Slijedi jedna duga priča o ugradnji elektrohromatskog retrovizora..
Moglo bi se reći i da slijedi pripovjetka koja se zove ''Doživljaji jednog BSI-a''. LOL
Za početak, nekidan sam skinuo stari retrovizor, masku oko senzora za kišu i svjetlo na nebu da potražim pripremnu instalaciju za elektro
retrovizor. Na moje razočarenje nisam našao pripremu i shvatio da ću sam morati provući instalaciju.
Retrovizor se skida tako da se njegov nosač zakrene za 45 stepeni u bilo koju stranu. Maska oko senzora za kišu se prilično teško skida, drže je
kopče i sve je na knap zatvoreno.
Ovako to izgleda bez retrovizora i maske:
Juče sam se prihvatio posla oko provlačenja instalacije za retrovizor. Kako sam radio u pauzama na poslu i bojao se kiše, žurio sam da što više
uradim, naročito kad sam otpojio aku i skinuo konektore sa BSI-a.
Prvo sam morao skinuti oblogu lijevog A stuba. Na service-u sam našao proceduru skidanja i vidio gdje su kopče. Kao što se može vidjeti na slikama,
postoji ukupno šest kopči koje drža oblogu za sam stub i još jedna u dnu. Ovih šest se lako otkače, samo se povuku prema unutra i ispadnu. Ali onda
sam se prilično namučio dok sam oblogu izvukao van, jer je jako duboko usađena na dnu, između stuba i instrument table. Uputstvo sa service-a je
govorilo da je samo treba povući, a znajući da za takve stvari često treba više sile nego što očekujemo, povukao sam je malo jače i rešetkica koja
pokriva visokotonac je iskočila na gore. Tek onda sam vidio da su dvije plastike zapravo povezane i prvo treba skinuti mrežicu od tweeter-a. Nakon
toga je obloga stuba prilično lako izašla van. Na service-u bome ne piše ništa o mrežici visokotonca..
Stub bez obloge, crveni krugovi označavaju mjesta kopči:
Na šemi ožičenja retrovizora sam vidio da flet kabal od retrovizora ide do dna A stuba gdje ulazi u IC85 konektor. Pomislio sam da možda postoji
ostatak instalacije koji od BSI-a ide do tog konektora. Konektor je skroz u dnu stuba, praktično između stuba i table, te je jako teško dostupan. U
njemu su sve flet kablovi. Bez vađenja konektora pregledao sam rupe u kojima bi trebali biti kontakti za drugi kraj instalacije retrovizora i vidio
da su prazne. Znači nema ni tog dijela instalacije.
Zatim sam pristupio BSI-u i otpojio akumulator. Na šemama sam vidio u koje konektore BSI-a to sve bude spojeno, ali meni je samo jedno bilo važno, a
to je napon od rikverc svjetla. Struju za retrovizor sam već odlučio uzeti sa krovne lampe ili senzora za kišu, jednostavnije je nego dovlačiti
kabal odozdo. Idenfitikovao sam sporni konektor i otpojio ga, kao i jedan ispod njega radi lakšeg pristupa. Na sledećoj slici gornji otpojeni
konektor je 16V NR čiji pin broj 7 daje signal retrovizoru da je mjenjač u rikvercu. Plava žica koja je spojena na tom pinu broj 7 je označena
crvenom strelicom.
Pripremio sam tri žice koje će biti provučene dalje od BSi-a. Jedna žica vodi rikverc signal ka retrovizoru. Druga žica će ubuduće dovoditi signal
za zatamnjivanje lijevog vanjskog retrovizora od unutrašnjeg do lijevih vrata. I treća će ubuduće da vodi rikverc signal do Joyinga radi paljenja
rikverc kamere.
Pomenute dvije žice sam zalemio za plavu žicu na pinu broj 7:
Sve spojeve sam izolovao termo-skupljajućim bužirom.
Zatim sam te dvije žice provukao gore do A stuba uz pomoć plastičnih vezica. Da bih mogao lakše pristupiti prostoru oko BSI-a skinuo sam bočnu
plastiku sa instrument table. Ona se samo povuče napolje, drže je plastične kopče.
Spojio sam konektore nazad u BSI i vratio njegov poklopac. Tada sam shvatio da sam greškom provukao i kabal za Joying gore i krenuo sam brzo da ga
vratim kod BSI-a da ga kasnije mogu lako upotrebiti. Ponovo sam otkrio BSI i da bih lakše namotao i osigurao taj kablić otpojio sam donji konektor
sa BSI-a i gurnuo ga u stranu. Kablić sam smjestio i u žurbi vratio plastike koje pokrivaju BSI. Sad ide zanimljivi dio.
Spojio sam akumulator (ništa ona procedura sa prozorom i vratima, vrata su cijelo vrijeme otvorena). Pričekam par minuta i dam kontakt, auto se
aktivira, hidraulika ga podigne, ali na instrument tabli ništa, crno! Ja već u čudu gledam šta je sad, nikako mi nije jasno. Ponovo ugasim pa dam
kontakt, reko' možda mu treba još jednom da se aktivira, opet ništa. Žmigavci rade, i čuje se zvuk kad rade, ali na tabli apsolutno nikakve
indikacije, sve je crno, i lampice i sva tri displeja. Dalje, ni komande klime ne rade, tj. rade ali je i na njima sve crno. Probam ručnu, uredno je
otpusti i ponovo zategne, ali nema one crvene lampice na ručnoj. Ja nikako doći sebi, ne vjerujem šta se dešava i mislim kako me neko zeza. I onda
ja luđak na to sve pomislim ''Ajde da ga upalim, možda mora motor da se pokrene da bi svi sistemi proradili, jer bio je već dugo u economy modu''. I
tako ja njega zaverglam i on najnormalnije upali. Ali na tabli i dalje ništa. Ugasim ga i nastavim se čuditi, kad se onda sjetih onog otpojenog
konektora na BSI-u. LOL LOL LOL Brzo otpojim akumulator, dođem do BSI-a i spojim konektor. Spojim akumulator, pričekam par minuta, dam kontakt, kad
ono sve radi.
Ovo je takođe priča o mojoj gluposti i o tome kako ne treba brzati, a pričam je vama da vidite šta je BSI preživio. Da, slažem se da sam imao više
sreće nego pameti, ali izvukao sam se.
Zatim sam provučene kablove izvukao uz A stub, osigurao tekstilnom trakom i kopčama te vratio oblogu stuba. Tu je bilo malo natezanja jer je sve
dosta tijesno i nezgodno je ugurati oblogu dole do kraja. Vratio sam je, spojio kopče i spojio i vratio visokotonac na mjesto.
Evo dvije slike na kojima vidite kako su obloga stuba i mrežica zvučnika spojene. Na mrežici je kopča koja se odozgo utakne u alku na oblogi stuba.
Zatim sam danas našao stalnu masu i plus na kontakt na glavnom konektoru od krovne lampe. Zalemio žice za retrovizor i za napajanje DVR kamerice.
Na drugi kraj žica sam zalemio konektor od retrovizora. Kod ovih novijih auta svi kablovi u nebu nisu klasični kablovi već flet kablovi, što otežava
lemljenje. Em je teško bočno zalemiti žicu na kabal em je teško u samom konektoru. Ja sam izolaciju flet kabla retrovizora prvo istopio pa sastrugao
i ošmirglao da ga pripremim za lemljenje. Evo kako kabal izgleda nakon toga:
Zatim sam primjetio nešto jako čudno u vezi novog retrovizora. Komad kabla (dio instalacije auta) koji je došao s njim ima svih pet potrebnih žica
(masa, plus, rikverc, signal za lijevi i desni retrovizor) ali u konektoru na samom retrovizoru su samo tri pina (masa, plus, rikverc). Ni na kraj mi
pameti da na otpadu otkopčam konektor i pogledam. Stvarno ne shvatam kako se to moglo desiti, jer je to model retrovizora koji kontroliše i vanjske
i očigledno je na autu postojala ta instalacija. Nije mi bilo teško da otvorim novi retrovizor jer pretpostavljam da na ploči ima kontakte za te
izlaze. Lako ga je otvoriti, drže ga samo plastične kopče.
Kao što se vidi na poslednjoj slici, konektor (dolje lijevo) na koje se spaja kabal ima 4 pina, ali samo tri su spojena na kabal. Kako je signal za
kontrolu vanjskih retrovizora isti, pretpostavio sam da je taj pin zadužen za to i na njegovo mjesto ubacio žensku stopicu u konektor i tu žicu
izvukao van za dalje eksperimentisanje.
Prije nego sam sve spojio ispitao sam žicu koju sam provukao za rikverc signal do retrovizora i nije bilo nikakvog napona.Pokušao sam i sa upaljenim autom ali ništa. Tako da nisam ni spojio tu žicu na retrovizor, ostavio sam je lako dostupnu kod sijalice krovne lampe, radi daljeg ispitivanja. Ponovo sam gledao šemu i na ispravnu žicu/pin je spojena. Ali onda sam primjetio još nešto, napon za paljenje rikverc svjetala ide preko druge dvije žice, tako da ova izgleda služi samo za retrovizor, tako da je moguće da u BSI-u postoji podešavanje kojim se aktivira taj signal na toj žici. Budemo vidjeli.
Vratio sam plastiku oko senzora i stavio retrovizor. Ovako to izgleda unutra kad se skine polovina obloge nosača retrovizora. Plava žica je ta novo
spojena za vanjske retrovizore.
Ovako to na kraju izgleda. P.S. Ovo ''C5 09'' ću ostaviti, baš je fora.
Takođe sam spojio i napajanje za kamericu. Kako suvozačev brisač doseže jako nisko tako sam je i stavio, pa mi se komad kablića od napajanja sad
vidi. Kasnije ću to nekako drukčije riješiti, staviti duži brisač ili dodati još jednu maskicu za kabal.
I za kraj, jedna svježa od danas. Slikano je prije završetka radova, ko bolje pogleda može vidjeti kako kablovi vise sa plafona.
Ko je ovo sve pročitao zaslužuje pivo.

Jednog dana ću ovo sve objaviti u otprilike dva toma.
