C5 HDI 180 by La Marche

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

Profiler07

Well-known member
Vrijeme ide, nemam što novo napisati o autu, ali imam o zimskim budget gumama.
Snijeg nikako da napada, tako da baš snježnih iskustava nemam, ali imam do sada 5.000 km po svim ostalim zimskim uvjetima.

Dok o onim ljetnim budget Nordexx mogu mirne duše samo sve najbolje, skoro da bih ih i nekom drugom bio sklon preporučiti, ovdje sa zimskim Minerva baš nije tako idilično. Nije loše, nije strašno, da se normalno voziti, ali primijetio sam i ponešto loše.

Najvažnije, do 130 je sve dobro, po suhom, po mokrom, sve kao i Alpin, nisam primijetio razliku, između 130 i 150 pomalo postaju nemirne i traže poneku sitnu korekciju, do 170 već treba stalno raditi korekcije, preko 170 se i inače ne vozim sa zimskim gumama.
Osobno, to mi nije problem, ali pri bilo kojem suvislom testiranju, to bi trebao biti automatski pad za gumu visokog indexa brzine, osima ako si ja tu slabost držanja smjera nisam umislio, a uvjeren sam da si nisam to umislio.

Drugo, zadnjih dana, s temperaturama ispod -5, nekako imam dojam kao da se guma stvrdne na nižim temperaturama, osjećaj koji sa Alpin nisam ni na nižim temperaturama osjetio i taj mi se isto ne sviđa. Prekjučer preko Gorskog kotara nisam imao taj osjećaj, valjda je od vožnje guma ipak dovoljno zagrijana, ali u hladnim jutrima, nakon "prospavane" noći je primjetno. To bi po mom mišljenju isto trebao biti razlog za pad na nekom ozbiljnom testiranju, jasno ako si i to nisam samo umislio i nehotice podsvjesno tražeći mane jeftinim gumama.


Da li ću ih mijenjati za sljedeću zimu? Neću, vozit ću ih i sljedeću zimu, OSIM ako bude na snijegu (padne li ove godine uopće) baš jako loša. S obzirom na pandemiju ove godine sigurno neću s njima ići u zasniježene predjele.

Da li bih opet kupio ovakve zimske gume? Pa baš i ne bih, OSIM ako mi se pokažu kao izuzetno sposobne na snijegu (padne li ove godine uopće), u tom slučaju bi i OSIM ako ih bio baš u ozbiljnim financijskim problemima.

Da li bih ih preporučio nekom drugom, za koga ne znam ni vozačke navike, ni sposobosti, te da li bih ih preporučio svojoj djeci, da li bih ih preporučio za korištenje na nekom autu koji nije baš nizak, dug, širok i težak kao C5? Ni u ludilu!

Na Jazzu imam Goodyear, ove nove Ultra Grip 9+. Da, njih bih preporučio i lako je moguće da će to biti moje sljedeće zimske gume. Osim ako me Minerva jako ugodno ne iznenadi na snijegu, padne li uopće ove zime.
Moja iskustva ljeto Hankook ventus prime 3(100€ komad),zima samo Dunlop winter sport(120€ komad)
 

La Marche

Iskreni optimist
Evo, napokon nešto sa snijegom... u nedjelju popodne s prvim snijegom preko Gorskog kotara, od Hreljina do Bosiljeva, prije ralice. Snijeg na obje trake, lijeva većim dijelom sasvim neupotrebljiva, zapravo, gdje se nalazi koja traka možeš samo nagađati prateći aute ispred sebe. Dobar broj auta odustao i stao sa strane čekati ralicu. Kolona 50 do 70, mjestimično smrznuta podloga ispod padajućeg snijega. Zimska guma kao i svaka druga. Bez ikakvog problema stigao kući.

Najveći mi je problem s tim budget gumama, i ljetnima i zimskima, psihološke porirode, jednostavno u njih nemam povjerenje, stalno očekujem da će me negdje neugodno iznenaditi, što se nikad ne dogodi. A ja i dalje očekujem.

Auto me obavijestio kad sam stigao na naplatne kućice, koliko se sjećam to je bilo prvi put u ove četiri godine, da senzori za parkiranje ne rade. Unatoč toj obavijesti, zadnji su radili, pogledam prednje, cijeli prednji kraj auta pod dva-tri prsta debelim ledom. Samo dva svjetla svjetle kroz rupe u ledu.

I onda se sjetim da sam negdje pročitao da led svjetla treba dobro očistiti od snijega i leda, jer ne griju i ne tope led. Ovaj... a što kad se led stvori tokom vožnje... zar to znači da mi ne bi rastopila taj led i da bi led svjetla bespomoćno i nevidljivo svjetlila ispod dva-tri prsta prljavog leda? Da bih svakih nekoliko desetaka km trebao stati, provjeravati i čistiti led s led svjetala? Zato se zovu led svjetla? Kako sam ja optimist, odmah sam pomislio da možda imaju kakve grijače za takve slučajeve?

Sam auto je prošao oznaku 130.000 km. Nikakvih novosti o njemu. Loših zapravo nema, a dobra vijest koja svakodnevno popravi raspoloženje je sjesti u ovaj auto i krenuti. Što dalje, to bolje.
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
135.000 km, vrijeme za promjenu ulja i dolijevanje adblue, nešto manje nego obično, 13 litara za 15.000 km. Stiglo toplo vrijeme pa su i ljetni kotači od prekjučer gore. Pišem za to sve 924 kn troška i idemo na vikend, ovaj put bez žurbe, lagano krstarenje ZG-PU malo autocesta, kava s prijateljima u KA, malo od KA-Vrbovsko starom, radovi na ipsilonu napreduju puno brže nego smo u HR navikli, Vodnjan sjever izlaz i do PU, rezultiralo minimalnom potrošnjom, samo 4,8, s prosječnih 76 km/h... putem mimoišao wrc prvu ligu na povratku s dugoreškog brzinca... nadam se malo dok sam u PU naći s libertyem...
život je lijep.
 
Posljednje uređivanje:

Ax boy

Well-known member
Bratov je. Vodim temu o njemu bratski C3, ali dvije godine nisam imao što pisati. Nevjerojatno pouzdan primjerak, taj njegov C3.
Ja bih ipak izabrao C5. 🙂
Bratski doh!! Dok ne pojedem mozak mi ujutro ne radi baš, kao 1.2vti na 3 cilindara mislim samo hahahah.
Ooo pozdrav bratu i reci da ima dobar ukus. I Bleki pozdravlja, 1.4HDI 2011. 102** samo.

I ja sam htio odabrati c5 lani, međutim budžet za održavanje dođe kao moja plaća skoro. Barem poluosovina c5 hahahah
😀😀😀
Najljepši je u toj bijeloj boji ha?? 💪💪
 

Prilozi

La Marche

Iskreni optimist
U nedostatku većih problema (kuc-kuc) bilježim na 136.000 km promjenu pregorene žaruljice desne zadnje pozicije, one na poklopcu prtljažnika.
 

La Marche

Iskreni optimist
Da, izgleda... zapravo sam od žaruljica u ovih malo više od četiri i pol godine zamijenio samo lijevu i desnu poziciju na poklopcu prtljažnika i jednu za osvjetljenje tablice.
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Da, izgleda... zapravo sam od žaruljica u ovih malo više od četiri i pol godine zamijenio samo lijevu i desnu poziciju na poklopcu prtljažnika i jednu za osvjetljenje tablice.
Također, u četiri godine samo na vratima prtljažnika jednu poziciju, to pripisujem ženinom lupanju i tablica je otpala sa samoljepljive trake 😎
 

La Marche

Iskreni optimist
Taj dan kad je nastala gornja slika, pojavila se manje lijepa poruka. Urea, engine fault, service.
Dogovorim za ponedjeljak diagnostiku i u nedjelju, jučer, nakon dva lijepa morska dana, na put kući. Izađem s autoceste na Vrbovskom, prema dogovoru s boljom polovicom do ZG bez autocesta, otvorimo prozore, zelenilo, cvrkut ptica, prazna cesta, sve kao u reklamama za aute iz 60-ih. Sjetim se resetirati brojač da napokon vidim koliko ovaj auto uopće troši na otvorenoj običnoj cesti, po njima se uopće ne vozim više, sramota i danak suvremenom tempu života. Do ZG pokazao nevjerojatnih samo 4,2/100 km, uz 61 km/h.
Došao i taj ponedjeljak, danas, diagnostika javila da je bio pad tlaka u sustavu denox, pokazala testiranjem i vožnjom da je sad sve ok, resetiranje greške i idemo dalje. Pišem na moju sreću još jednu lažnu uzbunu.
P.S. drago mi da se gornja slika svidjela.
 

La Marche

Iskreni optimist
Kao i lani s termostatom, nije bila lažna uzbuna. Od prošlog upisa alarm dan svjetli, dan ne svjetli. Nemam živaca za takve cirkuse pa sam zamijenio i drugi denox. Prvi nakon 67.000 i dvije i pol godine, drugi nakon još 70.000 i dvije godine.
Sad je jeftiniji nego prije dvije godine, ali ipak me cijela priča koštala 5.900 kn.
Pa ti štedi s dizlom euro 6!
Po pedantnijoj računici, ušteda u odnosu na hipotetski odgovarajući benzinski motor i dalje postoji, unatoč tim denoxima, ali u odnosu na euro 5, ni u kom slučaju.
Zapravo, ispuh čišći je, ali novčanik je prazniji. Skoro da bih se s tim složio.
 

La Marche

Iskreni optimist
Zapravo, gledam ovako...
Auto zbilja malo troši. 6,7 prosjek u 140.000 km. Oko 60lp/km. Ovi vražji denox kvarovi dodaju oko 10lp/km, to i dalje nije realno neki posebno velik trošak.
Problem je što i na jeftinijim autima su isti takvi sustavi pa to više nije isto vlasnicima koji se žele jeftino voziti.
Sam kvar nije opasan, neće te ostaviti na cesti, u najgorem slučaju ima još 1100 km, možeš ga i resetirati pa opet 1100...
ali, ljuti preko svake mjere!
A koliko čujem od stručnjaka, nema boljih rješenja ni drugdje s tim sustavom, samo vlasnici šute, što po mome nikako nije u redu.
Na zalost to je surova stvarnost modernih dizela mada ni benzinci ne zaostaju puno
Što sve neće napravit da nas otjeraju na struju. E, neću. Mijenjat ću sve što treba, samo da ostanem na benzinu.
(ovaj je dizl, ali samo zato što nije više 2016. postojao C5 na benzin)
 
Posljednje uređivanje:

pokra89

Well-known member
A koliko čujem od stručnjaka, nema boljih rješenja ni drugdje s tim sustavom, samo vlasnici šute, što po mome nikako nije u redu.
Naravno ;)


Nego, zašto to jednostavno ne isključiš? Mislim ok, originalnost, tehnički, ovo ono, ali to goFno definitnvno ne narušava originalnost, a isto tako ne utječe ama baš na nikakve rezultate prilikom tehničkog.
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh