Problem sa prebogatom smjesom

Lakii

Well-known member
Pozdrav!

Pa, prvo, vezano za plin, i ja imam STAG (STAG300, STAG4 je novija verzija tog sistema). Biti ces zadovoljan, XU motori su nekako najsretniji s tim kontrolerom. Isto su ti i bitni plinski injektori koje imas.

E sada, malo me brine ovo objasnjenje. Kod koga si to punio klimu?
Kako su ustanovili da ti je ostalo samo 135 g plina? Da ga je bilo toliko malo kompresor ti se ni nebi htio upaliti. Jedino kako su to mogli utvrditi je da su vakumirali sistem i izvadili svo ulje i plin. Sto je u pravilu skroz nepotrebno.
Inace, u Xantie, zavisno od kompresora i kilera klime stane izmedju 975 i 775 g plina (tebi bi trebalo biti 775 ali nisam siguran).

Stvarno mi nije jasno sto se to moze zacepiti, nije to sudoper...
 

coyot

New member
Injektori klasika-Valtec i isparivač Tomaseto Alaska.
Što se klime tiče veruj mi ni meni nije jasno to oko začepljivanja(dobro ti je poređenje sa sudoperom :D :D)

Klima je punjena u auto servisu koji poseduje neki aparat za punjenje sa sve displejom i dugmićima i točkićima i nekim kanticama sa strane aparata.Mislim vrlo ozbiljna stvar na prvi pogled.Priljučili dva creva (plavo i crveno) ubacili podatke o vozilu i pustili je u rad.Koliko se sećam i koliko sam uspeo da vidim proces kreće sa izvlačenjem freona i ulja zatim proverava sistem na curenja(propuštanja)onda ga vakumira 15 min. i tek onda ubacuje freon i ulje zajedno valda.Eto to je bio ceo postupak.
Kad je vadio freon onda je na displeju aparata pokazalo koliko ga je bilo,te na kraju koliko ga je ubacio.
 

fullcool

New member
Kolko je ostalo plina u sistemu vidiš kad ga izvadiš van, sistem se može začepiti ali i začepljen i nezačepljen se može napuniti sa većom količinom plina nego što je potrebno, problem je što ti majstori nemaju pojma o rashladnim sustavima pa se zbune oko jednostavnih stvari, onda umjesto da priznaju neznanje oni izmisle neko idiotsko objašlnjenje.
Sa manjom količinom može raditi sad dok je temperatura vani 18 a u autu želiš da bude 22, ali to može i sa ugašenom klimom, kad budu prave vrućine onda će slabo hladiti a kompresor će trpiti zbog manjka plina.
Laki, kompresor će se upaliti i sa 135 grama plina jer je isti tlak u mirovanju sa toliko plina kao i sa onoliko koliko treba biti.
 

Dalibor

Dado Tornado
sto se to moze zacepiti
da se ubacim nevezano na to što se kolegi forumašu zaštopalo...

može se zaštopati ona prigušna cjevčica, kod expanzijskog ventila ili umjesto njega, ne mogu se sjetiti kao se ono zove :confused:, ona je prema isparivaču (između kondenzatora i isparivača)

ona se može zaštopati kod kućnih i poslovnih klimi...
 

coyot

New member
Laki, kompresor će se upaliti i sa 135 grama plina jer je isti tlak u mirovanju sa toliko plina kao i sa onoliko koliko treba biti.

Pre nego su bilo šta uradili tražili su da upalim klimu ali kompresor nije hteo da uključi.Posle kad su videli koliko je izvučeno freona konstatovali su da zato nije kompresor hteo da upali.
Šta mi preporučujete da uradim,dali da odem kod drugog majstora koji se bavi isključivo klimama ili da ostavom ovako što mislim da nije rešenje,jer što kaže @fullcool kad dođu veće vrućine neće ništa hladiti.
 

Lakii

Well-known member
Ugl. ekspanzioni ventil se moze zacepiti iako ja nikad nisam dozivio to na autu. Ako se to dogodi - ne radi uopce!
Oko kolicina plina su se mogli zeznuti, nije to neki problem ali objasnjenje "nesto se zacepilo" je blesavo. Opet ako je sistem bio bez imalo plina onda ima i problem vlage i ostalih sitnica koje klima serviseri u pravilu lako rjesavaju. Teze je rijesiti ako klima ima propustanje...

Imam ti krivulju po kojoj se nekada gledala ispravnost rada klime - izlazna temperatura hladenja u odnosu na vanjsku temperaturu. Pa ako imas dobar termometar mozes i sam provjeriti.

Laki, kompresor će se upaliti i sa 135 grama plina jer je isti tlak u mirovanju sa toliko plina kao i sa onoliko koliko treba biti.
Da, ali mora brzo ispasti...

Sto da napravis? Upali klimu, pusti ju da radi a ti pogledaj spijunku, ono staklo na isusivacu. Ako je bistro, imas dovoljno plina, ako je zamuceno - fali ti plina!
Kada se klima upali, mora biti bijelkasto ali nakon par sekundi mora se razbistriti.

PS. ovo staklo, iako je tebi mozda ta posuda malo naprijed na autu:

 

coyot

New member
Proveravali su izlaznu temperaturu hlađenja i varira između 5 i 4 stepena.Sutra ću videti šta se dešava preko te "špijunke".
 

fullcool

New member
Da, ali mora brzo ispasti...
Neće, ako ima dovoljno plina da tlak bude iznad 2 bara onda se kompresor uključuje i više ne staje, to i je problem što radi a nema dovoljno plina, ne hladi se kabina, ali nema što hladiti ni kompresor, i on se hladi plinom.
 

coyot

New member
Problem je rešen,danas sam otišo do servisa te su majstori ipak uspeli ubaciti propisanu količinu od 975g. freona.Sad je temp.vazduha koji ulazi u kabinu između 0 i 1 stepan.E sad,kako danas nije ništa bilo začepljeni neznam.Oni se i dalje drže teorije da je bilo začepljenja pa se danas usled ponovnog procesa punjenja odčepilo,mislim nisam mogo da verujem šta mi čovek priča.
 

coyot

New member
O ovom problemu sam pisao pre izvesnog vremena ali se nismo toliko bazirali na njega već na rad motora dok koristi plin.Nezamerite, ali ću još jednom ukratko opisati o čemu se radi.
Naime,kad naglo pritisnem papučicu gasa(auto radi u leru)motor se uguši(proguta knedlu)pa onda primi pun gas.To mi se dešava i prilikom šaltanja iz prve u drugu i sa slabijim intenzitetom iz druge u treću.Na ovaj problem nisam mnogo obraćao pažnju s obzirom da vozim na plin gde se to nedešava.
Bio sam kod par majstora koji su pokušavali da reše problem ali nažalost to nikom nije pošlo za rukom.
Odma da kažem da su dizne čišćene dva puta u kratkom vremenskom periodu,zamenjen je step motor,filter goriva(benzina),MAP senzor,svećicei regulator pritiska(pritisak je proveren i iznosi 3 bara),ali do nikakvog poboljšanja situacije nije došlo.
Ako neko ima kakvu ideju i li možda rešenje za ovaj moj problem bio bih zahvalan.
 

Lakii

Well-known member
Je ugraden novi plin?

Ugl. ja bi rekao MAP, svjecice - kablovi - bobina, ali to si rekao da je OK.
A potenciometar gasa?

Ovako, od oka, osim sto je mozda losa plinska mapa poremetila benzinsku - mozda negdje na usisnoj grani imas lagano propustanje? Koja cjevcica ili brtva da nije dobro stavljena?

Trebalo bi malo pratiti signal iz lambde, da se vidi kakva je smjesa kada se ovo dogada...
 

coyot

New member
Napokon sam se rešio velikog problema zvanog Holandski AG auto gas.
Ugrađen je nov uređaj,Stag 200-4 u kombinaciji sa Tomasetto isparivačem i Valtec diznama.
Majstor je veoma lepo i kvalitetno sve odradio sem par nekih sitnica koje sam doterao na pravo mesto.
Motor nemerljivo mirnije radi,bez ikakvih problema(gašenja motora)prebacuje sa benzina na plin i obrnuto.Sad još da vidim kolika je potrošnja pa da ugođaj bude kompletan.:)
 
Na vrh