Pozdrav svima
Imam C4 HDI 110 KS iz 2006 i prodajem ga pa sada tražim nešto. Prvi izbor mi je noviji C4, čitao sam ovde i naučio nešto pa sam tragom toga gledao još oko toga. Radi se o C4 sa automatskim mjenjačem, našao sam ih nekoliko u oglasima koji su 2017. godište,1.6 HDi, i koliko vidim takvi imaju 120 KS (oni sa manuelnim imaju 100 KS). Ovde sam pročitao da je to Aisin EAT6 mjenjač, i da je bolji od robotizovanog koji su nekad koristili. Koliko sam uspio vidjeti na internetu vlasnici automobila sa tim mjenjačem (recimo Peugeot modeli) su prilično zadovoljni. Koliko sam vidio to je Torque Converter (nije CVT i nije Dual-clutch). Nisam razmatrao model sa automatskim mjenjačem jer sam mislio da su loši, ali ako nisu, ako su (sada) dobri onda bih rado razmotrio i model sa automatskim mjenjačem. Čitajući o iskustvima sa EAT6 vidio sam da vlasnici kažu da se više ne bi vratili na manuelni mjenjač (to inače kažu mnogi koji su neko vrijeme koristili neki automatski mjenjač).
Da li ovde ima vlasnika C4 sa tim mjenjačem, i kakva su iskustva? Ili ste vi ostali čuli od drugih pa da mi možete nešto reći. Koliko su se pokazali pouzdanima, a koliko kvarljivima?
Čitao sam da je EAT6 bolji u sporoj "stani - kreni" gradskoj vožnji od DSG mjenjača koji se dosta koriste u Volkswagen vozilima, što je inače boljka mjenjača sa dvostrukim kvačilom (osim toga su valjda prilično dobri i brzi).
Zanima me i servisiranje tih mjenjača, pretpostavljam da se radi o promjeni ulja u određenim servisinim intervalima. Da li je to i ima li još nešto? Ako bih polovan C4 odvezao u zvaničan lokalni servis da li oni mogu da urade dijagnostiku stanja tog mjenjača, uz ostalo? Jer automobili koje sam gledao su prešli oko 140.000 km, a ne znam kako se to odražava na taj mjenjač, da li on možda vremenom počne da "štuca" zbog čega prodaju auto da to neko drugi servisira, pa me zato zanima mogu li oni u servisu detaljno da ispitaju stanje mjenjača, i da mi kažu kad je sledeći servisi interval za njega, i šta on podrazumijeva.
Dalje, koliko sam shvatio ti mjenjači "uče" stil vožnje vozača, i savjetovano je da se po kupovini to stanje "resetuje" da bi mjenjač "učio" od novog vlasnika. Da li je to stvarno tako, i da li se to "resetovanje" radi samo u servisima ili to vlasnik može samostalno da uradi?
A sad par pitanja za C4 sa manualnim mjenjačem, taj motor 1.6 HDi sa 100 KS, kakav je u odnosu na ovaj iz starijeg C4 koji ima 110 KS? Da li se osjeti da je slabiji? I buka, kakav je po tom pitanju, jer meni je ovaj moj na već malo preko 2000 obrtaja bučan

, a ovde čitam da mnogi kažu kako je dobra zvučna izolacija motora na (novijim?) C4. Da li je onda ovaj novi motor tiši kada se sluša iz kabine?
I ova AdBlue tečnost, skinuo sam manual za taj noviji C4 i koliko vidim tu piše da je kapacitet tog rezervoara čak 17 litara (!), ja sam mislio da je to par litara

, i da se mora dosipati na svakih 20.000 km, i da motor neće ni da se upali kada toga nema. Koliko sam shvatio svi novi dizel automobili to imaju, ne samo Citroen i Peugeot (kolegica ima Peugeot 308 i kaže da su jedva našli gdje se ta tečnost sipa, negdje u gepeku, a koliko vidim tako je i na C4). Kakva su vaša iskustva sa tim, na koliko kilometara ste to dosipali, i koliko to otprilike košta?
A što se tiče dodatne opreme, kako su se pokazali senzori za mrtvi ugao? Da li to dobro radi?
Nisam vidio u opisu dodatne opreme, pa da li se pomoć pri pokretanju na uzbrdici sada nalazi u osnovnoj opremi?
A navigacija, kako se ona ažurira, i da li radije koristite neku navigaciju sa mobilnih telefona (Mapy.cz, Maps.me, Osmand, Here....) jer su možda bolje, preciznije, ažurnije?