DS9
Active member
Heh, malo sam ćorav a često ne nosim naočare iako bi trebalo i još su K i L blizu na tastaturi.
Ono što gore nisam rekao a verovatno je trebalo, da za benzince bez turbine nema mnogo dilema oko izbora pogodnog ulja i da je tako (kao Milenium ili npr. Q9000 5W-40) koncipirana 5W-40ica verovatno idealna za većinu potreba. Sa druge strane za HDi je vrlo široka preporuka, pa su i dileme brojnije.
Ipak, kada je reč o većem motoru kao što je to 2,2 HDi pa još iz 2005. sigurno da je veća verovatnoća da će mu biti pogodnija neka 40ica nego najtanje 30ice, između ostalog jer takve mašine nisu ljubimci nego su mrcine predviđene za gaženje i tovarenje.
Ako nekome možda nisam jasan - moj lični stav je da nemam dilemu da li će ulje istog viskoziteta slično zaštiti motor koji se uobičajeno eksploatiše ukoliko je ono low/mid SAPS (dakle npr. ACEA C2 vs. ACEA A5/B5) u odnosu na full SAPS jer mislim da je koncentracija (i forma/sastav) zaštitnih aditiva i u low/mid SAPS uljima adekvatna.
Ono što sam imao prilike da čujem od par članova CFS koji vozaju starije 2,0 i 2,2 HDi je da su prošli i stotinu hiljadu km sa uljem Autoline Sint 5W-40 (iz novosadske blendare NIS-a), dakle po ACEA C3. Inače slično ulje od INA je Star 5W-40, a od Total-a je to Ineo MC3 5W-40.
Ono što još nisam imao priliku da vidim, a verovatno i neću je da neko sa benzincem upotrebljava ulje kakvo je Ineo ECS i slična (iako su i ona preporučena).
Koliko stvar ume da bude diskutabilna govori i samo par navoda donjeg doktorata.
https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do;jsessionid=B74C8539B527797C27009F1C1B0770A8?uin=uk.bl.ethos.669496
Ono što gore nisam rekao a verovatno je trebalo, da za benzince bez turbine nema mnogo dilema oko izbora pogodnog ulja i da je tako (kao Milenium ili npr. Q9000 5W-40) koncipirana 5W-40ica verovatno idealna za većinu potreba. Sa druge strane za HDi je vrlo široka preporuka, pa su i dileme brojnije.
Ipak, kada je reč o većem motoru kao što je to 2,2 HDi pa još iz 2005. sigurno da je veća verovatnoća da će mu biti pogodnija neka 40ica nego najtanje 30ice, između ostalog jer takve mašine nisu ljubimci nego su mrcine predviđene za gaženje i tovarenje.
Ako nekome možda nisam jasan - moj lični stav je da nemam dilemu da li će ulje istog viskoziteta slično zaštiti motor koji se uobičajeno eksploatiše ukoliko je ono low/mid SAPS (dakle npr. ACEA C2 vs. ACEA A5/B5) u odnosu na full SAPS jer mislim da je koncentracija (i forma/sastav) zaštitnih aditiva i u low/mid SAPS uljima adekvatna.
Ono što sam imao prilike da čujem od par članova CFS koji vozaju starije 2,0 i 2,2 HDi je da su prošli i stotinu hiljadu km sa uljem Autoline Sint 5W-40 (iz novosadske blendare NIS-a), dakle po ACEA C3. Inače slično ulje od INA je Star 5W-40, a od Total-a je to Ineo MC3 5W-40.
Ono što još nisam imao priliku da vidim, a verovatno i neću je da neko sa benzincem upotrebljava ulje kakvo je Ineo ECS i slična (iako su i ona preporučena).
Koliko stvar ume da bude diskutabilna govori i samo par navoda donjeg doktorata.
https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do;jsessionid=B74C8539B527797C27009F1C1B0770A8?uin=uk.bl.ethos.669496
Posljednje uređivanje: