Automatski mjenjač

Paladin

Member
Evo jedan video gdje mehaničar rastavlja automatski mjenjač, u dva videa je to pokazivao, a u ovom dijelu (od 6:21) objašnjava zašto može biti loše da se mijenja ulje ukoliko odavno ili nikad nije mijenjano.

The Basic Parts of an Automatic Transmission (Part 2)

Evo o tome i u nekim člancima:

Sometimes there's no fluid like old fluid
If i don’t change my automatic transmission fluid for a long time, will the transmission fail when i do?
Do You Really Need to Change the Transmission Fluid?

Što se tiče EAT6 koji se ugrađuje i u Citroen koliko znam Citroen drži stav da je "sealed for life" i ne vrše promjenu ulja, ali je neko negdje rekao da proizvođač Aisin kaže da se ulje mijenja, međutim na Wikipedia stranici za taj mjenjač (tehnički naziv je valjda ovaj AWTF-80 SC) isto stoji da je "sealed for life".

U jednom lokalnom servisu za automatske mjenjače kažu da bi ulje trebalo mijenjati i kod onih kod kojih se kaže da nikakav servis nije potreban (to možda kažu čistog srca i iz mehaničkih razloga, a možda samo iz ličnih finansijskih :)). Meni ne bi bio problem mijenjati ulje na tek nabavljenom polovnom C4 za koji piše da je prešao 150.000 km (uz veliki servis i drugo) ali me brine ta priča da promjena ulja na toliko kilometara ako ranije nije rađena može napraviti više štete nego koristi. U ovom gore prvom članku na kraju možete vidjeti da neki serviseri upozore mušteriju na rizike takve promjene ulja, i traže da im mušterija potpiše da ih neće smatrati odgovornim ako nakon tog servisa mjenjač radi lošije nego prije o_O

Pričao sam sa majstorom u neovlaštenom servisu gdje je održavan i moj prethodni C4 pa sam ga pitao za iskustva sa ovim novijim automatskim mjenjačima i rekao je da su dobri, i sam je imao neki C5 sa njim a i neka rođaka ima C4 sa njim. Kaže da ulje nije mijenjao, da su i njemu kad je pitao u zvaničnom Citroen servisu rekli da se ulje ne mijenja pa ni on nije čačkao, a kaže da je imao preko 200.000 km na tom C5, bez nekih problema. Rekao je da mu mogu dovesti auto koje je kandidat za kupovinu da ga pregleda, a za kilometražu je rekao da djelimično može da je pogleda, i na moje pitanje je rekao da nije problem da ga provoza jer je imao automatik pa zna kako (ne)treba da se ponaša. Ja to nisam vozio nikad pa ne bih to znao osjetiti, bar finese koje bi on mogao uočiti.

Ima li ovde neko iskustva sa ovim?
Da li je najbolje ništa ne dirati na polovnom autu od oko 150.000 km?
Mogu li mehaničari nekako da urade dobru dijagnostiku stanja takvog mjenjača?
Na šta obratiti pažnju kad je mjenjač u pitanju kod kupovine polovnog C4 II sa EAT6 mjenjačem?
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Ne menja se kad menjaju automobile na 150 000km. Polovnjake preuzimamo i na većim kilometražama i ja sam menjao ulje u EGS menjacu i ulje u aktuatoru.
 

Paladin

Member
Pretpostavljam da se na EAT6 "S" za "sportsku" vožnju može prebaciti bilo kad u toku vožnje? Gledam malo uputstvo za C4 II i kaže da se iz D u M može bilo kad u toku vožnje (logično), ali za S kaže "Nakon pokretanja motor pritisnite tipku S". Moralo bi valjda moći i u toku vožnje, u bilo kom trenutku, makar noga bila i na gasu?

A i ovo me zanima, šta vam se pokazalo najbolje kada recimo pretičete nekoga, da li prije toga pritisnuti "S" pa preticati, ili prebaciti u ručni režim sa "M" pa ići u niži stepen prenosa, ili ostati u "D" pa koristiti "kick down" sa gasom do daske da on shvati da vam treba više snage pa da prebaci u niži stepen prenosa (tako piše u uputstvu)? Da li sve tri opcije daju isti rezultat, ili ima razlika? Zapravo ova prva opcija sa "S" možda ne bi dala željeni rezultat jer ako je u 4. stepenu prenosa sa"S" bi samo čekao da ode u veće obrtaje prije nego što prebaci u 5. stepen prenosa, a to nije ono što se želi.
 

Rovan

Member
Donator foruma
Pretpostavljam da se na EAT6 "S" za "sportsku" vožnju može prebaciti bilo kad u toku vožnje? Gledam malo uputstvo za C4 II i kaže da se iz D u M može bilo kad u toku vožnje (logično), ali za S kaže "Nakon pokretanja motor pritisnite tipku S". Moralo bi valjda moći i u toku vožnje, u bilo kom trenutku, makar noga bila i na gasu?

A i ovo me zanima, šta vam se pokazalo najbolje kada recimo pretičete nekoga, da li prije toga pritisnuti "S" pa preticati, ili prebaciti u ručni režim sa "M" pa ići u niži stepen prenosa, ili ostati u "D" pa koristiti "kick down" sa gasom do daske da on shvati da vam treba više snage pa da prebaci u niži stepen prenosa (tako piše u uputstvu)? Da li sve tri opcije daju isti rezultat, ili ima razlika? Zapravo ova prva opcija sa "S" možda ne bi dala željeni rezultat jer ako je u 4. stepenu prenosa sa"S" bi samo čekao da ode u veće obrtaje prije nego što prebaci u 5. stepen prenosa, a to nije ono što se želi.
Ja nemam na C4 II Picasso "S" mode na EAT6, ne koristim niti "M" mode jerbo mogu sa šifterima iza volana prebaciti brzinu u višu ili nižu ako želim u bilo kojem trenutku u drive modu, ali i to koristim vrlo rijetko...Pretičem tako da jače stisnem gas i auto sam sve odradi (čak niti full kick down ne napravim), ako mu treba snage automatika prebaci u nižu a ako ima snage u trenutnoj brzini ubrza...
 

Milosh

Test
ili prebaciti u ručni režim sa "M" pa ići u niži stepen prenosa
Koja je onda poenta vožnje automatika ako to radiš, osim što je to malo brže nego šaltati manuelni mjenjač. Za takve situacije i postoji kickdown.
 

Cale81

Active member
Ja sam na mom odlučio promijeniti ulje i napraviti servis mjenjača na C4GP s 180000 iz 2017. (u auto maslić. Pisao sam u mojoj temi o tome)
Isto sam se mislio zbog tih "informacija i svjedočanstva", ali je presudno bilo što auto nije puno staro.
 

Rovan

Member
Donator foruma
Koja je onda poenta vožnje automatika ako to radiš, osim što je to malo brže nego šaltati manuelni mjenjač. Za takve situacije i postoji kickdown.
Točno tako, ali zašto bi uopće i prebacivao u "M" mod kad možeš i u drive modu prebaciti u nižu brzinu sa šifterima ako to baš želiš
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Meni se nekad ne svidja sto EGS prebaci na viši stepen ranije. Pa se desi da vozim u 5toj oko 50km/h. Stavim na M, i stavim 4rtu ili 3cu.
 

Paladin

Member
Koja je onda poenta vožnje automatika ako to radiš, osim što je to malo brže nego šaltati manuelni mjenjač. Za takve situacije i postoji kickdown.
Pa ne da stalno ručno šaltaš, nego samo ponekad, možda ako zatreba kod prestizanja (mada odlično ako ne mora i ako ostajanje u običnom D odradi stvar), ili kad treba jače motorno kočenje (ti bi išao nizbrdo u 2. brzini a on drži 3. brzinu).
Ja sam na mom odlučio promijeniti ulje i napraviti servis mjenjača na C4GP s 180000 iz 2017. (u auto maslić. Pisao sam u mojoj temi o tome)
Isto sam se mislio zbog tih "informacija i svjedočanstva", ali je presudno bilo što auto nije puno staro.
Da li si primjetio drugačiji rad nakon promjene ulja, nadam se na bolje? Neki kažu da osjete nešto bolji rad.
 

Milosh

Test
možda ako zatreba kod prestizanja (mada odlično ako ne mora i ako ostajanje u običnom D odradi stvar), ili kad treba jače motorno kočenje (ti bi išao nizbrdo u 2. brzini a on drži 3. brzinu)
Kod prestizanja ne bi trebalo da trebaš išta raditi osim stisnuti gas po poda (al baš do poda kad ti treba pravo ubrzanje), isprobaj.

A to za kočenje donekle stoji, ali imaj na umu da ECU mjenjača to dozvoljava u određenim granicama, ali ako pređeš te granice, on će opet sam prebaciti, bez obzira u kom si modu. Barem su se tako ponašali oni koje sam ja vozio. Pretpostavljam da je to radi zaštite mjenjača.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Da li je itko radio resetiranje adaptacija nakon izmjene ulja? EAT6
Jesam, kroz android aplikaciju FAP. Iako mislim da je bolje kroz dijagnostiku, jer mislim da ga ne resetira zapravo. Iako se osjeti mala promjena u radu.
Evo jedan video gdje mehaničar rastavlja automatski mjenjač, u dva videa je to pokazivao, a u ovom dijelu (od 6:21) objašnjava zašto može biti loše da se mijenja ulje ukoliko odavno ili nikad nije mijenjano.

The Basic Parts of an Automatic Transmission (Part 2)

Evo o tome i u nekim člancima:

Sometimes there's no fluid like old fluid
If i don’t change my automatic transmission fluid for a long time, will the transmission fail when i do?
Do You Really Need to Change the Transmission Fluid?

Što se tiče EAT6 koji se ugrađuje i u Citroen koliko znam Citroen drži stav da je "sealed for life" i ne vrše promjenu ulja, ali je neko negdje rekao da proizvođač Aisin kaže da se ulje mijenja, međutim na Wikipedia stranici za taj mjenjač (tehnički naziv je valjda ovaj AWTF-80 SC) isto stoji da je "sealed for life".

U jednom lokalnom servisu za automatske mjenjače kažu da bi ulje trebalo mijenjati i kod onih kod kojih se kaže da nikakav servis nije potreban (to možda kažu čistog srca i iz mehaničkih razloga, a možda samo iz ličnih finansijskih :)). Meni ne bi bio problem mijenjati ulje na tek nabavljenom polovnom C4 za koji piše da je prešao 150.000 km (uz veliki servis i drugo) ali me brine ta priča da promjena ulja na toliko kilometara ako ranije nije rađena može napraviti više štete nego koristi. U ovom gore prvom članku na kraju možete vidjeti da neki serviseri upozore mušteriju na rizike takve promjene ulja, i traže da im mušterija potpiše da ih neće smatrati odgovornim ako nakon tog servisa mjenjač radi lošije nego prije o_O

Pričao sam sa majstorom u neovlaštenom servisu gdje je održavan i moj prethodni C4 pa sam ga pitao za iskustva sa ovim novijim automatskim mjenjačima i rekao je da su dobri, i sam je imao neki C5 sa njim a i neka rođaka ima C4 sa njim. Kaže da ulje nije mijenjao, da su i njemu kad je pitao u zvaničnom Citroen servisu rekli da se ulje ne mijenja pa ni on nije čačkao, a kaže da je imao preko 200.000 km na tom C5, bez nekih problema. Rekao je da mu mogu dovesti auto koje je kandidat za kupovinu da ga pregleda, a za kilometražu je rekao da djelimično može da je pogleda, i na moje pitanje je rekao da nije problem da ga provoza jer je imao automatik pa zna kako (ne)treba da se ponaša. Ja to nisam vozio nikad pa ne bih to znao osjetiti, bar finese koje bi on mogao uočiti.

Ima li ovde neko iskustva sa ovim?
Da li je najbolje ništa ne dirati na polovnom autu od oko 150.000 km?
Mogu li mehaničari nekako da urade dobru dijagnostiku stanja takvog mjenjača?
Na šta obratiti pažnju kad je mjenjač u pitanju kod kupovine polovnog C4 II sa EAT6 mjenjačem?
Po meni ovdje vrijedi pravilo, ako nije potrgano, ne diraj. Promjenom starog ulja se može stvarno napraviti više štete nego koristi. Pogotovo na toj kilometraži.
Druga je stvar kada je mjenjač "prolupao" tj. kada tvrdo ubacuje brzine ili tvrdo prebacuje između P R N D, ili kada skaču okretaji pri promjeni brzine. U tom slučaju su obično otišli ventili ili tzv. hidroblok. Zbog starog i prljavog ulja koje u sebi sadrži sitne čestice metala, obloga kočnica pojedinih planetnih kompleta zupčanika, itd. "pobruse" se dosjedi ventila. I onda naravno da više ne vrše svoju projektiranu funkciju.
Da se mijenja ulje na svakim 40-60tkm od dana kupnje, automatski mjenjač bi trajao puuuno dulje.

Da sažmem, ako nije potrgano ne diraj. Ako je potrgano, popravi.
Zapravo bi proizvođači bili najsretniji da nakon 150tkm kupimo novi auto.
A i ovo me zanima, šta vam se pokazalo najbolje kada recimo pretičete nekoga, da li prije toga pritisnuti "S" pa preticati, ili prebaciti u ručni režim sa "M" pa ići u niži stepen prenosa, ili ostati u "D" pa koristiti "kick down" sa gasom do daske da on shvati da vam treba više snage pa da prebaci u niži stepen prenosa (tako piše u uputstvu)? Da li sve tri opcije daju isti rezultat, ili ima razlika? Zapravo ova prva opcija sa "S" možda ne bi dala željeni rezultat jer ako je u 4. stepenu prenosa sa"S" bi samo čekao da ode u veće obrtaje prije nego što prebaci u 5. stepen prenosa, a to nije ono što se želi.
To je vječni problem sa automatikom... On je zapravo predviđen za komfornu i umjerenu vožnju. I kada se traži dinamika, zna se pogubiti. Jer kod kickdown-a gubi se vrijeme za pretjecanje. zato noviji automatici imaju toliko puno brzina i onda je skok između pojedinih brzina manji.
Meni recimo S program ide na živce jer mi mijenja u višu brzinu tek na 3500okr. I još mi dugo drži brzinu.
Npr. kada prestižem i vidim da mogu to izvesti u 4., koristim M i gas do poda. Jer mi onda ne prebacuje u 3. već izvlačim na moment motora.
Odustao sam od borbe sa automatikom i odlučio sam mu se prepustiti, samo se treba puno voziti i čovjek se navikne. A za to specifične situacije postoji M. Kickdown je ipak za ekstremne situacije. Da auto da sve što ima.
 
Posljednje uređivanje:

Paladin

Member
Da, i ja sam nekako stekao takav utisak, sad ostaje samo nadanje da ću kupiti primjerak auta koji ima zdrav taj mjenjač. Evo konkretno trenutno ovde kod mene u prodaji imaju četiri C4 II sa EAT6 mjenjačem, neke sam već malo pogledao uživo a neke nisam, djeluju dobro onako laički "na pogled", različitih su boja ali mi to nije problem (bitno je samo da nije crni, ostalo može proći, lijep mi je i bijeli, i metalik, i onaj tamno sivi, a tek crveni ali njih je iz meni nepoznatih razloga mnogo manje), malo im se oprema razlikuje, ali malo, uglavnom u tome što neki imaju i senzore mrtvog ugla a neki nemaju, rado bih onaj koji ima ali ni to mi nije presudno. Ono što jeste presudno je u kakvom je on stanju "ispod haube", a to pregled kod majstora može samo djelimično da utvrdi, ali ne i kada je u pitanju stanje automatskog mjenjača, jer ne može elektronika da "očita" stanje tih mehaničkih dijelova (izlizanost onih obruča kvačila i ostalo). Da ne kažem da ne znam kako je prethodni vlasnik koristio mjenjač, da li ga je silovao, da li je prebacivao u P prije nego što je povlačio ručnu kočnicu, i druge stvari koje ne bi trebalo raditi na takvim mjenjačima. Gledao sam malo videa i objašnjenja mehaničara sa rastavljanjem tih mjenjača (jer me i zanima kako to sve radi), ima tu puno toga što može poći po zlu, a dosta toga može da se vidi tek kad se rastave.

Da li je servis tih mjenjača skup zbog velikog rada potrebnog da se rastave/sastave, ili su ti dijelovi koje bi mijenjali skupi?

Dakle ne dirati i nadati se da će biti u redu, a ako bude problema onda na prvu promijeniti samo ulje i nadati se da će to riješiti stvar (kažu da nekad samo to i riješi problem), a ako ni to ne pomogne onda... rastavljanje :(

Gledaću da moj majstor provoza auto koje bi mi bilo kandidat, rekao je da će to uraditi jer je imao C5 sa EAT, pa će moći da procjeni kako djeluje, da li teško prebacuje i ostalo.

Ovde zvanični Citroen salon i servis takođe povremeno nabavlja iz uvoza auta i prodaje, ove godine su već prodali prosječno po jedan C4 II mjesečno, i koliko sam vidio prije godinu dana su takvi modeli bili i do 700€ jeftiniji nego sada :mad:, prodali su i nekoliko automatika. Ovaj zadnji koji su imali je neko već bio rezervisao (i kasnije kupio) kad sam ga gledao, ali je zanimljivo da su tu u Citroenu rekli da će oni uraditi veliki servis prije nego što ga prodaju, a cijena je bila sasvim dobra. Inače oni daju godinu dana garancije na motor i mjenjač, dok jedan od prodavaca na placevima mi je rekao da daje pola godine garancije.

Ne vidim logiku zašto Citroen (i Peugeot) kažu da se taj mjenjač ne servisira, kada oni na svakom servisu (promjeni ovog i onog ulja) ponešto zarade.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zarađuju oni i bez toga, prekrcani su poslom ovako i onako.
No nije to stvar samo Citroena i Puga, kod većine je tako... ponoviti ću, svi savjeti ovlaštenog su vezani uz garantni rok, koji je u ovom slučaju dvije godine.
Za stari rabljeni auto sa više kilometara im puca kuki. Niti će dat savjete, niti žele stajati iza njih.

Po meni se previše zahebavaš sa tim mjenjačima... to su pouzdani Aisini koji idu u pol automobila koje vidiš na cesti, najmanji problem tog auta. Sjedni, provozaj, ako ne lupa i glatko prebacuje - najvjerovatnije je dobar.

Ako baš želiš razbijati glavu potencijalnim problemima, kreni proučavati displaye i AdBlue sistem...
 

Paladin

Member
Čitao sam ovde temu "Bluehdi-greška urea", nezgodno :confused:
Ne znam da li je to sporadično ili se desi mnogima.
Koliko sam tamo vidio jedno rješenje je da se u nekom servisu taj sistem "deaktivira", da je to znatno jeftinije nego popravka. Mada ne znam kako to kasnije prolazi na tehničkim pregledima, i da li se na neki način odražava na vožnju (računam da ne bi trebalo).

U čemu je stvar sa displejem? Možeš li me uputiti nam neku temu ovde o tome?
 

Cale81

Active member
Pa ne da stalno ručno šaltaš, nego samo ponekad, možda ako zatreba kod prestizanja (mada odlično ako ne mora i ako ostajanje u običnom D odradi stvar), ili kad treba jače motorno kočenje (ti bi išao nizbrdo u 2. brzini a on drži 3. brzinu).

Da li si primjetio drugačiji rad nakon promjene ulja, nadam se na bolje? Neki kažu da osjete nešto bolji rad.
To sam napravio vrlo brzo nakon kupovine auta.
Sada nakon cca 20tkm sve je ok
Pitanje za u drugu stranu(kočenje motorom). Kada se spuštam s autom niz brijeg (pogotovo neki zagorski) pri malim brzinama (nekad pri 10 a nekad pri 20 km/h "ispadne iz brzine" i auto ostaje samo na kočnici) pokušavao sam i u D i M mod, uvjek je isto. Tek kada ubrza, na nizbrdici bez gasa, pri cca 40 mjenjač ukapča.
Može li se to nekako izbjeći
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
U čemu je stvar sa displejem? Možeš li me uputiti nam neku temu ovde o tome?
Evo, baci oko
https://www.citroenforum.hr/threads/problem-sa-gornjim-ekranom.8816/
Čitao sam ovde temu "Bluehdi-greška urea", nezgodno :confused:
Ne znam da li je to sporadično ili se desi mnogima.
Mislim da je to problem sa najvećom šansom za pojavom... no ako se isključivanje odradi kako spada, nema problema na tehničkom, barem za sada. U vožnji nema razlike.
No i druge marke sa AdBlueom nisu imune na to.
 

Citron

Active member
Znam da nisu isti mjenjači, ali iskustvo je iskustvo. Mi kupili Mercedesa sa 120 000 km 2003.god. automatik, nakon 10 godina napravili nekih 80 000 znači 200 000 je imao i ja sam odlučio zamijeniti ulje u mjenjaču. Nakon promjene je opet uglađeno šaltao, to je točno ona neka nijansa koju osjetiš kad stalno voziš automatika...i sve bilo super, sa 240 000 ga prodali dalje ne znam kak je završio
 

szahtila

Well-known member

Mirage

Well-known member
Ad blue te čeka na 60 000- 80 000 tisuća i to je garant u garantnom roku promijenjeno i onda ponovo za toliko kilometara ja ne znam niti jednog hdi-a od 2016 na dalje da to nije mijenjao kao i sam.
 

markan1000

Well-known member
Ni problemi sa displejem nisu samo na Citroenu, iz prve ruke znam za nerad displeja kod škode i pasata
A bilo bi i čudno da ti tableti/displayi rade bez greške kad se uzmu u obzir šta sve podnose: temperaturne razlike od cca 70 stupnjeva, vibracije, sigurno i vlagu, prljavštinu...
 
Na vrh