Automatski mjenjač

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Meni je jedno decembarsko vece izbacio Gearbox error tokom voznje, treptalo je N, i nije se mogla promeniti brzina ali sam mogao ubrzavati u 4toj brzini. Morao sam u jednom momentu zakociti i tu je sam usao u N. Odslepali su auto do radionice. Menjan je komplet kvačila, druk ležaj, stavljen LUK, dopunjeno ulje u menjacu. Zamenjeni semerinzi, vertikalne spone, akumulator, crko je bio i elektromotor hidraulicne pumpe kvacila. Radio je Panić servis u Novom Sadu, sve ukupno 1000e. Nakon zamene, promena brzine je takva da ne znam skoro da je promenio. Simptomi pre toga su bili, udarac iz prebacivanja iz prve u drugu. Povremeno izvacivao Gearbox error, mislio sam da je povezan sa rucicom, selektorom menjaca, koja je polovna. U stvari je verovatno bio druk lezaj.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Meni je jedno decembarsko vece izbacio Gearbox error tokom voznje, treptalo je N, i nije se mogla promeniti brzina ali sam mogao ubrzavati u 4toj brzini. Morao sam u jednom momentu zakociti i tu je sam usao u N. Odslepali su auto do radionice. Menjan je komplet kvačila, druk ležaj, stavljen LUK, dopunjeno ulje u menjacu. Zamenjeni semerinzi, vertikalne spone, akumulator, crko je bio i elektromotor hidraulicne pumpe kvacila. Radio je Panić servis u Novom Sadu, sve ukupno 1000e. Nakon zamene, promena brzine je takva da ne znam skoro da je promenio. Simptomi pre toga su bili, udarac iz prebacivanja iz prve u drugu. Povremeno izvacivao Gearbox error, mislio sam da je povezan sa rucicom, selektorom menjaca, koja je polovna. U stvari je verovatno bio druk lezaj.
Bitno da su očigledno dobro napravili!Meni je čak izbacivao Gearbox i Engine Error u situaciji kad je bio samo prljav ABS senzor na jednom točku!Nije dao da idem preko treče brzine.....,i nakon čišćenja senzora sa četkicom,i brake cleanerom,i poništavanja greške.....,kao nov!
 

Limun

Member
Ja vise ne znam sta da radim. Zamjenuo novu lamelu, zamajac i druk lezaj. Sve kao i tvornicka ugradnja, valeo lamela i zamajac, fte druk lezaj. I sve ostalo isto samo kretanje jos gore. Prije hladan (prva ili rikverc) ravno uz prvi udar pri optusanju kocnice aut krece bez ikakve tresnje. Isto ali zagrijan auto, krece al sproije ko da nije lamela skroz sastavila pa se mora pomalo gasirat. Sad sa komplet svim novim. Hladan, krece jedva na ravnom uz glsgu tresnju bilo brz gasa ili s malo gasa. Zagrijan ne drzi ni ravnicu ili skroz blagi nagib krece unazad iako je ubacen prvu brzinu. Da li se adaptacija treba odraditi i na hladan i topao auto i u voznjii. Citoren servis gdje sam mjenjao kvacilo je odradio adaptaciju na mjestu u roku par minuta. Radi se peugeotu 508 1.6 ehdi 84 kw 2013. Automatizirani mjenjac. Ispricavam se jos jednom sto spamujem temu. I ono sto je najgore sam zaboravio. Voznja prva druga treca brzina pri otpusnju gasa osjecam jako cimanje i onda dalje normalno kocenje motorom. Znaci ne da auto prebaci brzinu nego vozim se npr. drugom brzinom od tocke A do tocke B i pustam gas da nogu prebacim na kocnicu, auto prije zacima jednom ili vise puta. Nosaci svi novi...
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Ja vise ne znam sta da radim. Zamjenuo novu lamelu, zamajac i druk lezaj. Sve kao i tvornicka ugradnja, valeo lamela i zamajac, fte druk lezaj. I sve ostalo isto samo kretanje jos gore. Prije hladan (prva ili rikverc) ravno uz prvi udar pri optusanju kocnice aut krece bez ikakve tresnje. Isto ali zagrijan auto, krece al sproije ko da nije lamela skroz sastavila pa se mora pomalo gasirat. Sad sa komplet svim novim. Hladan, krece jedva na ravnom uz glsgu tresnju bilo brz gasa ili s malo gasa. Zagrijan ne drzi ni ravnicu ili skroz blagi nagib krece unazad iako je ubacen prvu brzinu. Da li se adaptacija treba odraditi i na hladan i topao auto i u voznjii. Citoren servis gdje sam mjenjao kvacilo je odradio adaptaciju na mjestu u roku par minuta. Radi se peugeotu 508 1.6 ehdi 84 kw 2013. Automatizirani mjenjac. Ispricavam se jos jednom sto spamujem temu. I ono sto je najgore sam zaboravio. Voznja prva druga treca brzina pri otpusnju gasa osjecam jako cimanje i onda dalje normalno kocenje motorom. Znaci ne da auto prebaci brzinu nego vozim se npr. drugom brzinom od tocke A do tocke B i pustam gas da nogu prebacim na kocnicu, auto prije zacima jednom ili vise puta. Nosaci svi novi...

Očigledno je da nisu dobro obavili posao,ako uopče i znaju!Kalibracija mjenjača se počinje sa hladnim autom,on to sam traži u softveru,kasnije i ugrijan,kreče se malo brže par puta,i zaustavlja!Ima toga i na YouTube-u,traje cca 20-tak minuta!Zato je majstor na engleskom forumu i rekao da se taj posao prepusti samo stručnim osobama!Nadam se da je problem bio u kvačilu uopče!Jesu provjerili aktuator promjene brzina!

http://www.citroenforum.hr/threads/egs-mjenjač-ručni-elektronski-upravljani.8854/
Tu ima nešto o tome,bio sam počeo stavljati,ali se nije okupila ekipa sa tim tipom mjenjača....,pa je malo zamrlo....


MISLIM DA JE OVAJ BIO(DAVNO JE BILO),AKO VAM SE DA POŠALJITE UPIT.......

https://www.marklightfoot.co.uk/french-car-specialist
Evo ovdje je netko složio PDF od njegovog opisa posla,a donja slika vam dovoljno u opisu govori koliko je to zahtjevan posao,i za stručnjaka!
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

Limun

Member
Nemam pojma jesu li ga provjerili, kao zamjenili su ulje u aktuatoru (samo pola litre, tako stoji na racunu). Tako sad osim udara pri polasku imam i tresnju koju prije nisam imao. Kao da nije kvacilo do kraja sastavilo i da auto nema dovoljno gasa.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Nemam pojma jesu li ga provjerili, kao zamjenili su ulje u aktuatoru (samo pola litre, tako stoji na racunu). Tako sad osim udara pri polasku imam i tresnju koju prije nisam imao. Kao da nije kvacilo do kraja sastavilo i da auto nema dovoljno gasa.
Veče!Mora biti garancija na rad!Vrati im ga nazad,i neka naprave,ili vrate novac!Iako da su znali napraviti,odmah bi!Nije pitanje dali su napravili,nego jesu sve korake prošli.....
 

Prilozi

Limun

Member
Cudno mi je skroz da novo kvacilo i zamajac i teze krece tj. sad zna totalno ostat bez creep funkcije kao da nije u brzini, a nekad kad na ravnom i pokusa krenuti trese se cak i kad mu dam gasa, dok je prije samo bio incijalni udar i auto sam krene bez gasa
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Nije urađeno dobro, da li nemaju software da urade kalibraciju, ili ne znaju. Svakako da nije normalno ponasanje. Moj u prvoj moze bukvalno da ide 3km/h i kvacilo hvata i ne cima auto. Pitanje da li su delovi da kazem bas za taj model auta. Pa ne paše, ja bih otisao da pogledaju. Hidraulično ulje u aktuatoru ako je ispravan se ne dopunjuje, jer je zatvoren sistem i ne trosi se. U Novom Sadu servis Panić je jedini kojem bih ponovo odvezao auto ako treba oko menjaca gledati.
 

Limun

Member
Eto oni kazu standrana procedura zmjenit ulje u aktuaturu iako su po racunu samo pola litre naplatili vjerovatno izvukli iz boce i nasuli pola litra novog. Danas sam ih pitao jesu depresurizirali hidrauliku prije i presurizirali poslije. I jesu li odzracili druk lezaj. Jer mi se sve cini da druk lezaj dobro ne sastavlja i ne odvaja. Izvađena lamela korpa, i zamajc se cine u dobrom stanju. Zamajac 3-4 zuba lufta i oko 1. 5-2mm između ploca (dozvoljeno 8 zuba, i 3mm). Pitam voditelj servisa jeste li nastimali tocku gdje kvacilo hvata on nista. Tako da ne znam. Uradio sam sve onako kako su oni rekli da rade. Stavili su nove ulje u mjenjac i aktuator, nove semering radilice i poluosovina, nov lezaj desne poluosovine. Na kraju kad su sve zavrsili auto u leru i letvom pritisnuli gas na 2500okr i tako ostavili 15ak minuta da radi kazu standardna procedura
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
EGS menjac se preko Lexia kalibrira i podesava, mislim da auto stoji u mestu ili se rade kratke voznje tokom tog procesa. Nakon toga, puterica.
 

Limun

Member
Da li je moguce da je do neceg drugog. Kocionog cilindra na jednom od kotca (koliko znam na ovom mjenjcu kocnica ime veze i sa kvacilom). Ja tocno osjetim ko usporenje prije trzaja tj. otpustanja gasa.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Poznati su da im moze blokirati, zaglaviti čeljust. Meni se to jednom desilo za 3 godine koliko ga vozim i to kad je kretao iz tacke mirovanja sa parkinga. Njemu se da, trose vise prednji diskovi i plocice
 

Paladin

Member
Što se tiče težeg prebacivanja iz P u R nakon paljenja auta, moram pohvaliti kolegu s foruma ivana222 a i savjet od moga prijatelja koji također vozi 508, da prvo podignem ručnu kočnici pa tek onda prebacim u položaj P i izgasim auto. Kada to napravim, ručica mjenjača ide u sljedeći položaj bez problema nakon paljenja.
To sam i ja čuo, i evo par pitanja: kada se zaustavi auto da li se dok je u D (sa stisnutom kočnicom) povlači ručna kočnica pa se prebaci u P i onda ugasi motor, ili se iz D (sa stisnutom kočnicom) prvo prebacuje u N, onda povlači ručna, pa se tek onda prebaci u P?
Smije li se palica mjenjača pomjerati dok je auto ugašen?
Kada se na semaforu ili negdje malo duže stoji da li je bolje prebaciti u N i povuću ručnu, ili je bolje povući ručnu i ubaciti u P?
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Kad stoji na semaforu, ne vidim razloga da se prebacuje u N ili P
To je kao da je u brzini i stisnutom kvačilu. Osjeti se neka napetost: kao da bi krenuo, ali mu kočnica ne da…
Ako je neko duže čekanje ja ubacim u N i držim ga na kočnici. Osjeti se da motor lakše diše. Kod kretanja samo prebacim u D, otpustim (nožnu) kočnicu i auto sam kreće…
(EAT6, 123.000 km)
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Moj EGS sam prebaci u N ako predugo stoji auto u mestu sa A, ali to se nikad na semaforu ne desava. Krene samo da trepce N, onda mora ručica u N pa u A.
 
Na vrh