Problem sa prebogatom smjesom

coyot

New member
Nažalost ni ova Xantija nije otporna na probleme.
Lexia je očitala grešku!

.

Dali ova poruka znači da je došlo vreme za zamenu lambda sondi ili je u pitanju neki drugi problem.
Ovom prilikom sam napravio i video snimak ponašanja sondi pri radu motora na benzin.Još da spomenem da imam i ugrađen plin.



Hvala na svakoj vrsti pomoći.
 

Lakii

Well-known member
Pa, cisto ta eliminiras mogucnost da ti plin uzrokuje gresku:
Resetiraj benzinski ECU i vozi samo na benzin par dana. Nakon toga probaj opet na Lexiji.

PS. koji plin imas ugraden? Dali ima mogucnost ocitanja lambde u realnom vremenu; graf?
Znam da na lexiji to nekad zna stekati, moras vidjeti napone lambde, kako se krecu, jedino tako mozes znati dali je otisla...
 

coyot

New member
ECU sam resetovao i vozio par dana samo na benzinu,ali kako prebacim na plin posle stotinak kilometara upali check engine lampicu.Plinski uređaj je Holandski AG na kom je pre par meseci urađen servis(zamenjena membrana, senzor pritiska i podešen na fabričke parametre).
Neznam dali mislimo na isto što se tiče napona na sondama,na snimku se vidi promena napona na obe sonde.
Moram da napomenem da mi je ranije mnogo bolje palio na benzin,što bi se reklo na pola ključa dok sad moram da ga zaverglam bar dva puta.
Ovo kod mene budi sumlju da su benziske dizne u problemu te da propuštaju benzin.
 

Lakii

Well-known member
Pa, zbog toga sam ti i napisao ono.Ako se CE lampica ne pali kada vozis samo na plin . plin ti je krivo podesen i postoji mogucnost da ti poremecuje i benzinsku mapu.

Isto tako, ako injektori nisu nikad cisceni postoji mogucnost da su uhvatili naslage i imaju slabi protok pa i oni daju svoj doprinos remecenju mape.

Naravno, moze te zezati i filter benzina i pumpa goriva ako auto ima problema kod prvog paljenja.
 

coyot

New member
Idem sutra do majstora pa ću videti šta kaže.Inače lampica se pali samo kad ide na plin,nikad se nije upalila na benzinu,međutim taj uređaj koji ja imam ugrađen nemože da se šteluje,postoji samo mogućnost podešavanja izlaznog pritiska na isparivaču(mehanički se podešava) i to je to.Jednostavno svaka komponenta mora biti ispravna kako na benzinskoj tako i na plinskoj strani da se lampica nebi palila.Moje neko mišljenje je da su brizgaljke u problemu to jest da jedna ili više njih propušta gorivo dok je auto ugašen.Videću sutra.

I još nešto.
Na prvo jutarnje paljenje posle nekih 30-ak sekundi dolazi do toliko nepravilnog rada motora(mislim da u tom momentu radi na dva cilindra) da se auto kompletan trese,takvo stanje traje nekih 20-30 sec.kad se opet sve vraća u normalu.
Pre tri dana sam promenuo svećice pa sad taj period trešenja auta i nije tako izražen i netraje toliko vremenski koliko sam naveo ali je problem još prisutan.
 

Automatic

New member
Možda te zeza imulator pa benzinski injektor propusti gorivo isto kad radi plin a sonda samo očitava podatak,zato ti se možda i pali lampica samo kad prebaciš na plin jer injektor od benzina nastavlja radit pa je smjesa prebogata i sonda ju kao takvu registrira.Imulator je sustav koji vara glavni komp kao da injektori od benge rade a u stvari oni prestaju sa radom kad počinje radit auto na plin.Pumpa goriva i dalje tjera benzin kroz injektore da hladi sistem ali oni ne otvaraju iglice.
 

Lakii

Well-known member
Jednostavnije je reci plinski ECU.

Nekako mi nije jasno kako ne mozes stimati plin?
Trebao bis imati sekvencijalnu instalaciju na tom motoru i morao bis ju moci stimati preko kompjutera.

A u kakvom su ti stanju svjecice i kablovi?
 

coyot

New member
Ja sam mislio da je imulator interfejs.

Nekako mi nije jasno kako ne mozes stimati plin?
Softver za ovaj uređaj radi u MS-DOS-u i nedaje nikakvu mogućnost za menjanje parametara.Na ovom linku se može videti kako to izgleda.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=11062

Svećice sam menjao neki dan a bobina je ok.
Nestigoh otići danas kod majstora ali ću sutra sigurno.
Zaboravio sam napomenuti da mi se potrošnja plina popela na 15 litara.Zamenio sam zadnju lambda sondu pošto je na predzadnjem kačenju na dijagnostiku ista bila potpuno zakucana na jednu vrednost,od zamene je potrošnja počela da pada i trenutno je 14 litara.Videću na koliko će se zaustaviti kad potrošim još ovo što je ostalo u boci.

Trebao bis imati sekvencijalnu instalaciju na tom motoru i morao bis ju moci stimati preko kompjutera

Na isparivaču postoji jedan poveći mesingani šraf za imbus ključ,njegovim zakretanjem levo-desno menja se ulazni pritisak i jedino u tom slučaju može se videti na računaru kako se menjaju i ostali parametri.Svaki plinski ECU ovog proizvođača se radi namenski za dato vozilo što se takođe može videti na datom linku-prva slika.

E sad što je Automatic rekao,moguće da interfejs koji kontroliše dizne dok auto radi na plinu za:cenzura::cenzura::cenzura:ava pa propušta pomalo benzin,ali bi ja pre reko da su same dizne problem(čitaj matore)i da im više ni čišćenje nepomaže.Moguće da jedna od 4 ili više njih propušta benzin prilikom rada na plinu te zbog toga prijavljuje bogatu smešu.
 

Automatic

New member
.Zamenio sam zadnju lambda sondu pošto je na predzadnjem kačenju na dijagnostiku ista bila potpuno zakucana na jednu vrednos
Inače ti zadnja sonda uvijek stoji a prva se nivelira .Sad je samo pitanje na koliko ti je stajala .Ako ne stoji na određenoj vrijednosti već padne hoče ti palit lampicu a dijagnostika pokazuje da je kriva prva sonda. Tak je meni bilo na corsi.Neznam za citre ali na ostalim autima je zadnja uvijek mirovala.
 

coyot

New member
Stajala je na 0.740mV.
Na snimku koji sam postavio vidi se kako vrednosti variraju a to počinje kad se sonda zagreje,dok je hladna miruje.Zatekli smo je na 0.241mV.

Samo da prijavim da je potrošnja pala na 13,5 litara kad je prebacio na benzin.E sad šta je uticalo na smanjenje neznam,dali zamena sonde ili svećica?

Neće da pokrene snimak iz prvog posta.Evo ponovo.

http://s642.photobucket.com/user/igor_g/media/VID_20131116_1404571_zpsc7383765.mp4.html
 

Automatic

New member
tajala je na 0.740mV.
Mislm da tak i treba biti sve što je manje navalja.Meni je na corsi stajala na 0.440 i nije mi na mojoj dijagnostici pokazivao kvar več kvar prve sonde.Promjenio i opet palila prva lampicu.Na kraju kad sam prodavao auto išli smo nekom kupcovom frendu koji prikopčao neku drugu dijagnostiko i onda rekao da je greška u drugoj i da treba bit na 0.700 i nešto.Tip to promenio i auto više nije palio lampicu.Ali meni je potrošnja bila dobra i sa neispravnom.
 

coyot

New member
Danas sam nekako stigo do majsora.
Priključio je auto na dijagnostiku koja je pokazala 5 grešaka.Èovek je pobrisao grške i reko da čim se upali check engine lampica da dođem do njega da rešava problem.Tako da...videćemo.
Pored one dve greške koje se vide na slici u prvom postu ova dijagnostika očitala je još tri.
 
Posljednje uređivanje:

Automatic

New member
To ti hoče ako je u pitanju sagorijevanje onda ti prikaže još par greški koje su nastale samo kao posljedica one glavne .Trebao bi se navratit prije nego ti zapali lampicu jer če ti opet izbacit hrpu greški.Onu koja stvara probleme ti prije paljenja lampice već može prikazat jer ju bilježi puno puta prije a tek nakon što je zabilježi par puta pali lampicu i stavlja je pod stalnu grešku.
 

Lakii

Well-known member
Par savjeta:

Neznam tocno kakva ti je plinska instalacija ali izgleda da je dosta stara.
Velika vecina novih instalacija funkcionira tako da emulator ili plinski ECU uzima vrijednosti iz benzinskog ECU-a tzv. vremena injektiranja ili jednostavnije benzinsku mapu i multiplicira ju tako da goriva smjesa bude priblizno jednaka na plinu i benzinu. To mapu mozes sam postavljati kako god zelis.

E sada, po ovome sto opisujes plinsku mapu ne mozes stimati? Znaci ona je tocno zadana za pojedini tip motora i ne moze se prilagodavati?
To znaci 2 stvari:
1. isparivac ti mora biti potpuno ispravan i podesen na tocan tlak i,
2. plinski injektori (tj. plinske dizne i elektroventili) moraju biti potpuno ispravni

Stvar je u tome da iako ovito plinski ECU moze prilagodavati vremena plinskih injektora ovisno o tlaku isparivaca, uvijek postoji sweet spot - tlak na kojem su vremena savrsena za odabrani promjer dizni plinskog rail-a.

Dakle, kada ti je plinski rail servisiran?

Isto tako banalnost tipa neispravan kabel za svjecice i zazor samih svjecica jako igraju kod plina.

Jos nesto, s obzirom da je stari sustav i ne omogucava ti pracenje parametara rada plina i motora u realnom vremena, bilo bi idealno da spojis lexiu i od paljenja kroz jednu cijelu voznju gledas parametre motora. Da tocno vidis sto se i kada dogada. Kada nastupa prebogata smjesa i pojavljuje se greska.

Benzinski injektori mogu biti prljavi i imati smanjeni protok, mogu cak i propustati u granu ili cak van u motorni prostor. To jedino mozes znati ako ih skines i das na ispitni stol.

Po svemu ovome sto pricas, ako je lambda ispravna (a po videu se cini OK) ispada da je mozda tlak plina nakon isparivaca prevelik, sustav vise ne moze smanjiti vremena otvaranja plinskih injektora i imas prebogatu smjesu (i vecu potrosnju). Ta prebogata smjesa i javlja gresku i poremecuje benzinsku mapu koja se onda osiromasuje i nakon paljenja motor nemirno radi na benzinu dok opet ne prilagodi smjesu.
Ista ova prica ide za slucaj da je smjesa presiromasna na plinu pa benzinski ECU obogati smjesu...
 

coyot

New member
Neznam tocno kakva ti je plinska instalacija ali izgleda da je dosta stara.
-KOliko i auto 13 godina.

E sada, po ovome sto opisujes plinsku mapu ne mozes stimati?
-Nemože.

Znaci ona je tocno zadana za pojedini tip motora i ne moze se prilagodavati?
-Upravo tako.

1. isparivac ti mora biti potpuno ispravan i podesen na tocan tlak i,
2. plinski injektori (tj. plinske dizne i elektroventili) moraju biti potpuno ispravni
Urađen servis isparivača što podrazumeva zamenu membrane i još jedne ili dve manje gumice u samom isparivaču i gumice na priključcima za vodu i još neke koje idu izvan samog isparivača.Zamenjen senzor pritiska(košta ko prva ljubav).Plinski injektori su provereni na zaptivnost a elektro ventil na isparivaču je proveren(radi) a na boci je ganz nov,pošto je ovde u Srbiji bio na snazi neki sačuvaj bože zakon pa smo morali menjati boce i multiventile.

Dakle, kada ti je plinski rail servisiran?
-Na ovom uređaju je plinski rail plastična "cev" sa četiri priključka za gumena creva koja idu do dizni koje direktno ubodene u usisnu granu.Tako da tu nema šta da se servisira.

Benzinski injektori mogu biti prljavi i imati smanjeni protok, mogu cak i propustati u granu ili cak van u motorni prostor. To jedino mozes znati ako ih skines i das na ispitni stol.
Ovo u Ponedeljak ide na detaljno čišćenj a takođe ću zameniti i filter goriva koji je evo još malo pa pregazio 60.000km.

Po svemu ovome sto pricas, ako je lambda ispravna (a po videu se cini OK) ispada da je mozda tlak plina nakon isparivaca prevelik, sustav vise ne moze smanjiti vremena otvaranja plinskih injektora i imas prebogatu smjesu (i vecu potrosnju). Ta prebogata smjesa i javlja gresku i poremecuje benzinsku mapu koja se onda osiromasuje i nakon paljenja motor nemirno radi na benzinu dok opet ne prilagodi smjesu.
Ista ova prica ide za slucaj da je smjesa presiromasna na plinu pa benzinski ECU obogati smjesu...
Kad budem rešio odnosno kad se bude otkrilo pouzdano šta je problem,otićiću do plinadžije da ponovo prešteluje parametre ako za to postoji potreba.

Hteo bih da se zahvalim svima koji su se uključili u debatu oko razvezivanja ovog čvora koji me je zadesio. ;)
 

Lakii

Well-known member
-Na ovom uređaju je plinski rail plastična "cev" sa četiri priključka za gumena creva koja idu do dizni koje direktno ubodene u usisnu granu.Tako da tu nema šta da se servisira.
OK, ali te dizne trebaju imati elektroventile.

Cemu ti onda sluzi emulator?
 

coyot

New member
Imaju,kako ne.Nisam te dobro razumeo.Šta je još moglo da se uradi sem da proveri dali zatvaraju i koji je interval otvaranja(što i jeste uradio).
 

Lakii

Well-known member
Pa, moze se provjeriti dali su cisti, da nema ulja u njima, da su klipici, oprugice i gumice za brtvljenje dobri.
U pravilu se to radi ako auto radi lose i na diagnostici plina se utvrdi da plinski ECU korigira vremena za samo neke cilindre (ako taj plinski sustav uopce ima). Ili palis/gasis jedan po jedan plinski injektor i pratis dali ima promjene u radu motora.
 

coyot

New member
Pa, moze se provjeriti dali su cisti, da nema ulja u njima, da su klipici, oprugice i gumice za brtvljenje dobri.
Nije ih skidao,samo je proveravao dali zaptivaju.

U pravilu se to radi ako auto radi lose i na diagnostici plina se utvrdi da plinski ECU korigira vremena za samo neke cilindre (ako taj plinski sustav uopce ima).

Nepostoji ova mogućnost.

Danas idem ponovo do majstora.Ponovo je upalio lampicu(tako smo se dogovorili),te se nadam da će se problem napokon rešiti posle tri godine.
 

Lakii

Well-known member
Nije samo bitno dali brtve!
Npr. ako ne mogu otvoriti do kraja (zbog smole/ulja, kvara ili istrosenosti) ili tesko (sporo) otvaraju zbog zaprljanosti - eto ti problema!

Pretpostavljao sam da ne mozes ali onda auto vozis sa upaljenom lexiom i pratis napone na lambdi. Da tocno vidis sto se dogada. Po svim rezimima rada, kako se ponasa smjesa dali je prebogata ili presiromasna.

Samo ocitanje greske ti nista ne znaci ako neznas kada se pojavila i pod kakvim uvijetima!

...nadam da će se problem napokon rešiti posle tri godine...
Znaci ovo se duze vremena vec ovako vozi?
Dali je ikada auto bio 100% ispravan?
 
Na vrh