Mazda 6, 2.2d by Rakonja

Cutac

Prèkaroš
Ajajaj, pa kud prikupljeno ulje u motor. Ali dobro, to vjerojatno nije razlog (ali može napraviti štetu).
Kako Milosh kaže, ako nemaš eksterni mjerač tlaka i priključak za njega, stavi ispravan senzor i prati tlak u vožnji i usporedi s referentnim.
Ako imaš nizak tlak, prvo zamijeni ulje i filter. Dalje imaš skidanje kartera i ispitivanje pumpe (na stolu ili zamjenom). Dalje imaš mjerenje zračnosti ležajeva radilice i bregastih (i vizualni pregled, naravno). Dalje imaš pregled cilindara kamerom i ako su zdravi, vađenje klipova i pregled zračnosti.

Zapravo je vrlo jednostavno, ali skupo.

Žao mi je i sretno!

I ne vozi s lampicom ulja. Nizak tlak ne znači instant razlijetanje, nego baš to - nizak tlak. A to otvara put oštećenju ležajeva, bloka, glave, bregastih, radilice, klipova, ...
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Ajajaj, pa kud prikupljeno ulje u motor. Ali dobro, to vjerojatno nije razlog (ali može napraviti štetu).
Kako Milosh kaže, ako nemaš eksterni mjerač tlaka i priključak za njega, stavi ispravan senzor i prati tlak u vožnji i usporedi s referentnim.
Ako imaš nizak tlak, prvo zamijeni ulje i filter. Dalje imaš skidanje kartera i ispitivanje pumpe (na stolu ili zamjenom). Dalje imaš mjerenje zračnosti ležajeva radilice i bregastih (i vizualni pregled, naravno). Dalje imaš pregled cilindara kamerom i ako su zdravi, vađenje klipova i pregled zračnosti.

Zapravo je vrlo jednostavno, ali skupo.

Žao mi je i sretno!

I ne vozi s lampicom ulja. Nizak tlak ne znači instant razlijetanje, nego baš to - nizak tlak. A to otvara put oštećenju ležajeva, bloka, glave, bregastih, radilice, klipova, ...

Da, doslovno tako...., ulje ču prvo promijeniti. Lampica se više nije palila, cca 400 km nakon, ali me strah otići na autoput i probati veče brzine. A i prvi put se pojavilo tek nakon 300 km, na konstantnih 150.Pa sad ti znaj jesi dovoljno probao.....
 

Mirage

Well-known member
Dečki su sve napisali ali ja bih napomenuo jednu stvar na 150 si sigurno na nekih 2500 okretaja tj optimalnom režimu rada motora tlak bi tad trebao biti maksimalan a nekako u nekim granicama da se pale lampice. E sad ili je banalnost da senzor ne valja ili imaš ozbiljan problem. Pošto je mjenjano sito pumpe taj problem je vjerovatno već netko imao. Sličan problem je imao i Opel na motorima koji su išli u Insigniju moj susjed zbog glumice od 2 kune ostao bez motora.

Kako Cutac Cutac kaže ma nikakvo ulje nazad pa nije to traktor.
 

Franz

Well-known member
Ako sam uspio dobro shvatiti iz tvog posta, rezime iz ovlaštenog servisa je: "nemamo točno pojma što je, ali vam možemo stavit novu mašinu za 3k€"?

Tragikomično. Lako tako biti poduzetnik i majstor.
 

Cutac

Prèkaroš
Motor mora moći izdržati puni tank na punom gasu max. brzinom. Bez da pomisli upaliti lampicu za ulje.
Ovome nešto ne valja i sjebat ćeš ga ako ga voziš. Lampica se ne pali kad nema pretlaka ulja, nego kad padne ispod neke vrijednosti. Zato vozi.

Sredi to, ne igraj se. Ako je stvarno problem s niskim tlakom, okrenut će ti ležajeve negdje u sred ljeta na suncu i +60 i krepat ćeš dok dođe vučna. Ili ćeš ostati bez vakuum rezerve za kočnice, a ne možeš stisnuti dovoljno jako da brzo zaustaviš auto.
Ako sam uspio dobro shvatiti iz tvog posta, rezime iz servisa je: "nemamo točno pojma što je, ali vam možemo stavit novu mašinu za 3k€"? Tragikomično. Lako tako biti poduzetnik i majstor.
Zar nisu rekli da mu je tlak za 1 bar niži nego što bi trebao biti?
https://www.mazda6club.com/threads/mazda-6-2-2d-sport-2014-low-oil-pressure-issue.441961/

Kad guglaš taj problem dobiješ 55 milijuna tema po forumima.
 

Franz

Well-known member
Kad guglaš taj problem dobiješ 55 milijuna tema po forumima.
Pa, da, guglao sam to, jer ne znam što me sutra čeka, pa mi je dalje ostao zaključak da ne znaju što je, ali su spremni odmah drugi motor staviti. ;) Ne da se njima ići dio po dio.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
HVALA VAM NA SVEMU,uvijek ste tu kad zatreba,na Mazda HR forumu još nitko nije ni reagirao!Naša mala zajednica je puno aktivnija!Danas sam između ostalog bio i u ovlaštenom Mazda servisu kod nas,rekao što se dogodilo,da su me pitali za sito,i pitao da mi sve radove isprintaju!Uglavnom,da....i bivšem vlasniku se navodno to dogodilo,na 209 000 km,iako u opisu greške nije baš isto!Kažu da je to čest problem kod dizelskih motora u Mazdi!Kažu oni su promjenili sito uljne pumpe,to je kao prvi korak,i problem se nije vratio!Je da,nije kod prošlog vlasnika,nego kod novog cca 1500 km kasnije!Kažu da je drugi korak provjera,i zamjena letečih ležajeva.....,ali da kod nekih ni to nije riješilo problem....baš utješno.Čak kažu da su neki vlasnici popizdili,i da ignoriraju greške.....,i da nikad ništa nije bilo......,AKO im je vjerovati!Čine mi se izgubljeni u vremenu i prostoru!Kontam da bi to u Japanu riješili sa malim odvijačem!Auto ide odlično.........!Preskup je to meni sport,i mislim da ču ga se riješiti,iako sam siguran da mu nije ništa!Obavit čemo par provjera oko pumpe,tlaka,ulja i sl......,iako če me i to dodatno koštati,.....ali volio bih auto predati novom vlasniku u ispravnom stanju!Čak neki misle da je za naše podneblje bolje staviti 5w30,nego ovo 0W30......jer im se čini prerijetko........,iako nema dizela u njemu!

SLIKE U PRIVITKU SU OD BIVŠEG VLASNIKA,MENI JE BILA KANTICA ULJA(tj.nizak pritisak),I LAMPICA MOTORA!


Dečki su sve napisali ali ja bih napomenuo jednu stvar na 150 si sigurno na nekih 2500 okretaja tj optimalnom režimu rada motora tlak bi tad trebao biti maksimalan a nekako u nekim granicama da se pale lampice. E sad ili je banalnost da senzor ne valja ili imaš ozbiljan problem. Pošto je mjenjano sito pumpe taj problem je vjerovatno već netko imao. Sličan problem je imao i Opel na motorima koji su išli u Insigniju moj susjed zbog glumice od 2 kune ostao bez motora.

Kako Cutac Cutac kaže ma nikakvo ulje nazad pa nije to traktor.
Bliže 3000!
Ajajaj, pa kud prikupljeno ulje u motor. Ali dobro, to vjerojatno nije razlog (ali može napraviti štetu).
Kako Milosh kaže, ako nemaš eksterni mjerač tlaka i priključak za njega, stavi ispravan senzor i prati tlak u vožnji i usporedi s referentnim.
Ako imaš nizak tlak, prvo zamijeni ulje i filter. Dalje imaš skidanje kartera i ispitivanje pumpe (na stolu ili zamjenom). Dalje imaš mjerenje zračnosti ležajeva radilice i bregastih (i vizualni pregled, naravno). Dalje imaš pregled cilindara kamerom i ako su zdravi, vađenje klipova i pregled zračnosti.

Zapravo je vrlo jednostavno, ali skupo.

Žao mi je i sretno!

I ne vozi s lampicom ulja. Nizak tlak ne znači instant razlijetanje, nego baš to - nizak tlak. A to otvara put oštećenju ležajeva, bloka, glave, bregastih, radilice, klipova, ...

Samo prvi korak,izmjena ulja preko 100 EUR!
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

szahtila

Well-known member
HVALA VAM NA SVEMU,uvijek ste tu kad zatreba,na Mazda HR forumu još nitko nije ni reagirao!Naša mala zajednica je puno aktivnija!Danas sam između ostalog bio i u ovlaštenom Mazda servisu kod nas,rekao što se dogodilo,da su me pitali za sito,i pitao da mi sve radove isprintaju!Uglavnom,da....i bivšem vlasniku se navodno to dogodilo,na 209 000 km,iako u opisu greške nije baš isto!Kažu da je to čest problem kod dizelskih motora u Mazdi!Kažu oni su promjenili sito uljne pumpe,to je kao prvi korak,i problem se nije vratio!Je da,nije kod prošlog vlasnika,nego kod novog cca 1500 km kasnije!Kažu da je drugi korak provjera,i zamjena letečih ležajeva.....,ali da kod nekih ni to nije riješilo problem....baš utješno.Čak kažu da su neki vlasnici popizdili,i da ignoriraju greške.....,i da nikad ništa nije bilo......,AKO im je vjerovati!Čine mi se izgubljeni u vremenu i prostoru!Kontam da bi to u Japanu riješili sa malim odvijačem!Auto ide odlično.........!Preskup je to meni sport,i mislim da ču ga se riješiti,iako sam siguran da mu nije ništa!Obavit čemo par provjera oko pumpe,tlaka,ulja i sl......,iako če me i to dodatno koštati,.....ali volio bih auto predati novom vlasniku u ispravnom stanju!Čak neki misle da je za naše podneblje bolje staviti 5w30,nego ovo 0W30......jer im se čini prerijetko........,iako nema dizela u njemu!

SLIKE U PRIVITKU SU OD BIVŠEG VLASNIKA,MENI JE BILA KANTICA ULJA(tj.nizak pritisak),I LAMPICA MOTORA!




Bliže 3000!



Samo prvi korak,izmjena ulja preko 100 EUR!
Za početak promijeni to staro ulje, a onda promijeni senzor tlaka i kod električara provjeri ožičenje od senzora do ecu-a zajedno sa konektorima. Znam slučaj novog Mitsubišija koji je odlazio u safe mod od prvog dana i nije riješen. Zatim ga je čovjek doslovno poklonio nećaku. Tada je nećakov prijatelj uzeo stvar u ruke i otkrio da je jedna žica nekog senzora povremeno prekidala. Uglavnom auto nakon popravka tog prekida radi već 4-5 godina radi bez problema
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Za početak promijeni to staro ulje, a onda promijeni senzor tlaka i kod električara provjeri ožičenje od senzora do ecu-a zajedno sa konektorima. Znam slučaj novog Mitsubišija koji je odlazio u safe mod od prvog dana i nije riješen. Zatim ga je čovjek doslovno poklonio nećaku. Tada je nećakov prijatelj uzeo stvar u ruke i otkrio da je jedna žica nekog senzora povremeno prekidala. Uglavnom auto nakon popravka tog prekida radi već 4-5 godina radi bez problema
Ulje nije staro, ni 2000 km, ali mislim da budem. Jedino neznam dali je 5w30 možda bolja opcija. Na originalnom Mazdinom piše SUPRA DPF(a pokraj Total). Kontam da je sve to isto. Moram vidjeti dali Total Quartz INEO ide u Mazde, njihovo 5w30 uvijek sam prije stavljao. Senzor oko 90 EUR
 

szahtila

Well-known member
Ulje nije staro, ni 2000 km, ali mislim da budem. Jedino neznam dali je 5w30 možda bolja opcija. Na originalnom Mazdinom piše SUPRA DPF(a pokraj Total). Kontam da je sve to isto. Moram vidjeti dali Total Quartz INEO ide u Mazde, njihovo 5w30 uvijek sam prije stavljao. Senzor oko 90 EUR
Moje je mišljenje da kad bi se radilo o problemu mehaničke prirode da bi problem bio stalan a ne svakih par hiljada kilometara. Ako je nešto istrošeno-istrošeno je, ne mogu leteći ležajevi čas biti ok, čas istrošeni
 

Mirage

Well-known member
Po svemu ovome ne zvuči na dobro. Mjeriti nekakvom dijagnostikom konstantno pritisak u voožnji i eliminirati senzore ali ako stvarno gubi pritisak neće daleko.
I da zaboravljaš skočio si iz B segmenta u D segment. Pa su tako i svi djelovi i radovi skuplji puta 2, a još i Japanac.

Tako je mog kuma oženio Audi a4 isto s visokom kilometražom 2000€ popravak dok je vozio Punta i Berlinga nije imao takvih briga.
 
Posljednje uređivanje:

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
I da,zaboravih.....,na 4-5 računa od servisa vidio aditiv za gorivo,i rekli su mi da stavljaju,a ovo je dolje isječak iz originalnog priručnika.........


 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

Milosh

Test
Ja bih pokušao naći drugi senzor, pa makar i polovan a ispravan, za probu. Prije zamjene očitati pritiske kao u prvom videu pa onda zamijeniti senzor pa opet očitati. Ako bude isto znači da nije do senzora. Ako ne možeš naći senzor, ili ako je lakše, našao bih nekoga da izmjeri pritisak manometrom. To je minimalno što trebaš uraditi da znaš je li problem mehaničke ili električne prirode.

Moje je mišljenje da kad bi se radilo o problemu mehaničke prirode da bi problem bio stalan a ne svakih par hiljada kilometara. Ako je nešto istrošeno-istrošeno je, ne mogu leteći ležajevi čas biti ok, čas istrošeni
Slažem se, i meni je to logično, ali opet nisam stručnjak da mogu tvrditi.
 

liberty

Well-known member
obično auto mjeri razinu ulja i tlak ulja, za razinu ulja postoji senzor koji se često na autima resetira kada se otvori hauba
ne znam što mjeri tlak ulja, ali ako padne tlak ulja trebala bi se upalti lampica koja ili na to upozorava (novi auti sve eksplicitno napišu na ekranu) ili lampica kao da nedostaje ulja

pitanje razine ulja je kod auta manje naglašeno kad zasvijetli - upozorenje
a pitanje tlaka (koji očito može biti povezan s manje ulja u motoru) - je jače naglašeno, stani odmah nemoj voziti i sl.

pitanje tlaka ulja u motoru je ozbiljno pitanje ali očito nije neriješivo
 

Cutac

Prèkaroš
Pa, da, guglao sam to, jer ne znam što me sutra čeka, pa mi je dalje ostao zaključak da ne znaju što je, ali su spremni odmah drugi motor staviti. ;) Ne da se njima ići dio po dio.
Ma to sam na mobitelu pisao pa je spojilo nekako, to je bilo upućeno rakonji.

Moje je mišljenje da kad bi se radilo o problemu mehaničke prirode da bi problem bio stalan a ne svakih par hiljada kilometara. Ako je nešto istrošeno-istrošeno je, ne mogu leteći ležajevi čas biti ok, čas istrošeni
Ne baš. Ako je na granici, ne pali lampicu, ali kad se auto jače stisne, ulje se "stanji", eto pada tlaka radi povećane zračnosti.
Zašto se prije u starije motore stavljalo "deblje" ulje, jer su se zračnosti povećale i tlak je bio prenizak.

Imaju li te uljne pumpe(općenito, kod svih auta) nekakav regulator tlaka, možda se on zaglavi u nekim režimima rada motora?
Imaju, ali je u pravilu rađen tako da nikada ne može utjecati da tlak padne ispod nekog thresholda, tako da to uglavnom nije problem.
Ventil u filteru ili kućištu već da, ali ovaj na pumpi teško. Jel, služi d a ograniči gornju granicu, ne može po dizajnu donju. U pravilu.
Inače mi je ta tema zanimljiva, ali sam na putu pa šturo pišem jer sam na mobitelu.

Stvar je u tome da kad se stisne gas, sila klipnjače na radilicu se povećava i ako je tlak nizak, ulje se istisne i jel, raubaju se ležajevi i na klipnjači i u bloku. Ako je tlak granično nizak, istisne se dio ulja, povećava se opterećenje na preostalom ulju, pregrijava se, istisne se i opet ide raubanje.
Jel, šturo napisano ali mislim da prikazuje sliku.

Tlak ulja mora biti zadovoljen, ali i protok, radi hlađenja i cirkuliranja aditiva. Recimo da se nalije med, tlak bi bio bez jebemti postignut, ali nikud se nebi micalo. Dok bi voda sa deterdžentom jurila ko luda, ali pumpa (ta koja je u motoru, rađena za ulje) nebi nikad nabila dovoljan tlak.

A ulje može biti novo, ali ako je hvatano u neku posudu, lako se kontaminira i napravi štetu. Ok, filter će pokupiti nešto ali dok dođe do filtera ili ako se nađe nešto oko bregaste.

A isto tako može biti do turbine, ali da je zračnost tolika da pada tlak, rotor bi već pojeo stator. To bi znao da se dešava.

Tu nema što nego potvrditi da je očitanje ispravno, pratiti tlak i redom testirati dijelove. I NIKAKO ne zanemariti.
Ako si toliko siguran, odi na autocestu i deri 200 pola sata :D
 
Posljednje uređivanje:

szahtila

Well-known member
Ma to sam na mobitelu pisao pa je spojilo nekako, to je bilo upućeno rakonji.


Ne baš. Ako je na granici, ne pali lampicu, ali kad se auto jače stisne, ulje se "stanji", eto pada tlaka radi povećane zračnosti.
Zašto se prije u starije motore stavljalo "deblje" ulje, jer su se zračnosti povećale i tlak je bio prenizak.


Imaju, ali je u pravilu rađen tako da nikada ne može utjecati da tlak padne ispod nekog thresholda, tako da to uglavnom nije problem.
Ventil u filteru ili kućištu već da, ali ovaj na pumpi teško. Jel, služi d a ograniči gornju granicu, ne može po dizajnu donju. U pravilu.
Inače mi je ta tema zanimljiva, ali sam na putu pa šturo pišem jer sam na mobitelu.

Stvar je u tome da kad se stisne gas, sila klipnjače na radilicu se povećava i ako je tlak nizak, ulje se istisne i jel, raubaju se ležajevi i na klipnjači i u bloku. Ako je tlak granično nizak, istisne se dio ulja, povećava se opterećenje na preostalom ulju, pregrijava se, istisne se i opet ide raubanje.
Jel, šturo napisano ali mislim da prikazuje sliku.

Tlak ulja mora biti zadovoljen, ali i protok, radi hlađenja i cirkuliranja aditiva. Recimo da se nalije med, tlak bi bio bez jebemti postignut, ali nikud se nebi micalo. Dok bi voda sa deterdžentom jurila ko luda, ali pumpa (ta koja je u motoru, rađena za ulje) nebi nikad nabila dovoljan tlak.

A ulje može biti novo, ali ako je hvatano u neku posudu, lako se kontaminira i napravi štetu. Ok, filter će pokupiti nešto ali dok dođe do filtera ili ako se nađe nešto oko bregaste.

A isto tako može biti do turbine, ali da je zračnost tolika da pada tlak, rotor bi već pojeo stator. To bi znao da se dešava.

Tu nema što nego potvrditi da je očitanje ispravno, pratiti tlak i redom testirati dijelove. I NIKAKO ne zanemariti.
Ako si toliko siguran, odi na autocestu i deri 200 pola sata :D
Ma to sam na mobitelu pisao pa je spojilo nekako, to je bilo upućeno rakonji.


Ne baš. Ako je na granici, ne pali lampicu, ali kad se auto jače stisne, ulje se "stanji", eto pada tlaka radi povećane zračnosti.
Zašto se prije u starije motore stavljalo "deblje" ulje, jer su se zračnosti povećale i tlak je bio prenizak.


Imaju, ali je u pravilu rađen tako da nikada ne može utjecati da tlak padne ispod nekog thresholda, tako da to uglavnom nije problem.
Ventil u filteru ili kućištu već da, ali ovaj na pumpi teško. Jel, služi d a ograniči gornju granicu, ne može po dizajnu donju. U pravilu.
Inače mi je ta tema zanimljiva, ali sam na putu pa šturo pišem jer sam na mobitelu.

Stvar je u tome da kad se stisne gas, sila klipnjače na radilicu se povećava i ako je tlak nizak, ulje se istisne i jel, raubaju se ležajevi i na klipnjači i u bloku. Ako je tlak granično nizak, istisne se dio ulja, povećava se opterećenje na preostalom ulju, pregrijava se, istisne se i opet ide raubanje.
Jel, šturo napisano ali mislim da prikazuje sliku.

Tlak ulja mora biti zadovoljen, ali i protok, radi hlađenja i cirkuliranja aditiva. Recimo da se nalije med, tlak bi bio bez jebemti postignut, ali nikud se nebi micalo. Dok bi voda sa deterdžentom jurila ko luda, ali pumpa (ta koja je u motoru, rađena za ulje) nebi nikad nabila dovoljan tlak.

A ulje može biti novo, ali ako je hvatano u neku posudu, lako se kontaminira i napravi štetu. Ok, filter će pokupiti nešto ali dok dođe do filtera ili ako se nađe nešto oko bregaste.

A isto tako može biti do turbine, ali da je zračnost tolika da pada tlak, rotor bi već pojeo stator. To bi znao da se dešava.

Tu nema što nego potvrditi da je očitanje ispravno, pratiti tlak i redom testirati dijelove. I NIKAKO ne zanemariti.
Ako si toliko siguran, odi na autocestu i deri 200 pola sata :D
Električar sam po struci pa mehaničke stvari gledam iz drugog kuta, vjerojatno krivog
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Ma to sam na mobitelu pisao pa je spojilo nekako, to je bilo upućeno rakonji.


Ne baš. Ako je na granici, ne pali lampicu, ali kad se auto jače stisne, ulje se "stanji", eto pada tlaka radi povećane zračnosti.
Zašto se prije u starije motore stavljalo "deblje" ulje, jer su se zračnosti povećale i tlak je bio prenizak.


Imaju, ali je u pravilu rađen tako da nikada ne može utjecati da tlak padne ispod nekog thresholda, tako da to uglavnom nije problem.
Ventil u filteru ili kućištu već da, ali ovaj na pumpi teško. Jel, služi d a ograniči gornju granicu, ne može po dizajnu donju. U pravilu.
Inače mi je ta tema zanimljiva, ali sam na putu pa šturo pišem jer sam na mobitelu.

Stvar je u tome da kad se stisne gas, sila klipnjače na radilicu se povećava i ako je tlak nizak, ulje se istisne i jel, raubaju se ležajevi i na klipnjači i u bloku. Ako je tlak granično nizak, istisne se dio ulja, povećava se opterećenje na preostalom ulju, pregrijava se, istisne se i opet ide raubanje.
Jel, šturo napisano ali mislim da prikazuje sliku.

Tlak ulja mora biti zadovoljen, ali i protok, radi hlađenja i cirkuliranja aditiva. Recimo da se nalije med, tlak bi bio bez jebemti postignut, ali nikud se nebi micalo. Dok bi voda sa deterdžentom jurila ko luda, ali pumpa (ta koja je u motoru, rađena za ulje) nebi nikad nabila dovoljan tlak.

A ulje može biti novo, ali ako je hvatano u neku posudu, lako se kontaminira i napravi štetu. Ok, filter će pokupiti nešto ali dok dođe do filtera ili ako se nađe nešto oko bregaste.

A isto tako može biti do turbine, ali da je zračnost tolika da pada tlak, rotor bi već pojeo stator. To bi znao da se dešava.

Tu nema što nego potvrditi da je očitanje ispravno, pratiti tlak i redom testirati dijelove. I NIKAKO ne zanemariti.
Ako si toliko siguran, odi na autocestu i deri 200 pola sata :D

Nažalost nisam više u ništa siguran,tako da čekam petak i majstora!
 

diegos

Well-known member
Nisam mehanicar, ali ne bi mi palo na pamet riskirat s vracanjem ulja radi 100e ustede :D Ali ok, što je, tu je... Provjeri specifikaciju ulja za taj motor, moguce da ide Acea C1 / Jaso DL1, ima od Liqui Moly...
 
Na vrh