C5 X7 1.6 THP by Milosh - The Great White

Milosh

Test
Nisam mislio na taj post i mislio sam na čitanje onoga što je napisano, ne na izvlačenje teksta iz slika. Sve lijepo piše šta namjeravam napraviti i na koji način, a ovo je tek početak eksperimentisanja sa RD4.


Dalje, kao vrhunac te infotainment ludosti mi je želja da nabavim jedan dodatni polovni RD4 radio na kojem ću eksperimentisati. Ideja je da pomoću mikrokontrolera čitam inpute sa RD4 radija (točkić za paljenje i volumen te tasteri) i da te inpute proslijeđujem kineskom HU ili preko CAN bus-a direktno ili preko CAN adaptera, da bih tako spojio funkcionalnost tastera na RD4 sa kontrolama paljenja/gašenja, volumena, naprijed/nazad i možda još nešto, na Joying HU-u. Sve bi bilo spakovano u tom modifikovanom RD4 radiju.
 
Posljednje uređivanje:

Milosh

Test
Danas odrađen onaj servis, sve po dogovoru (dihtung dekla, termostat sa kućištem, mikro remen, antifriz).

Tek po dolasku kući sam podigao haubu da vidim vidi li se šta su radili: dihtung se naravno ne vidi, vidi se da je novi termostat i novi remen.

Dvije čudne/loše stvari sam primjetio:

- nešto su prčkali gore na motoru oko kablića od senzora. Izgleda da su pokidali neke kabliće pa su ih nastavljali, vidi se izolirka i ima oko 20 cm viška žica.

Evo kako je prije izgledalo:



A ovako je sada:





- antifriz je na normalnom nivou u posudi ali je zelen! Jel postoji zeleni (ili je možda plavi) G12, G12+?

Sutra ću ih zvati da se žalim zbog ovih žica.
 

Cutac

Prèkaroš
Izgleda da su pokidali neke kabliće pa su ih nastavljali, vidi se izolirka i ima oko 20 cm viška žica.
Traži nove žice ili vraćanje love za ruke.

antifriz je na normalnom nivou u posudi ali je zelen! Jel postoji zeleni (ili je možda plavi) G12, G12+?
Ja mislim da u prinčeve ide ružičasti Glacelf i ništa drugo. (mislim ne mora glacelf, ali kužiš me...)
 

visaluteju

Well-known member
Profesionalnost na nivou, pa izolir traka se na temperaturi vremenom sva razmota...tu treba da ide termobuzir...kladim se da nisu ni lemili vec samo ono uvrnuli zicu o zicu
 

pokra89

Well-known member
Pa i u Hercegovinaprometu bi bolje uradili... Baš me zanima šta će sutra biti od svega toga.

Ne znam jesu li dizali auto na najveći nivo prilikom podizanja na dizalicu?
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
nešto su prčkali gore na motoru oko kablića od senzora. Izgleda da su pokidali neke kabliće pa su ih nastavljali, vidi se izolirka i ima oko 20 cm viška žica.
Pravac: natrag! Ispod svakog nivoa.
Ovlašteni?
 

Milosh

Test
Da, Peugeot ovlašteni.

Može li neko da me uputi gdje da nađem tačnu oznaku antifriza koji PSA preporučuje za 1.6 THP?

Sve razjašnjeno sa dva poziva, lažna uzbuna, nema reklamacije, sve je ok. Pišem više kad stignem.
 

pokra89

Well-known member
I meni su tako rekli kad su mi pumpu hidraulike s:cenzura::cenzura::cenzura:ali :D
Ja :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:a povjerov'o
 

Milosh

Test
;)

Znači ovako je bilo:

- juče ujutro prvo nazovem Citroen ovlašteni, znam iz viđenja čovjeka koji radi na prijemu, objasnim mu za antifriz i zamolim da mi izdiktira Total ili Basf oznaku antifriza koje je po service-u za moj auto. On kaže da nema Total ni Basf oznaku, može mi dati samo Citroenov kataloški broj (logično, zar ne).

Takođe me ubijedi da je to što su usuli sigurno ok jer kaže da poslednje 3-4 godine Citroen za sve svoje motore šalje samo zeleni antifriz. Kaže da za koji god Cit. motor naruče antifriz preko ovlaštene mreže, dolazi antifriz koji je zelene boje. Kaže da crveni G12 ide samo u Fordove Puma motore i u neki motor koji se nalazi samo u C1. U ostale sve zeleni. Takođe i da je u svim novim autima u salonu zeleni antifriz.

Takođe reče da je u Citroenove motore zabranjeno sipati crveni G12, tu me je totalno zbunilo.

Isto tako kaže da je imao stotine slučajeva gdje su ljudi dolazili u servis zbog nekog problema, da bi oni tamo po boji antifriza zaključili da je čovjek dosipao G12, a onda bi to i mušterija potvrdila, i da nije bilo nikakvih loših pojava kao što je geliranje antifriza. Hoće reći da kratkoročno nije toliko kritično ako se uspe i malo G12, ali da ne smije on sam ići u sistem. Takođe kaže da se ta razlika koji ide u koji motor ne može praviti samo na osnovu materijala bloka motora, u smislu da li je željezo ili aluminijum, već zavisi i koja je tačno legura Al u pitanju.

Inače, ne vjerujem da ima razloga da laže, ne znam da ima ikakve veze sa drugim servisom, a i sumnjam da bi lagao u vezi tako nečega.

- Kolega prethodni vlasnik C5 poznaje servisera koji radi u Peugeot ovlaštenom, to je momak koji je radio onaj veliki servis lanca. Prvo sam kontaktirao kolegu da provjeri s njim jel on radio taj servis ili neko drugi. Dobio sam njegov broj i juče ga nazvao, pri čemu je on potvrdio da je on to radio na C5 nekidan.

Na moje pitanje o antifrizu ispričao mi je identičnu priču kao ovaj iz Citroen servisa, da je to PSA antifriz naručen za moj motor i da je takav došao, te da isti takav dolazi za sve motore, da nema uopšte crvenog G12.

Reko' ajde dobro, vjerujem mu. Ja sam mislio da je to možda radio neko nestručniji pa da je pogriješio, ali vjerujem ovom momku, što zbog prethodno odrađenog servisa što zbog tog poznanstva sa kolegom.

- Pitam ga za one žice, kaže da je morao tako uraditi jer je kućište termostata redizajnirano i konektor na novom kućištu je niže nego na starom i originalna instalacija ne može stići do njega, pa se žice moraju nastaviti. Takođe kaže da je to sve urađeno profesionalno, zalemljeno, itd. Ja naravno ne smatram da je 100% profesionalno sa izolirkom i onom predugačkom žicom, ali nisam mu htio to spominjati jer ću radije to sam srediti. Ne samo zbog činjenice da mi je za oba servisa dao popust (i na dijelove i na ruke) već što vjerujem da je iskren i očigledno on smatra da je to adekvatno odrađeno. Neko ko ne voli i ne želi čačkati oko struje bi se vjerovatno žalio, ali ja ne vidim potrebu.
 

Dalibor

Dado Tornado
Kaže da za koji god Cit. motor naruče antifriz preko ovlaštene mreže, dolazi antifriz koji je zelene boje.
potrebno je znati je li motor čelični/sivi ili alu lijev, ali ni to ne igra neku ulogu ako se antifriz mijenja svake 3 god.
na svojem (alu motor) c3 uzeo sam zeleno ofarban neke "žnj" marke, i piše da je za alu motore, dok ima isto tako obojan za ostale motore.
koliko sam upoznat, na namjenu utjeće je li antifriz organski ili anorganski, i prema tome je određena njegova boja. međutim, boje su nešto značile do nedavno, danas je nabolje u trgovini tražiti prema broju karoserije, i ne obazirati se na boju.
 

pokra89

Well-known member
Znaci, kako god okrenes, oni nisu krivi i sve su odradili kako treba. Da, tako sam i mislio... Uvijek ista priča.
 

Milosh

Test
Naravno. :) Ali nije poenta za sve živo se natezati sa ljudima i ispravljati krive Drine kad nije apsolutno potrebno. Ako mi čovjek izađe dva puta u susret mogu mu to malo progledati kroz prste, sam ću popraviti, a što se tiče antifriza, jedino da se pravim lud i da tražim da mi dokažu da je taj preporučen. U svakom slučaju imam neku garanciju na servis, pa zlu ne trebalo.
 
Na vrh