Potrošnja 1.6HDI 92KS

Nono

Èlan
Držim brzinu od 95 km/h. Kad primijetim da počinje nizbrdica, a auto počne sam ubrzavati, bez dodatnog pritiska na papučicu, stavim u ler. Ako je nizbrdica dovoljno strma i duga, auto ubrzava dalje. Kad postigne oko 120, stavim u 5.
Da malo smanjim ubrzanje, jer ne želim baš juriti 160 nizbrdo u leru. A u brzini je i ne troši gorivo. U situaciji kad u leru auto održava brzinu, a u brzini usporava, ostajem u leru. Dalje, uvijek sam s nekim u autu, pa mi je važno da se svi ugodno osjećaju. 160 nizbrdo u leru ne doprinosi spokoju u kabini.
Okretaji? Na C4II HDI 90 je 100km/h u petoj na gotovo točno 2.000. Ako idem 90-95, znači 1800-1900.
Nemoj krivo shvatiti, ali meni vožnja u leru nikad nije ličila na ozbiljnu vožnju. Nisam nikad tako vozio i mislim da je to skroz pogrešno. Štednja goriva je sporedna stvar, sigurnost je prva i osnovna. Mislim da si to zanemario. Ne misliš valjda da ukoliko se nešto iznenada dogodi možeš jednako reagirati ako ti auto ide 120 km/h u leru ili u brzini? Ne može me nitko uvjeriti da je to po pitanju sigurnosti isto.
Trebalo mi je 10 sekundi da pronađem ovaj tekst:
http://www.zanimljivosti.hr/sigurna-voznja-kocenje-motorom/288/
 

radojkta

Member
Šta se sve ljudi sjete da uštede žlicu goriva!Iako smatram da auto nizbrdo u brzini ne troši ništa jer mu tad ne treba gorivo jer ima inerciju a kad je u leru motoru je potrebno gorivo za rad.
 

La Marche

Iskreni optimist
Tako je, deda. I time koči si napisao. A baš to kočenje sam želio izbjeći.
Ne bih dalje o tome polemizirao, ne tvrdim da sam u pravu, samo sam napisao da sam se tako vozio i da je potrošnja ispala takva kakva je ispala i mislim da to uopće nije loš rezultat s obzirom na konfiguraciju ceste, opterećenost automobila i stalno uključen A/C.

Kad ideš na rekord, onda ideš na rekord. Hvala bogu pa sam preživio vremena kad sam ganjao osobne rekorde s motorom do Rijeke ili Zadra, ili biciklom niz Sljeme, ono je bilo opasno, ovdje nema ništa opasno. Najvažnije je vrlo pažljivo pratiti promet daleko ispred i daleko iza sebe, da ne bi nekom smetao tko se želi normalno ili brzo, ili jako brzo voziti, to je jedina potencijalna opasnost spore vožnje i toga treba biti stalno svjestan i jako, jako, jako paziti na to.

No, idemo dalje:
A može se s istim autom i drukčije:
Prije neki dan trebalo Autob.kolodvor ZG - Split trajektna luka i natrag ZG.
Okruglo sedam sati ukupno zajedno s jednim tankiranjem i gužvama kroz grad.
Po gradovima kako je već bilo moguće, autocesta uglavnom 140-150 (dobro, došlo je to više puta do 160, ali je palo i na 110 iza sporijih u lijevoj traci), tuneli kako već ide.
Na kraju je pisalo:
818 km / 6,8 l/100 / 121 km/h.

Zanimljivo mi je da je gps pokazivao tokom cijelog raspona brzinomjera stalno 3 ili 4 km/h manje nego brzinomjer. Nekako sam očekivao da će se razlika povećavati s većom brzinom, ali nije.

Još malo za svekojima nije stalo do par kapi razlike. Isti put umjesto 120 prosjeka ako ideš sa prosjekom 95, to se svede na laganu vožnju od oko 100 km/h, bez lera i sličnih bedastoća, završiš sa oko 4,4 umjesto 6,8 i okruglo pola sata ili koju minutu kasnije kasnije u jednom smjeru. Da je gorivo samo 20 kn/100 km manje, osamsto kilometara je već 160 kn. To je otprilike cestarina u jednom smjeru, ili ručak za dvije osobe. Na samo jednom putu tamo i natrag za ukupno malo više od jedan sat razlike. Nemam inače tako dobru satnicu dok radim. Ako ideš jednom godišnje, slažem se - nema veze, ali za 3.000 km mjesečno je već druga računica. Neka svatko sam sebi izračuna da li se isplati voziti se sporije. Dodatno, malo manje se troše gume, malo manje kočnice, malo manje... pa se onda serviser čudi kako su kočnice na 80.000 kao nove, kako se gume nisu potrošile... itd. pa i tu uračunajte neku uštedu. Do moguće kazne za veću brzinu od dozvoljene nisam još ni došao.
 
Posljednje uređivanje:

ZlatkoC4

Well-known member
autocesta uglavnom 140-150 (dobro, došlo je to više puta do 160, ali je palo i na 110 iza sporijih u lijevoj traci)
koliko znam na autocesti je max brzina 130kmh. a ti si vozio od 140-160kmh. Također si rekao i 110 u iza sporih. ali to sa sporima ne vrejdi nić kad si na 160 potrošio više nego što si na 110 uštedio. :confused:

Prava ušteda se ostvaruje tako ako hočeš baš uštedu na gorivu ideš starom cestom a ne autocestom i voziš točno po ograničenju. s tim da prosjek prekoračenja bude 5kmh a ne 10kmh i zajamčena ušteda. ako naravno imaš vremena za takvu normalnu vožnju.

A ove vožnje koje sam prije komentirao u leru. što got ti mislio ali to je vožnja ravna kamikazama. jer voziti u leru do 120kmh je tri puta veči kočioni put od onog kad je auto u brzini, ma koliko ti pazio i pratio vožnju ispred i iza. moraš se mimoići sa vozilima, drugi te pak sveremenom obiđu ulete ti naglo u špic te puste gas i naglo uspore ti u takvoj situaciji nema šanse da na vrjeme usporiš.
 

La Marche

Iskreni optimist
Vrlo dobro znam što je štedljiva vožnja, ovo sa Splitom je kontra primjer, gdje sam se drukčije vozio.
Puno puta sam ja probao i obične ceste i autoceste sa različitim autima.

Zadnji put sam išao još sa Hondom Zagreb-Pula, sve starom cestom, benzincem od 90 KS i automatskim mjenjačem stigao sam do Pule sa 4,2 prosjekom, što je stvarno jako malo, autocestom između ista dva grada nisam mogao nijednom ispod 5,1 l/100, a obično oko 5,5, ali to je bilo puno ekstremnije nego ovo, tada sam se prijavio za neko natjecanje u eko-vožnji, pa sam išao malo trenirati. A neću to sa običnom cestom više ponavljati iz dva razloga:
1.na toj cesti u ekstremno sporoj vožnji ideš s nekih 40 km/h na uzbrdicama, možda ponekad čak i manje, napraviti cijelu kolonu iza sebe nije opcija, tada sam išao u rano jutro, u doba godine kad nije bilo niog na cesti, imao sam sreću i praznu cestu, pa nikom nisam smetao cijeli put. Dapače, nizbrdo se to maže po zavojima "na nož" da iskoristiš zamah koji je auto dobio nizbrdo na pravcu, otprilike kao na biciklističkim cestovnim utrkama, ako je tko probao; ja jesam.
2.nemam više živaca za takve vožnje, to je izuzetno naporno i zahtijeva možda i veću koncentraciju nego brza vožnja, a puno je teže održati koncentraciju sporo se vozeći.
3.probaj, pa očitaj podatke i napiši, inače je to sve samo teorija. Gentelmani smo, vjerovat ćemo si na riječ.

Nemojte se voziti u leru. To je jako opasno.
 

deda

New member
Pogotovo,ak moraš naglo zbrisat i nešto izbječ,a dok ga hitiš u brzinu,izgubiš tolko vremena da se zafrakaš u prepreku,a da o plesanju auta bez zakopčanih kotača na nepredviđenom mokrom,masnom,prašnom kolniku i ne pričamo.Nikad neznaš kaj te iza zavoja čeka.Posebna tehnika zahtjeva vožnju auta bez uključenog motora,kao što je to nekad bio slučaj sa Sabom,DKWem ili Warburgom,tam se sve radi kočnica-gas.Samo ti su auti imali automatsko ukopčanje kada stisneš gas,da isključi frajlauf i povuče,tj ukopča motor.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Vrlo dobro znam što je štedljiva vožnja,
Navozao sam se starim cestama. vozio sam i dok nije bilo a1 za split a3 djelomična kao i a6.

ali evo da dam jedan od primjera Vinkovci ulaz Županja-Zagreb izlaz istok cca potrošim 20l euro-bs klass + cestarina. Dok paralenom državnom cestom na kojoj je prosjek ogranićenja 70kmh ista relacija mi je gotovo okruglih 10l eruo-bs klass. Bila sa C3 1,4 hdi iz 2003g prije nekih 2mj.
E sad da ti pričam o wv caddy sa 1,6 tdi kojega sam također nekad ganjao daleko više je trošio.
O C4 1.6hdi ču pričati kad ga dobije te se malo razradi.
I naravno da ne planiram voziti u leru. ako se ler može nazvati vožnjom!

Æesto sam i na cesti za istru znaći vinkovci-vk-gorica-rijeka-pula. i puno puta kad nemoram zbog nekih razloga brže doći idem starom cestom i to me opušta i uživam u takoj vožnji. u 10mj trebam za Split pa ćemo onda podjeliti i zabilježiti iskustva.

nebi bilo loše da staviš slike pile u garažu! :grin:
 

La Marche

Iskreni optimist
Obični crveni.
Slika je na postu 12 u Moj C4, La Marche.
Nisam talent za garaže, facebook i slično.
Baš me veseli usporediti podatke kad kreneš s tim, samo daj sve kompletno očitaj s kompa. Udaljenost, potrošnju i brzinu.
Inače, ne gledam nikad samo otvorenu cestu, uvijek mjerim ukupan put, od starta do cilja.
 

tomica0308

Well-known member
Book, ovak imam par pitanja, odkad sam kupil auto prosjecna potrosnja po bc bila 4,4-4,6l max, odkad je zahladilo ajmo rec od zadnjih dana 9tog mjs do sad 4,7-5l i kad je na tempomatu 80km/h varira trenutna 2,5 pa skoci do 3,5 a ravna cesta 5km a nekad sam po toj cesti 80km/h za 3litre a sad skace, nedimi dal ga stiscem il ne. Dal ima kakve veze ovo zimsko doma makar je temparatura motora 2 crtice znaci 80-90stupnjeva? Nije mi za 1 litar nafte nego da nebaca prevec nafte u motor pa da neskuri klip :surprised: :confused:
Kak je vama potrosnja s motor 1.6hdi 90/92ks
 

ZlatkoC4

Well-known member
4,2-4,8L 1,6 hdi 92ks.
Svaki auto kad zahladi u startu više pije. Treba samo nježna noga na gasu kad se starta i onda su razlike minimalne.
 

tomica0308

Well-known member
Nije isto gorivo ljeto/zima? Kroz zimu stavljaju aditive da se ne smrzne i te "gluposti" ? Danas sam natočio na croduxu maxpower na skoro prazan rezervoar pa ču vidjet za par dana, a i do posla imam 6-7km pa je mozda i zato podiglo potrosnju jer se ni ne zagrije a zna biti oko 1-2 stupnja navecer kad idem s posla
 
Na vrh