Automatski mjenjač

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
A hebote... u lidlu je pumpa za ulje svaki par mjeseci, a oni se ovako zajebavaju. Ne vjerujem da je to službeni propisani postupak.
 

Mrki5

Well-known member
Preuzeo sam auto u petak. Nisam uspio dobiti informaciju koliko ulja je nadoliveno, servisni savjetnik je rekao oko pola litre a dan prije su pričali o 2,5 litare. Pitao sam da li mogu saznati kakvo je ulje (kavliteta) bilo koje su ispustili na što je taj dečko na prijemu otišao do servisa i vratio se s informacijom da nije loše ali ni najbolje. Očekivao sam da će doći s mehaničarem koji je mijenjao ulje ali došao je samo s informacijom. Mislim da su mi samo nadolili pola litre ulja a da nisu ništa ispustili. Auto čini mi se da malo bolje mijenja brzine, ali mislim da posao nije dobro odrađen. Da su bar ispustili 3 L ulja i nadolili novo i zamjenili filter, onda bi to bilo malo konkretnije. Ovako za nadolijevanje pola litre ulja su mi naplatili 1000 kn a nisam dobio nikakve detalje!! Nisam zadovoljan i ne odustajem dok ne dobijem informaciju. U svakom slučaju preporučam posjet specijaliziranoj radionici za automatske getribe a ne ovlaštenoj auto kući.
Post je automatski spojen:

Napokon su me kontaktirali. Ulje nisu ispustili nego su išli na nadolijevanje. Jako neobičan postupak. Jednostavno su pustili ulje da se izlije na gornjem čepu dok je auto bio upaljen, i kažu da je izašlo oko 0,8 L ulja te su tu količinu nadolili. Sve su kontrolirali preko dijagnostike. Na računu je prikazana količina od 2 L ulja tako da će mi umanjiti iznos za oko 300 kn. Da nisam pitao uzeli bi me samo tako... Ugl. tamo više ne idem... osim po pare :)
Ne vjerujm da su išta radili. Ostaje vam samo da vjerujete na reč.
 

brunoVTR

Member
Ne vjerujm da su išta radili. Ostaje vam samo da vjerujete na reč.
Moram ipak primjetiti da se mjenjač bolje ponaša. Nekako bolje mijenja brzine, i onaj udarac kada prebacim u D se puno rijeđe događa, samo ako se auto duže vozi i kada je ulje baš zagrijano. Prije se znao desiti udarac i kada je auto prešao par km i nakon prebacivanja iz N u D je lupnulo a sad nikako od kad su dolili nešto ulja (nadam se).

Što se tiče težeg prebacivanja iz P u R nakon paljenja auta, moram pohvaliti kolegu s foruma ivana222 a i savjet od moga prijatelja koji također vozi 508, da prvo podignem ručnu kočnici pa tek onda prebacim u položaj P i izgasim auto. Kada to napravim, ručica mjenjača ide u sljedeći položaj bez problema nakon paljenja.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Što se tiče težeg prebacivanja iz P u R nakon paljenja auta, moram pohvaliti kolegu s foruma ivana222 a i savjet od moga prijatelja koji također vozi 508, da prvo podignem ručnu kočnici pa tek onda prebacim u položaj P i izgasim auto. Kada to napravim, ručica mjenjača ide u sljedeći položaj bez problema nakon paljenja.
Morat ću i ja to probati! Imam automatski mjenjač i elektronsku parkirnu (ručnu) kočnicu i mislio sam da sustav zna kojim redoslijedom to treba odraditi, ali i meni se često osjeti taj trzaj kod prebacivanja iz P u R. Osobito ako odmah nakon pokretanja motora ne ubacim u R nego čekam dok se svežem, djeca uđu u auto itd. pa tek nakon 10-ak sekundi ubacim u R. Onda baš često i neugodno trzne, a tad je motor i ulje u mjenjaču hladno...

Anyway, probat ću od sad ručno aktivirati parkirnu kočnicu (dok sam još na nožnoj) i odna gasiti auto, pa ču vidjeti ima li neke promjene kod sljedećeg pokretanja i prebacivanje u R kad izlazim iz garaže...
 

brunoVTR

Member
Evo jedan updejt.

Promjenio sam 3 L ulja u getribi. Ispustili smo staro ulje (3L je iscurilo) koje je bilo dosta tamno (novo ulje je crveno). Ulili smo 3,5L novog ulja, upalili auto i prošli kroz sve prijenose (P,R,N,D i nazad, cca 10 sek. svaki prijenos). Preko dijagnostike smo provjeravali temepraturu ulja koja mora biti između 50 i 60 stupnjeva. Dok je auto radio ispustili smo višak ulja (oko 0,5L). Resetirali smo brojač izmjene ulja u mjenjaču preko dijagnostike. Nakon toga mjenjač je kao nov. Prebacivanje u D se ne osjeti a još važnije ništa ne lupne. Planiramo još napraviti dvije takve izmjene nakon pređenih 5000 km. Eto, autu koji je prešao 320 000 km promjenjeno je ulje u getribi a svi govore kako to nije pametno da će biti još više problema. Možda to nekome i bude slučaj ali meni nije, moguće jer je vožen većinom na otvorenoj cesti pa nije bio pod većim opterećenjem mjenjač. Žalosno je što mislim da u ovlaštenom servisu nisu ništa napravili, ako i jesu, krivo su napravili ali glavno da su naplatili.

Uglavnom, preporučam izmjenu ulja u mjenjaču kao prvi postupak ako dođe do problema (lupanje, trzanje itd..) Meni su preko telefona specijalizirani servisi za mjenjače spominjali cifre od 10 do 15 tisuća kuna (hidroblok itd). Za sada, ulje je riješilo problem (cca 300 kn 4 L ulja).

Javim kako će se mjenjač ponašati ubuduće.
 

Brruno

Well-known member
Evo jedna zanimljiva situacija ,indirektno vezana za mjenjač ali možda nekome pomogne.
U zadnjih par mjeseci osjetim trzanje mjenjača, najviše iz prve u drugu i kad usporavam iz treće u drugu. Čak iz treće u drugu je trzalo dosta jako. I osjećao sam lupanje kad sam prelazio rupe, najviše prednja desna strana.
Mislio sam da bi trebalo pregledat mjenjač i ovjes i odgađao mjesec dana,taman sam ga trebao registrirat. Na tehničkom sam pao jer je veliki donji šeraf vilice bio skroz odvrnut. Rekao je da sredim jer je opasno. Ja sam se sjetio da je taj dio diran naravno pri zamjeni selen blokova par mjeseci ranije,što sam također htio provjeriti kod majstora koji su to radili.
Otišao,rekli su da je njihova greška jer nije dobro stegnut šeraf, i da vilici nije ništa ,da je u super stanju.
Ok,prošao tehnički,i prvo što sam primjetio- nema više trzanja. Ima minimalnog naravno jer nije nikad mijenjano ulje,ali i to je rijetkost. Zovem majstora i pitam,koje sve greške se mogu uočiti na tom autu kad vilica nije dobro stegnuta ili kad ne valja,tj spremna za zamjenu.
Kaže lupanje prilikom prelaska preko neravnina,trzanje mjenjača tj. prilikom promjena brzine ,pogotovo kad se brzine mijenjaju naniže. Ustvari sve ono što sam ja primjetio. Eto možda nekome pomogne,nije bitno tko je tu kriv za šta,nego znam da sam negdje pročitao da netko ima slične simptome pa je možda i vilica u pitanju.
 

23-D

New member
Pozdrav.
Novi sam na forumu i registrirao sam se isključivo zbog ove teme.

Vozim Pug 508SW 2.0 HDi 120kW automatic 2012. nešto slično kao i brunoVTR brunoVTR.
I meni su isti problemi koji se ovdje spominju, znači lupanje kod prebacivanja u D kada je auto zagrijan i često lupne kada spušta iz 5. u 4.
Ono što me najviše zabrinjava je što mi je auto par puta nakon žustrije vožnje javio grešku "gearbox fault reapair needed" i u tom trenutku bi ostao samo na 3. i 5. brzini. Nakon što auto odstoji ugašen neko vrijeme (pola sata-sat) mjenjač proradi.

Bio sam u ovlaštenom i kažu da baca grešku hidro bloka i oni bi naravno odmah mijenjali hidro blok bez daljnjeg istraživanja što bi me koštalo nemalih 16000kn.

Dosta sam čitao i pričao sa ljudima i saznao sam da moguće i nije hidro blok u pitanu jer ima ih par kojima je problem ostao i nakon zamjene.
Tako da je odluka pala da potražim kvalitetan servis specijaliziran za AT mjenjače.

Svaka preporuka dobrog servisa dobrodošla, naravno poželjnoda je preporuka iz iskustva, jer čitam razno razna iskustva čak i sa nekim koji se češće preporučuju.
Navodno je servis u Vinkovcima među boljima, ali pošto sam iz Pule ipak bi nešto bliže da je barem u krugu 300tinjak km.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Usudio bih se da menjam taj deo jedino ako je originalna dijagnostika. Meni je neka genericka izbacila da je hidro podizac kvacila. Prava Citroen dijagnostika pokazala da je selektor brzina. Daj više informacija. Koliko je prešao? Da li si prvi vlasnik? Ako je originalno kvacilo i ostalo, 10 godina je tipa po meni maksimum. Zamena ulja nije losa opcija, odnosno, moze rešiti problem. No, zaglavljivanje u nekoj od brzina nije dobro definitivno. Meni cak kad je crklo kvacilo na EGS, vratio je u N polozaj. Ja sam menjao elektromotor hidraulicne pumpe kvacila. U svakom slučaju, neki kršten servis mora to pogledati, jer ces se ovako namenjati delova.
 

Limun

Member
Pozdrav forumasi, uljez sam na forumu. Vozim 508 2013.g. 1.6 E-hdi 115ks mjenjac egs ili etg6 ne znam ni sam vise. Uglavnon magneti marelli je elektronika i sam krece kad se otpusti gas. Kazu da je na mjenjacu etg6 isti samo bosch elekronika i da on ide u 508 facelift 1.6 e-hdi od 2014. Uglavnom imam taj iritirajuci problem trzaja pri opustanju gasa sto je nizi stupanj prijenosa to je izrazenije. Nekad jaci, nekad slabiji gotovo neprimjetan. Imam trzaje i kad krecem u prvoj i rikverc al to mi ne smeta toliko. U ovlastenon servisu su mi rekli da nema potrebe raditi adaptaciju mjenjaca jer na dijagnostici nema greske 😅. Serviser u ovlastenom kaze da je to tako tvornicki. Razumijem ja da je ovo sporiji mjenjac i da ima zadrsku pri prebacivanju. Al da pri pusttanju gasa radi trzaje kao da dodirnes kocnicu to ne, brzine sasvim normalno prebacuje. U neovlastenom su dijagnosticirali da su gornji nosac hidro dio i kost na njemu i donji nosac losi tj. na hidro dijelu gornjeg nosaca guma je popucala i ulje je iscurilo. Donjem je isto guma poucala tj krakovi. I nakon zamjene problem je i dalje prisutan od poboljsanja ima jedino da gotovo da nema vibracije u leru i ljepse upali, ne zatrese. Malo me brine kako montirali gornji nosac tj. onaj koji ima ulje u sebi. Pritegli su ga pistoljem na zrak i nekako kao da je se deforimisao. Ako tko ima iskustva s ovakvim problemom svaka pomoc i savjet je dobro dosao. Netko je spomenuo da prednji seleni mogu biti uzrok?
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Kod mojeg se bilo osetilo kada menjan brzinu kao da uspori na kratko, onda crklo kvacilo i sve. Sa zamenom svega, nemam osecaj da kad menja kao da usporava. U pitanju je EGS, i to se javljalo samo pri stepenu na više, na spuštanju nije bilo nikakvih simptoma.
 

Limun

Member
Kod mojeg se bilo osetilo kada menjan brzinu kao da uspori na kratko, onda crklo kvacilo i sve. Sa zamenom svega, nemam osecaj da kad menja kao da usporava. U pitanju je EGS, i to se javljalo samo pri stepenu na više, na spuštanju nije bilo nikakvih simptoma.
Ma meni je ok kako on salta i vise i nize brzine. Samo taj trzaj pri kretanju i trzaj (usporenje pri pustanju gasa) . Promjenio sam sve nove nosace osim nosaca mjenjaca i ublazilo je malo. Ipak mislim da su lamela i zamajac pri kraju jer i kad vozim trecom brzinom pod konstanim gasom osjeti se nekad kao da je esp regagirao (ne znam kako drugacije da to opisem), kao da lamela proklize. No opet mi nije jasno auto ide i vuce od malih okretaja. Jedino sto u prvoj i rikvercu moram malo lagano turirat da krene polako iako bi trebao sam bez gasa sto nekad i ucini jer modificirana verzija egs mjenjca ima creep funkciju.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Nista ne izbacuje. Bio i u ovlastenom servisu na dijagnostici, nema nikakvu gresku na mjenjacu.
POZDRAV.Evo imam isti mjenjač!Neznam uopče zašto smo u grupi oko automatskog mjenjača,kad ovaj to nije!Obični ručni,samo elektronikom upravljani!Čak mislim da sam davno otvorio temu pod Berlingo 2.........EGS,i bio sam ubacio dosta dokumentacije oko njega,ako kome zatreba!Pa bi bilo dobro da se tamo okupimo,i da imamo sve na jednom mjestu,...lakše i brže dođemo do informacija!Mene isto izluđuje nekad to trzanje pri kretanju,i do 2 brzine,....dalje je dobar!Rikverc isto,ali sam naučio da kad prije rikverca ubacim u prvu,pa tek onda u rikverc.....ništa ne udara!Čak u slučajevima dok dugo stojim u leru,obavezno prije željenog rikverca,prvo "naprijed" na sekundu,iako nekad i u prvu dosta udari,ali samo dok dugo stoji u leru!Mislim osobno da večina ovih u ovlaštenom nezna što priča!Mislim da oko kalibracije mjenjača nema upozorenja u diagbox-u,on sam bi po senzorima za istrošenost to trebao napraviti/prilagoditi!Ali i sam sam nekad to odradio,i nekad bude bolje......,jedino što neznam u kojem mi je stadiju potrošenost kvačila!Največi mi je problem oko kalibracije mjenjača što zahtjeva neki ravni komad ceste bez prometa,jer ima par naglih kretanja i zaustavljanja,a počinje se raditi sa hladnim motorom!E onda se čovjek mora odvesti do tog "osamljenog" dobrog komada ceste,....parkirati.....,pa šetati dok se motor ne ohladi,....što po ljeti traje satima!A to što u servisu kažu da je to tvornički trzanje,pričaju gluposti,Bio sam našao na engleskom forumu oko Berlinga,iako su takvi mjenjači sa identiičnim dijelovima u puno modela Citroen/Peugeot.......,post od majstora sa detaljnim prikazom radova na promjeni kvačila/zamajca,i njegova je preporuka da te radove povjerimo samo dobro upučenim osobama.Čak je uz opis i video stavio,i rekao da kad se pravilno napravi,nema apsolutno nikakvog osjeta pri promjeni brzina,a kamoli trzanja!Oni to imaju pod pojmom "judering" ili nešto slično!Došlo mi je da odemo na odmor u Englesku,pa da to odradim tamo.........P.S-obavezno provjerite razinu hidraulične tekučine na spremniku aktuatora!Crta razine je informativnog karaktera!Prije nadosipavanja se treba putem Diagbox-a napraviti "dekompresija"(zaboravih točan naziv)......pri kojoj se poveča razina u posudi,mislim da vrati iz cijelog sistema,a nakon nadosipavanja eventualnog manjka,obavi "kompresija",i odzračivanje.......,i nakon toga bi trebalo biti između MIN i MAX.POZDRAV!
Kod mojeg se bilo osetilo kada menjan brzinu kao da uspori na kratko, onda crklo kvacilo i sve. Sa zamenom svega, nemam osecaj da kad menja kao da usporava. U pitanju je EGS, i to se javljalo samo pri stepenu na više, na spuštanju nije bilo nikakvih simptoma.
U kakvoj ste se situaciji našli da je moralo mijenjati set kvačila/zamajca!Stao je,ili neki gadni simptomi!Tko vam je radio,i okvirna cijena!Nakon radova neki trzaji postoje,ili......POZDRAV!
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh