Automatski mjenjač

ExOduS442xb

Racing
Pitanjce, sutra smo planirali odraditi zamjenu ulja, radi se o Liqui Moly top tec 1800 ulju, jedna stvar me muči, u priručniku piše da ulje treba biti crvene boje, ovo ulje od Liqui-a je žuto. A trebalo bi biti 3324 a ne 3309, ali boja je ne paše.. Jel ima to veze?
 

Brruno

Well-known member
Original je crvene boje. Na stranicama liqui molya pise da je ovo tvoje navedeno za jws3324 aw1 mijenjace. Ne vjerujem da ima veze ali mozes provjerit na netu da li su sva ostala aw1 ulja crvene boje. Ako ides na komplet zamjenu,ne bi trebalo imati veze ali ako ides na djelomicnu,tko zna

Poslano sa mog MI 8 koristeći Tapatalk
 

ExOduS442xb

Racing
Odradili smo zamjenu jučer sa Liqui Moly 1800, za sad je sve u redu. Dobra zafrkancija, mada je staro ulje čak imalo crvenkastu nijansu, ali ipak je bilo dosta tamno. Radili smo zamjenu na 2.0 hdi 163, imamo još jednog za srediti. Od 12l jedna boca je imala tamno zuto ulje tako da to nismo iskoristili, reklamacija.
 

Džoni

Member
Pozdrav...

Odgovorit ću ti ja, budući da sam bio uključen u rad. Troškovi su izašli cca 1100 kn, a uključuju 12 l ulja i 3 brtve.

Flushing nismo radili, već "običnu" izmjenu. Dakle odlijevanje ulja na dnu, dolijevanje novog i propuštanje kroz sve stupnjeve prijenosa.

Samu temperaturu ulja provjeravali smo Lexijom.

Ulje je naručeno iz Molydona, dok su brtve preko linka kojeg sam prethodno naveo.

Za sada se sve čini ok, mada je prerano za reći, jer je auto prešao cca 150 km od izmjene.

Auto je do sada prešao 150 tkm, i do sada nije bilo problema s izmjenom brzina. Èak bih rekao da je staro ulje bilo u boljem stanju nego što sam očekivao, barem što se tiče mirisa. A da je prethodni vlasnik uradio izmjenu, pretpostavljam da bi mi rekao, jer bi mu to bio plus.
 
Posljednje uređivanje:

brunoVTR

Member
Pozdrav,

Da li se kome pojavila greška "Gearbox fault, repair needed"?
Meni se to pojavilo neki dan, bio sam u vožnji u petoj brzini. Kad sam stao, prebacilo je u treću brzinu i mogao sam samo ostati u toj brzini i u rikverc ići.
Auto je bio ugašen i parkiran par sat, kada sam ga ponovo upalio greške nije bilo. Već se dva dana vozim bez te greške.

Planirao sam ovih dana napraviti zamjenu ulja jer je to nekakav početak. Prije toga bi napravio dijagnostiku pa ako zamjena ulja ništa ne riješi ide reparacija cijelog mjenjača.

Riječ je o Peugeotu 508 2014. god 2.0 HDI
Ima 318000 km, zadnja djelomična zamjena ulja je bila na 180000 km.
Auto mijenja brzine bez greške, primjetio sam u zadnja dva tjedna male trzanje pri prebacivanju iz 5 u 4. i u 3. brzinu. (ponekad).

Znao se osjetiti i trzaj (udarac) pri prebacivanju u D.
Post je automatski spojen:

Pozdrav,

Da li se kome pojavila greška "Gearbox fault, repair needed"?
Meni se to pojavilo neki dan, bio sam u vožnji u petoj brzini. Kad sam stao, prebacilo je u treću brzinu i mogao sam samo ostati u toj brzini i u rikverc ići.
Auto je bio ugašen i parkiran par sat, kada sam ga ponovo upalio greške nije bilo. Već se dva dana vozim bez te greške.

Planirao sam ovih dana napraviti zamjenu ulja jer je to nekakav početak. Prije toga bi napravio dijagnostiku pa ako zamjena ulja ništa ne riješi ide reparacija cijelog mjenjača.

Riječ je o Peugeotu 508 2014. god 2.0 HDI
Ima 318000 km, zadnja djelomična zamjena ulja je bila na 180000 km.
Auto mijenja brzine bez greške, primjetio sam u zadnja dva tjedna male trzanje pri prebacivanju iz 5 u 4. i u 3. brzinu. (ponekad).

Znao se osjetiti i trzaj (udarac) pri prebacivanju u D.
Na dijagnostici mi je izbacilo grešku P0780 (Random Gear Change Fault. Locking).

