VW USA otkrivena prevara

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Napokon vrlo dobar tekst na temu. Isplati se odvojiti vremena i pročitati ga.

Zašto jedino Hrvate nije uzrujalo otkriće da je Volkswagen cijeli svijet namjerno varao o prednostima svojih dizela?

Samo jedan od četiri vlasnika Volkswagenovih automobila danas o markama iz toga koncerna (VW, Audi, Škoda, Seat) ima povoljno mišljenje. Prije skandala s varanjem pri homologaciji i godišnjem mjerenju sastava i količina onoga što izlazi iz auspuha 11 milijuna automobila dizelskih motora od 1600 i 2000 kubika s ta tri slova na repu (TDI) situacija je bila obrnuta: tri zadovoljna prema jednom nezadovoljniku.
Valja naglasiti, to su rezultati istraživanja od prošlog petka koje je tvrtka AutoPacific izvela na uzorku od 500 vlasnika Volkswagenovih dizelaša diljem SAD-a, da bi opipala puls sljedećih događaja.

Lažu nam, pljačkaju nas i truju

Što se Hrvata tiče, neće se promijeniti ništa. Rezignirano smo se naviknuli da nas varaju na svim mogućim i nemogućim područjima. I u puno većoj skali. A kao magare naviknuto na batine, ne reagiramo ni kada netko otvoreno vara državu. Tu državu na koju se krvlju zaklinju oni koji su je branili.
Pokušavamo odgovoriti na pitanje: kako to?
Kako to da Hrvate nimalo ne sablažnjava Volkswagenova golema korporacijska prijevara kada je u SAD-u prevareno gotovo pola milijuna vlasnika golfova, jetta, buba i passata s oznakom TDI te analogno opremljenih audija? U Europi je - gdje su pravila o ekološkoj kompatibilnosti automobila još oštrija - od 2009. godine prodano preostalih 10,5 milijuna automobila s Volkswagenovim prijevarnim dizelima. Zasad se zna da je među njima 2,1 milijun iz Audija, 1,2 milijuna Škodinih automobila te 700 tisuća Seatovih. Svi drugi se bune, psuju korporacije jer one - naravno - varaju gdje i koga stignu, svoje kupce pa i državu.

A mi - ništa.

Kako to da se na društvenim mrežama, od onih koji o tome uopće puste glas, uglavnom javljaju samo oni koji Volkswagen brane, a ako treba još i pljucnu na “prereguliranost” koje si je u ime okoliša uzela država? I taj okoliš, nije li to samo malograđansko prekenjavanje?

U nas se o Volkswagenovu skandalu izvještavalo u najsažetijim rubričicama i gotovo jednorečeničnim napomenama, tipa “i još samo ovo…” pri završecima informativnih emisija, ako si je neki urednik dao malo više truda. Kako je to, i u čemu, Volkswagen varao države i milijune kupaca svih tih godina, u nas se nema gdje doznati, makar ni u nas nije zanemariv broj prevarenih?

Specijalizirani mediji "ne talasaju"

To nam sasvim sigurno neće rastumačiti u Lovrecovu TV automagazinu, jer je u toj emisiji “i trabant najbolji automobil u svojoj klasi”, a još manje u tzv. specijaliziranim tiskanim magazinima i u istim takvim prilozima. Tamo jednostavno ne znaju kako prikazati taj katastrofalni skandal iz svog sektora. A nekako mi se čini da za to nema baš ni volje, jer te publikacije postoje zbog oglasa i poneke avionske karte. U nas nisu ništa uzrujaniji ni oni koji se prometom bave na akademskoj razini. Klasična je tehnika izvrtanja razmjera ovakve svinjarije (i sitnijih)— relativizacija: “Svi to rade, samo su njih uhvatili.”

Pa, od čega se sastoji Volkswagenov skandal?

SAD i Europska unija znaju svoje planove regulacije u tom sektoru, korak po korak sa svim specifikacijama, objaviti i po desetak godina unaprijed. Tako se, na primjer, još 1965. godine znalo da će svi proizvođači automobila od 1970. godine u nove automobile morati ugrađivati sigurnosne pojaseve. Slično su se uvodile i druge novosti da bi nakon nekog vremena postale obvezne. U tom sektoru, dakle, nema prekonoćnih iznenađenja.

Laž koja ubija

Volkswagen je svoje TDI-dizelaše od 2009. godine opremio elektronikom koja upravlja režimom rada motora, a detektira trenutak kada se na motor priključi testna oprema. Svi se sustavi rada motora tada prebace u “čisti mod”; ispuh pritom zadovoljava sve okolišne propise. Istina, snaga motora u tom trenutku dramatično je manja, ali to nitko nije mjerio, a još se manje u tom modu vozio. Kada se testna oprema otkopča, vozite se “normalno”. Pritom se iz auspuha, uza sve ostalo, ispušta do 40 puta više dušikovih oksida od najveće dopuštene količine!

Dušikovi oksidi u spoju s atmosferskom vlagom stvaraju, između ostaloga, najžešće poznate oksidanse. Nije teško zamisliti koliki je to utjecaj na ljudsko zdravlje. Dušikov dioksid je međuspoj iz kojega nastaje otrovni prizemni ozon koji uzrokuje astmu, bronhitis i neizlječivu kroničnu opstruktivnu plućnu bolest. Dušikovi oksidi u zraku znatno pojačavaju i razornu djelovanje sitnih krutih čestica koje uzrokuju srčane bolesti.

U SAD-u je tamošnja agencija za zaštitu okoliša procijenila da je 1300 tona dušikovih oksida koje su ispustili Volkswagenovi automobili u spomenutom razdoblju izravno skrivilo smrt od 12 do 69 ljudi. To je prilično suzdržana brojka, kakva se može očekivati od držane agencije čija riječ može imati i sudsku težinu, a statističari The New York Timesa procijenili su da je tih jedan posto automobila na američkim cestama izravno krivo za smet od 40 do 106 osoba.

Namjerna prijevara na štetu svih

Ugradnja takvoga sustava u dijagnostičko-upravljačku elektroniku nije bio slučajan. Nije ni mogao biti djelo kakvog zaigranog inženjera, čak ni istraživačko-razvojnog odjela. Po tome što u podužoj analizi piše Slate, bilo je potpuno nemoguće da je takvu odluku mogao donijeti i sam glavni direktor (sada u odlasku od 23. rujna s 37 milijuna eura otpremnine) Martin Winterkorn. Isprva se Winterkornova uprava natjecala u bacanju drvlja i kamenja na državu i regulatore, kao reakciju na pismo američke Agencije za zaštitu okoliša od 18. rujna Volkswagenovoj grupaciji u SAD-u, a koje upućuje na to što su otkrili. Kada se pokazalo na koji je način taj nalaz nedvojbeno i nezavisno potvrđen te je razotkriven mehanizam prijevare koji je morao biti namjeran, promišljen i organiziran, uprava je grijeh do kraja priznala, posula se pepelom i otišla. S glavnim su otišla još četiri direktora razvojnih odjela.

Vokswagenove su dionice preko noći s 21. na 22. rujna izgubile na vrijednosti - sa 134 eura na 111. Posljednjeg dana u rujnu ta je dionica vrijedila samo 105 eura. Samo je Katar, jedan od većih “malih” dioničara Volkswagena s petpostotnim udjelom u jednom danu izgubio pet milijardi dolara. Istodobno se ozbiljno stanjilo povjerenje proizvođače automobila Made in Germany, jer je Daimler Benz izgubio 5,8 posto, a BMW 4,9 posto vrijednosti. Tek će se vidjeti koliko će Volkswagenova dionica još biti obezvrijeđena jer pravi troškovi za koncern iz Wolfsburga tek slijede.

Bolje bi prošli da su aute darovali

U SAD-u najavljuju kaznu za Volkswagen u vrijednosti do 37.500 dolara po vozilu u prekršaju, ukupno oko 18 milijardi dolara, Europska unija neće biti puno nježnija, pri čemu mora odmjeriti kaznu za dvadeset puta više vozila nego u SAD-u. Gnjevni su kupci u Americi najavili skupne tužbe (zasad ih je 37) s potpuno neizvjesnim kaznenim iznosima. Sam je Volkswagen objavio da će na preinake motora o svom trošku pozvati sve američke vlasnike te da je u to spreman uložiti 7,3 milijarde dolara, a to je tek početak niza brojki koje će se dodavati. Tako je, na primjer, samo Nizozemska kao poticaj za svoje kupce Volkswagenovih “čistih” dizela isplatila milijardu eura. Država sasvim sigurno taj novac neće tražiti od kupaca.

Kada samo te iznose usporedite npr. s hrvatskim državnim proračunom, ili dugom Grčke, o čemu se dramilo ljetos, ispada da bi Volkswagen financijski bolje prošao da je te automobile vlasnicima darovao.

Volkswagenov koncern ima 100 proizvodnih pogona u 27 zemalja, a s 50,7 posto najveći mu je dioničar Porche Automobil Holding SE, praktično privatna grupacija obitelji Ferdinanda Porschea. Ostali su veći dioničari Volkswagen Holdings (više od 40 posto) te savezna država Donja Saska. U vlasništvo holdinga upletena je i njemačka savezna država, a ti su interesi pojačani činjenicom da koncern zapošljava gotovo 600 tisuća ljudi u proizvodnji automobila, a osim četiri najmasovnije marke na tržište izbacuje još i Bentley, Bugatti, Lamborghini i naravno Porsche. Zato je ovaj skandal ne samo financijski težak, nego je ujedno i težak udarac autoritetu Njemačke kao države.

Glavni krivac i dalje drži uzde

Koliko god sablažnjiva bila otpremnina od 37 milijuna eura za otpuštenog Winterkorna - za druge menedžere iznosi nisu poznati - ona je samorazumljiv honorar za njihovu šutnju. Stvarno, oni su samo žrtveni jarci, a ne i glavni krivci.

Kroničar njemačke autoindustrije David Auerbach prst krivnje upućuje izravno u Ferdinada Piëcha, austrijskog magnata. Taj je unuk slavnog Ferdinanda Porschea, rođen 1937. godine, do 25. travnja ove godine bio predsjednik Nadzornog odbora Volkswagenove grupacije, ali je njegov utjecaj i danas nezamjenjiv s obzirom na to da se brojnoj obitelji (sam ima dvanaestero djece s četiri različite žene) nametnuo kao patrijarh klana te se odluke donose pod njegovim autoritetom u obiteljskom krugu i snagom natpolovične većine nameću na skupštinama dioničara.

Posve je jasno da je osobno odabrao svakog vrhunskog menedžera, pa tako i Winterkorna 2006. godine. Svi su mu, koliko formalno toliko i neformalno, i prije polagali račune kao glavnom autoritetu. Njemu se samom pripisuje strategija i ključne odluke na kojima počivaju svi Volkswagenovi poslovni uspjesi i preuzimanja, počevši od prijelomnog napuštanja zastarjele bube, auta s motorom hlađenim zrakom u stražnjem dijelu automobila koji pokreće stražnje kotače, do preorijentacije cijeloga koncerna na golfa, s vodom hlađenim motorom u prednjem dijelu auta s prijenosom na prednje kotače.

Timesov autor James B. Stewart taj stil vladanja nazvao je “sklerotičnim i incestuoznim obrascem autoritarne upravljačke kulture”, u kojemu je nadarenost manje važna od krvnog srodstva. Piëch je preživio brojne pučeve kojima su ga htjeli svrgnuti, u koncernu i u obitelji, a posljednji je navodno bio upravo Winterkornov pokušaj da se domogne Piëchove fotelje u Nadzornom odboru, otkad je u u Piëchovoj nemilosti. Baš dobro da ga se ovim slučajem riješio.

