Scala & Golf by Liberty

Mirage

Well-known member
Ja sam kod razrade pazio da ne prelazim 1500 okretaja i to je to. Tako su mi rekli kada sam preuzeo vozilo i ako se ne varam tako piše u knjižici.
 

Cutac

Prèkaroš
Ovo što liberty radi je super, ali najsigurnije pravilo je da prvih 400-500 km ne prelaziš pola gasa i cca. 3500 okretaja, a kasnije da ga obavezno stisneš svako toliko na puni gas do crvenog. I da to nastaviš raditi zauvijek :D
Za motor bi idealno bilo da kad dostigne radnu temperaturu da se u prosjeku nalazi na 60-80 posto opterećenja. Osim ako je neko govno ili ako je softverski ograničen (npr. Mazda 3 2.0 benzinac od 120.konja je na cigla na gasu modu na cca. 65-70% opterećenja za motor).
 

liberty

Well-known member
Koje je vaše mišljenje što se tiće promjene ulja nakon razrade motora?
Servisni interval je 2 g ili 30.000 km.
Ja ću to raditi svakih 15.000 km.
Do sada nikad na novom autu nisam mijenjao ulje nakon razrade i 1 do 2.000 km, ali neki tvrde da bi to bilo dobro.
Proizvođač kaže da ne treba, servis će misliti da sam lud, ja mislim da to nije potrebno kod modernih motora i ulja a neki tvrde da bi bilo ok.
Da ne moram zbog garancije u ovlašteni servis možda bi to i napeavio....ovako me to košta vjerojatno dosta i pitanje da li će napraviti izmjenu - ružno rečeno ali im ne vjerujem zbog nekih drugih iskustava.

Što vi mislite o zamjeni ulja nakon par tisuća km i razrade?
Auto sad ima cca 2.500 kn, razrada idrađena vy the book.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ako ga namjeravaš voziti do 180-200.000km, ja se ne bih s tim opterećivao. Skraćeni (10-15.000) interval će mu više goditi nego izmjena ulja nakon razrade.
Iako, sjećam se, prije 20-25 godina, Ford je imao preporuku nakon 2500-3000 km napraviti izmjenu ulja. Novi auti su tad pristizali u servis nakon te kilometraže samo na ulje i filter. Kakve su norme i preporuke u novom stoljeću, ne znam. :) Ulja su u svakom slučaju neusporedivo kvalitetnija.
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
Ovo je vw.
Interval je 2 g ili 30.000 km.
Ne spominje se zamjena ulja prije toga....nije ni na mom fordu iz 2006.
Žao mi je svog novčanika i štete za prirodu.
Interval ću smanjiti na 15.000 km što napravim za 10 mj.

Uostalom garancija mu je 6 g ili 150.000 km, a ovaj put planuram prije toga zamjeniti auto....strah mi je sranja i održavanja nakon toga, moguće nepouzdanosti, a kasko košta i košta....bolje zamjeniti novim autom
 

Pavel

Lepi™
Servisni interval je kao i na mom Kamiqu, 2 godine ili 30.000 km što prije nastupi. I nakon toga onda po knjizi (više se ne sjećam). Osobno se nisam opterećivao time. Kako je u uputama za korištenje tako je uprogramirano u centralno računalo. Javi mi na vrijeme kad me čeka servis, ovisno o tome hoće li prije nastupiti kilometri ili vremenski rok. Tako ga odvezem i ne brinem se. Oni su procijenili tako i toga se držim. Ja samo povremeno pogledam razinu ulja, antifriza i ostalog da vidim jel sve u normalnim razinama. Ja ću ga isto prodati prije roka isplate/garancije. Kasko i osiguranje su mi već treću godinu zaredom skuplji iako nemam šteta po polici. Svake godine je opravdanje rast cijena. Već sam se pomirio s time da je tako. Sad me čeka tehnički za 10 dana i mislim da mi je to zadnja godina da uzimam kasko.
 

liberty

Well-known member
Ok znači da nakon razrade ne mijenjam ulje već nek pričekam ono što sam si ja odredio kao prvi servis....15.000 km.

Pala mu je potrošnja.....uspjeva u malom gradu poput mojeg biti oko 9 litara.....van grada ne troši ništa posebno za benzinca teškog 1.500 km a performanse su mu ugodno iznenađenje
 

liberty

Well-known member
".....van grada ne troši ništa posebno za benzinca teškog 1.500 km ......" ???
1.500 kg, za turbo benzinca, automatik, visoke karoserije ne troši puno

grad hladno kratke relacije (manji grad) 9-10 litara
izvan grada troši od 5,5 litara na gore
autoputom sam iz zg kad je bio nov došao za 5,7 - 5,8 litara
lokalnim cestama može 6,5 litara
vrti se jako visoko, zasad nisam prešao 5.000 okretaja
miran, tih u radu


usporedbe radi berlingo 1.6 hdi koji je malo lakši, isto visok i nije automatik - grad 7 litara, van grada 5 litara nadalje
autocesta od 6 do 8 litara

nekakav prosjek je berlingu bio oko 6,5-7,0 litara
u istim uvjetima tiguan je 8,5-9,2 litara
van grada tiguanu pomaže što ima 7 brzina i na 120 kmh se vrti oko 2.100 okretaja, dok se na toj brzini berlingo vrti barem 600 okretaja više ako se ne varam
berlingo se lošije snalazi iznad 130 kmh (kome to uopće treba), a tiguan ne posustaje (nije vožen brže od 170 kmh), njemu je krajnja brzina u usporedbi s konkurencijom odlična, kao i ubrzanje do 100 kmh

u uvjetima u kojima ja koristim auto tiguan troši 30% više nego berlingo
kad bi ga netko koristio za vožnju npr zg-ka ili poreć-pula, onda bi razlika bila minimalna, vjerojatno 10-15%

tiguan je viši od poda na prednjem braniku za nekih 2-4 cm od berlinga koji je sam po sebi visok
i tiguan je model koji ima najviše odmaknut prednji branik od poda u odnosu na konkurenciju koja je na razini berlinga ili slabije (to mi je važno)

vrata prelaze prag vozila što pomaže kod izlaska, ali pretpostavljam da je loše ako se ošteti auto u visini praga

kvaliteta izrade je ok, osobno sam očekivao mrvicu više, ali s obzirom kako je to kod drugih novijih modela vw (lošije) ovdje je perfektno
vrata vozača bi mogla biti malo bolje postavljena (vjerojatnos e da podesiti) - to često vidim na novim autima, ali dobro, ja sve vidim, vjerojatno bi trebalo podesiti bolje ono na B stupu za što se zakače vrata, 90% ljudi to ne bi primjetilo ili išlo za time

zastarjelom, vrlo dosadnom dizajnu iznimno pomađe nightshade blue boja koja daje osjećaj skupljeg auta

na autu je nanesen brilliant wax sonax 1x (i na felge)
vanjski detalier od sonaxa 2x
unutrašnjost sam tek prvi put usisao i namazao pragove sonax detailerom
na stakla sam stavio ono da se manje prljaju - ne znam kako se zove
ispolirao sam ručno neku ogrebotinu koja je nastala prije isporuke vozila - nisam zadovoljan, treba još malo, ali to opet vidim samo ja

DSG je dobar, istina, nije tih kao nekad kad sam ga vozio, ali je manje nervozan i ne šalta suludo gore dolje

ventilacija je kao i na golf 7 - bučna za moj ukus, ok auto je tih pa svi zvukovi dođu do izražaja

čekam da mi stigne dodatan par felgi (Rial) sa zimskim gumama (Bridgestone)

treba mi savjet - ekran infotainmenta se (kao i svi) brzo zamasti
ovdje je integriran u konzolu i pod nagibom pa se još više primjeti
čime se to čisti tj što ga ne oštečuje?
vata + destilirana voda ili ima neko drugo riješenje
 

sir.Oliver

Well-known member
1.500 kg, za turbo benzinca, automatik, visoke karoserije ne troši puno

grad hladno kratke relacije (manji grad) 9-10 litara
izvan grada troši od 5,5 litara na gore
autoputom sam iz zg kad je bio nov došao za 5,7 - 5,8 litara
lokalnim cestama može 6,5 litara
vrti se jako visoko, zasad nisam prešao 5.000 okretaja
miran, tih u radu


usporedbe radi berlingo 1.6 hdi koji je malo lakši, isto visok i nije automatik - grad 7 litara, van grada 5 litara nadalje
autocesta od 6 do 8 litara

nekakav prosjek je berlingu bio oko 6,5-7,0 litara
u istim uvjetima tiguan je 8,5-9,2 litara
van grada tiguanu pomaže što ima 7 brzina i na 120 kmh se vrti oko 2.100 okretaja, dok se na toj brzini berlingo vrti barem 600 okretaja više ako se ne varam
berlingo se lošije snalazi iznad 130 kmh (kome to uopće treba), a tiguan ne posustaje (nije vožen brže od 170 kmh), njemu je krajnja brzina u usporedbi s konkurencijom odlična, kao i ubrzanje do 100 kmh

u uvjetima u kojima ja koristim auto tiguan troši 30% više nego berlingo
kad bi ga netko koristio za vožnju npr zg-ka ili poreć-pula, onda bi razlika bila minimalna, vjerojatno 10-15%

tiguan je viši od poda na prednjem braniku za nekih 2-4 cm od berlinga koji je sam po sebi visok
i tiguan je model koji ima najviše odmaknut prednji branik od poda u odnosu na konkurenciju koja je na razini berlinga ili slabije (to mi je važno)

vrata prelaze prag vozila što pomaže kod izlaska, ali pretpostavljam da je loše ako se ošteti auto u visini praga

kvaliteta izrade je ok, osobno sam očekivao mrvicu više, ali s obzirom kako je to kod drugih novijih modela vw (lošije) ovdje je perfektno
vrata vozača bi mogla biti malo bolje postavljena (vjerojatnos e da podesiti) - to često vidim na novim autima, ali dobro, ja sve vidim, vjerojatno bi trebalo podesiti bolje ono na B stupu za što se zakače vrata, 90% ljudi to ne bi primjetilo ili išlo za time

zastarjelom, vrlo dosadnom dizajnu iznimno pomađe nightshade blue boja koja daje osjećaj skupljeg auta

na autu je nanesen brilliant wax sonax 1x (i na felge)
vanjski detalier od sonaxa 2x
unutrašnjost sam tek prvi put usisao i namazao pragove sonax detailerom
na stakla sam stavio ono da se manje prljaju - ne znam kako se zove
ispolirao sam ručno neku ogrebotinu koja je nastala prije isporuke vozila - nisam zadovoljan, treba još malo, ali to opet vidim samo ja

DSG je dobar, istina, nije tih kao nekad kad sam ga vozio, ali je manje nervozan i ne šalta suludo gore dolje

ventilacija je kao i na golf 7 - bučna za moj ukus, ok auto je tih pa svi zvukovi dođu do izražaja

čekam da mi stigne dodatan par felgi (Rial) sa zimskim gumama (Bridgestone)

treba mi savjet - ekran infotainmenta se (kao i svi) brzo zamasti
ovdje je integriran u konzolu i pod nagibom pa se još više primjeti
čime se to čisti tj što ga ne oštečuje?
vata + destilirana voda ili ima neko drugo riješenje
poenta mog posta je u tome što je navedeno da je masa vozila 1500km ( kilometara ) ..... ostalo nisam komentarisao
 

Mirage

Well-known member
Drago mi je ovo pročitati, kao vozač berlinga ja mislim da se tiguan i berlingo mogu usporediti samo po položaju vozača u vožnji i da tu svaka priča završava, tiguan je po svemu dvije klase iznad.

P.S
Jedva čekam ostale izvještaje treba naslove teme promijeniti (admini)
 

liberty

Well-known member
da molim promijeniti naslov teme

položaj za volanom tiguana nije idealan
ja koji sam izvan svih standarda po pitanju korpulentnosti mislim da su sjedala solidna i po pitanju duljine sjedeće površine i po širini
kod Kuga-e to nije slučaj (premala sjedala)
ali je volan pre horizontalno položen (ne znam objasniti, to je nekad bilo tako na autima, kod berlinga je tako) - to sam znao od početka
čini mi se da su bolja sjedala bila kod kia sportage (u nekoj boljoj opremi od tiguana)

ja sjedim dosta blizu volana za svoju visinu (navika iz berlinga) i malo diram desnim koljenom plastiku
i nešto me desni kuk smeta kod dulje vožnje što pripisujem sebi a ne autu (imam čudan način sjedenja, nekako u koso)

u tiguanu mislim da se malo više sjedi nego u berlingu, preglednost je odlična, unazad je tiguan pregledan (kuga katastrofa)i retrovizori su mu prilićno veliki
stražnja vrata se široko otvaraju
a dobra stvar je što je stražnja klupa u biti dijelljiva u 3 dijela - mislio sam da je otvor za skije, ali ne, to malo krilo se cijelo otvara
ženi nije odgovarao nagib stražnje kklupe jer je navikla u berlingu da je ona prilično okomita - ali kod tiguana je podesiv i nagib i prostor za noge iza tako da se to lako riješi

naslon suvozačevog sjedišta se može potpuno spustiti - to je odlično
dubina prtljažnika je negde kao u berlingu (od svjetala prema dnu stražnje klupe), kako nema rezervni kotač prtljažnik je prostran (ne u usporedbi s bberlingom)
tepisi na podu (ne tepisi koji se miču već oni tvornički ugrađeni) su kvalitetniji nego na berlingu tako da se lakše usisavaju ili četkaju

tiguan ima abnormalno visok tunel kod nogu na stražnjoj klupi - golf je imao visok, ovaj je još viši , a znamo da ga berlingo uopće nema i koliko je to praktično

osvjetljenje instrumenata i infotainmenta je ugodno (kod kuga je plavo)
tiguan djeluje robustan, dosta je udoban za SUV i ako se na autoputu uleti s mnogo većom brzinom od dozvoljene u zavoj nema se toliko osjećaj povišenog auta (nije kravast, ne naginje se toliko) - u odnosu na sportage ili kuga-u definitivno bolji osjećaj

sviđa mi se što ima mali leptir prozor ispred bočno, volim otškrinuti prozor u vožnji pa tako manje puše (kao i na berlingu)

koža na volanu je neka sintetička - vidi se da je trajna, lako se čisti ali to nema veze s nekadašnjom kožom

auto hold/električna parkirna kočnica su fantastični zajedno s DSG

automatsko isključivanje cilindara često i nezamjetno

moram provjeriti ulje....0w20 ide u njega tako da očekujem da će ga trošiti, zasad nije (i berlingo je u prvom servisnom intervalu potrošio nešto)
moorni prostor ima amortizer - praktično
od ispod je cijeli auto obložen od naprijed plastikama - lijepo izvedeno, robusno

donji dijelovi plastika branika i bočne lajsne nisu jako crne, malo bacaju na sivkasto - mislim da je to dobro s obzirom na budući odjećaj sunca
 

Mirage

Well-known member
Sve pratim malo uspoređujem sad vidim pošto je tvoj bivši berlingo imao manje opreme da se neke stvari u praksi znatno razlikuju. Ja imam stražnju klupu neovisnu tj. svako sjedište je zasebno što je odlična stvar često vozim bez jednog ili dva sjedišta. Po meni jedna od najpraktičniji stvari tog auta, isto tak s naslonima za ruke ti ih vjerojatno nisi imao, ja imam ali nema mogućnost podešavanja krajnjeg položaja pa je to problem. Ja sam sam dosta nizak samo 170 pa je meni sjedenje ipak drugačije. Meni je hil holder najveća glupost što imam u autu crkao mi je zbog toga valjda 100 puta dok kad žena vozi vidim da je to njoj super stvar meni je trebalo jako dugo da se na to priviknem, iako ručni krš citroenov mjenjač se ne može uspoređivati s ničim a kamoli dsg-om.
P.S

Berlingo ima podešavajući kut stražnjeg naslona iako je u svim položajima jako strm.

Kakav je svjetlosni paket na Tiguanu, led ili obične sijalice?
 

liberty

Well-known member
moj berlingo je imao prednje naslone za ruku - bez toga ja na berlingu ne bi mogao, to je must have na berlingu
stražnja klupa je bila dvodjelna, preklopna, izvadivo, ali ne kao i tvoja 3 djelna

hill holder je kod vw dosta praktično riješen zajedno s električnom parkirnom kočnicom....to sam već imao kod golfa....uz dsg još više dođe do izražaja
ne smeta, za razliku od npr. osjetljivog front assist

npr. ako je auto hold uključen, čim otvorim vrata auta sam povlači kočnicu, dakle, ne možeš ju zaboraviti
to nije bez vraga jer ford i kia ju ne povlače automatski

Tiguan je Life oprema - za naše tržište bazna, on ima naprijed led dnevna/kratka/duga + obični žmigavci, iza su led, unutra je led
to napominjem jer npr. Kuga nema led duga svjetla....svaki se auto po nećemu razlikuje


DSG bi mogao biti malo uglađeniji, no on sam po sebi nije nikad uglađen....jest brz, efikasan i ne podiže toliko potrošnju, čak dapaće, ali nije uglađen pri stani-kreni itd......klasični automatici za koje ni ne znam da li su još u ponudi su uglađeniji, ali rastrošniji i negativno utječu na performanse automobila.

šta bi volio imati na tiguanu - kamera za vožnju unatrag
ima senzore i naprijed i nazad, ali bi mu kamera dobro došla (auto s lagera koji sam uzimao to nije imao)

ima dosta dobro serijsko ozvućenje s 8 zvučnika - iznenađujuće dobro (bolje nego golf 7, bolje nego ford kuga (6 zvučnika) no ja rijetko slušam nešto u autu

sjedala mi nisu vizualno lijepa, ali materijal i boja materijala (neka tamno siva + crna= ulijevaju povjerenje u to da se neće prljati (za razliku od erlinga) i da će biti trajna

motor ima maks moment od 1.600 do 4.000 okretaja, najveća snaga je od 5.000 do 5.500 okretaja čini mi sekad se zaleti misliš......uff ipak ide.....npr. caddy 1.4 tsi s 140 ks i ručnim mjenjačem, dakle starija generacija motora uopće nije tako dojmljiv.....kod caddya imaš osjećaj ....ide ok, ali je motor je premalen

onaj koji kod vw/škode razmišlja dali 2.0 tdi koji je sad uglavnom 115 ks ili benzinac 1.5 150 ks.....s cijenom su tu negdje, ali 2.0 tdi s 115 ks je lijenčina za 1.5 tsi
ili onaj koji razmišlja o 1.0 tsi 3 cilindra ili 1.5 tsi 4 cilindra kao što sam ja razmišljao mogu reči.....1.0 tsi ima svoje limite, odličan je ali možda ponekad treba imati više momenta i snage....kod 1.5 tsi to nije slučaj....razlika u potrošnji po gradu postoji, ali tko smatra da će mu karoq 1.0 tsi koji je sličan tiguanu trošiti u gradu manje od tiguana 1.5 tsi (probao, uvjerio se)....neće....karoq će potrošiti s laganom nogom 8,0 litara, tiguan 15% više....1.5 tsi je raketa u odnosu na 1.0 tsi.....i ono što je meni najzanimljivije ne zaostaje puno za 1.8 tsi 160 ks kojeg sam isto vozio.....zaostaje, ali ne toliko da taj obujam nešto znači....2.0 tsi s 220+ ks u npr. golf 7 je opet NASA za ovaj 1.5 tsi.....neusporedivo, 2.0 tsi je fantastičan motor po pitanju performansi


eno moje kuga-e još ispred fordove trgovine....čeka da se riješi opoziv...stoji vani s okvirima za tablice, lijep auto, odlične svijetle boje (za održavanje dušu dalo), super opreme i cijene....ali eto da sam se držao nje sada ju nakon 2 mj od kad mi je trebala biti dana u ruke ne bi još vozio...
Inaće sam propustio životnu priliku....prodavao se berlingo 2015. od čivjeka kojeg znam sa samo 36.000 km ali bez prednjih naslona...da nisam kupio tigya....nije bio jeftin ali ni skuplji od ostalih oglašenih
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh