam način kako to napravit a da se ne napravi šteta na amortizeru u subšasiji
Da to je problem kada se kugla nakon punjenja dotezala sa ključem i onda nastane takav problem, da se samo rukom dotegla nema problema i nakom 10 godina.

Takodje i prednji kraj kod GS i CX (za DS nisam siguran) iz istog razloga, kod njih je prednji trap drugacije konstruisan u osnosu na modele posle 1983.
Istina, kod svih osim bx-a, xantie i xm-a se moralo tako raditi i na prednjem kraju.
 

zoran37

New member
To je potrebno za zadnji kraj zbog toga kada je pod pritiskom nema mrdanja "amortizera" na koji je zašarafljena kugla, jer kada se ispusti pritisak on se može okreniti i oštetiti držače i povratna crijeva.
Jel ovo vrijedi i za moju xantiu?
 

fullcool

New member
Jel ovo vrijedi i za moju xantiu?
vrijedi za sve hidrauličare

Misim nema sada podatak koliko košta ventil, ali potrebno je redovitije punjenje kugli kada se stavi ventil, tako da nema isplativosti, neće stradati ventil odozada jer ima on na sebi kapicu koja ga štiti.
košta malo više od cijene punjenja, traži po netu, valprex ili tako nešto, u biti može ga napravit svaki dobar tokar, nije to ništa posebno.
 

Grga

New member
E sad, mene zanima koje se najudobnije kugle mogu staviti na bx-a? i recimo da je propinjanje prednjeg kraja izbjegnuto jer je 4x4.
 

Lakii

Well-known member
Posto ti imas 4x4 pogon, tebi je jako vazno kako auto ide prema dole!

zbog cinjenice da imas dijelove koje nemaju obicni bx-evi, i koji strse prema dole, bitno je da imas nesto kraci hod ovijesa, neznam dali ti je pametno stavljati mekse kugle...
ono, cisto da se ne dogodi da zarusas po podu s diferencijalom ili spremnikom goriva.
 
Na vrh