Scala & Golf by Liberty

sfx7

Member
Ja sam uvijek za veći auto s manje opreme.
U jednoj drugoj dilemi, stariji auto više klase ili mlađi niže klase, isto biram veći auto.

Zašto? Zato što je razlika u samoj vožnji ogromna. Od udobnosti samih sjedala i ovjesa do zvučne izolacije...praktički sve što je bitno je na strani većeg auta. D segment već desetak godina čak i u standardnoj opremi ima praktički sve što čovjeku treba, tako da mi 2-3 stavke iz opreme ne mogu nadoknaditi superiorniju vožnju.

Još bih nadodao da je veći auto puno isplativija kupnja kad se radi o rabljenim vozilima. Cijena im puno brže pada pa se tako jedan C5 iz 2014 može naći za slične pare kao Polo iz 2019 (nisam provjeravao cijene, ali pretpostavljam da su tu negdje). A Pola da nakrcaš sa svom opremom koja postoji još uvijek je Polo, mala gradska kutijica koja ne može stati u istu rečenicu s bilo kojim autom iz D segmenta.
 

liberty

Well-known member
da, i ja sam postao (za razliku od prije) zagovornik rađe veći a time i komforniji ugodniji i sigurniji auto, nego manji i opremljeniji

npr. moj tiguan je siromašno opremljen s obzirom što se sve vidi u konfiguratoru, ali ima:
- led svjetla
- 3-zonsku automatsku klimu
- bolji infotainment i zvučnike bez navigacije i bez kamere za vožnju unatrag
- zadnja klupa podesiva po dužini, nagibu, u 3 dijela preklopiva sa naslonom za ruke
- potpuno podesiv naslon za ruke sprijeda
- oba prednja sjedala podesiva po visini, suvozačko potpuno preklopivo
- adamptivni tempomat
- automatski mjenjač
- prednje i stražmnje parking senzore
- povezivost s telefonom a tako indirektno i navigaciju (kada skužim kako se to radi)
- zanimljivu metalik boju
- multifunkcionalan volan s tipkama za promjenu brzina
- auto hold + elektr parkirna kočnica

meni više ne treba, niti veće felge, niti krom oko prozora, niti druga tkanina na sjedalima, niti virtualni kokpit, niti tipke na volanu koje su one bez stiskanja već kao ekran (glupost)

volio bi imati rezervni kotač a time i podesivu podnicu prtljažnika (jedno bez drugog ne ide) - to bi mi godilo, ostalo me ne zanima

mislim, prva jača oprema tiguana košta 8.000 EUR više - ja ne vidim što konkretno nudi toliko više



btw. stigle rial kodiak sretbrne felge istih dimenzija kao i postojeće (17) s bridgestone blizzak gumama - sutra se montiraju - nije bilo jeftino (skupa cca 9.300 kn ilitiga 1.235 EUR) - nisam to nabavljao u privatnom aranžmanu nego preko gumara, u privatnom aranžmanu se moglo možda uštediti po mojoj procjeni jedno 100 EUR nakon što dodam trošak montaže kojeg ovdje nemam

uzeo sam bridgestone jer ih hvale na mokrome
a felge jer imaju 5 krakova, nisu kičaste - dakle, ne bodu u oko, a lako se čiste, i neutralne su i kao takve izgledom odgovaraju autu, a gotovo su identične dimenzijama serijskih ET 339 umjesto ET 40, ostalo sve isto

nakon ovih prvih mjesec dana mogu reći da smatram da je automatik u citroenima (onaj s 8 brzina) vjerojatno bolji od DSG-a, nisam vozio automatik koji ovim putem hvalim, ali mislim da je (drugi su me vozili) uglađeniji i tiši u promjenama brzina
Naime dsg 7 već unazad 5-10 godina u situacijama kad je neodlučan ili šalta niže pri putzanju ipak ima zvučnu kulisu - kod odlučnije vožnje, na većim brzinama to ne dolazi do izražaja, ali u kretanju vozila do 20 kmh, stani-kreni to nekad dođe do izražaja - jednostavno on razmišlja oće 1-2-3 brzina, pa želi što prije ostvariti ono što misli da je idealno, i to je normalno za taj mjenjač - no ja bi volio da ponekad nema te zvučne kulise jer je auto tj. motor jako tih

kažu da je dsg u zadnjoj dekadi i manje pouzdan nego prije
zato ovaj auto neću držati dulje od pola dekade nege se nadam moći si priuštiti novi auto


općenito kako su benzinci sada tihi do izražaja dolaze drugi zvukovi ovjesa/motora ili čega god drugoga
tako da bi aut. mjenjač poput onog koji se ugrađuje u citroene bio bolja opcija



da je c5 aircross bio benz 4 cilindra - rado bi bio uzeo njega, mislim da je to dobar auto, ali mi benz 3 cilindra za njega ne odgovara, imam osjećaj da je potkapacitiran
 
Posljednje uređivanje:

Milosh

Test
Svaki put kad u spisku opreme pročitam da auto ima djeljivu zadnju klupu, naježim se. Ne znam zašto onda više ne pišu da imaju odvojena prednja sjedišta (za razliku od starih američkih klupa naprijed).
 

liberty

Well-known member
znaš što je kod zadnje klupe manje ili više bitno
djeljivost nude svi
no ne i naslon za ruke ne i rupu za skije ili dijeljivost u 3 dijela
to su velike, ali zgodne razlike

npr. Kuga nema naslon za ruke i rupu za skije i štogod da brojke kažu realno je prtlažnik mali i ima neku čudnu elastičnu prekrivku prtljažnika, koja otpada i na koju ništa ne možeš staviti jer je kao neka folija
qashqai ima nešto ili ništa, ali ima neku čudnu grbu u prtljažniku uz stražnju klupu koja je visoka oko 10 cm po cijeloj širini vozila
kia sportage i tucson imaju dobre prtljažnike

tako da ima dosta razlika između sličnih modela
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
Slažem se, mislio sam na opis koji se većinom vidi u popisima opreme, a to je ''Stražnja klupa djeljiva u omjeru 40/60''. :rolleyes:
znaš koliko ima nelogičnosti u opremi ovog mog auta
a o uputstvima koja dođu uz auto da ti ni ne pišem
vrlo sitna slova, jako puno strana, grafike loše i toliko usitnjene da ne znaš koju gledaš + kao da je napravljen loš prijevod

pa ti shvati lane assist, front assist, automatska parkirna kočnica kod manevriranja i sl......meni koji dolazim s berlinga koji nema ništa automatizirano - UŽAS
 

sfx7

Member
Je, da, a dijelovi 55 puta skuplji za D segment nego za B ili C.
Skuplji su, to je istina, ali nemojmo pretjerivati. Noviji B ili C segment uopće nema toliko skuplje dijelove od starijeg D segmenta, ne pričamo o Puntu iz 97. nego o autima iz npr. 2019 koji su također puni elektronike, DPF-a i sličnih stvari. Kažem, stariji D segment je po meni opet puno isplativija kupnja. Kad vidim da jedan Fiat 500 košta otprilike isto kao i C5 istog godišta, nema šanse da mi je on isplativiji pa makar uložio još par tisuća eura u C5. S tim da je i to lutrija, nekad se u manji auto može uložiti više nego u veći.
Druga stvar je ako netko namjerno ne želi uzeti veći auto, jer npr. vozi samo po gradu, a takvih ima jako puno. Uostalom, to je i jedan od razloga zašto su limuzine isplativije. Manja potražnja = manja cijena.
 

liberty

Well-known member
Natočio sam auto.
Sad ćemo mjeriti potrošnju da vas mogu izvijestiti.
Mali grad malo semafora s negustim prometom ali sve relacije na hladno do cca 7 km bit će jedno 10 litara ovako odokativno.
Otvorena cesta autoput i sve osim grada potrošnja je od 5,5 do 7,5 ovisno o tempu.

Ulje mislim da je na maksimumu tj.nepromijenjeno. rashladna tekućina isto.

Idem isprati ove felge koje su na autu jer sutra idu gore druge.

S berlingom je bilo lako ukrcati dodatne korače u gepek bez bojazni da če se nešto uništiti...mislim da će s tiguanom biti to puno teže...
 

Cutac

Prèkaroš
Skuplji su, to je istina, ali nemojmo pretjerivati. Noviji B ili C segment uopće nema toliko skuplje dijelove od starijeg D segmenta, ne pričamo o Puntu iz 97. nego o autima iz npr. 2019 koji su također puni elektronike, DPF-a i sličnih stvari. Kažem, stariji D segment je po meni opet puno isplativija kupnja. Kad vidim da jedan Fiat 500 košta otprilike isto kao i C5 istog godišta, nema šanse da mi je on isplativiji pa makar uložio još par tisuća eura u C5. S tim da je i to lutrija, nekad se u manji auto može uložiti više nego u veći.
Druga stvar je ako netko namjerno ne želi uzeti veći auto, jer npr. vozi samo po gradu, a takvih ima jako puno. Uostalom, to je i jedan od razloga zašto su limuzine isplativije. Manja potražnja = manja cijena.
Isplativost je potpuno ekonomski faktor i segment automobila nikako ne može ukazivati na isplativost. Omjer uloženo dobiveno je druga stvar.
Ako za istu lovu kupiš Fiat 500 i C5 i onda još ulupaš lovu u C5, definitivno nije isplativiji. Jel, po opisu riječi ne može biti.


Manja potražnja = manja cijena
Manja potražnja vuče višu cijenu dijelova čisto radi profita, plus što su uglavnom dijelovi za višu klasu kompleksniji i skuplji za napraviti.

Osobno često radim na raznim autima razne stvari, plus što je frend mehaničar i stalno sam kod njega i auti niže klase su jeftiniji za održavanje, to je neupitno. Ajd zamijeni kvačilo na 1.2 puretechu u C3 i na 2.2 hdi na C5 X7. Cijeli set, jel.
Aj zamijeni šajbu koja je laminirano staklo i onu koja ima termo i akustični sloj između. Zamijeni samozatamnjujući retrovizor i obični. Zamijeni 205/55/16 gume i 245/45/18. Zamijeni disk od 260mm i onaj od 340mm...

Kad je kome pukla sajla za temperaturu kabine, a koliko ima ****da sa motorićima, zupčanicima, ECU-ovima...

S razlogom se kaže da je D segment menadžerski, a E direktorski. Neki dan frendu na A6 50TDI otišao DPF. 2000€ ili 2500, ne sjećam se točno.
 

liberty

Well-known member
Netko mi je napisao negdje što kupujem novi tiguan kad za te nove mogu kupiti veću limuzinu vipe klase staru dvije godine....meni je i tiguan skup auto....npr. dodatne felge i bolje zimse gume 9.300 kn, kasko i ao zajedno čini mi se oko 5.000 kn, troši u gradu 10 litara itd....da li bi s a6 bilo bolje ...naravno da ne bi....činjenica je da su danas auti skupi za imati i održavati te su vrlo kompleksni i u neku ruku kadtad kvarljivi....dodatne čelične felge i gume za berlingo bi bile 4.000 kn, kasko nije trebao, a trošio je grad 7 litara....ali....godine, kilometri....sve ga sustiglo....nema više takve meni najbolje opcije....berlingo.
Eno netko u puli prodaje 5 godina star caddy s malo km, turbobenzinac s fenomenalnom opremom....178 tkn, jedan prodaje tiguana to godište 200 tkn....jednostavno na moju žalost nije bilo opcije kupnje polovnog automobila jer su preskupi
Rial felge i bridgestone zimske montirane. Felge mi se i više sviđaju od serijskih. Kotač se čini manji, a gume vire manje izvan felge nego serijski ljetni hankook na original felgama - to ne znam zašto je, birao sam felge koje su najsličnije serijskim, razlika je samo et40 i et39 ostalo se podudara.vjerojatno je to tako zbog guma. Naravno bolje mi je da je guma isturenija da preveniram oštečenja felgi, ali ni ovako felga nije odmah na udaru jer je guma visoka.
Pistam slike kasnije
Znači na rial i bridgestone je rub felge istureniji. Felge su baš za taj auto.
Dakle, na spoju gume i felge.doduše. to vidim na mnogim autima
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
2650 km skinute ljetne.
Stavljene nove zimske gume
Zimske skidam 15.04.
Ubrzo idem na put pa ću tiguana držati u višim okretajima da završim razradu time.
A nakon toga ću ga voziti onako kako sam primjetio da njemu i meni najviše odgovara....opušteno, laganini, fluidno.

Moram se osloboditi stresa imanja novog auta...to sam imao sa svim autima osim začudo s citroenima....stalno pazim na svaku sitnicu, lickam, razmišljam gdje ću parkirati....evo brine me što tamo di idem auti budu jako blizu parkirani pa već vidim oštećenja od tuđih vrata.... Blaženi berlingo koji je imao široke bočne lajsne.....sve bi to manje me brinulo da je tiguan svijetlo siv ili bijel jer bi se manje vidjelo....ali u tim bojama je izrazito dosadan i banalan i ružan....tamna boja mu dobro stoji i daje mu ipak neki šarm...
evo kako vam se čini
nanio na nove felge jučer navečer sonax dtailer da se manje prljaju - mislio sam nekakav vosak/sjaj, ali je padala kiša pa nisam imao puno manevarskog prostora
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
600 km od čega 200 km na plus 150 kmh potrošnja 7,5 litara. Pri takvim brzinama berlingo potrošio do litre manje.
Ulje je i dalje pri maksimumu kao i rashladna tekućina.
Bridgestone zimske gume su jako dobre i po mokrome i po snijegu.
Krug okretanja je začudo veći nego na berlingu koji ima 10 cm veći međuosovinski razmak.
Prtljažnik dovoljno velik za putovanje, mjesta u kabini dovoljno ali je berlingo još uvijek neprežaljen sa svojom ravnom podnicom i mjestom između prednjih sjedala.
Auto je tih. Ozvučenje jako dobro. Ground clearance odličan. Boja predivna ali kao i sve tamne boje osjetljiva. Nadam se da ću danas uspjeti nanijeti detailer na boju da ju opet zaštitim plus na stakla ono da se manje hvata prljavština. Kada bi se moglo auto s lakoćom održava 180 kmh....nisko se vrti.....npr. berlingo je krajnju imao ispod 168 kmh, većina suv ovih gabarita i snage ima krajnju oko ili ispod 190 kmh, fiesta benz je imala krajnju oko 188 kmh....tiguan ima oko 205 kmh....motor se odlično zavrti, a sva autocesta bez obzira na brzinu kretanja se prolazi sa do 3.000 okretaja, po ograničenju sve oko 2.000-2.300 okretaja. To je dobro.
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
Kako se zove to sredstvo za stakla?
Budem ti slikao navečer pa stavim tubu temu
Ovaj proizvođač, isto tako pakirano ali nije očito takav koncentrat jer na mojem piše da je za čišćenje + repellent, isto kupljeno u bauhausu:

https://www.bauhaus.hr/sredstva-za-poliranje-i-njegu-automobila/sredstvo-za-poliranje-stakla-rain-x-rain-repellent/p/22718246

Ovaj proizvođač isto pakiranje ali piše na mojem da je za čišćenje+repellent. Nanesem spužvom, istrljam papirnim ubrusom.
Baš ću danas vidjeti koliko mi treba za oprati auto i namazati njega s detailerommi tim za stakla. Felge ne moram tretirati jer sam nedavno. Sutra malo prebrišem unutrašnjost jer dodada nije bilo potrebe. Auto do sada proveo u vožnji 3.700 km i oko 102 sata
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
vanjsko pranje auta bez naglaska na felge + nanošenje repellenta na stakla + nanošenje detailera izvana na lakirane dijelove
+ malo ručno ispolirao neke nedostatjke na laku (sitne ogrebotine nastale kod isporuke vozila)
te zatim opet ispiranje i sušenje auta nakon toga
bez dodatnog mazanja/čišćenja felgi i bez čišćenja unutrašnjosti
2 sata___________a vani hladno za poluditi....ja to radim po noći, pod neonkama, na otvorenom - vani je bilo 1 stupanj

idući dan malo pebrisao pragove vozila, isporobao na donjim plastičnim dijelovima detailer - odličan

čeka me još unutarnje čišćenje stakla i detaier na gornje plastične dijelove unutrašnjosti

100 puta sam si rekao da neću auto tamne boje jer sve vidim i osjetljiv sam....i ipak kupio.....e pa idući neće biti tamne boje
idući je bijeli ili eventualno sivi ili pješčane boje ko berlingo.....moj nikad prežaljeni berlingo....tako sam ga volio
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh