Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

DS9

Active member
Heh, malo sam ćorav a često ne nosim naočare iako bi trebalo i još su K i L blizu na tastaturi.

Ono što gore nisam rekao a verovatno je trebalo, da za benzince bez turbine nema mnogo dilema oko izbora pogodnog ulja i da je tako (kao Milenium ili npr. Q9000 5W-40) koncipirana 5W-40ica verovatno idealna za većinu potreba. Sa druge strane za HDi je vrlo široka preporuka, pa su i dileme brojnije.

Ipak, kada je reč o većem motoru kao što je to 2,2 HDi pa još iz 2005. sigurno da je veća verovatnoća da će mu biti pogodnija neka 40ica nego najtanje 30ice, između ostalog jer takve mašine nisu ljubimci nego su mrcine predviđene za gaženje i tovarenje.

Ako nekome možda nisam jasan - moj lični stav je da nemam dilemu da li će ulje istog viskoziteta slično zaštiti motor koji se uobičajeno eksploatiše ukoliko je ono low/mid SAPS (dakle npr. ACEA C2 vs. ACEA A5/B5) u odnosu na full SAPS jer mislim da je koncentracija (i forma/sastav) zaštitnih aditiva i u low/mid SAPS uljima adekvatna.

Ono što sam imao prilike da čujem od par članova CFS koji vozaju starije 2,0 i 2,2 HDi je da su prošli i stotinu hiljadu km sa uljem Autoline Sint 5W-40 (iz novosadske blendare NIS-a), dakle po ACEA C3. Inače slično ulje od INA je Star 5W-40, a od Total-a je to Ineo MC3 5W-40.

Ono što još nisam imao priliku da vidim, a verovatno i neću je da neko sa benzincem upotrebljava ulje kakvo je Ineo ECS i slična (iako su i ona preporučena).

Koliko stvar ume da bude diskutabilna govori i samo par navoda donjeg doktorata.
https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do;jsessionid=B74C8539B527797C27009F1C1B0770A8?uin=uk.bl.ethos.669496
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
U vezi servisnog uputstva (iz 2004) čiji si screenshot dao - jasno je da tada nije bilo pomena o PSA normama koje su kasnije formirane (oko 2007.), a takođe je činjenica da se ACEA C2 norma prvi put pominje tek u ACEA sekvenci iz 2004. (a pošto je uputstvo pisano pre toga verovatno je da tada prve/najnovije ACEA C norme nisu uzete u obzir)
Sve je to meni jasno i dobro poznato jer nije citroen samo sa tima slučajem. Zato sam napisao da to otvara nove rasprave.

Ista stvar ti je kod FIATa vezano za ulje mjenjača. Di se navodi uporaba GL-4 ulja dobro poznate zablude bronce. U knjizi starijih godišta piše točno ulje koje se preporuča Tutela koja je nekad bila GL4 a danas je GL-5. Šta bi rekli oni koji svoj izraubane mjenjače opravdavaju "krivim" uljem i GL-5 specifikacijom aditiva?

Tako je i ovo .... Znači nekad je (i još danas vozi u ovom slučaju) mogao isti auto radit na non DPF ulju danas isti taj auto to više ne može?
Ista stvar VW specifikacija 505.01.? Koja je razlika između nje i 505.00 koju nose ostala 5W40 čak i ona koja imaju 505.01 oznaku? Zahtjevi su isti a ostalo samo VW zna ... objašnjenje je da je posebno razvijeno ulje jer mora podmazivat dijelove u jako maloj skučenoj "komori" koja trpe velika opterećenja.

Vidim da se razumiješ u ulja pa logički razmisli, da li će u toj situaciji bolje podmazivat neka prava 100% sintetika bez tražene specifikacije ili neka polusintetika iste gradacije koja nosi sve moguće specifikacije?

Što ti to govori?

Nisam protiv toga da se netko pridžava specifikacija ali opet treba sagledat širu sliku. Kao prvo, ne mogu sva ulja nosit sve specifikacije kojim bi čak odgovarale a drugo pogledaj samo koliko zarađuju uljne rafinerije ... i kako marketing odrađuje svoje .... i šta ti u kanti zapravo dobiš? A šta ti nasipaju u servisu iz bačve to ni sam ne znaš.

Za trajnost svakog motora je najbitnije redovita izmjena ulja na optimalnom intervalu. Nikakvo specijalno ulje neće spasit motor i učinit ga trajnim ako se ne mijenja redovito.

Ja poznam dosta ljudi koji voze auta na uljima koja specifikacijom ne odgovaraju traženoj a napravili su već 100+ tisuća.

Što se tiče Millenniuma to je bila samo referenca na stabilnost TBN-a u odnosu na traženi TBN s obzirom na sumpor u gorivu. A ujedno i preporuka. Što će čovjek koristit u svom motoru je njegov vlastiti izbor.
 

bikerbj

Member
c5, audi a4 1.9 tdi i p206 1.4 hdi idu na INA i ići će i dalje......a od sljedeće izmjene i amerikanac sa 2.7 benzincem će dobit INA ulje...
 

toma

Active member
Pa ako baš hoćeš zvanično, zavisi da li ćeš da čitaš servisnu dokumentaciju za c5 iz 2004. ili ćeš da preko VIN tvog konkretnog vozila da pogledaš Plan Održavanja na servisnom sajtu. Ako ostaviš ovde VIN možemo to da pogledamo svi mi koji imamo tu pristup.

Strana 33, polja koja se odnose na Yugoslavia.

http://public.servicebox-parts.com/d...ndex_2004.html


Inače, već sam pisao da su preporuke koje su tu pisane diskutabilne, uostalom kao i većina preporuka jer ostavljaju prostor za mnoga dodatna pitanja.

Sad, na osnovu servisnog dokumenta iz 2016, a obzirom da je u toj c5ici 2,2 hdi, tj. motor kodne oznake 4HX - odgovarajuća su sva ulja po normi PSA B71 2290, 2296 i 2300, odnosno preporučena su totalova Ineo ECS, 9000 5W-40, 7000 10W-40, respektivno, i ulja drugih proizvođača koja imaju odobrenja po navedenim normama.

Gotovo je sigurno da Plan Održavanja sa servisnog sajta pominje isto ono što i dokument iz 2016.
Ako ostaje nejasno iz cele ove priče, ukoliko bi npr. slušao mene - recimo da bi izvan zvaničnih preporuka probao Ina Star 5W-40, Ineo Efficiency 0W-30 ili Mobil1 ESP Formula 5W-30 (kažem probao, ne kažem da bi bilo najbolje, pa ukoliko se uspostavi adekvatno onda nastavio sa nekim od njih).

Sa druge strane, klasičnim pristupom, naravno ukoliko nema DPF - sa INA Milenium možeš takođe da smatraš da si završio oko izbora odličnog ulja za 2,2 HDi.

Jer, ponavljam, svaki izbor maziva je kompromis suprotstavljenih zahteva, a takođe kod izbora maziva ima više adekvatniih rešenja (jer dve istovetne mašine ne moraju da budu izložene istim uslovima eksploatacije, tj. najčešće nisu).

To je na kraju krajeva i suština onog što piše u servisnim preporukama za upotrebu ulja i tog motora.
budemo probali na drugom servisu jedno od ovih što si rekao..nemam dpf izbačen je..
 

DS9

Active member
@Toma
Hvala ti za poruku - u suštini smisao toga što sam napisao pri izboru ulja ovde konkretno i ostaje isti bez obzira što nema nužne potrebe za uljem sa sniženim sadržajem SAPS usled uklanjanja FAP (na kraju krajeva nesagoreli ostatak ne završava samo u FAP nego npr. delom i u EGR ventilu).

Dakle najkonkretnije, ukoliko će taj 2,2 HDi da se teže opterećuje mislim da će mu INA Milenium biti idealna (a recimo da bih razmislio i o INA Star), dok bih u slučaju normalnijih uslova eksploatacije probao nešto tanja ulja, kao što su pomenuta Mobil1 ESP 5W-30 ili Ineo Efficiency 0W-30.

Sad, naravno da se ne može sasvim tačno pretpostaviti šta najviše odgovara, ali računaj da su sva pomenuta ulja izrazitog kvaliteta.

Znaćeš šta da ostaviš ili menjaš ukoliko za interval zamene od nekih 10000-15000 km ne budeš morao da dolivaš više od 1-1,5 L (maksimalno) i ukoliko zvuk motora bude bio slično korektan i minut nakon paljenja i nakon višesatne vožnje.

***

@memphis

Hvala ti za komentare.

Mislim da je njihov smisao veoma koristan u ovoj temi jer pokazuje stav da se preporučenog ulja ne mora držati kao pijan plota, već da za svaku konkretnu kombinaciju mašina-uslovi_eksploataciju treba imati/izabrati odgovarajuće ulje po rezonu, bez obzira što to u određenim slučajevima znači i odstupanje od pisanih/zvaničnih preporuka, u kojima kao i što navodiš ima dosta toga u opticaju što ne mora biti isključivo interes u cilju idealnog podmazivanja.

U vezi detalja VW specifikacija 505.01 vs. 505.00, sigurno bi smo mogli to da komentarišemo vrlo široko, između ostalog i jer su se slučajevi sa problematičnim bregastim (oko 2004.) dešavali i sa serifikovanim i nesertifikovanim uljima.

Striktno tumačeno, 505.01 specifikacija zahteva detaljnije tj. više testova na različitim VW motorima od 505.00, a takođe ti je poznato da je 505.01 norma revidirana 2005. god. pa su njeni zahtevi od tog perioda drugačiji nego do tada.

Mislim, hvala ti za ovaj primer, jer on pokazuje koliko mogu da budu diskutabilne specifikacije/norme - i to da PSA nije poseban egzemplar (niti najgori primer).

U vezi konkretne stvari ne bih baš da širim priču na ovom forumu, (a takođe ne bih ni oko fiatovih normi 9.55550-MX3 i MZ1, što je takođe poprilično diskutabilno) jer kome treba - adekvatna maziva su sasvim dostupna.
 

pokra89

Well-known member
U planu održavanja vozila, pod stavkom DOPUŠTENA MOTORNA ULJA, stoji:
00W30 B71 2312 (C1C2)

Što bi ti točno značilo u komercijalnoj praksi, koje je to ulje?
 

Doomsday

U prolazu...
U praksi, ulje do kojeg ćeš moć doć je Total Quartz Ineo First 0W-30...

https://catalog.lubricants.total.com/en/products/7bj/QUARTZ-INEO-FIRST-0W-30

Možda uspiješ doć i do Liqui Moly Top Tec 4310 0W-30...

http://www.liqui-moly.eu/liqui-moly/produktdb.nsf/id/en_3735.html

Postoje još i recimo Castrol GTX Professional C2 0W-30, Mobil Super 3000 Formula P 0W-30, Motul Specific 2312 0w-30 te još neki drugi, ali ćeš ih jako teško pronać za kupit...

Koje je najbolje od njih...? Teško za reć... Najlakše je doć do Total Quartz Ineo First 0W-30 sa tim certifikatom, pa ako se držiš nekog normalnog intervala oko 15-tak t km, ne troši i radi OK, to bi trebalo bit to...

Valjda...

:D
 

DS9

Active member
Hvala Doomsday, tačno tako, a vredi reći da su sva pomenuta ulja izrazitog kvalieta sa značajnim udelom sintetskog/PAO baznog ulja.

Ta norma je koncipirana primarno za najnovije motore sa vrlo malim tolerancijama, pa je i viskozitet tih ulja na samoj donjoj granici gradacije xW-30, tj blizu xW-20.

Btw, za mnoge starije HDi stoji takođe preporuka upotrebe ulja po toj normi, ali je zaista pitanje pogodnosti tako niskog viskoziteta u motoru koji je prešao koju stotinu hiljadu km (a projektovan je npr. i prošle decenije, dakle dekadu pre nego je ova norma kreirana).

Ipak, ko je raspoložen da to proba, uz veći trošak i priličnu verovatnoću za bitnim dolivanjem ulja - preporuka ga ne ograničava (nego i favorizuje navodom da po mogućstvu u Evropi treba korsititi Ineo First ili Ineo ECS, kod motora kojima su i ta ulja preporučena).

Ja ću samo pomenuti i još po neka:

https://en.yacco.com/product/277-lube-p-0w30/

http://www.lubexcel.com/repo/docs/A17-9251-FT - Helix Ultra Professional AP-L 0W-30.pdf

http://www.valvoline.se/valvoline/personbil/motorolje-personbil/synpower-env-c2-0w-30-1/

Èisto lično, iako nema navedeni approval od PSA, istovetno koncipirano ulje (sa izuzetnim karakteristikama) je i ovaj ravenol
https://www.ravenol.de/uploads/tx_ravenol/pdf-print/RAVENOL_FES_SAE_0W30_1.pdf

***
E`da,

U planu održavanja vozila, pod stavkom DOPUŠTENA MOTORNA ULJA, stoji:
00W30 B71 2312 (C1C2)

Što bi ti točno značilo u komercijalnoj praksi, koje je to ulje?
striktno (pravno/formalno) tumačeno, odgovor bi bio:

Svako ulje koje ima odobrenje/approval/homologaciju od PSA za normu PSA B71 2312.
 

Cutac

Prèkaroš
Nije neka znanstvena metoda, ali...
Preko noći u kištri na -6.8°C.
Teglu okrenem naopako i čekam kojoj će prvoj razina prestati rasti.
Najbolji Mobil1, Shell jako blizu, a Quartz 9000 je dosta sporiji, skoro pa duplo.
Budem još stavio GM 5W-30, Champion 10W-40, Mobil Super 3000 5W-40 i Castrol nakon 10 tisuća km.
Ovaj Castrol sa slike ne želim otvarati :D


 

mengela

Well-known member
Donator foruma
:D Svaka cast na trudu! Mogu oni pisat sta hoce, dok se to ne proba i ne vidi nije im vjerovat nista! P.s Zavidim na mjestu u zamrzivacu, ja nemogu pive nigdje zabit..
 

Memphis

Active member
Total je inače loš na niskim temperaturam ne samo u 5w40 nego i 10w40. A kao što rekoh nije neko specijalno ulje ... isto tako slabo ispire motor ... ima puno boljih opcija ... iako vam to ne piše u citroenovim uputstvima.
 

DS9

Active member
Najbolji Mobil1
Heh, pa jedini je Mobil među njima 0W-xx (ostali su 5W) - naravno da će biti najtečljiviji na hladno.

Nego, ja kad sam video ove boce naređane, pomislih da ćeš sve to da pomešaš u isti karter.

:sise:

Ako budeš to hteo - ja ti najozbiljnije dajem časnu pionirsku reč (sa zakletve od pre četres` godina) da će to da bude ok, za svaku mašinu kojoj je propisano ulje po ACEA A3/B4, a inače možemo da sračunamo i tačan viskozitet mešavine.

:)

Naravno, to nije preporučivo raditi kada je dostupno propisano ulje, ali ako nema odgovarajuće alternative ili je alternativa da propadne ili stoji to ulje - grehota je da se ne iskoristi.
 

DS9

Active member
Ma jok, bude ovo za kosilicu i motorku
Vidi, može - ali bih ja lično za takve mašinice ipak namenska ulja kojima stoji da zadovoljavaju zahteve Husqarna, Stihl, Piaggio i sl.

Omiljeni mi kruševački FAM ima celu seriju namenskih ulja za tako nešto
https://fam.co.rs/cat/62/ulja-i-fluidi-za-motore-motorna-vozila-i-mehanizaciju/motorna-ulja-za-dvotaktne-motore.html

dok npr. INA takođe ima par zgodnih ulja, posebno INA 2 Taktol ST Plus
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvodi/kom/motorna-ulja-za-dvotaktne-i-cetverotaktne-motore/81

Suština je da su to vrlo low SAPS ulja i uglavnom su nešto nižeg viskoziteta, mada to i ne mora da bude prednost kada se već pravi mešavina/čorba.
 
Na vrh