Korporativna licemjerna bešćutnost

Jest, glave su se kotrljale, a sam je Winterkorn u svojoj izjavi na odlasku patetično naglasio: “Iznad svega, zaprepašten sam što se prijevara takvih razmjera mogla dogoditi u Volkswagenovoj grupaciji. Odlazim u korist kompanije iako sam sebi u vezi s ovim nemam što predbaciti.” Valja zamijetiti licemjernu nijansu u priopćenu o tome da Winterkorn nije naglasio kako nije znao za ovu podvalu. Naravno, morao je znati. I prije nego što je 2006. došao na vrh Volkswagena bio je u Volkswgenovu menadžmentu Piëchov štićenik, a samo tri godine nakon što je otjeran njegov prethodnik Bernd Pischetsrieder, pod haube dizelaša instalirao se taj softver za varanje države.

Malo tko sumnja da je upravo Ferdinand Piëch donio ključnu odluku o tome da će koncern zanemariti trend dolaska električnih automobila i onih s hibridnim pogonom, samo ako pronađe uvjerljiv način da nastavi prodavati postojeću tehnologiju. I tako je krenula kampanja “Das Auto” u kojoj se izokola tvrdilo da su strujići za geekove, bogatune i ekscentrike, a da normalni vozači voze TDI pod zaštićenim marketinškim sloganom “Clean Diesel/Èisti dizel" te da će za to još primiti poticaje, a tijekom eksploatacije će, kako u kojoj zemlji, biti oslobođeni dijela obveznih davanja.

Tako je Volkswagen uspio postati prvi proizvođač automobila na svijetu, pretekavši Toyotu, koja je od 1997. stidljivo počela prodavati prius s hibridnim pogonom. Danas taj model čini 65,4 posto od osam milijuna svih automobila s kombiniranim pogonom. Volkswagen od 2010. godine, kao neku vrstu alibija, u prodajnom programu ima luksuzni terenac Touareg Hybrid. Koliko je inovacija u njega ugrađeno, vidi se po tablici učinkovitosti automobila s hibridnim pogonom. Èak ni na ovojesenskom autosalonu u Frankfurtu od 17. do 27. rujna iz VW-a nije nagoviješteno da bi taj automobil bio rodonačelnik moguće buduće, ili ikakve, Volkswagenove elektrifikacije.

Uostalom, drugi proizvođači automobila s dizelskim pogonom trudili su se da ih opreme skupim sustavima katalizacije i posebno uklanjanja neizbježnih čestica čađe, ali Volkswagen to nije zanimalo. Rekli su si, golf i passat ne spadaju u premium-cjenovnu klasu, pa se to ne isplati…

Tko je sve oštećen

U ovoj aferi s prijevarom kao najveća žrtva može se doživjeti sam Volkswagen. Desetljećima će se od ovoga morati prati, a u reklamama umjesto blještavila i pouzdanosti morat će biti mjesta za upućivanje na vlastito novo poštenje.

Vidi se, sjena je pala i na cijelu njemačku autoindustriju. Loše prolazi i globalna autoindustrija, jer je - pogotovo u našim - birtaškim naklapanjima “jasno da svi varaju, a samo su VW u tome uhvatili”. Uostalom, tko još vjeruje da npr. Kijin kompakt troši 3,2 litre na 100 km…

Loše je prošla i Njemačka, čiji su ugled poštenja, solidnosti i perfekcije, osim ove afere načela i afera s nekompetentnošću, korupcijom, rastrošnošću i drugim “balkanizmima” u gradnji nove berlinske zračne luke.

Oštećeno je i pola milijuna američkih vlasnika VW-ovih dizelaša, koji će zbog nenadanog gubitka vrijednosti automobila i izgubljenih poticaja pri registraciji sudski tražiti da im taj novac Volkswagen nadoknadi. I dok u SAD-u dizel u osobnim automobilima i nije zaživio, u EU takav motor pokreće svaki drugi prodani auto. Jest, štedljivi su pa zato i malo toga ispuštaju, a svi drugi proizvođači modernih dizela investirali su u sustave koji štetne tvari iz ispuha dodatno smanjuju, pa je Volkswagenov potez nepošten i prema konkurenciji koja još proizvodi automobile s dizelima, konceptom koji je još prije desetak godina dao svoj maksimum i nema budućnosti.

Pitanja bez odgovora

U svemu tome zatajila je, ponajprije, specijalizirana javnost. Magazini i revije, novinari koji su tehnički potkovani toliko da jako dobro znaju koliko tko laže, kao i da je nemoguće samo podešavanjem motora u stvarnom životu - a bez dodatnih tehničkih podsustava - dobiti podatke kakvima se kitio Volkswagen, i na temelju njih godinama dobivati razne poticaje i oslobađanja od poreza. Pogotovo ne u našim medijima, jer ovdje znaju da će provincijska odanost golfu (i mercedesu) ovdje proći gotovo neokrznuta.

Na istim tim forumima sada se prebacuje pozornost na količine onoga što ispuštaju brodski dizeli i mlazni motori putničkih aviona, umjesto da se od državnih regulatora zatraži da se i ti segmenti prometa opterete još strožim kriterijima.

Kod nas se odavno u autotestovima ne mjere stvarna ubrzanja, stvarna maksimalna brzina, stabilnost, potrošnja. Odavno u domaćem tisku nije bilo prikaza što koji tehnički sklop u automobilu radi, i koja je koncepcija bolja. Tekstovi se uglavnom svode na: “Ožeži!” Svi bi se htjeli ubaciti u neobvezujući govor Top Geara, a koji je samo zabava. Zar se, onda, od osiromašenih vozača može očekivati išta drugo do li da sline nad novim modelom s autosalona koji si neće moći priuštiti, dok ćemo istodobno gledati novokomponirane bogataše i njihovu dječurliju kako nekažnjeno divljaju u novim automobilima čija je cijena jednaka povećem stanu.

Specijalizirana javnost, koja bi po definiciji morala provjeravati ono što tvrde prodavači - ne postoji.

Nisu automobili jedini varalice

Ali, zar je tako jedino u automobilskoj industriji? Uostalom, u bivšoj je državi svojedobno izlazio koliko-toliko pošteni potrošački informator, a danas nema ni najmanjega izgleda da se pojavi jedna takva publikacija koja bi bila otvoreno na strani potrošača.

Kad ste, uostalom, zadnji put mogli pročitati poštenu kritiku koja će reći da najnovija izložba nekog poznatog slikara nije ni sjena njegovih ranijih radova, da je najnoviji roman neke književne vedete potpuni promašaj? Da je neki pompozno najavljivan koncert bio raštiman, a da je npr. Severina cijele večeri pjevala falš? Naprotiv, saznat ćete sve o njezinom bračnom sporu, ali ne i to da je imala lošu večer.

Ili da je neka banka izumila novi “financijski proizvod” koji će vas oguliti?

A tek o politici? Da je neki istup u javnosti bio bestidna laž. Ili prodaja magle.
Možda, ali vidite da si to ne može priuštiti ni Zvonimir Boban.

Eto, u takvom društvu živimo, pa možda i u Albaniji postoji javnost koja prati što se događa s Volkswagenovim skandalom, ali ne i u nas.
U nas jedino ima poduzetnika i “poduzetnika” koji se žale na prereguliranost, a nitko ne upućuje na to da se Zagrebom i danas vozi tramvaj na kojemu je reklama za gljive koja tvrdi da one liječe rak.

Eto, zato. Pomirili smo se s time da svi varaju i držimo se vlastitih praznovjerica i predrasuda. Jer nemamo za što drugo.

forum.tm
 

markan1000

Well-known member
bravo za članak, u svim relevantnim svjetskim medijima je danima ovo bila udarna vijest, dolazim iz ekonomskog sektora, najjači svjetski poslovni servis Bloomberg već ne znam koliko dugo o tome piše, i svi se slažu kako je ovo jedan od najvećih korporativnih skandala ikad. A kod nas, ništa. veliko ništa. i ne želim likovati nad vw-om, jer sutra možda i PSA uhvate, ali ovo je čista i teška prevara, isporučen proizvod ne odgovara oglašenom, a kod nas ništa...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Naslov... tipični medijski drek. Sad se svi jako uzrujali, aha... A zašto bi se prosječni Hrvati trebali uzrujat, stvarno neznam. Prosječni Hrvat ionako ima dovoljno konkretnih problema. Da medij napuhuje nešto radi čemu se Štefu svakodnevnica neće mijenjati - nema smisla.

A i rijeko tko prati autoindustriju kod nas... prje ćeš prodat novine sa sažetkom dana u Big Brotheru i saboru. Ionako se u domaćim medijima niti do sad nije moglo ništa kvalitetno pročitati, zašto bi ovaj ''skandal'' bila iznimka? Ionako smo okruženi prevarama, živimo u jednoj... ovo je samo još jedna u nizu.
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
A i rijeko tko prati autoindustriju kod nas
Iznenadil bi se, da znaš.
Problem je kaj puno ljudi ne zna engleski tak dobro čitati pa nema pristupa stranim portalima. Ovo kaj se kod nas servira pod auto-magazine je takav teški drek. Nutra pišu ljudi koji pojma nemaju o ničemu i sam znaju prepisati podatke iz kataloga. Kad pročitaš te "testove" i "analize" to kaj da je neki dečec od 18 let napisal kaj je prvi puta prije sat vremena sel se za volan i još je pod dojmom. Tak ljudi odustanu od kupovine tih "auto" magazina i ispadne da niko niš ne prati.
 

markan1000

Well-known member
a kad se Štefu dijete razboli zbog svakakvih smeća u zraku koje između ostalog ispupta vw i njemu slični, onda će štef kriviti boga i sudbu kletu, a neće se sigurno sjetiti da možda i sam vozi vw-a koji čađi 40 puta više od dozvoljenog, i da je i taj vw dijelom odgovoran za bolest. malo dramatirziram, ali to je tako jbg
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma bedastoće... neće taj VW bit ni mrvu odgovoran u stvarnosti ako se osvrneš oko sebe i pogledaš što te truje. Tih par folcika gore dole... više te javni prijevoz uništi.

Al na kraju krajeva, treba bit svjestan da ljudi žive duže nego ikada u povjesti čovječanstva. Sve se ovo vrti ono novca, ne zdravlja niti ekologije.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Kako je Volkswagen oslabio Njemačku



Posljedice skandala u Volkswagenu mogle bi biti gore nego što se isprva pretpostavljalo. Financial Times je ovih dana procijenio da bi najveći svjetski proizvođač automobila mogao platiti čak 100 milijardi eura za kazne i odštete, zbog lažiranih uređaja za kontrolu ispušnih plinova. No, ekonomske štete za njemačko gospodarstvo mogu biti višestruko veće, još teže od posljedica koje bi imalo od izlaska Grčke iz eurozone, tvrdi list.

Američka agencija za zaštitu okoliša, koja je 18. rujna pokrenula skandal, mogla bi Volkswagenu naplatiti do 18 milijardi dolara kazne. Meksiko zahtijeva gotovo sedam milijardi dolara odštete, Rumunjska oko milijardu eura, a to je tek početak. Odštetu će tražiti i Hrvatska, prema izjavi ministra Mihaela Zmajlovića. Francuska i Italija najavljuju traženje povrata novca za subvencije, kojima su godinama poticale kupnju Volkswagenovih automobila.

Promatrači vjeruju da će njemačka država učiniti sve da Volkswagen preživi krizu u koju upravo ulazi. Volkswagen u Njemačkoj zapošljava oko 800 tisuća ljudi kojima se drmaju radna mjesta. Budući da su njemački radnici zakonski jako zaštićeni, ne bi bilo čudno ako rezanja u Volkswagenu pogode njegove pogone u inozemstvu, primjerice u Mađarskoj, Èeškoj ili Španjolskoj.

Skandal je težak udarac cijelom njemačkom gospodarstvu, jer automobili čine petinu njegova izvoza. Nijedna ekonomija u svijetu nije tako ovisna o autoindustriji kao njemačka, jer automobili pridonose njezinoj bruto dodanoj vrijednosti sa sedam posto. Ako prodaja Volkswagena padne samo 10 posto, izračunali su pedantni analitičari, njemačko gospodarstvo može se usporiti za 0,15 posto. Udarac iz nekoć ugledne firme stigao je u nezgodnom trenutku, dok njemačka izvozna poduzeća bilježe pad narudžbi ne samo iz Rusije, zbog sankcija Zapada, nego i iz Kine u kojoj se ekonomija dramatično usporava. Ako se usporava njemačka lokomotiva, otežat će se i oporavak gospodarstva EU.

Posljedice skandala osjetit će i njemački političari, jer gube na vjerodostojnosti. Oni su godinama putem europskih institucija promovirali »dizelaše« radi navodne zaštite okoliša, potičući države na davanje subvencija za njihovu kupnju. Nakon prijevare iz Volkswagena, njemački političari više neće biti tako uvjerljivi ni kada drugim državama budu prigovarali da se ne drže dogovorenih propisa, primjerice u proračunskoj štednji. Upravo Njemačka nameće Europi jalovu proračunsku štednju, čime je narušila svoje odnose s mnogim zemljama, osobito mediteranskima.

Skandal je prasnuo dok EU trese izbjeglička kriza, koja naglo narušava odnose Njemačke i sa zemljama srednje Europe, koje su dosad bile njezine najveće saveznice. Istodobno, kancelarki Angeli Merkel neočekivano brzo pada popularnost kod kuće, dok njemački mediji sve češće pišu da će prekinuti mandat i prihvatiti dužnost glavne tajnice UN-a. Kako god bilo, Njemačka je 25 godina nakon ujedinjenja postala najsnažniji faktor u Europi, a skandal u Volkswagenu – kojeg je dobila kao svojevrsnu »čestitku« uoči proslave te obljetnice – sigurno će preživjeti. Nema sumnje, međutim, da je taj skandal pridonio slabljenju njezine dosadašnje pozicije.

novilist.hr
 

Dalibor

Dado Tornado
interesirao sam se zadnjih dana o tome što je VW grupa napravila,
mislio sam kak se radi o nekom gafu koji će se zaboraviti za 2 mjeseca,
odnosno da su auti možda dvostruko više zagađivali i slično,
kad ono vrijednosti štetnih tvari po 50 ili 100 puta iznad dozvoljenih :D
ameri izračunali da je u razdoblju prevare VW ubio sa prekoračenim zagađenjem 20 tak ljudi
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma ništa je to... GM je uspio poslat preko 100 ljudi na drugi svijet u jednom od mnogih skandala.
 

Franz

Well-known member
Da sam vlasnik vwa nema šanse da bi ga pustio na servis. Koje će to škopljenje motora sada biti.

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=GhvI2oeBPtY[/ame]
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma ovi nemaju veze s vezom... bacili ga u klasični safe mode, ali si to istumačili po svom.

Što ne znači da neće eventualno gubit snagu sa novim softwareom, ako tako to budu riješavali
 

Dalibor

Dado Tornado
tesko se takva prekoracenja od 50x iznad dozvoljenog mogu rjesavati softverima, to je takav motor koji toliko zagađuje, za neke promjene na njemu treba zamjeniti prije svega hardver.

zato su i pristupili ovom nacinu prevara, jer su razmisljali i o opciji da li ici na konstrukciju potpuno novog motora, pa su iskemijali odnosno isprogramirali :grin: rjesenje...

tko zna koliko su u to vrijeme novi TDI motori zapravo bili "novi"...
 
Ja vozim sluzbenu skodu fabiu 2014g 1.6 tdi 55kw.Uvijek sam se cudio kako dobro ide i vuce za tu snagu a teska 1300kg.
Znaci li da su se pridrzavali propisa ne bi bilo tako?
 

ZlatkoC4

Well-known member
svi se nešto čude a svako malo po forumima se čita i postavljaju čak i objašnjenja kao izbaciti fap filter ili neki dr. da bih auto išao još bolje i sa više snage pa se tome nitko ne čudi a sad bih ovo trebao biti veliki skandal. da je skandal jeste ali ne treba se sablašnjavati samo sad nad ovim a istodobno sami prepravljamo auta i zagađivamo ne samo sebe več i druge. Ali realnost i stvarnost nekako da se poklope. nažalost.

važan je koji konj više u motoru i koji milion menađeru u đepu i to je to.
da je ikom stalo do ljudi niti jedan auto nebi smi moći ići preko 140kmh.
ali ljudi su brojevi i ništa drugo.

"sretan je onaj tko malo treba"
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
da je skandal jeste ali ne treba se sablašnjavati samo sad nad ovim a istodobno sami prepravljamo auta i zagađivamo ne samo sebe več i druge.
To su dvije različite stvari. Prvo je prodavanje muda pod bubrege (laž i prevara kupaca), drugo je jako mali broj tjunera koji tako izvlače par KS na vlastitu odgovornost.
 

BoboActiva

New member
Glupi i površni tekstovi za javnost.
Amerikanci su željeli pokazati da mogu uništi koga i kad hoće iz bilo kojeg razloga.
To što je objavljeno sada ima svojih razloga a razlozi su globalno politički i strateški.

Njemačka je najmoćnija ekonomska sila u europi sa preko 50% industrijske proizvodnje i išlo se direktno na slabljenje Njemačke ekonomske moći jer VW je najveći proizvođač automobila na svijetu sa preko 700 tisuća zaposlenih.

Vjerovatna kap koja je prelila čašu su njemačko ruski gospodarski sporazumi i ipak na kraju tek poluuspješan američki pokušaj da pretrpavanjem tržišta naftom i rušenjem njene cijene unište rusko gospodarstvo a time i Putina skinu sa vlasti.
Cijena ruske eksploatacije nafte je oko 40 dolara po barelu što ruskom gospodarstvu nanosi ogromne štete svaki dan.

Podatak o netočnim vrijednostima CO2 poznat je amerikancima odavno.

Što se dogodilo nakon objave?
Angela Merkel obratila se Putinu i rekla "Gospodine predsjedniče, bez vas je nemoguće zaustaviti rat u Siriji"
A to je amerikancima ogromna pljuska i još jedna potvrda da polako ali sigurno gube prevlast u svijetu.
Kina je nedavno predstavila raketu koja leti u atmosferu i brzinom mach 10 uništava nosače aviona, za to amerikanci nemaju lijek i to sve njihove flote čini besmislenima, razvili su stealth lovac koji funkcionira i u stvarnosti za razliku od američkog f35 u koji su utrošeni bilijuni dolara, rusi su modernizirali kompletnu vojsku i također raspolažu boljim borbenim avionima.
Amerikanci su počeli popuštati, potpisani su nuklearni sporazumi sa iranom, normaliziraju se odnosi sa kubom itd.
Ali da ne idem dalje samo da kažem više vas varaju lažnim specifikacijama o potrošnji a time i co2 iz svih proizvođača pa nikome ništa.

Oni tekstovi gore su tekstovi za babe na placu.
 

vborovic

C5 modifikator
Ovo o čemu ti pričaš i početni problem su dvije odvojene priče ... VW je (prema dostupnome i s obzirom na vlastiti stav tvrtke) varao na kartama što bi se reklo ... pitanje koliko točno dugo, ali ne radi se o nekome pojedincu koji je to napravio samoinicijativno, nego o prodajnoj politici firme ... i k tome je to i igra velikih brojeva ... a sada to treba platiti ... VW se ne treba ništa čuditi, ako su krivi, neka plate i podmire nastalu štetu (koliko je drugih proizvođača moglo prodati svoje aute umjesto njihovih) ... a o tome zašto baš sad (rat u Siriji, i ostale geoploitičke igre) se može raspravljati do unedogled ...
 
Na vrh