Uklanjanje EGR-a i da ili ne?

Cutac

Prèkaroš
E da, to sam zaboravio napisati.
Olivere, ti si na prethodnoj stranici pisao o PCV sistemu, ne EGR. Positive Crankcase Ventilation, naspram Exhaust Gas Recirculation.
 

Milosh

Test
Nije baš tako. Ako radi EGR ventil, on snižava temperaturu u cilindrima do 300 c .
Nije on ništa pogrešno napisao, vraća smeće u cilindar. Meni su izduvni gasovi i čađ smeće, možda tebi nisu. :)

a odakle uzima te " izduvne gasove " ?
Iz izduvne grane naravno.

Olivere, ti si na prethodnoj stranici pisao o PCV sistemu, ne EGR.
Da ( sir.Oliver sir.Oliver ), i sam si u postu napisao da misliš na iberlauf, a to se zapravo zove PCV.
 

Milosh

Test
Da, intercooler nema veze sa EGR-om. Izduvne gasove prije prolaska kroz EGR hladi EGR hladnjak (kroz koji isto prolazi antifriz).

A EGR snižava temp. u cilindrima jednostavno jer smanjuje udio kiseonika (čist vazduh zamjenjuje izduvnim gasovima). To smanjenje temp. sagorijevanja dovodi do nižih emisija NOx gasova.
 

Memphis

Active member
Jedna zanimljiva tema, naletio sam na nekoliko članaka i YT videa zašto smatraju da je loše ukloniti EGR na modernijim vozilima pa me zanima vaše mišljenje. Pričao sam i sa kolegom mehaničarom pa mi je rekao da ima smisla filozofija iza toga, ali da još nije nikada vidio kvar na motoru uzrokovan micanjem EGR ventila. Ulazi čišći zrak te je smjesa drugačija, bolje je izgaranje te je poželjno malo podesiti smjesu (drugu mapu) da se kompenzira micanje EGR-a.
Dali bi zbog drugačije temperature brže stradao motor? Navodno su noviji motori rađeni da rade sa EGR-om a potencijalno micanje egr-a skracuje vijek motora.

Što mislite o tome i dali biste ga uklonili?

https://carphrases.com/egr-delete-advantages-for-the-engine/https://donotdpfdelete.green/egr-delete-pros-and-cons/
Ukoliko imaš mogućnosti svakako. Pogotvo EGR. S time da se to odradi kako treba.

Nema tu filozofije, sve je jasno kao dan. EGR vrši povrat plinova nazad u motor. To je isto kao da tebi netko spoji na jednu nosnicu ispušne plinove iz guzice na drugu čisti zrak. EGR i DPF su tu samo radi ekologije i zadovoljavanja euro norme na uštrb motora. Sve se prilagođava tome čak i motorna ulja. Uklanjenjem EGR-a motor dobiva čisti, gušći/hladniji zrak što daje bolji odaziv, veću eskplozivnost kod sagorijevanja u cilindru, motorno ulje se manje kontaminira. Uljne pare koje idu u povrat te kad turbina zaslini a zaslini svaka onda u kombinaciji sa ispušnim plinovima dobiš čađu koja začepljuje usis. Sužavaju se ulazni kanali na glavi i motor više ne dobiva onoliko zraka koliko bi trebao i guta svo to smeće koje se nakupi na usisu. Jedina potencijalna mana uklanjanje EGR-a je ta što će možda motoru trebat više da postigne radnu temepraturu u hladnijim uvjetima.
 

ExOduS442xb

Racing
Ukoliko imaš mogućnosti svakako. Pogotvo EGR. S time da se to odradi kako treba.

Nema tu filozofije, sve je jasno kao dan. EGR vrši povrat plinova nazad u motor. To je isto kao da tebi netko spoji na jednu nosnicu ispušne plinove iz guzice na drugu čisti zrak. EGR i DPF su tu samo radi ekologije i zadovoljavanja euro norme na uštrb motora. Sve se prilagođava tome čak i motorna ulja. Uklanjenjem EGR-a motor dobiva čisti, gušći/hladniji zrak što daje bolji odaziv, veću eskplozivnost kod sagorijevanja u cilindru, motorno ulje se manje kontaminira. Uljne pare koje idu u povrat te kad turbina zaslini a zaslini svaka onda u kombinaciji sa ispušnim plinovima dobiš čađu koja začepljuje usis. Sužavaju se ulazni kanali na glavi i motor više ne dobiva onoliko zraka koliko bi trebao i guta svo to smeće koje se nakupi na usisu. Jedina potencijalna mana uklanjanje EGR-a je ta što će možda motoru trebat više da postigne radnu temepraturu u hladnijim uvjetima.
A trajnost turbine i ventila radi više temperature što druge kolege spominju?
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
A trajnost turbine i ventila radi više temperature što druge kolege spominju?
Kakve turbine i ventili? To ti netko piše gluposti. . A tu se ne radi u razlikama radne temp, već u brzini dostizanja radne temp, na nekim (novijim) motorima do promijene neće niti doć zbog novijeg tipa rashladnog sitema.
ma nek lupa sa svojim po koprivama, ali nema smisla da druge nagovara na to.
Meni je EGR davno off i to sam sam napravio tako da može samo skužit netko tko se jako dobro razumije u to. Ja nikoga ne nagovaram (ni najamanje) niti mi je to namjera, već samo konstruktivna rasprava i dobronamjeran savjet. A od tebe nismo ništa konkretno čuli zašto ti misliš a to nije dobro ili je po tebi štetno. Pa eto ti prilika.
 

Hrvoje Marin

Active member
Kakve turbine i ventili? To ti netko piše gluposti. . A tu se ne radi u razlikama radne temp, već u brzini dostizanja radne temp, na nekim (novijim) motorima do promijene neće niti doć zbog novijeg tipa rashladnog sitema.

Meni je EGR davno off i to sam sam napravio tako da može samo skužit netko tko se jako dobro razumije u to. Ja nikoga ne nagovaram (ni najamanje) niti mi je to namjera, već samo konstruktivna rasprava i dobronamjeran savjet. A od tebe nismo ništa konkretno čuli zašto ti misliš a to nije dobro ili je po tebi štetno. Pa eto ti prilika.
Sasvim je suvišno pojašnjavati čemu služi EGR. Odgovornosti nedostaje.
 

Memphis

Active member
Sasvim je suvišno pojašnjavati čemu služi EGR. Odgovornosti nedostaje.
Pa evo objasni meni kao neodgovornom kojim ima EGR off, čemu služi, kako radi pa da ga opet uključim . Al ne razumijem takve komentare u otvorenoj raspravi a kad treba nešto konkreno suvislo napisat onda se ograđuješ i povlačiš. Tu smo da si pomognemo. Pa eto daj svoj doprinos svima.

Komentari lupat sa tuđim i slično ... nikome ne doprinose niti šta objašnjavaju a ti si se sa takvim komentarima našao pozivat na odgovornost.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Služi da smanji emisiju CO2 tako sto ce brže zagrejati motor, time sto vraća deo gasova nazad. Mislim da sam pogodio sustinu :)
 

Mirage

Well-known member
Služi da smanji emisiju CO2 tako sto ce brže zagrejati motor, time sto vraća deo gasova nazad. Mislim da sam pogodio sustinu :)
Upravo to smanjuje CO2 motor je ekološkiji ako će mo tako jebe se meni za EU norme ja još uvijek proizvodim više kisika nego ga potrošim isto tako deponiran CO2 umjesto EUROPE tako da mene nije briga za EU norme kada jedan prosječni Europljanin bude proizvodio CO2 kao ja neka se javi.

P.s i auto i kamion mi imaju aktivan ad blue sistem a 2 auto je benzinac. Ništa nisam isključio iako je na Benzincu egr sam prestao raditi začepio se.
 

Milosh

Test
Služi da smanji emisiju CO2 tako sto ce brže zagrejati motor, time sto vraća deo gasova nazad. Mislim da sam pogodio sustinu :)
Nije baš, osnovna namjena EGR-a i ono zbog čega je napravljen je smanjenje azotnih gasova u izduvnim gasovima. Azotni gasovi (NOx) su navodno jako štetni za atmosferu. Njihov udio se može smanjiti samo na dva načina, smanjenjem kompresije ili smanjenjem temperature sagorijevanja. Ne želeći da smanjuju kompresiju, proizvođači su se 70ih odlučili da naprave EGR.
 

Memphis

Active member
Služi da smanji emisiju CO2 tako sto ce brže zagrejati motor, time sto vraća deo gasova nazad. Mislim da sam pogodio sustinu :)
Upravo to smanjuje CO2 motor je ekološkiji ako će mo tako jebe se meni za EU norme ja još uvijek proizvodim više kisika nego ga potrošim isto tako deponiran CO2 umjesto EUROPE tako da mene nije briga za EU norme kada jedan prosječni Europljanin bude proizvodio CO2 kao ja neka se javi.

P.s i auto i kamion mi imaju aktivan ad blue sistem a 2 auto je benzinac. Ništa nisam isključio iako je na Benzincu egr sam prestao raditi začepio se.
Služi za smanjenje dušikovog oskida (NOxa). Da je EGR toliko učinkovit onda ne bi više postojale druge tehnologije kao DPF, SCR koji čak može zadovoljit norme i bez EGR-a.

Posljedice EGR-a za motor kod diesela i benzinaca su dvije neuporedive stvari. Zato na benzincima nitko to ne uklanja.
 

Mirage

Well-known member
Jebiga i ad blue sistem isto smanjuje NOx sve je to ekologija koju ja podržavam ali meni je eto na berlingu već crkao jednom sistem u garanciji ne planiram ja to van garancije popravljati samo polako isključivati.
 
Na vrh