Znači ovako je bilo:
- juče ujutro prvo nazovem Citroen ovlašteni, znam iz viđenja čovjeka koji radi na prijemu, objasnim mu za antifriz i zamolim da mi izdiktira Total ili Basf oznaku antifriza koje je po service-u za moj auto. On kaže da nema Total ni Basf oznaku, može mi dati samo Citroenov kataloški broj (logično, zar ne).
Takođe me ubijedi da je to što su usuli sigurno ok jer kaže da poslednje 3-4 godine Citroen za sve svoje motore šalje samo zeleni antifriz. Kaže da za koji god Cit. motor naruče antifriz preko ovlaštene mreže, dolazi antifriz koji je zelene boje. Kaže da crveni G12 ide samo u Fordove Puma motore i u neki motor koji se nalazi samo u C1. U ostale sve zeleni. Takođe i da je u svim novim autima u salonu zeleni antifriz.
Takođe reče da je u Citroenove motore zabranjeno sipati crveni G12, tu me je totalno zbunilo.
Isto tako kaže da je imao stotine slučajeva gdje su ljudi dolazili u servis zbog nekog problema, da bi oni tamo po boji antifriza zaključili da je čovjek dosipao G12, a onda bi to i mušterija potvrdila, i da nije bilo nikakvih loših pojava kao što je geliranje antifriza. Hoće reći da kratkoročno nije toliko kritično ako se uspe i malo G12, ali da ne smije on sam ići u sistem. Takođe kaže da se ta razlika koji ide u koji motor ne može praviti samo na osnovu materijala bloka motora, u smislu da li je željezo ili aluminijum, već zavisi i koja je tačno legura Al u pitanju.
Inače, ne vjerujem da ima razloga da laže, ne znam da ima ikakve veze sa drugim servisom, a i sumnjam da bi lagao u vezi tako nečega.
- Kolega prethodni vlasnik C5 poznaje servisera koji radi u Peugeot ovlaštenom, to je momak koji je radio onaj veliki servis lanca. Prvo sam kontaktirao kolegu da provjeri s njim jel on radio taj servis ili neko drugi. Dobio sam njegov broj i juče ga nazvao, pri čemu je on potvrdio da je on to radio na C5 nekidan.
Na moje pitanje o antifrizu ispričao mi je identičnu priču kao ovaj iz Citroen servisa, da je to PSA antifriz naručen za moj motor i da je takav došao, te da isti takav dolazi za sve motore, da nema uopšte crvenog G12.
Reko' ajde dobro, vjerujem mu. Ja sam mislio da je to možda radio neko nestručniji pa da je pogriješio, ali vjerujem ovom momku, što zbog prethodno odrađenog servisa što zbog tog poznanstva sa kolegom.
- Pitam ga za one žice, kaže da je morao tako uraditi jer je kućište termostata redizajnirano i konektor na novom kućištu je niže nego na starom i originalna instalacija ne može stići do njega, pa se žice moraju nastaviti. Takođe kaže da je to sve urađeno profesionalno, zalemljeno, itd. Ja naravno ne smatram da je 100% profesionalno sa izolirkom i onom predugačkom žicom, ali nisam mu htio to spominjati jer ću radije to sam srediti. Ne samo zbog činjenice da mi je za oba servisa dao popust (i na dijelove i na ruke) već što vjerujem da je iskren i očigledno on smatra da je to adekvatno odrađeno. Neko ko ne voli i ne želi čačkati oko struje bi se vjerovatno žalio, ali ja ne vidim potrebu.