Uklanjanje EGR-a i da ili ne?

ExOduS442xb

Racing
Jedna zanimljiva tema, naletio sam na nekoliko članaka i YT videa zašto smatraju da je loše ukloniti EGR na modernijim vozilima pa me zanima vaše mišljenje. Pričao sam i sa kolegom mehaničarom pa mi je rekao da ima smisla filozofija iza toga, ali da još nije nikada vidio kvar na motoru uzrokovan micanjem EGR ventila. Ulazi čišći zrak te je smjesa drugačija, bolje je izgaranje te je poželjno malo podesiti smjesu (drugu mapu) da se kompenzira micanje EGR-a.
Dali bi zbog drugačije temperature brže stradao motor? Navodno su noviji motori rađeni da rade sa EGR-om a potencijalno micanje egr-a skracuje vijek motora.

Što mislite o tome i dali biste ga uklonili?

https://carphrases.com/egr-delete-advantages-for-the-engine/https://donotdpfdelete.green/egr-delete-pros-and-cons/
 

Mrki5

Well-known member
Nikada ne bih uklonio EGR na svom autu a za druge baš me briga. Da ne objašnjavam šta znači EGR i čemu služi, većina to zna.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Drugi auto sa EGR, na prošlom sam igrom slucaja menjao 2 puta. I dalje ga ne bih uklonio, blombirao, znam slucajeve gde je to izazvalo probleme. Ako je fabrika projektovala sa tim, ne treba da se skloni, po meni. Naravno, 100 ljudi, 100 ćudi :)
 

Mirage

Well-known member
A to je vv inače izbaciti egr bez diranja u mapu nije preporučljivo iako moja astra prahistorik benzinac ne radi joj egr već 6-8 godina počepilo se i ne radi razlika u radu nikakva.
 

sir.Oliver

Well-known member
Ekologija i to. I da vraća neizgoreno smeće natrag u motor. 😃
koje " neizgorelo smeće " ??? EGR pušta natrag u usisnu granu uljne pare i smjesu koja je prošla pored karika u unutrašnjost blkoka motora ( da ne kažem " u karter ") ... a isto to su imali i stari fića , kec , lada .... takozvani " iberlauf " iliti po naški " odušak " ..... samo što oni nisu imali ventil , koji reguliše ... već je sve išlo direktno u kućište filtera zraka ..... što znači u usis motora ..... na ponovno sagorevanje . stoga ne vidim razlog ( osim ekologije ) zašto ne bi mogao biti odstranjen EGR ventil
 

Cutac

Prèkaroš
Kao prilog tome zašto ga ukloniti.
Ovakvi problemi se ne događaju radi EGR-a per se, nego radi neadekvatnog korištenja automobila. Sad je li to radi lošeg odabira automobila i motorizacije, radi infrastrukture cesta ili radi loše financijske slike u državi je drugi par čarapa.
Ali ako se motor i vozilo koriste na cca. 70-80% kapaciteta relativno često, takvih problema neće biti. Mali benzinci su složeni za grad i "gušenje" i zato im ide ok. Ali kada netko vozi motor sa 150+ konja po gradu i tako sličnom taljiganju, normalno da će se javiti problemi jer nije dizajniran za to.
Bilo što sa više od 100 konja je dizajnirano da se vozi na 120+ km/h praktički non stop (ako se radi o ovako "običnim" autima, jel, ne nekim namjenskima). A pogotovo za recimo dizela sa 160 i više konja. Taj auto će se osjećati dobro jedino ako se živi u Nemštiji i pod normalno spada voziti 180-200 stalno.

Evo u familiji tko je imao dizela ga je imao radi toga što radi ogromne kilometre i što isključivo vozi 130+ autocestom. I niti jedan nikada nije imao ikakvih problema sa štopanjem nečega. A bilo je svega. Od 1.3, 1.5, 1.7, 1.9, 2.0, 4.0, 2.9, ne znam ni sam više. I od valjda 80 do 300 konja.
Ali isto vrijedi i za benzince, do kuge su svi bili čistog grla jer su stalno bili na autocesti.


Tak je frend kupio Fiestu 1.4 dizel(to je HDi motor) i veli mu meho da ju treba propuhat. I sad zove mene jer eto, da mu ja to odradim. Nikak nije išao u početku, a kad sam ga uspio fino ugrijat je bome pucao i izbacivao oblake crnog dima. I nakon tretmana, dajem ga frendu i ovaj me kasnije zove i pita jel moguće da se to samo gaženjem uspjelo postići.

Moj savjet pokretaču teme je da se ne zamara nego da vozi taj V6 kako priliči. 160 dok postoji opasnost od presretača, 200 dok ne postoji. Taj motor nije napravljen za apsolutno ništa osim toga. Budući da ga nitko ne voli vidjeti u Land Roveru, to mu jedino i preostaje :D
 

dinko1981

Well-known member
Možeš ti vozit i Fiata 1.3jtd pa će mu se zaštopat egr, to je jednostavno jedna od mnogobrojnih mana novijih dizela. Ok pmoći će otvorena cesta ali tko sad može birat da se vozi samo po otvorenoj cesti ili da vodi brigu o tome da ide na otvorenu cestu samo da ga propuše..
 

bono

Active member
piše da može izdržati 150tkm normalnim uvjetima ili 70tkm teškim. onda je na mom autu bio mjenjan bar jedamput (ili ću ga ja treći put mijenjati vrlo, vrlo uskoro).
1. koliko približno košta novi u ovlaštenom s rukama ako neko zna ili je već promjenio.
2.kako utječe EGR na FAP? (ili nema veze nikakve) znatiželjan tnx!
 

ExOduS442xb

Racing
Moj savjet pokretaču teme je da se ne zamara nego da vozi taj V6 kako priliči. 160 dok postoji opasnost od presretača, 200 dok ne postoji. Taj motor nije napravljen za apsolutno ništa osim toga. Budući da ga nitko ne voli vidjeti u Land Roveru, to mu jedino i preostaje :D
Sve 5 Cutac, nije me strah štopanja samog EGR-a, više me zanimalo dali se njegovim uklanjanjem može uzrokovati oštećenje na motoru, govorim općenito, ne za svoj auto. Jer većina ljudi govori da se ukloni jer samo šteti te da je bolje da ulazi čisti zrak radi boljeg sagorjevanja i mirnijeg rada. No izgleda da su temperature unutar cilindra tada veće pa to s vremenom može skratiti vijek.

bono bono
1) Mislim da ispod 500 eura u ovlastenom ne smijes racunati, ali mozda sam u krivu
2) Mislim da bi se DPF brže zaštopao i da se zato paralelno oba miču.
 

Cutac

Prèkaroš
Ok pmoći će otvorena cesta ali tko sad može birat da se vozi samo po otvorenoj cesti ili da vodi brigu o tome da ide na otvorenu cestu samo da ga propuše
E to kažem, nije sam EGR sustav uzročnik. Tu bi se moglo ići argumentacijom, ako vozi taj 1.3 po gradu, zašto nije uzeo 1.4 benzinca.


više me zanimalo dali se njegovim uklanjanjem može uzrokovati oštećenje na motoru, govorim općenito, ne za svoj
To se razlikuje od motora do motora. Naravno da je najbolje da se u cilindru pali smjesa goriva i čistog zraka, ali pitanje je kako je motor složen. Za takve modifikacije je najbolje gledati forume za pojedini motor.
Isto kao što npr. NGK radi izvrsne svjećice, a na nekom motoru sa Denso paljenjem rade probleme.
 

dinko1981

Well-known member
Ja osobno da iz nekog razloga vozim dizela sjekao bih ovim redom: egr, pred-kat, dpf, klapne u usisnoj grani (jtd) i sve popratio adekvatnom softverskom podrškom. Je lijepo je vodit brigu i ekologiji ali to je preskup sport
 

gudelj

Member
Ja sam na C4 1.6HHDI 80KW i Octavia 2 FL 1.6TDI 77KW odradio dpf out i egr off. Na prvom jer je otišao dpf, a na drugom jer je otišao egr. Oba su prodisala, manje troše, bolje idu, ljepše rade.
... Ali da isto napomenem, na 508 2.0BlueHDi ga ne mislim micati 😀 je da ga sigurno kolje gradska vožnja, ali zato ga vozim uglavnom u nižim brzinama (6. sam opće zaboravio da imam pa se iznenadim kad izađem na autoput)
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh