Vožnja na "rezervi" - šteti pumpi i diznama?

Cutac

Prèkaroš
Ne znam za puno moderni(ji)h auta koji imaju čisto metalni rezervar. Velika većina ima plastični, ne znam kad sam zadnji put zapravo i vidio auto sa metalnim rezervarom.
 

Dalibor

Dado Tornado
To hlađenje preko stijenke rezervoara sigurno nije zanemarivo, metal odlično provodi toplotu a površina je velika.
zanemarivo je ako su spremnici od plastike, a zadnjih sigurno 30 godina meni se čini da jesu, koja po prirodi loše provodi toplinu.
radi se samo o tome da s većim volumenom goriva u spremniku raste i broj molekula koje će preuzimati toplinu od pumpe. što znači manje zagrijavanje pumpe. a zagrijavanje se vremenom zbraja u pokretnim mehaničkim dijelovima i dovodi do brže istrošenosti i starenja.
ali to je nešto za mjerenje i studiranje. veći je problem s vožnjom na par litara što na trenutke pumpa može ostati bez goriva (vožnja nizbrdo, uzbrdo, u dugim brzim zavojima...), i to je onda ono najpogubnije
 

Memphis

Active member
To ima veze sa hlapljivošću.

Ne sporim da benzin u rezervaru utječe na hlađenje pumpe, no taj utjecaj je, u odnosu na hlađenje protečenim gorivom, zanemariv.


Zato "nečistoće" stalno plivaju po gorivu, ako ih uopće ima. Nije da se radi o olovnim kuglicama pa da su prikucane za dno.
Ma zabrijo si ... pa kad si ti tak uvjeren u tu svoju teoriju (da se pumpa hladi protokom što je nonsense) zašto onda montiraju pumpe u rezervar? Pa šta je ne montiraju negdje van rezervara ili kaj motora kao AC pumpu?
Ne, pa nije to cedevita da se rastopi u vodu. Kaj ti nikad nisi vidio talog? Si pil kad domaće vino? Jel talog pliva po boci ili se nalazi na dnu? U zatvorenom se nečistoća taloži jer nije blizu površine. To sam objasnio gore.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ali se gorivo stalno mućka, višak goriva se vraća, cirkulira... probaj staviti bocu vina u te uvjete, sumnjam da će se išta stić taložiti.
 

Cutac

Prèkaroš
U rezervaru su iz više razloga.
Protok po jedinici snage je veći, daleko je manja vjerojatnost ulaska zraka u crijeva, manje je spojeva koji mogu propustiti(a to pogotovo ne želimo kod benzina), amm, vraćeno gorivo ide direkt u rezervar, ne znam šta još, ako mi nešto padne na pamet, napisat ću.
Kaj ti nikad nisi vidio talog?
Jesi kad čistio bunar?
Jesi se kad posro, onako rahlo, pa da nije otišlo sve nego su ostale mrvice plivati? I onda kad si pišao, sve se uzburkalo i krenulo "plivati" po školjci?

A ako ćemo ostati na domaćem vinu, jesi kad promućkao bocu, ili vidio dijete da to napravi, i onda čuo japu kako veli "e bog ga ****l šta si mi to umješal sad, moram pit to trunje?!"?
E to je to. Da, ako auto stoji 6 sati, "prljavština" se skupi na dno. Prođeš jedan kružni i prljavština je svuda.
 

Memphis

Active member
Nemaš ti pojma ... neću uopće trošit vrijeme na osnove osnova pogotovo na govna i sl. koje nemju veze sa ovim. Ak ti kažeš da je tako onda neka bude tako.
Ali se gorivo stalno mućka, višak goriva se vraća, cirkulira... probaj staviti bocu vina u te uvjete, sumnjam da će se išta stić taložiti.
Pa di se mućka na površini ili na dnu? Jel si ti vidio smeće u kanisteru benzina na dnu ili na površini? Jel se talog s boce vina digne kad promučkaš bocu? Digne se samo kad ju okreneš naopačke pa površina zamijeni strane. Ili si već dovoljno otpio da kad si točiš drugu čašu pa površina dođe o dna.

Kada površina koja se "mućka" dira dno rezervara? Kad je auto na rezervi po 9 puta.
A kao drugo gustoća benzina i vode nije ista.
 
Posljednje uređivanje:

Mirage

Well-known member
Nemaš ti pojma ... neću uopće trošit vrijeme na osnove osnova pogotovo na govna i sl. koje nemju veze sa ovim. Ak ti kažeš da je tako onda neka bude tako.

Pa di se mućka na površini ili na dnu? Jel si ti vidio smeće u kanisteru benzina na dnu ili na površini? Jel se talog s boce vina digne kad promučkaš bocu? Digne se samo kad ju okreneš naopačke pa površina zamijeni strane. Ili si već dovoljno otpio da kad si točiš drugu čašu pa površina dođe o dna.

Kada površina koja se "mućka" dira dno rezervara? Kad je auto na rezervi po 9 puta.
A kao drugo gustoća benzina i vode nije ista.
Pa kakve vi aute vozite kad vam pumpe crkavaju od rezerve?

Ja kad sam bio pican stari ostavi astru ( s metalnim rezervarom) ono suh rezervar ja odem na benzinsku utočim 20 kn i do hebodroma ima dosta.

Evo Astra ima 23 godine preko 350 000 i još pumpa radi vjerujem da je 1/3 kilometraže napravila na rezervi.

Pumpa mora terati i nečistoće do filtera bez problema.
 

Memphis

Active member
Pa kakve vi aute vozite kad vam pumpe crkavaju od rezerve?

Ja kad sam bio pican stari ostavi astru ( s metalnim rezervarom) ono suh rezervar ja odem na benzinsku utočim 20 kn i do hebodroma ima dosta.

Evo Astra ima 23 godine preko 350 000 i još pumpa radi vjerujem da je 1/3 kilometraže napravila na rezervi.

Pumpa mora terati i nečistoće do filtera bez problema.
Očito drloge ... ne mora jer ne može. Ako se na sito pumpe nakupi smeća ne može dalje vuć benzin, može ali ne u količini kojoj treba pa tebi auto cuka i ne ide nikak. To kaj ti to nisi doživio ne znači da se ne događa. I ne znači da ti je pumpa 100% ispravna. I onda s godinama gubi performanse.
 

Cutac

Prèkaroš
Ja ću opet pitati.
Ti si stvarno siguran u to da, tvoj auto, koji nosi značku renomiranog proizvođača, ima tako dizajniran sustav dobave goriva da na rezervi krepa pumpa?
Da, ako pumpa vrti u prazno, bude krepala, ali tko bi kupovao aute proizvođača koji je poznat po tome da vožnja na rezervi štopa pumpu, koja se uz to i pregrije i krepa? Misliš da bi si proizvođač to dozvolio?

Moj c4 ima 143 tisuće kilometara, nije puno, no nije ni malo. Nema filter goriva, nego sito. SVAKI PUT kad sam bio na benzinskoj, natočio sam BAREM 48 litara, uglavnom oko 52-55, znači "debela rezerva". Niti je ikada cuknuo, niti sam imao problema sa pumpom. Kroz injektore je prošlo oko 7500 litara goriva. Koliko je prošlo kroz pumpu je pitanje, vjerojatno još toliko i, vidi čuda, niš joj nije.

U obitelji, da ne pričam teoretski, auto sa najviše kilometara je bila Mečka sa 700 i nešto tisuća. Od salona do CIOS-a. NIKAD nije bilo problema s pumpom goriva, NIKAD.
A isto se tankala do čepa i praznila dok nije počelo pištanje svako toliko. Dizelaš je bila, dizela je kroz pumpu prošlo valjda sto tisuća litara, bez greške.
Mečka je, bilo je kvarova, bilo je i sa sustavom dovoda goriva, ali nikada sa pumpom.

Na frendovoj Fiesti je valjda paučina na gornje tri četvrtine rezervara, auto ima 200 tisuća na ekranu, pitaj boga koliko stvarno ima. Nikad problema. A da je gorivo toliko prljavo kao što bi se dalo zaključiti iz tvojih postova, njegova pumpa bi sami pijesak drobila u rezervaru onda.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pa di se mućka na površini ili na dnu? Jel si ti vidio smeće u kanisteru benzina na dnu ili na površini? Jel se talog s boce vina digne kad promučkaš bocu? Digne se samo kad ju okreneš naopačke pa površina zamijeni strane. Ili si već dovoljno otpio da kad si točiš drugu čašu pa površina dođe o dna.

Kada površina koja se "mućka" dira dno rezervara? Kad je auto na rezervi po 9 puta.
A kao drugo gustoća benzina i vode nije ista.
Nema smisla povlačiti paralele sa kanisterom ili bocom vina koji 99% vremena stoje fiksni.
Gorivo se bućka i mućka cijelom svojom zapremninom u rezervoaru. Uz to imaš pumpu koja povlači sa dna i povrat goriva koji je najčešće pri vrhu rezervoara. Dodaj još i mrežice i/ili filtere goriva.
Talog jednostavno nije realan problem.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Jednom mi se desilo na Scenic 1, 1.9dci, na pumpi stojim i ugasio se u leru, jer je nestalo goriva. Natocio, upalio iz prve. To mi se jednom desilo, a rezerva dosta puta.
 

Memphis

Active member
Ja ću opet pitati.
Ti si stvarno siguran u to da, tvoj auto, koji nosi značku renomiranog proizvođača, ima tako dizajniran sustav dobave goriva da na rezervi krepa pumpa?
Da, ako pumpa vrti u prazno, bude krepala, ali tko bi kupovao aute proizvođača koji je poznat po tome da vožnja na rezervi štopa pumpu, koja se uz to i pregrije i krepa? Misliš da bi si proizvođač to dozvolio?

Moj c4 ima 143 tisuće kilometara, nije puno, no nije ni malo. Nema filter goriva, nego sito. SVAKI PUT kad sam bio na benzinskoj, natočio sam BAREM 48 litara, uglavnom oko 52-55, znači "debela rezerva". Niti je ikada cuknuo, niti sam imao problema sa pumpom. Kroz injektore je prošlo oko 7500 litara goriva. Koliko je prošlo kroz pumpu je pitanje, vjerojatno još toliko i, vidi čuda, niš joj nije.

U obitelji, da ne pričam teoretski, auto sa najviše kilometara je bila Mečka sa 700 i nešto tisuća. Od salona do CIOS-a. NIKAD nije bilo problema s pumpom goriva, NIKAD.
A isto se tankala do čepa i praznila dok nije počelo pištanje svako toliko. Dizelaš je bila, dizela je kroz pumpu prošlo valjda sto tisuća litara, bez greške.
Mečka je, bilo je kvarova, bilo je i sa sustavom dovoda goriva, ali nikada sa pumpom.

Na frendovoj Fiesti je valjda paučina na gornje tri četvrtine rezervara, auto ima 200 tisuća na ekranu, pitaj boga koliko stvarno ima. Nikad problema. A da je gorivo toliko prljavo kao što bi se dalo zaključiti iz tvojih postova, njegova pumpa bi sami pijesak drobila u rezervaru onda.
Pa ne da krepa nego mi je krepala jel to zbog rezerve starosti ili nećeg trećeg nije više ni bitno. Ne znači da je krepala samo ako auto stane ima tu drugih kvarova koje neispravna pumpa uzrokuje. Kaj ti nikad nisi čuo da je netko mijenjao pumpu goriva? Pa ja sam ih se namijenjao podosta i to drugima. Što uložaka što kompletnih pumpa. Ak ti ili netko drugi nije nikad čuo za to, to ne znači da se to ne događa?? Svašta.
Hoće tvoja pumpa krepat na rezervi? Pa tko to može znat možda hoće možda neće ali veća je vjerojatnost da će riknut ili oslabit ako je non-stop na rezervi nego ona koja je konstantno potpoljena i bolje se hladi. Koja je vjerojatnost da se auto prije pregrije kad ima više ili manje vode u rashadnom sistemtu? Znači od osnova koja djeca iz pješčanika znaju radite nauku.

Proizvođač dozvolio?? hahahah pa proizvođač će dozvolit sve što mu donosi zaradu svaka komponenta na autu je trošna i s vremenom se "troši".

Kao što sam već prethodno rekao jednostavno nemaš pojma. Svaki auto ima filter goriva samo kaj je on (kod benzinaca) sa kraja 90-tih nestao kao takav (to kaj ti misliš da ga nema) i integriran je u kućište pumpe te markiran kao lifetime filter.

U svakom rezervaru ima smeće koje se s vremenom nakupi samo je pitanje koliko više ili manje. Hoće li se tebi tako nešto dogodit ne može se prognozirat možda hoće možda neće al da si čitao šta sam pisao onda bi znao na kakva vozila i koji vlasnici mogu prije očekivat tako nešto. Da se pumpa zaštopa smećem.

I da naučiš nešto. Pumpa u rezervaru se ne hladi protokom jer on nije toliko bitan koliko je bitan pritisak koji ona stvara (zato i je u rezervaru inače bi mogla biti vani kao i AC pumpa). Pritisak je no.1 kod motora sa injektorima jer da bi injektor ispravno štrcao potreban je odgovartajući pritisak da napravi maglu u cilindru ali ne samo to već utječe na hlađenje injektora (tu benzin protokom hladi injektore) i pritisak služi da ne bi došlo do "kuhanja" benzina u railu i "stvaralo" paru (tu ide ono tvoje grijanje/zagrijavanje benzina).

Tolko o tome. Moš ti pitat kaj hoćeš al ak buš zadrt u svojem neznanju onda bolje nemoj pitat jer samo tratiš moje i svoje vrijeme.

I neću više trošit svoje vrijeme na tako glupe rasprave ak vi mislite da je to nemoguće još bolje za vas, jedna briga manje.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
M Memphis i Cutac Cutac pa vi se dečki starosjedici ovdje. Nemojte se svađati bezveze.:)

Što se tiče mučkanja taloga i ivan222 ivan222 usporedbe s vinom, najbolje se vidi na ovome.



Netko to zove demižona ili demijana. Kod prošeka je najbolje vidljivo. :) Kod crnog malo manje. Ako je puna ili na pola, a pri dnu je talog, on prilično miruje kod mučkanja. Već ispod 1/4 se toliko izmčka nakon kraćeg nošenja da treba pustiti da se slegne prije istakanja. U praktičnom smislu M Memphis je u pravu, a što se stvarno zbiva u rezervoaru na rezervi s talogom u zavoju, eto, nekome teme za Youtube video. Milijunski prgledi mu ne ginu. :)
 

Leo

Member
Imam Xsarilaka na plin već 9 godina.
2015. mi je crkla pumpa benzina nakon odvoženih 100tkm na plin, uvjek sam vozio na cca 1/3 razine goriva, što se smatra premalom količinom.
Auto je do tada prešao 250tkm., a od zamjene pumpe, pazim da ima barem polovicu razine goriva. Koliko će još izdržati, to ću tek vidjeti kroz idućih par godina, jer sadašnja pumpa još nema na sebi 100tkm.
 
Na vrh