Mogući uzroci su manjak ulja u getribi, zaprljano ulje u getribi ali i sve istalo, selenoidi, konverter itd...

Prvo ću probati sa zamjenom ulja pa ćemo vidjeti.
Javim kako je prošlo...
 
Posljednje uređivanje:

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Mozes zamenu ulja, nisam siguran koliko ce uticati da nemaš vise tih problema. Ja bih to pogledao sto pre, da ne ostanes pored puta negde. Cini se da je greska vezana za sam proces promene brzine. Nije retko da rikne elektromotor hidraulicne pumpe(aktuator), da li kvacila, ili u tvom slucaju, dela koji menja brzine. Mora pogledati neko ko zna sa tim menjacima, i ima originalnu dijagnostiku. Sto se tice udarca u D, meni se to desilo cak i sa novim setom kvačila, zamenom elektromotora hidraulicne pumpe kvacila. Doduše samo jednom, ali se desilo.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Problem o kojem se već jednom raspravljalo je dali se je auto masom oslonio na pin (osovinu) u mjenjaču koja se aktivira prebacivanjem u P, ili masu drži ručna kočnica.
Ako se ta automatska ručna aktivira nakon što se auto zaustavi u P, onda bi to mogao biti uzrok trzaja kod prebacivanja u D.
 

brunoVTR

Member
Problem o kojem se već jednom raspravljalo je dali se je auto masom oslonio na pin (osovinu) u mjenjaču koja se aktivira prebacivanjem u P, ili masu drži ručna kočnica.
Ako se ta automatska ručna aktivira nakon što se auto zaustavi u P, onda bi to mogao biti uzrok trzaja kod prebacivanja u D.
Mislim da to nema veze s ručnom kočnicom. Taj udarac se desi većinom kada je auto zagrijan a s time i ulje u getribi. Može biti do ulja (nadam se) ili u nekom od dijelova automatskog mjenjača. U četvrtak sam naručen u ovlašteni pa javim što će oni reći. Svakako ću probati zamjeniti ulje, a ako to ne promijeni ništa onda idem na reparaciju getribe.
 

brunoVTR

Member
brunoVTR brunoVTR U svakom slučaju obrati pažnju na ovo što Ivan kaže i pokušaj povući ručnu prije nego prebaciš u P. To je inače dobra praksa ako ima imalo nagiba tu gdje sime auto parkira.
Obratiti ću pažnju ali nikad ne lupi u D kad auto tek upalim, otpustim ručnu i krenem. Kad je ulje hladno, nikad ne lupi. Inače, auto mi je na servisu u ovlaštenom. Jučer je bio na dijagnostici i potvrdili su da fali ulja u getribi (nije mi jasno kako to mogu utvrditi dijagnostikom). Danas bi trebali nadoliti ulje pa javim kako se auto ponaša. Više bi volio da se napravi kompletna izmjena ulja i filtera, ali pokušat ću sa doljevanjem za sada.
 

brunoVTR

Member
Preuzeo sam auto u petak. Nisam uspio dobiti informaciju koliko ulja je nadoliveno, servisni savjetnik je rekao oko pola litre a dan prije su pričali o 2,5 litare. Pitao sam da li mogu saznati kakvo je ulje (kavliteta) bilo koje su ispustili na što je taj dečko na prijemu otišao do servisa i vratio se s informacijom da nije loše ali ni najbolje. Očekivao sam da će doći s mehaničarem koji je mijenjao ulje ali došao je samo s informacijom. Mislim da su mi samo nadolili pola litre ulja a da nisu ništa ispustili. Auto čini mi se da malo bolje mijenja brzine, ali mislim da posao nije dobro odrađen. Da su bar ispustili 3 L ulja i nadolili novo i zamjenili filter, onda bi to bilo malo konkretnije. Ovako za nadolijevanje pola litre ulja su mi naplatili 1000 kn a nisam dobio nikakve detalje!! Nisam zadovoljan i ne odustajem dok ne dobijem informaciju. U svakom slučaju preporučam posjet specijaliziranoj radionici za automatske getribe a ne ovlaštenoj auto kući.
Post je automatski spojen:

Napokon su me kontaktirali. Ulje nisu ispustili nego su išli na nadolijevanje. Jako neobičan postupak. Jednostavno su pustili ulje da se izlije na gornjem čepu dok je auto bio upaljen, i kažu da je izašlo oko 0,8 L ulja te su tu količinu nadolili. Sve su kontrolirali preko dijagnostike. Na računu je prikazana količina od 2 L ulja tako da će mi umanjiti iznos za oko 300 kn. Da nisam pitao uzeli bi me samo tako... Ugl. tamo više ne idem... osim po pare :)
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh