C5 X7 1.6 THP by Milosh - The Great White

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Pozdrav svima, evo da vam predstavim i svoju novostečenu vozilicu..

Dakle, radi se o Citroenu C5, model X7, redizajn. Godište je 2012. Motor je 1.6 THP sa 115 kW (156 KS) i 240 Nm obrtnog momenta.

Kako sam svakako planirao iduće godine kupovati neku limuzinu, a C5 bi mi svakako bio jedan od favorita, te bih pokušao naći turbo benzinca (koji kod nas praktično ne postoje na cestama), bio sam jako iznenađen kad sam shvatio da će ovaj biti na prodaju, time više jer je bio u mojoj neposrednoj blizini.

Naime, kolega s posla, koji se inače bavi i auto novinarstvom, je kupio ovaj auto prije dvije godine, u ovlaštenom salonu. Ono što me najviše privuklo kupovini je činjenica da je istorija auta potpuno poznata i provjerena, kao i mala kilometraža. Auto je kupljen 2012. godine u ovlaštenom salonu u Sarajevu te je u prve 3 godine prešao 35 hiljada km. Prvi vlasnik ga je tada dao u zamjenu za DS5 a moj kolega ga nakon par mjeseci kupio. Garancija je upravo bila na isteku. On je u iduće dvije godine s njim prešao dodatnih 35 hiljada, tako da je auto kad sam ga ja preuzeo imao malo manje od 70 000 km na satu. Pored toga, redovno je održavan u istom ovlaštenom servisu, te posjeduje urednu knjigu održavanja i sve račune. Obratio sam se za savjet vama ovdje na forumu i kada sam dobio pozitivna mišljenja, nisam više puno ni razmišljao.

Koliko sam shvatio, ova Tendance oprema je neka srednja ili početna kod C5, a konkretno u ovom primjerku ona znači: Hydractive III+ hidraulični ovjes, BVM6 manuelni mjenjač sa 6 brzina, Hill Assist, ESP, preklapajući retrovizori, radio koji je koliko sam shvatio RD4 B5 N1 ali sa AUX ulazom, USB ulazom (mp3) i BT konekcijom, automatska svjetla i brisači. Pored toga, ima i duboka profilisana sjedišta. Parking senzore ima nazad, naknadno ugrađeni, nisu fabrički.

Ono što je moj kolega uradio za ove dvije godine je: stavio KN filter, ugradio pomenute parking senzore, zatamnio zadnji box sa LLumar folijama te prednja bočna stakla sa providnim folijama sa UV zaštitom, nabavio mu ljetne 18'' felge i zimske 16'' alu felge sa distancama.

Pošto me kolega u nekoliko navrata pitao ''Kako sluša ajkula?'', otuda The Great White u naslovu. :D

Dosta pisanja za sada, slijede slike a kasnije ćemo se dalje dopisivati. :grin:

























 

Brruno

New member
Donator foruma
Super autic. Isti moj izvana ,iznutra malo drukciji.
Jel unutarnja konzola i lajsna ofarbana u mat crno ili je original? nisam jos vidio mat.
Led svjetla su malo preslaba vjerojatno si upalio poziciju pa svjetli otraga. U mom sam morao iskljuciti auto poziciju i ostavio samo ručno pa sad kad upalim dnevna svjetla ledice svjetle puno puno jace.
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Auto je u fantastičnom stanju, slike još bolje :D Ovo komotno može u službeni katalog :stovanje:
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Hehe Hvala!

@Brruno: koliko ja znam da je unutra sve original, tj. da nije ništa farbano ili folirano. Hm, tu fotku sam uslikao ujutro nakon izlaska iz garaze (bilo već uveliko svanulo) a svjetla još uvijek držim na Auto, tako da mislim da nije bila upaljena pozicija. Ali malo sam naknadno podesavao ekspoziciju fotke, pa moguće da zato djeluje tako. Nezahvalno je procjenjivati jačinu svjetala na osnovu fotki.

Baš ću isprobati to sa gašenjem auto pozicija, da vidim hoće li biti razlike u svjetlini LED-ica.

Nego, sad mi nešto drugo pada na pamet vezano za to što si ti radio: da li se skraćuje vijek LED diodama ako rade na većoj struji? Bilo bi logicno da se skraćuje.
 

poginaldo

Member
farbana je sredisnja konzola u mat crno, kao i kod mene ;)

milose svaka cast za auto, nadam se da ces ga paziti kao i elvir i da ce te slusati kao sto ja slusam svoju zenu ;)
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
@poginaldo: haha Pozdrav Miki! :)
Upravo pričam sa Elvirom i on mi potvrđuje istu priču kad ono tvoj post! :D

Da, farbana je u neku sivu saten i stavljen mat lak.

Primjetio sam tvoj auto par puta u prolazu. Navratim do tebe po ulje u dogledno vrijeme. ;)
 

Brruno

New member
Donator foruma
Nego, sad mi nešto drugo pada na pamet vezano za to što si ti radio: da li se skraćuje vijek LED diodama ako rade na većoj struji? Bilo bi logicno da se skraćuje.
U postavkama BSI ja preko dijagnostike mozes birati zelis li da se upali pozicija kao dnevno svjetlo i da budu pa prava dnevna. Meni je auto dosao podesen da dnevna rade kao pozicija pa su bila dosta slabija. Kad sam to promijenio s dijagnostikom ledice su se pojacale i svjetle super
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Evo jedan mali update, nažalost ne dobre prirode. :)

Sedam dana nakon što sam preuzeo auto, prilikom jutarnjeg paljenja, dočekao me neprijatan zvuk, vjerovatno poznat svima koji su se malo bavili problematikom THP motora.

Zvuk je onalo klepetanje a po svemu sudeći dolazi od slavnog natezača lanca. Do sada se desilo svega 5 puta, bez ikakvog pravila, osim što se svaki put desilo pri prvom jutarnjem paljenju. Motor normalno starta ali odmah se čuje glasno lupanje koje traje oko pola minute, dok kompjuter ne ukloni čok i ne spusti obrtaje na ler gas.

Koliko sam vidio po netu, kad strada taj natezač i kad to ljudi inače mijenjaju, taj zvuk bude stalno prisutan, ne samo pri paljenju. Prema tome pretpostavljam da je ovo kod mene sami početak.

Trenutno snimam telefonom svako jutarnje paljenje u cilju da kvalitetno snimim taj zvuk, a kada ga uhvatim, onda ću se sa snimkom kao dokazom obratiti ovlaštenom servisu i zatražiti procjenu popravke. Ne planiram čekati da se stanje pogorša, želim to što prije riješiti ali nikako da ga uhvatim i snimim.

Inače, sam originali natezač košta samo 35 eura i našao sam na netu da su neki ljudi mijenjali samo njega bez skidanja poklopca glave motora, i taj zahvat je jako jednostavan, ali ne planiram tako raditi jer postoji opasnost od preskakanja lanca. Inače, regularna procedura u ovlaštenim servisima podrazumijeva skidanja poklopca glave, fiksiranje bregastih, mjerenje nekih zazora, provjeru stanja lanca i još druge stvari.

Inače, bio sam svjestan koji motor kupujem i šta to sa sobom potencijalno nosi, ali sam takodje išao logikom da je ovaj primjerak redizajnirani (EP6CDT), da su se ti problemi puno više javljali kod prve generacije (EP6DT) i to uglavnom na kilometrazama manjim od one koju ovaj ima, i činjenicom da ovaj do sada nije imao nikakvih naznaka tih problema. Moj je peh da se to počelo dešavati 7 dana nakon kupovine a prije toga nikad nije, ali šta bi sad. Srediću to u ovlaštenom kako je i red a onda ćemo vidjeti dalje. Nadam se da poslije neće biti većih problema sa motorom, a ako i bude, neću tugovati niti mu robovati, ja sam njega kupio, ne on mene. :D

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Nije to nikakav dramatičan kvar niti popravak. Možda da probaš u kakvomm neovlaštenom pitat procijenu za distribuciju?
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Možda da probaš u kakvomm neovlaštenom pitat procijenu za distribuciju?
Pod tim mislis na distribuciju lanca? :confused: :)

Nije problem naći dijelove van ovlaštenog, ali samo oni će to (nadam se) odraditi po onoj pravoj proceduri u kojoj mjere te zazore i kontrolišu više stvari. A opet, mislim da će u toj popravci najveći dio cijene nositi njihov rad. :hm:

Evo skraćeni video te oficijelne procedure:

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=Hv3co6g8-J0&t=37s[/ame]
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Među neovlaštenim serisima uvijek ima ekipe koji se specijaliziraju za neke marke, znači alat, postupci, sve...
I ja prije vjerujem takvima nego bilokojem ovlaštenom.

A ovo što si naveo, blokiranje bregastih, mjerenje zazora ventila... sve je to dječja igra, pogotovo s pravim alatom.
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Malo sam se "igrao" dijagnostikom i isprobavao kineski Evolution XS interfejs..

Sam interfejs izgleda radi bez problema, a i softver koji sam instalirao.

Cilj mi je bio pored provjere navedenog uraditi dvije stvari, smanjiti servisni interval i isključiti upozorenje za pojas.

Pošto je servisni interval bio (pretpostavljam fabrički) podešen na 15000 km, a prethodni vlasnik je radio mali servis na svakih 10000 km, što i ja namjeravam raditi, uvijek je postojalo neslaganje između preostale km do servisa po kompu i one stvarne.

Ovako je bilo podešeno:



A sada je ovako:



Mislio sam da će pri ovome resetovati interval, ali nije, pametan je, samo je oduzeo pređene kilometre od novog intervala. :rolleyes: Prije je nakon pritiska na Check dugme pisalo da je preostalo 11300 km, a sada piše:



Što se tiče upozorenja za pojas, ugasio sam ga za sva sjedišta osim za vozačevo. :D Nisam uspio naći gdje se gasi za vozačevo sjedište..

Inače, iznenadio sam se detaljnošću Diagbox-a i količinom podataka zapisanih čak i u manje bitnim modulima, npr. radiju RD4 postoji evidencija broja radnih minuta za svaki audio ulaz pousebno... :shock:

 

Cutac

Prèkaroš
Tek sam sad skužio da je tebi limitator na 5500 okretaja, a "trebao" bi biti na 6500. C5 ima drugu mapu ili? :confused:
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
A što praksa kaže? :D

Jer ako ima istu snagu, a manje maksimalnih okretaja, morao bi imati veći moment.
Praksa kaže da momenta ima u obilnim količinama. :D Ne, stvarno, auto odlično vuče, glatko i fino radi u svim režimima. Da li je taj obrtomjer možda neka indikacija većeg ili manjeg momenta ne znam, uglavnom ima ga dovoljno. Baš ću malo obratiti pažnju kako je na drugim autima sa ovim motorom.
s cime si zalijepo tablicu nazad?
Proslijedicu pitanje bivšem vlasniku. :D Sigurno je neka dvostrana traka u pitanju.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
Na vrh