Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Yacco ulje, posle 9000km, 85% otvorene voznje, ulje i dalje na max. Ulje je staro 7 meseci, oko 9 meseci bi bilo oko 450h radnih.
 

DS9

Active member
Pa, nije čudo za Yacco, a i slaže se sa naslovom teme i činjenicom da je Yacco davnašnjom istorijom vrlo bio vezan za svojevremeno najizdržjivije Citroene.



Oni koji su taj brend poslednjih godina podigli iz mrtvih i iskoristili i gore pomenutu činjenicu su mudro uradili.

Ne znam kakva im je sada vlasnička struktura ali znam da su bili pod Total-om, koji im je ostavio nezavisnost i slobodu razvoja.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Njihovo Galaxie RS 0W-40 izgleda jako privlačno. PAO baza, pristojna radna viskoznost, jedino nisu naveli HTHS i udio sulfatnog pepela.
Imam 9 mjeseci za usporediti ga s Mobil1 FS i cca. 6 mjeseci za usporedbu sa Shell Helix Ultra :D
 

DS9

Active member
Pa, galaxie serija je po udelu sintetike najkvalitetnije od Jako, a pomenuto ulje se može smatrati uporedivo ostalim izuzetno kvalitetnim pandanima drugih proizvođača, a možda se uspostavi i efektnije.

Ne bih se brinuo oko HTHS (jeste verovatno nešto niže od klasičnih 40ica koje su viskoznije) , s tim što po pravilu ovakva ulja u dužoj upotrebi siđu u nižu gradaciju, ali se to može razmatrati donekle i kao prednost (iako neki to ističu kao manu - zbog cepanja polimera odnosno modifikatora viskoznosti). Za nekog kome je 30ica default a intenzivnije forsira ovo bi moglo da bude idealno (kao i većina 0W-40ice, s tim što ova ima naglašen kvalitet uz neke od prethodno pomenutih u temi, tipa ravenolove ili eneosove).

U vezi SAPS, on je negde oko 1,5-1,2 % sa obzirom da zadovoljava ACEA A3/B4. Nije baš za DPF, ali za ostalo može da bude savršeno - s tim što nije baš za duže intervale zamene zbog najverovatnije nešto snižene koncentracije detergenata.
 
Posljednje uređivanje:

tekken

Summum ius, summa iniuria
Dakle DS9, kao prvo hvala na ovako detaljnom opisu svega. Meni bi znaci preporucio Totalovo Ineo MC3-5W-40? Ima li to ulje mozda neko isto pod ELF brandom buduci da su oni isto ustvari Totalovi, a i čiji mi se kao da mi auto tiše i bolje radi sa ELF NF 900 Evolution nego što je to bilo dok sam stavljao Total Quartz 9000 Energy
 
Posljednje uređivanje:
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Quartz 9000 Energy (5W-40, ako si mislio na tu gradaciju) i Elf Evolution NF 5W-40 su oba koncipirana kao Full SAPS ulja, po opštoj ACEA A3/B4 (i proizvođačkim normama koja su izvedena iz ove).

Za razliku od njih - MC3 5W-40 je mid SAPS primarno po ACEA C3.

U vezi razlika u zvuku motora, prilično sam skeptičan da ulja istog viskoziteta a različite koncepcije mogu da se razlikuju na osnovu zvuka, mada mogu i da grešim.

Mislim da je Elf od nedavno počeo da gura molibden u svoja ulja (kako to čini liqui moly u nekim od svojih), piše im na deklaraciji pozadi i to bi sasvim moglo da objasni razliku u zvuku.

Ipak, iskustvo kaže da se neposredno nakon zamene ulja primeti drugačiji, tj. mirniji/ravnomerniji rad motora - al to može biti i placebo. Sa druge strane, molibden će definitivno smanjiti trenje i vrlo verovatno da to utiče i na zvuk.

Elfov pandan pomenutog MC3 5W-40 je Evolution Full-Tech LSX 5W-40
http://www.elf.com/en/consumers/car-oil/car-engine-oil/elf-evolution-full-tech-lsx-5w-40.html
ali teško da u njega ide molibden (jer je mid SAPS), tj. začudilo bi me.

Btw, i pomenuti Jako je bio pre par godina pod Totalom, a mislim da je još uvek bar nekim udelom. Bazna ulja po pravilu koristi totalova.

Zanimljivo, svakako ću ga uzeti u obzir kod sljedeće zamjene.
Mnogi citroenaši po Srbiji su izuzetno zadovoljni njihovim uljima (postoji generalni zastupnik), s tim što koriste ulja sa PSA odobrenjima, tj. još niko na CFS nije prijavio iskustva sa Galaxie serijom.

Ona je najjače što imaju i namenjena je sportistima, s` tim što se ova 0W-40ica može sasvim razmatrati kao civilno ulje sa obzirom koje norme zadovoljava, odnosno može se razmatrati kao celogodišnje ulje za propisani interval zamene, ali mislim da treba imati u vidu da je takvo ulje sklonije da promeni svoje početne osobine.

Ipak, verujem da može biti idealno za one kojima odgovaraju (ili su propisane) Full SAPS xW-40ice, a koje većina menja na ne više od 10,000 km.

Kada kažem da se ne bih brinuo oko njegovog HTHS - najpre imam na umu upravo to da su većini PSA motora propisana ulja čiji je minimalni HTHS oko 2,9 mPa*s, tj. da PSA tako konstruiše motore da su im adekvatna i tanja ulja, pa da i ova tanja 40ica (odnosno deblja 30ica ako/kada upotrebom siđe u nižu gradaciju) može da se uspostavi idealnom za umereno forsiranja (izvan takmičarskih uslova).

A ti si Cutac po vožnji beše tu negde, otprilike bliži sportskim pistama nego uličnom saobraćaju. :D

 
Posljednje uređivanje:

tekken

Summum ius, summa iniuria
Ide molbiden, tako pise na etiketi. Također mi se čini da auto lakše i tiše pali na niskim temperaturama te da ima manje dima iz auspuha nakon gradske vožnje.
 

Cutac

Prèkaroš
Svakako ću ozbiljno uzeti taj Yacco 0W-40 u obzir za oba auta.
DS9, što misliš o BVX R 500 75W-80 kao zamjeni za Total Gear 8 u VTS-u?
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Yacco sam koristio na Scenic 1, i bolje mi se pokazao od Elf evolution. Iz istog razloga sam nastavio na C4P. Idemo i sledeci interval sa njim.
 

DS9

Active member
što misliš o BVX R 500 75W-80 kao zamjeni za Total Gear 8 u VTS-u?
Mislim da nema greške sa njim s tim što mislim da je identično koncipirano kao i odgovarajući transmission gear 8, tj. mislim da mu to dođe identično ulje, tj. svejedno.

Za oba ulja je naglašeno da su polusintetička, mada lično na to gledam da nije previše bitno ukoliko se vodi računa da se zamene za recimo 80,000-100,000 km

Za nekog ko forsira menjač mislim da bi eventualno moglo da mu bude pogodnije motulovo ulje MotylGear 75W-80 jer je ono na gornjoj granici viskoziteta te gradacije, tj. relativno je deblje na radnoj t.

Sad, ako već razmatraš Jako kao motorno, mislim da je odlično da ide i transmisiono.
 

Cutac

Prèkaroš
mislim da mu to dođe identično ulje
Male su razlike u korist Yacco-a - viša viskoznost na radnoj temperaturi, niža viskoznost na hladno.

da se zamene za recimo 80,000-100,000 km
Ja radim svakih 40 tisuća sa MoS2 aditivom.

Sa debljim mjenjačkim uljem bih dobio deblji film koji bi se bolje nosio sa brzim šaltanjem. Viskoznost bi, kada se ulje (pre)grije na sinkronima, trebala manje pasti i manja je vjerojatnost da se zubi selektora(dog) i zupčanika brzine dodirnu, tj. da pukne film.
Trenutno imam MoS2 i to me ne brine jer bi se trošio sloj molibden sulfida, a ne materijal zupčanika, ali zanima me kako bi se ponašao mjenjač sa debljim uljem.

A opet, ljudi su vozili VTS-a po stazi sa Total Gear8 i nisu imali problema, tako da...
 

DS9

Active member
Pa, nijanse su u pitanju i prave razlike jedino mogu reći merenja. I jedno i drugo je preporučeno.
Moja žena, koja voza c3ojku, nije primetila razliku između transmission gear 8 i motylgear.

Meni se čini da je sa motylgear problematičan ležaj na spojnici menjača koji je brujao (a kasnije je zamenjen kada je otvoren menjač) manje brujao, inače se čuo u prvoj i drugoj.

Nakon radova na menjaču sam opet stavio totalovo, radi (kao) niže potrošnje goriva ali više radi zezanja i nekog poređenja. U vezi poređenja - recimo da su razlike neprimetne.

Ako uspem da nabavim famovo/kruševačko Multihipo 75W-80 Sint MTF koje na žalost prodaju samo u kanisterima od 20 L (jer se niko nije setio da takvo može eventualno biti odgovarajuće i za automobile osim radnih mašina) to će mi biti sledeće. Ipak, naravno da nema PSA odobrenje pa se to može razmatrati kao eksperiment.

Identično tom eksperimentu bi bilo da se upotrebi čini mi se odlično INA-ino Transmol HD 75W-80. Ni ono se ne ubija od indeksa viskoznosti, kao ni preporučeno totalovo, pa su u tom smislu jakovo BVX R 500 i motulovo MotylGear u prednosti, al` meni su draži bliži i oni koje bolje umem da razumem. :p

http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-transmol-hd-75w-80/14

E` da - ako kojim slučajem koristiš MoS2 aditiv u tubi od Liqui Moly tj. ovo http://tektion.rs/images/detailed/1/LM-Getriebeoil-Aditiv-20.jpg - možda je najzgodnije upotrebiti njihovo namensko ulje za PSA menjače za koje tvrde da je odgovarajuće po normi B71 2330, tj. ovo dole, inače jedno od retkih ulja kome stoji istovremeno da zadovoljava PSA normu i da je po API GL-5 (mada to stoji i jakovoj varijanti što je donekle diskutabilno da istovremeno zadovoljava 4+ i 5). U Beogradu sam viđao pod nemačkim nazivom Getribeoil 75W-80


https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000234/3658-GearOilGL575W-80-15.0-en.pdf
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Koristim taj aditiv, da :)
Budem LM ulje uzeo u obzir kod sljedeće zamjene, to je za cca. 30 tisuća kilometara(ili 4 godine :D).
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

mengela

Well-known member
Donator foruma
U prdekanu snjima i davat im po jušnu žlicu tog ulja prije doručka i spavanja svaki dan do kraja njihova prevarantskog života, đubrad. 😡
 
Na vrh