Quartz 9000 Energy (5W-40, ako si mislio na tu gradaciju) i Elf Evolution NF 5W-40 su oba koncipirana kao Full SAPS ulja, po opštoj ACEA A3/B4 (i proizvođačkim normama koja su izvedena iz ove).
Za razliku od njih - MC3 5W-40 je mid SAPS primarno po ACEA C3.
U vezi razlika u zvuku motora, prilično sam skeptičan da ulja istog viskoziteta a različite koncepcije mogu da se razlikuju na osnovu zvuka, mada mogu i da grešim.
Mislim da je Elf od nedavno počeo da gura molibden u svoja ulja (kako to čini liqui moly u nekim od svojih), piše im na deklaraciji pozadi i to bi sasvim moglo da objasni razliku u zvuku.
Ipak, iskustvo kaže da se neposredno nakon zamene ulja primeti drugačiji, tj. mirniji/ravnomerniji rad motora - al to može biti i placebo. Sa druge strane, molibden će definitivno smanjiti trenje i vrlo verovatno da to utiče i na zvuk.
Elfov pandan pomenutog MC3 5W-40 je Evolution Full-Tech LSX 5W-40
http://www.elf.com/en/consumers/car-oil/car-engine-oil/elf-evolution-full-tech-lsx-5w-40.html
ali teško da u njega ide molibden (jer je mid SAPS), tj. začudilo bi me.
Btw, i pomenuti Jako je bio pre par godina pod Totalom, a mislim da je još uvek bar nekim udelom. Bazna ulja po pravilu koristi totalova.
Zanimljivo, svakako ću ga uzeti u obzir kod sljedeće zamjene.
Mnogi citroenaši po Srbiji su izuzetno zadovoljni njihovim uljima (postoji generalni zastupnik), s tim što koriste ulja sa PSA odobrenjima, tj. još niko na CFS nije prijavio iskustva sa Galaxie serijom.
Ona je najjače što imaju i namenjena je sportistima, s` tim što se ova 0W-40ica može sasvim razmatrati kao civilno ulje sa obzirom koje norme zadovoljava, odnosno može se razmatrati kao celogodišnje ulje za propisani interval zamene, ali mislim da treba imati u vidu da je takvo ulje sklonije da promeni svoje početne osobine.
Ipak, verujem da može biti idealno za one kojima odgovaraju (ili su propisane) Full SAPS xW-40ice, a koje većina menja na ne više od 10,000 km.
Kada kažem da se ne bih brinuo oko njegovog HTHS - najpre imam na umu upravo to da su većini PSA motora propisana ulja čiji je minimalni HTHS oko 2,9 mPa*s, tj. da PSA tako konstruiše motore da su im adekvatna i tanja ulja, pa da i ova tanja 40ica (odnosno deblja 30ica ako/kada upotrebom siđe u nižu gradaciju) može da se uspostavi idealnom za umereno forsiranja (izvan takmičarskih uslova).
A ti si Cutac po vožnji beše tu negde, otprilike bliži sportskim pistama nego uličnom saobraćaju.