C5 HDI 180 by La Marche

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

La Marche

Iskreni optimist
Još jedno rutinsko javljanje o servisu, 105.000 km,
4 filtera, ulje i ad blue,
1090 kn + 200 kn rad + 100 kn za sretan Božić majstoru.

Zadnjih pet tjedana čitavih 5.000+ km, uz prosječnih 6,18 l/100 km. Znam to pouzdano, jer sam 25.10. otvorio spritmonitor acc. u čast 100.000 prijeđenih km pa on to sve precizno izračuna.
Sramota je što sam samo jednom oprao auto u tom razdoblju, i to još 28.10.


E, da... mali savjet, tko ne zna, neka primi na znanje, tko zna, neka ne zamjeri na pametovanju... jednom godišnje poželjno očistiti ventilator kabine, skupi se sitnog smeća, uglavnom lišća koje nekako prođe do ventilatora i može preopteretiti i uništiti motorić ventilatora.
 

Cutac

Prèkaroš
Po meni, dolazak do ventilatora je dovoljna hebada da je lakše jednom u 15-20 godina kupiti novi ventilator nego 15-20 puta ga vaditi. Još ćeš putem nešto slomiti, izlizati neki navoj u plastici, ...

Ili ajde, ja bih mogao u možebitno pokojnom autu očistiti nakon 13 godina rada, ali ti nakon 2 godine i 100 tisuća nemaš potrebe. Kažem, napatit ćeš se da istreseš jedan trun sa drveta.
 

La Marche

Iskreni optimist
Prvi ventilator nije izdržao ni dvije godine, krepao je zapunjen lišćem (jamstveni rok zamjena), a cijena je, kako mi je tada rečeno, oko 2.000 kn pa sam zaključio da bih mu volio olakšati posao i produžiti vijek trajanja periodičkim čišćenjem i serviser je tada rekao da je to u redu.
Jednom godišnje na servisu zamolit ću (ovo je tek prvi put, auto je tri godine i lani je taj motor krepao) da očiste i ne čini mi se da je to serviseru neki problem. Nije mi to posebno naplaćeno, a koliko sam vidio izvana (a nisam buljio što radi, volim biti uz auto, ali ne volim smetati - ja bih prvi poludio da mi netko stoji iza leđa dok radim svoj posao), nije ništa vadio osim filtera, a na podu je bilo sitnog lišća, znači nešto je ispalo van.
 

Milosh

Test
Pitanje, kako uopšte lišće dođe do ventilatora kabine?

Evo još važniji savjet: dva puta godišnje (minimalno) isprati hladnjak klime kompresorom (vodom, može i u samouslužnoj praoni, ali koristiti čistu vodu i ne približavati mlaznica previše), kroz prednju masku.

Tako ćete spriječiti truljenje hladnjaka usljed zadržavanja vlage i soli u lišću i prašini koja se nakupi između dva hladnjaka.
 

La Marche

Iskreni optimist
Dohvatilo se i 110.000 km.
Zadnjih 10.000 km vodim evidenciju potrošnje goriva i uspoređujem s podacima koje mi o potrošnji u tom razdoblju da auto, pa redom,
prvi broj stvarni izračun spritmonitora, drugi broj podatak koji izračuna auto:


8,02 .... 7,9
6,26 .... 6,3
5,46 .... 5,5
6,22 .... 6,2
5,67 .... 5,8
6,39 .... 6,4
7,49 .... 7,5
7,62 .... 7,4
7,37 .... 7,3
5,78 .... 5,8
7,68 .... 7,7

U tih 10.000 km tankirao sam zapravo 14, a ne 11 puta, ali prva tri puta mi nije palo na pamet resetirati i auto pa uspoređivati podatke.
Toliko podudaranje mi je nevjerojatno, puno veće nego što sam imao na C4, ali eto - tako jest.
 

pokra89

Well-known member
Ovo je baš super, brichy! :D Moj c5 je lagao za 0.6 do 0.8, a gledao sam na Spiritmonitoru, i u pravilu i drugima toliko laže. Ja sam zadovoljan s Picassom i prikazom, tu i tamo zna fulat, ali je na duži rok točan u decimalu:
5,52....5,2
5,45....5,4
4,94....5,0
5,05....4,9
5,88....5,3
4,38....4,8
4,90....5,0
4,66....4,6
4,58....4,7
4,51....4,5
4,99....4,9
4,77....4,6
4,49....4,5
4,42....4,4
4,78....4,6
4,13....4,3
4,20....4,3
4,08....4,4
4,50....4,5
4,26....4,3
4,34....4,7
4,38....4,6
4,83....4,8
4,54....4,6
4,47....4,8
5,11....4,8
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Najjeftinije se vozis ako imaš glasnu glazbu u autu. Ja nemam. Pa čujem svašta.
Pa tako čuo da zvuk kotrljanja na preko 50 pa do iznad 80, kad ga prekriju ostali zvuci, nije jednoličan, nego nekako na mahove... zuuUUuuUUuu...
Pa me poslali u servis automatskih mjenjača.
Pa mi tamo rekli da je s mjenjačkim dijelom sve u redu (huh!), ali zamijenili ležaj desnog prednjeg kotača, poluosovinu i neki ležaj diferencijala.
Pa mi skoro 5.000kn za to nije bilo dosta, nego mi preporučili i da zamijenim i ulje u autom.mj. Pa se ja složio i ode još 1.700.
Odsad se vozim s glasnom glazbom, ali i bez nje sad tog neugodnog i čudnog zvuka više nema.
Šalim se. Mislim da je važno pratiti takve promjene i održavati auto u optimalnom stanju i vozim se i dalje bez glazbe.
 

Brruno

Well-known member
Vjerojatno je bio samo ležaj prednjeg desnog kotaca, poluosovina ne zuji, nego trese i vibrira. A ulje u automatskom mjenjacu je dobro zamijenit dok ti auto noviji kao kod tebe,odrzavas ga bolje. Desna poluosovina na 120+ KW ionako cesto odlazi pa i to je ok, ako financijski ne smeta,sve je to odlicno za auto.

Poslano sa mog MI 8 koristeći Tapatalk
 

La Marche

Iskreni optimist
Evo, nove ljetne gume su gore na 113.000 km, o tome sam stavio napis u temi o gumama na C5 pa da ne ponavljam.

Prije tri dana iznenadila me poruka uz biiip i upaljeni service - engine failure, repairing needed, ili nešto poput toga, znaju te poruke na Engleskom na Citroenima čudno biti napisane. Nikakva druga poruka, nikakva lampica, samo svakih par minuta to pa se sve ugasi i opet ponovo za koju minutu.

Da skratim i tako kratku priču - krepao modul koji uključuje 1.stupanj ventilatora hladnjaka rashladne tekućine, novi modul, 20 minuta ukupni gubitak vremena, 400 kn, vozimo se dalje.
 

La Marche

Iskreni optimist
"Fake News" u mom Citroenu...

prošle godine, na oko 95.000 km nakon duuuugog vikend puta (dakle nije gradska vožnja bila u pitanju, 2.000 km po autocestama) javio mi da odem u servis, dok sam ja do servisa stigao, prestao išta javljati. Diagnostika pokazala, EGR ventil zaglavio pa se dan-dva kasnije oslobodio i idemo dalje, evo sve do sada, deset mjeseci bez problema i poruka.

Prije dva tjedna, na oko 115.000, nekoliko dana nakon zamjene iz prošlog posta, javljao četiri dana da odem na servis, zaglavio opet ventil, ali ovaj put ne DGR, nego termostatski ventil, kako se već zove, znate na koji mislim. Pa onda prestao javljati i sad već desetak dana ne javlja ništa.

Ima li pouke? Ima. Čim zatuli nešto, vidjeti što prije o čemu se radi i onda mirno razmisliti o strategiji popravka, ako nije baš nešto što treba najhitnije riješiti... bolje malo pričekati, možda se sam popravi.
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Naglasak nije na kvaru termostata, jer on je cijelo vrijeme bio i ostao ispravan, temperature i vode i ulja su cijelo vrijeme kako treba. Nemam što s njim rješavati.
Naglasak je na "Fake News".
 

Cutac

Prèkaroš
Meni da auto od 500 eura javi da ga jebe termostat, pa makar bio fake news, promijenio bih ga. A kamoli da je riječ o autu od 50 tisuća eura.
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh