Problem sa prebogatom smjesom

coyot

New member
Pozdrav svima.

Evo i ja da se javim posle već skoro desetak dana.

Lakii,da ti odgovorim na pitanje iz poslednjeg posta.
Auto je kod mene već tri godine i od kad sam ga uzeo pali se lampica,100% je postojao problem i ranije ali prostim skidanjem + kleme greške su pobrisane,ja kupio auto ko ispravan i nakon pet dana lampica se upalila.E sad,od kad je potrošnja postala abnormalno velika(plin)i ja sam počeo ozbiljnije da se bavim ovim problemom.
Elem,bio sam kod majstora,očišćene su dizne i izluftiran sistem hlađenja motora,izbrisana je greška.
Neznam dali sam napomenuo u predhodnim postovima da sam imao problema kod prvog jutarnjeg paljenja,u jednom momentu (posle 30-ak sec.)auto počne da se trese kao da radi na dva cilindra,što traje oko 15-20 sec.nakon čega se rad normalizuje.
Posle intervencije majstora do ove pojave nije dolazilo čitavih sedam dana dok nije upalio lampicu,nakon čega sledeće jutro auto opet počinje da se trese.
I da napomenem da mi se lampica upalila dok je auto radio na benzinu,pošto ni je nestalo plina desetak minita ranije.
Nisam više pametan.Nabavio sam O-ring gumice za dizne koje ću u Utorak zamenuti pošto su mi i to savetovali.
 
Evo da se umešam i ja na ovu temu .
Ugradio sam plin pre nešto više od godinu dana, i sve je radilo ok. Da bi pri prvom paljenu pre nekih 4-5 meseci imao ovakav problem: (Auto pri prvom paljenu pali perfektno, čak bolje kada je hladnije ,dok radi na benzinu OK čim prebaci na plin zatrokira nekih 5-8 sekundi inastavlja bez problema).ali ne uvek . Kada je auto postigao normalnu temperaturu prebacivanje sa benzina na plin neprimećuje se.
Lampica za grešku motora se ne pali .A pre 10 dana sam ugradio relej za benzinsku punpu, tako da čim prebaci na plin ona se automacki gasi i više nemam jutarnjeg trokiranja motora . Relej sam vezao na Špulnu ispativača (čin špulna na isparivaču-reduktoru dobije struju dobija i ovaj relej za punpu i tako gasi bentinsku punpu.
Rekao bih da mi je pomalo ubacivao benzin sa plinom dok ga vozim po gradu i u hladnom startu . To se nije osećalo na motoru ni na vuči ,jer mi je auto max zategnut iako je prešao 217000 km.
Toliko od mene.
 

Automatic

Well-known member
na plin ona se automacki gasi
E taj potez ti nije dobar jer kolanje benzina se mora nastavit ako se radi o benzinskim injektorima.Benzin služi za hlađenje sustava ubrizgavanja,ovak bi se mogao oštetit.Najvjerojatnije je zatrokirao dok se prebacivao na imulator da vara glavni komp.Mislim da isključivanje pumpe nije dobra kombinacija .

auto počne da se trese kao da radi na dva cilindr
Probaj elektro ventil koji se nalazi na iparivaču malo pdmazat uljem iz kompresora klima.On ti se hoče zamrznut od plina te ne zatvara dobro i auto dobro ne radi
 

coyot

New member
Imam jedno pitanje nevezano za problem na koji je naslovljena tema.
Dali je normalno da kad se postigne radna temperatura motora i dođe vreme da se ventilatori upale to učine oba na drugoj brzini?
Pre Xantije vozio sam BX-a gde se u ovj situaciji palio samo jedan a kasnije ako je bilo potrebe i drugi.
 

Lakii

Well-known member
Na Xantiji rade oba ventilatora paralelno ali imas 2 brzine.

Da se vratimo na temu.
Mislim da ti je stvar toga da plinska mapa lose radi i "poremeti" i benzinsku mapu.
Onda ti to vidis tek kada se prebacis na benzin (ili zbog paljenja ili nakon voznje na plinu).
Tada benzinski injektori neko vrijeme moraju raditi sa tom rastelanom mapom i auto ti trokira sve dok ponovno ECU ne nauci kako treba raditi.

Da ti je stvar benzinske pumpe ili injektora, probleme bis osjetio i kada vozis samo na plin, pogotovo kod paljenja auta.
 

coyot

New member
Tada benzinski injektori neko vrijeme moraju raditi sa tom rastelanom mapom i auto ti trokira sve dok ponovno ECU ne nauci kako treba raditi.
Ovo bi se moglo prihvatiti,ali zašto je motor nakon čišćenja dizni,zamene filtera i brisanja greški radio besprekorno u periodu prvog jutarnjeg paljenja(vreme od startovanja motora do prebacivanja na plin)tačno nedelju dana.
Èim je upalio grešku problem se vraća ali nije toliko izražen kao pre zahvata na diznama.
Ima još jedna stvar koju sam zapazio (neznam dali sam je napomenuo),kad se vozi na benzin prilikom prebacivanja iz prve u drugu brzinu motor proguta knedlu(uguši se)ista pojava se javlja kad radi na leru i naglo se pritisne papučica gasa.Kad radi na plinu ovakvih pojava nema.
Danas sam opet bio do majstora(čovek je skroz ok,zaista želi da pomogne i nenaplaćuje mi ove posete dokle god nepronađe šta je u pitanju)gde su tom prilikom očitane tri greške.Stalno prisutna-"Prilagođavanje bogatstva-gornji odbojnik",i dve privremene kojih nemogu da se setim.

Pregleda je sve što se preko dijagnostike da pregledati i tu je primetio da elektro ventil koji nedozvojlava da se napravi vauum u rezervoaru(neznam kako se stručno zove,nalazi se odma do levog fara i prikačene su cevčica za njega i od njega ide ka rezervoaru)ima vrednost 0.Merio je pritisak benzina u instalaciji koji je savršen.Sledeća stvar na koju je naišo je u stavci telekodiranja gde mu je dijagnostika izbacila upozorenje(ja ću ga laički opisati)da ECU nije telekodiran za tip(dali auta ili šasije,pisalo je nešto tipa skraćenice od tri velika slova-kratka,pa tri velika slova-dugačka)odabranog auta već za karavan verziju.Šta god ovo značilo nezamerite kako je objašnjeno :grin:.Nadam se da su oni koji se bolje razumeju razumeli.
 

Lakii

Well-known member
Malo mi te tesko pratiti. Kada kazes dizne, dali mislis na benzinske injektore ili na plinske dizne?

kad se vozi na benzin prilikom prebacivanja iz prve u drugu brzinu motor proguta knedlu(uguši se)ista pojava se javlja kad radi na leru i naglo se pritisne papučica gasa.Kad radi na plinu ovakvih pojava nema
Ovo ukazije na MAP (ali samo ako se isto ne dogada na plinu).

Ovo bi se moglo prihvatiti,ali zašto je motor nakon čišćenja dizni,zamene filtera i brisanja greški radio besprekorno u periodu prvog jutarnjeg paljenja(vreme od startovanja motora do prebacivanja na plin)tačno nedelju dana.
Èim je upalio grešku problem se vraća ali nije toliko izražen kao pre zahvata na diznama.
Zato sto mu je trebalo neko vrijeme da poremeti mapu.
Gledaj na to ovako: probaj voziti samo na benzin nekoliko dana (nakon resetiranje ECU i brisanja greski) i vidi dali ce ti se ista od ovih gresaka dogoditi. Ako se ne dogode onda benzinsli dio nije problem (ni injektori, ni pumpa niti ista drugo).
Ako si cistio benzinske injektore onda ti je majstor koji je to radio ih morao staviti na ispitni stol. Tamo se lijepo vidi dali koji pusta, dali koji ima slabiji protok. Ako na stolu nisu pustali, nese ni u radu.
 

coyot

New member
Malo mi te tesko pratiti. Kada kazes dizne, dali mislis na benzinske injektore ili na plinske dizne?
Na benzinske injektore(ja i jedno i drugo zovem dizne ali naglasim koje su u pitanju)
coyot:


kad se vozi na benzin prilikom prebacivanja iz prve u drugu brzinu motor proguta knedlu(uguši se)ista pojava se javlja kad radi na leru i naglo se pritisne papučica gasa.Kad radi na plinu ovakvih pojava nema




Ovo ukazije na MAP (ali samo ako se isto ne dogada na plinu).
Tačno tako,dok se vozi na benzinu ova pojava je stalno prisutna,kako se prebaci na plin tako i ona nestaje,nema gušenja ni knedli sve normalno.

Gledaj na to ovako: probaj voziti samo na benzin nekoliko dana (nakon resetiranje ECU i brisanja greski) i vidi dali ce ti se ista od ovih gresaka dogoditi. Ako se ne dogode onda benzinsli dio nije problem (ni injektori, ni pumpa niti ista drugo).
Ako si cistio benzinske injektore onda ti je majstor koji je to radio ih morao staviti na ispitni stol. Tamo se lijepo vidi dali koji pusta, dali koji ima slabiji protok. Ako na stolu nisu pustali, nese ni u radu.
Ovo si napisao kao da si juče bio sa nama :grin:.
Kao što si napisao,juče smo resetovali ECU i do daljeg ga vozim samo na benzin pa će mo videti šta će se i dali će se nešto izdešavati.
Što se tiče čišćenja benzinskih injektora upravo je urađeno ovako kako si napisao.Sve je provereno i sve je ok.
Što se tiče MAP senzora kojeg pominješ,i njega sam zamenuo ali do nikakvih promena nije došlo,tako da sam vratio stari.Prilikom jednog priključenja na dijagnostiku(nesećam se kog već po redu)zabeležena je kao privremena greška da je minus žica MAP senzora u kratkom spoju,međutim to je tad očitano i posle toga nikad više nije beležio takvu grešku.
 

coyot

New member
Evo već šest dana vozim samo na benzin,lampica se ne pali,problem oko gušenja prilikom prebacivanja iz prve u drugu je još uvek prisutan.
Polako ali sugurno sve više me navodi da je primarni problem i uzrok paljenja lampice loše naštelovan plin.
Vozim i dalje na benzin...:eek:
 

Lakii

Well-known member
OK...
Jos ti jedino ostaje eventualno potenciometar gasa za provjeriti. To je lako, uzmes ohmmetar (analogni je bolji od digitalnog za ovo) i lagano ga okreces i pratis dali dolazi do naglog pada ili rasta otpora. Ako mu otpor pravilno raste/pada od pocetka do kraja, onda je u redu.

I na kraju, jedino preostaju bobina, kablovi i svjecice. Ali ja bi to odmah iskljucio kao problem jer da ti je ista od ovog lose, na plinu bis to puno, puno vise osjetio nego na benzinu.
Znaci, jos potenciometar gasa za provjeriti i na kraju pravilno nastelati plin.
Uvijek postoji mogucnost da kombinacija komponenti plinskog sustava nije bas najbolje odabrana za tvoj auto.
 

coyot

New member
Nije mi jasno ovo što kažeš za kablove.Bobina se natiče direktno na svećice,jedini kablovi koje ja vidim su ona četiri tanka sa džekom na kraju koji se natiče na bombinu.



Što se tiče potenciometra gasa,a naveo sam to u jednom od predhodnih postova,problem se javlja samo kad je na benzinu,na plinu se to nedešava.E to je ono što me buni a i po nekoj logici samim tim isključuje potenciometar gasa kao uzročnika problemam,mislim on radi(potenciometar gasa) bez obzira koje se gorivo koristi,bilo to benzin ili gas,dali sam u pravu?
 

Lakii

Well-known member
A da, zaboravio sam, imas 16v motor.
Nema kablova...

po nekoj logici samim tim isključuje potenciometar gasa kao uzročnika problemam,mislim on radi(potenciometar gasa) bez obzira koje se gorivo koristi,bilo to benzin ili gas,dali sam u pravu?
Trebao bi raditi ali neznas tocno kako ti radi plinski sustav i mozda to sto je prebogata smjesa taman nadoknaduje problem koji je izrazen na benzinu.
Ugl. ne kosta te provjeriti!
 

coyot

New member
Danas sam posle više od dve nedelje vožnje na benzin prebacio na plin.Ujedno je izmerena i potrošnja benzina koja iznosi 11l/100km.
Neznam dali je to puno s obzirom da ja nestružem stakla kad je mraz(tri dana je u N.Sadu jutarnja -6)već čekam da ventilatori otope led na šajbni pa auto radi u mestu cirka 15-20 minuta.

U ponedeljak idem da proverim senzor položaja leptira gasa pa i to da zavrišim.
 

coyot

New member
Danas mi je sinula ideja,ali bi pre realizacije da se posavetujem.

Pisao sam u predhodnim postovima o problemu koji imam sa plinskim injektorima(promer im je 6mm atreba da su 5mm).
Šta bi se desilo i dali bi se usaglasilo bagatstvo smeše ako bi od isparivača do rail-a stavio manji promer gumenog creva?

Btw,injektore koje sam kupio sam vratio jel su dva bila neispravna.
 

Lakii

Well-known member
Samim manjim pomjerom crijeva neces nista dobiti!

Ono sto bis mogao stimati ti je tlak isparivaca (stavis manji tlak) ili vrijeme otvaranja injektora (krace vrijeme). Sa stimanjem tlaka isparivaca je dosta tesko jer bis nakom promjene tlaka isparivaca trebao opet podesavati plinske injektore tj. plinski ECU, tako da, dodes na isto.
Najispravnije bi bilo imati dizne odgovarajuceg promjera...
 

coyot

New member
Pozdrav! :)
Evo posle dužeg vremena i stalno prisutnog problema sa gasom napokon sam odlučio da ga izvadim i ugradim nov uređaj.Odluka je pala na "Stag 4" i kolko do kraja meseca će biti ugrađen.

S obzirom da pristiže lepo vreme i sve topliji dani auto sam oterao u klima servis na proveru iste.Ustanovljeno je da je u instalaciji preostalo "čitavih"135 grama freona.Prilikom punjenja došlo je do problema koji je meni predstavljen kao "začepljenje u instalaciji"jer su majstori iz drugog pokušaja uspeli da ubace samo 500g freona.u prvom pokušaju jedva 230g.
Klima za sad hladi.
Dali je moguće da je došlo do začepljenja i da zbog toga nije mogla da se ubaci potrebna količina freona a da i pored "začepljenja"klima hladi?
 
Na vrh