Scala & Golf by Liberty

liberty

Well-known member
Fale kopče ili se samo objesilo?
na krajevima se objesilo, tamo gdje s jezičcima ulazi pod lim - samo oni prema vjetrobranu, ostali stoje, kopče su uglavnom pri sredini i one su sve na broju
Bokte troši u gradu više od mog Kaškaja 2.0 :)



Ipak možeš probat onaj trik: otvori prozor do kraja, zatvori ga do kraja i nastavi držati gumb još nekih 5 sekundi.
Ne znam kako je kod VW, ovo pali kod nekih auta kad treba inicializirati funkciju autom. stakla nakon zamjene akumulatora.
znam, tako je i kod vw (npr. kod promijene ACU)
3 podizača spuštaju dižu + impulsno spuštaju dižu
a vozačev spšta/diže i impulsno spušta, ali impulsno ne diže

frendu na Miniju od 6 godina to ne radi već 2 godine tako da je to zaista nebitno

Ova potrošnja navedena je s neispravnim termostatom - ovlašteni servis će me koštati skupo, ali kad već ima prilično točnu servisnu knjigu (uz izuzetak zadnjeg servisa koji je rađen u neovlaštenom) - zašto da ne

činjenica je da sam mislio da su gume za zamjenu (bridgestone potenza) - no sasvim su solidne i po kiši, tako da im ne gine još 1 godina
kočnice mogu još 1-2 godine (iza su novije pakne)
 

liberty

Well-known member
Pa kud u ovlašteni servis sa autom starim 14 godina majke ti?
znaš šta.......malo se uigravam za servis s Škodom
i to je u biti jako dobar ovlašteni servis (samo) za Škodu
u koji moja obitelj ide već 21 godinu
precizni, radišni i dobri - takvo je iskustvo moje obitelji do sada, i zato i jesam kupio Scalu a ne neki vw
moja obitelj ide u taj servis i s 22 godina staom Fabiom (možda je i zato napravila 260 tkm, a adi se o onom pretpotopnom 1.4 mpi motoru) - taj auto je preživio svašta uključujući i pad stabla na njega

s druge strane - iako zamjeniti termostat nije problem, doslovce želim da to napravi netko tko se nagledao tih motora, imam ja puno neovlaštenih koji su kao dobri - pustimo mi to što netko kaže da je dobar, ja imam iskustva da ih čekam mjesec-dva da uopće me uzmu, da neke stvari naprave na brzinu itd.

ovaj put zbog otklanjanja problema s termostatom idem u ovlašteni - potrošiti ću možda 30-40% više novca nego u neovlaštenom, ali da malo razvijemo odnos i za Scalu koja će tamo biti održavana
i da....servis uopće nije blizu, 60 km mi je od kuće


uglavnom:
- brisači su dobri
- gume su još dobre
- kočnice su još dobre
- akumulator ima ravno 3 godine, provjeriti ćemo ga (zasad je dobar)
- veliki servis (remen) je rađen 2019. na 96 tkm - to sam miran do 186 tkm (auto ima 161 tkm)
- plin atest vrijedi do 2029., u Italiji je mijenjan spremnik plina 2019. (nije iz 2009.)
- plin servis je rađen u vrhunskom servisu (zadnja 2 od kad je auto u HR)

od sada ako je nei kvar (npr. termostat) ide u ovlašteni
a kad bude samo zamjena ulja ide u neovlašteni

kažem, koliko sam EUR izgubio na Tiguanu, izgubiti dodatnih 150-200 EUR tako mi je svejedno


e da, moram nabaviti cjelogodišnje gume za Scalu - odlučio sam se ili za Goodyear ili Continental, a ljetne Nexen će ići u prodaju
 

liberty

Well-known member
Iz Labina sam, nekad je firma tamo srvisirala Vw vozila, dok su bila u garanciji
otišao u PON se naručiti na servis
moji/ja prije dok sam vozio njihove aute su tamo već 22 godine
kad sam imao ford od 2007 do 2010 sam išao u Sial

kad sam imao Tiguana zbog garancije išao u Pulu i Rijeku - i jedni i drugi katastrofa
 

szahtila

Well-known member
otišao u PON se naručiti na servis
moji/ja prije dok sam vozio njihove aute su tamo već 22 godine
kad sam imao ford od 2007 do 2010 sam išao u Sial

kad sam imao Tiguana zbog garancije išao u Pulu i Rijeku - i jedni i drugi katastrofa
Kako je bilo sa Sialom?
 

liberty

Well-known member
Kako je bilo sa Sialom?
dok sam tamo išao (do 2010) je bilo super
uvijek bi sve obavili, čak i više od toga, jednom su popravljali i neko oštećenje na autu (nisu oni lakirali) - ugodni i vlasnik i kćerka, kod njih je i kupljen auto (odlična prodavačica Sanda)

ajmo malo usporedba golf i scala
dakle sjednem nakon 10 dana u scalu
susjed trimerom kosio travu pa se sve zalijepilo po boku auta, pa da ga isperem.....već znamo da sam osjetljiv na to

scala pokazuje koliko je auto industrija i napredovala i nazadovala u odnosu na golfa

1. motor - benzinci
1.6 atmosferac 4 cilindra 100 ks prosječno troši 8,5 litara barem, vrlo kratki stupnjevi prijenosa (na 100 kmh je iznad 3.000 okretaja, ima 5. brzina, sve smo si rekli)
krajnja brzina oko 188 kmh, ubrzanje - nemam pojma, negdje između 11 i 12 sec, da sad ne tražim (bliže 12)

1.0 tsi turbo 3 cilindra 110 ks u istim uvjetima mu je prosjek 6,5-7 litara, ajmo reći da troši 2 litre manje u vćini situacija u kojima ja koristim auto, dugi stupnjevi prijenosa , krajnja oko 200 kmh, ubrzanje oko 10,5 sec (da ne tražim)
u praksi - razlika nebo i zemlja, mali 1.0 je dokaz napretka tehnologije - lagano se zavrti bez pogovora, ekonomičan, živahan, veseo, daje više nego što se od njega očekuje
mjenjači su jednako ugodni

oba motora su dosta mirna i tiha - benzinci, preporod nakon dizelaša

što ovdje spašava golf - što ima plin, jer kad scala po gradu troši npr. 8, golf troši 11, ali ima plin - dakle troši cca 7 (pretpostavljam do sada što sam se na to obazirao) - meni je bitno da u konačnici oba auta nisu veliki potrošači

2. ovjes
golf je težak, krut, stabilan, manje se naginje (ima 17, spušteniji ovjes jer je Highline), Scala je na bazi Pola napravljena, ali začudo, Scala se jako dobro drži, ugodna, tih rad ovjesa, ne ponaša se kao manji auto

3. svjetla
halogen golf ili full led (bolji led Scala) - Scala vodi 10:0
ne moram objašnjavati, sav napredak se vidi tu, jučer nakon 10 dana s full led sam se preporodio

4. stražnja klupa i prtljažnik
- prostranija je scala koja je i veći auto, dulja je čini mi se oko 16 cm, ima veći međuosovinski razmak, ujedno širina kabine mislim da je tu negdje

5. osjećaj u vožnji, položaj sjedenja
- u golfu se duboko sjedi, armatura ispred vozača je visoko, oldschool, materijali su mekši i bogatiji nego u scali, podizači prozora su vozaču odmah na dohvat rujke visoko, ali su sjedeće površine malo kraće - kako god se čovjek namjesti, u Scali kao da si u SUV, više se sjedi - mogu ja podesiti sjedala i po visini, ali osjećaj je upravo takav
s golfom možeš uletiti u zavoj i izletiti iz njega kakogod, s scalom se to čovjek ne bi usudio napraviti
oba su ugodna u kabini, svaki ima svoje prednosti

6. infotainment
golf ima bolji infotainment (najslabiji = radio, 2. je radio + cd, 3. je ovaj moj a to je već touch screen i 4. je još malo opremljeniji s navigacijom
ne patim od infotainmenta - ali napredak je očit - Scala pobjeđuje
ali golf isto ima AUT klimu i to potpuno odvojenu od infotainmenta
filigranska obrada ćega danas više nema vidi se po pepeljari i upaljaču kod golfa koji su i metalni i ispod poklopca pred mjenjačem - scala nema poklopac, pepeljara je plastična kantica, a upaljač je vidljiv pored ručne kočnice
bitno je naglasiti da je taj 1.6 vw-ov motor praktički iz 1996. godine.....dakle i 2009. kad je ugrađen u golfa je bio polako zastario
ali ga krasi jednostavnost, otpornost na plin
radi se o 8 ventila, tako da je vrlo elastičan već od 1.500 okretaja - može ga se komotno voziti na niskim okretajima
a na visokima malo "pokaže zube"

npr. ford 1.6 16 V iste konjaže (oko 100 ks) je malo življi motor na višim okretajima (istina u vozilu 250 kg lakšem od golfa, tako da nije za usporediti)
a podjednako je rastrošan
s time da 1.6 od forda smatram kvalitetnijim motorom (rađen u suradnji s yamahom)
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
jedva čekam obaviti servis na golfu
i trebao bi pronaći izolaciju haube motornog prostora (ono zakačeno od ispod haube) jer se stara opustila i djelomično visi
original je skup
probati ću vidjeti što se zamjenski nudi

malo tu izolaciju zeza što ovaj motor u kombinaciji s plinom ima samo manji plastični poklopac (ako to možemo uopće zvati), pa ga nosati većeg poklopca (oni metalni pipci) povuku svaki put kad se hauba otvara
veći poklopac ne ide na njega zbog injektora plina (oni ne bi stali, tamo di su tvornički postavljeni)

auto je odradio 650 km od kad ga imam
do servisa će odraditi još jedno 300-400 km
čisto da vidim kako se ponaša i da li treba još nešto popraviti i da malo pratim potrošnju ulja jer ti motori znaju nešto trošiti ulja (ono što čitam uobičajeno je 1 litra - 1,5 litre/10.000 km
s time da je ona jednim dijelom i zbog toga što auto vozi na plin, tj. nikakav benzin ne razrjeđuje ulje (zaista nakon cca 13.500 km od servisa je zaista korektne boje i osjećaja pod prstima
zasada, otkad sam mu ja dodao ulja (oko 3 dcl) nisam zamijetio kretanje razine ulja (mjereno prije cca 450 km) - što ne znači da je nema i očekujem da bude nekih 0,5-1 dcl/1000 km

gume se začuđujuće dobro drže obzirom imaju 3 godine i barem 30 tkm - po mokrom, skliskom, klizavom, možda je jer su bridgestone potenza

klimatizacija je savršena, odrađuje savršeno posao - i u automatskom modu i ručno, automatski ima 2 intenziteta
materijal na sjedalima je jako podatan, mekan i očuvan

malo sam gledao auto, obzirom ima samo sitno oštećenje na vratima jasno je da je bio lakiran samo to zaista nije lako utvrditi jer je sve u originalu na njemu, vjerojatno je posao dobro odrađen, ono što je meni bitno u svemu tome:
- nosači prednjih svjetala, prednja svjetla i dijelovi oko motornog prostora imaju datume iz 2009. godine kda je auto proizveden, dakle, razbijan nije
sve naljepnice na prednjoj maski ispod haube su zalijepljene
- servisna knjižica je uredna, servisi u ITA (a imam i neke račune, ali samo neke) su rađeni svakih cca 15 tkm
- zadnji servis (kompletni filteri) je odrađen na 148 tkm, i sad ću ja na servis na oko 162. tkm
- plin je kod nas servisiran 2022. i 2023., iz ITA imam neke potvrde (spremnik je mijenjan 2019.), plin je atestiran do 2029.
- remen je mijenjan (pisao sam o tome) na oko 96 tkm, interval zamijene mu je 90 tkm (naši kažu da je dulji, naljepnica auta kaže da je 90 tkm)

fali mu 6. brzina, ali ni golf iz 2015. je nije imao (kao ni fiesta iz 2007.) - za gradsku, prigradsku uporabu svejedno
 

szahtila

Well-known member
1 litra - 1,5 litre/10.000 km
s time da je ona jednim dijelom i zbog toga što auto vozi na plin
Potrošnja ulja, bez obzira o kojem se autu radi, nije vezana uz plin. Vozio sam aute na plin od 1986 do 2019 i ni jedan nije trošio ulje u tim količinama. Zadnji, Suzuki Ignis, ni kapi od zamjene do zamjene ulja(10—12 tkm), plin ugrađen na cca 50 tkm i prodan sa 230 tkm
 

liberty

Well-known member
Potrošnja ulja, bez obzira o kojem se autu radi, nije vezana uz plin. Vozio sam aute na plin od 1986 do 2019 i ni jedan nije trošio ulje u tim količinama. Zadnji, Suzuki Ignis, ni kapi od zamjene do zamjene ulja(10—12 tkm), plin ugrađen na cca 50 tkm i prodan sa 230 tkm
ovaj 1.6 vw motor je poznat po potrošnji ulja - nekome manje, nekome više, nekome otpočetka nekome kasnije
bez obzira o kojoj verziji motora se radi (SR, HSE, CHG....), bez obzira da li se ugrađivao u vw/škoda/seat (kod nas je bio čest kod škoda octavia 1.6 mpi)

inaće moja iskustva s potrošnjom ulja kod različitih vozila koje sam kao nove kupio su različita
većina mi je auta ulje trošila nakon što bi prošlo 10.000 km od intervala zamjene ulja - vjerojatno jer je ulje odradilo svoje
jedini koji mi nisu trošili (ne računam Scalu jer je sada nova):
- skuteri do 250 cm3 4t su trošili cca 1 dcl na 1.000 km (vožnja izvan grada, jak tempo)
- fiesta 1.6 benz 2-3 dcl nakon 1. servisa (svakih 15 tkm)
- berlingo 1.6 hdi mislim da je trošio 2-3 dcl nakon 1. servisa na svakih 15-20 tkm (upravo nakon 15 tkm)
- c3 1.4 benz (75 ks) - ne sjećam se, nisam puno s njim napravio, oko 18.000 km
- tiguan je bio prije servisa na oko (valjda) 14.500 km nešto potrošio - po mojoj procjeni je to bilo 3-4 dcl, do 10 tkm nije potrošio, nakon toga
- ona honda koju sam mislio kupiti od početka troši 1 litru/10.000 km otprilike (godišnje je radila samo 7.000 km)
- yamaha koju sam imao nije trošila ulje (ni jednom u cca 26 tkm koliko sam ju vozio, ulje je mijenjano svakih 5-7.000 km
itd.
- golf 7, 1.6 tdi. mislim da sam ga prodao na oko 9.000 km od zamjene ulja - rekao bi da bi trenbalo doliti do max nekih 1-2 dcl

budem vidio za golf, 1 litra ulja/10.000 km kod njega bi prema onome što čitam bilo pod normalno

uglavnom, sve što je voženo s moje strane otvorenom cestom je trošilo nešto ulja, bez obzira što sam provodio razradu - uglavnom manje količine ulja, i to nakon što je ulje odradilo 2/3 predviđene kilometraže u intervalu zamjene - po meni kad je polako dalo svoje
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
sutra ide gof na servis - filteri + ulje + termostat + rashladna tekućina

za Scalu naručene cjelogodišnje Continental gume
tako da će ljetne Nexen (205/55 16) ići na njuškalo u prodaju
obavljen servis zamjene ulja i termostata, sad održava temperaturu rashladne na 90, a temperatura ulja se normalno penje (danas je u jednom trenu bila i 92)
no, mislim da su stavili previše ulja u motor.....tako da ću morati izvući višak, jbg......svakog treba kontrolirati, žena mi se smije što ja nakon servisa prekontroliram učinjeno, no očito je to potrebno

budem vidio, možda idući put sa starim autom ne odem u ovlašteni, ovako mi dobro dođe i kao pečat u servisnoj knjižici, ali mi je malo bedasto da moram izvući ulje nakon servisa. Servis je bio normalne cijene ( za ovlašteni), i jako brzo obavljen, termostat (original za taj auto) relativno skup obzirom na cijene zamjenskih (10-15 EUR je vjerojatno zamjenski, ovaj je 78 EUR) - ali ako se nešto popravlja volim da je u ovlaštenom

imao sam takvih situacija i s berlingom (ovlašteni servis)
opet, škoda je došla s preniskom razinom ulja (na pola puta između min i max, tako da uvjetno rećeno premalo)
tiguan je bio došao s razinom blago preko max
budem vidio koliko je u golf stavljeno više - to starom autu sigurno ne odgovara i nije uopće dobro

btw. mislim da se s novim termostatom odmah smanjila potrošnja
s golfom je napravljeno ukupno 1.000 km od kupnje prije 10-ak dana, i još uvijek oduševljava


zaključak - idući servis ide se u neovlašteni, jer mi je i bliže i taj mi do sada nije fulao razinu ulja
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
o ben....evo sad će scala imati 2.000 km
manje ju vozim, češće sam u golfu koji je u kratko razdoblje naptavio 1.400 km

danas slijedi scali nočno kupanje i zaštita s nekim tekućim detailerom, ništa posebno - sat vremena posla + kasnije sat vremena pranja krpa (to mi uvijek teško pada, ali bolje napraviti odmah)

oko 22.00 sata ako počnem u ponoć sam gotov.....nema gužve na praoni, a i po danu nemam vremena

overall prosjek potrošnje: 6,5 (oko 2.000 km)
potrošnja od točenja: 7,5 (oko 400 km)
 

liberty

Well-known member
Niko ne pita šta ovo znači? 🤣
znaš neka moja bivša bivša cura (draga je bila) bi se najviše naljutila kad bi me nepto pitala a ja bi na to ne znajući odgovor odgovorio s "a bo"
to ju je užasno živcirala i odmah je kretala u napad ničim izazvana ....

mah.....a šta znači npr. "co vi ni tri dni spa":LOL:
Haha ni primjetio nisam koliko cesto to govorim :)
O ben=no , dobro -nekakav moj prijevod
(y)

uglavnom, sam klinac stavio vosak..... sam bio na poslu od 8 do 23 sata, a prije toga i po noći (spavao samo 2 sata) pa nisam htio ići na hladnoću da se ne razbolim (padne mi imunitet kad ne spavam)

treba ga danas stavti jer sutra ujutro idem montirati cjelogodišnje gume

treba nektko nexen ljetne gume 205/55 16 s malo km po povoljnoj cijeni?
 

liberty

Well-known member
Scala:
auto ima oko 2.400 km
rashladna i ulje na razini kao i prije
overall potrošnja 6,5 litara (nekakvih 68 sati vožnje)
kod zadnjeg tankanja potrošnja bila 7,4 litara pretežito gradske vožnje (mali grad)
autoput u granicama ograničenja (do 130 kmh) potrošnja po BC - manj od 6,0 litara
prije 15 dana stavio nekakav tekući vosak/zaštitu na lak
sad ću ubrzo ponovno morati
cjelogodišnje gume continental su ok
ozvučenje puno bolje u Scali
svjetla puno bolja nego kod Golfa i bolja nego kod Tiguana

Golf:
na 1.000 km od čega 200 km autoputa potrošio ulja cca 1 dcl /(uobičajeno za tu mašinu, pogotovo s plinom i te starosti)
potrošnja grad 11 litara plina
ima bolja sjedala od scale (bolje drže tijelo, bolji materijal, trenutačno me bolje leđa i ugodnije mi je u golfu iako i scala i golf imaju lumbalnu potporu)
ima bolji ovjes od scale (Scala ima mekši ovjes, više se naginje)
ali na autoputu je dosta bučniji jer ima 5. brzina i na 130-140 kmh se vrti 4.000 okretaja
(primjerice Scala na toliko okretaja u 6. brzini ide 180 kmh)
autoput u granicama ograničenja (do 130 kmh) potrošnja po BC - 8.3
ljetne gume bridgestone potenza unatoć što su stare 3 godine i imaju po mojoj procijeni bar 35.000 km još dobro drže - izdržati će do iduće jeseni
 
Na vrh